Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Svetovalec razlaga, kako na avto plačati manj davka Pogovor z Zdravkom Poljaševićem, predstavnikom nemške družbe BronzMobile.de GmbH in slovenskih Kreativnih najemov, ki so zaslužni za to, da številna luksuzna vozila slovenskih lastnikov vozijo pod nemško tablico SIG.
Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Stare vrednote novega volvovega karavana: varnost, udobje in prostornost Tako opevana dinamika v razredu poslovnih karavanov je pri volvu V60 postavljena na stranski tir. Izpostavljene pa so vrednote, ki jih dejansko najbolj potrebujemo - varnost, udobje in prostornost
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom Nastopač za mestni vrvež s francoskim naglasom DS3 crossback na ceste prinaša francoski šik, visokotehnološke rešitve in ob konvencionalnih še električni pogon

Šef Fiata ponovno lačen združitve z GM

Čas branja: 2 min
28.05.2015  06:00
Šef Fiata in Chryslerja Sergio Marchionne ponovno sanja o avtovelikanu, ki bo odporen na tržna spremembe. TokratPonovno je pisal General Motorsu, ki ga je hitro zavrnil.

Marchionne je po zapisu Autonews predsednici General Motorsa (GM) Mary Barra predvčerajšnjim po elektronski pošti poslal predlog o združitvi obeh podjetij. "Barra se ni odzvala, predsednik GM Dan Ammann pa je komentiral, da General Motors, ki letno izdela deset milijonov vozil, ne potrebuje partnerja, saj količina vozil zadošča za doseganje ekonomije obsega, ob tem imajo znotraj podjetja še dovolj priložnosti za krčenje stroškov,« je Ammann povedal za New York Times.

marchionne-sergio-bl-1.1360181426.jpg.e.600px.jpg
Sergio Marchionne ima po uspešnem prevzemu Chryslerja še večje apetite - povezal bi se rad z drugim največjim proizvajalcem na svetu General Motorsom in ustvaril velikana, ki bi si odrezal več kot 20 odstotkov svetovnega trga. Glede na prve odzive iz GM, mu načrt ne uspeva.

Mega proizvajalca snuje že od leta 2009

Marchionne že od leta 2009 napoveduje, da bodo na trgu zaradi spremenjenih tržnih razmer preživeli le veliki proizvajalci, ki bodo letno izdelali vsaj 5,5 milijona avtomobilov. O združitvi z General Motorsom je razmišljal že leta 2009, takrat je želel povezati Fiat, Chrysler in evropski del General Motorsa - torej Opel. Če bi mu povezava uspela, bi skupno podjetje letno prodalo med šest in sedem milijonov avtomobilov.

Marchionnejeva teza ne drži, tudi majhni so lahko uspešni

Marchionnejeva trditev o ekonomiji obsega sicer na drži povsem, v recesiji namreč uspešno posluje kar nekaj avtomobilskih podjetij s precej manjšim obsegom proizvodnje kot ga za preživetje predpisuje Marchionne. Japonska Mazda s proizvodnjo le 1,4 milijona vozil na leto posluje bolje kot v časih, ko je bila del večjega sistema - ameriškega Forda in v zadnjih letih raste v dobičku, nam je marca letos v intervjuju pojasnil šef evropske Mazde Jeff Guyton. Podobno je z Jaguarjem in Land roverjem, ki se je pričel vzpenjati, šele ko se je rešil spon ameriškega Forda.

Ni zgolj sanjač, utopičen prevzem Chryslerja mu je uspel

Da Marchionne ni zgolj sanjač, dokazuje »>uspešen prevzem ameriškega Chryslerja, ki se ga je lotil v času, ko je bil tudi Fiat v rdečih številkah. Takrat so analitiki njegove načrte označevali kot neuresničljive, a jih je Italijan postavil na laž. Prve medijske špekulacije o tesnejšem povezovanju obeh proizvajalcev je Marchionne potrdil sredi januarja 2009, maja je Chrysler začel postopek prisilne poravnave, junija pa je ameriška vlada Fiatu odobrila postopen prevzem Chryslerja. Do prvih 35 odstotkov ameriškega podjetja je prišel le z delitvijo tehnologije, dejansko brez svojega vložka. Kasneje je vlagal tudi denar, ki ga je delno zaslužili z deležom v Chryslerju.

