Avto

Šef Fiata ponovno lačen združitve z GM

Šef Fiata in Chryslerja Sergio Marchionne ponovno sanja o avtovelikanu, ki bo odporen na tržna spremembe. TokratPonovno je pisal General Motorsu, ki ga je hitro zavrnil.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.05.2015 06:00
Čas branja: 2 min

Marchionne je po zapisu Autonews predsednici General Motorsa (GM) Mary Barra predvčerajšnjim po elektronski pošti poslal predlog o združitvi obeh podjetij. "Barra se ni odzvala, predsednik GM Dan Ammann pa je komentiral, da General Motors, ki letno izdela deset milijonov vozil, ne potrebuje partnerja, saj količina vozil zadošča za doseganje ekonomije obsega, ob tem imajo znotraj podjetja še dovolj priložnosti za krčenje stroškov,« je Ammann povedal za New York Times.

marchionne-sergio-bl-1.1360181426.jpg.e.600px.jpg
Sergio Marchionne ima po uspešnem prevzemu Chryslerja še večje apetite - povezal bi se rad z drugim največjim proizvajalcem na svetu General Motorsom in ustvaril velikana, ki bi si odrezal več kot 20 odstotkov svetovnega trga. Glede na prve odzive iz GM, mu načrt ne uspeva.

Mega proizvajalca snuje že od leta 2009

Marchionne že od leta 2009 