Tarča prevzema je fiatov rešitelj

Njegova odločitev se je kmalu izkazala za pravilno, saj je Chrysler le dve leti po skorajšnjem zlomu začel poslovati z dobičkom. V tretjem četrtletju 2011 je ustvaril 152 milijonov evrov dobička, istega leta je Chrysler ameriški vladi vrnil 3,6 milijarde evrov državne pomoči. Fiatove bilance so začele cveteti predvsem zaradi uspehov Chryslerja. Leto 2011 je italijanski proizvajalec končal s 1,3 milijardami čistega dobička, več kot polovico zaslužka je v Fiatovo bilanco prinesel Chrysler. Naslednji leti je bil njegov prispevek še večji. V 2012 je čisti dobiček ameriškega proizvajalca dosegel 1,3 milijarde evrov, predlani pa 2,47 milijarde evrov.

marchionne-tadic-mm.1388619859.jpg.c.600px.jpg
Šef Fiata in Chryslerja Sergio Marchionne (desno) in srbski predsednik Boris Tadić sta na ženevskem avtosalonu marca 2012 oznanila novo romanco Fiata in Srbske vlade. Foto: Miloš Milač.

Ena od njegovih potez je bila tudi obuditev proizvodnje v srbskem Kragujevcu, kjer skupno podjetja FAS v lasti Fiata in Srbske vlade izdeluje model 500L. Romanco s srbskim predsednikom Borisom Tadićem je sklenil z objemom leta 2012 na salonu v Ženevi. Danes pa s pomočjo političnih zvez srbske vlade brez plačila carine načrtuje prodor na ruski trg.

Po veliki potezi nova, še večja

Lansko jesen je Marchionne predstavil petletni načrt vreden 48 milijard evrov, ki ga namerava izvesti tudi z vstopom na borzo. V tistem trenutku je bil FCA zadolžen za 32 milijard evrov. Na dan kotacije FCA na borzo v New Yorku je Marchionne prevzel še vajeti Ferrarija, iz položaja predsednika Ferrarija pa je po 23 letih odslovil Luca di Montezemola.

Preberite tudi:

06.05.2009
10.09.2014
07.03.2012
19.05.2015
12.09.2014
10.09.2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Fiatova limuzina tudi za Slovence 3

Fiat je predstavil limuzinski model aegea, ki bo nastajal v Turčiji, konec leta naj bi zapeljal tudi na naše ceste. Italijani so ob tem...

AVTO
Novice
Novice Srbski fiat 500L brez carine v Rusijo 11

Fiat 500L, ki ga izdeluje tovarna FAS v Kragujevcu bo junija na voljo tudi na ruskem trgu, Srbija naj bi po nekaj letih pridobila možnost...

AVTO
Novice
Novice Turčija center za fiatovega golfa

Osnova za novo lineo, kompaktno limuzino, bo sposojena pri modelih fiat 500L in 500X. Proizvodnja bo v Turčiji, kasneje tudi karavanski...

AVTO
Posel
Posel Prvih pet avtovelikanov si reže 60 odstotkov trga

Analitiki za letos napovedujejo nov razcvet velikih ameriških avtomobilistov

FINANCE
Članki
Članki Socialistični duh v bruseljski četrti 1

Na Rue d'Alliance na številki tri je živel Moses Hess, socialist, novinar po poklicu. Kot Marx in Engels je pisal za Rheinische Zeitung,...

AVTO
Novosti
Novosti Nasmejani Italijan v pomoč podjetjem in veselje družinam

Fiat doblo v poletje vozi z nasmejanim "obrazom", bolj imenitno kabino, še več prilagodljivosti in izboljšano tehniko

MANAGER
Manager
Manager Dvajsetletna pot do revolucije v kuhinji

Patentirani sistem Albina Smrketa za upravljanje gospodinjskega štedilnika po novem uporablja Gorenje, kmalu ga bosta še eden izmed...

AVTO
Testi
Testi Delavec z veliko talenti

Pred prihodom osveženega dobla, smo preverili kaj zmore aktualna različica maxi s povišano streho in zmogljivim dvolitrskim turbodizlom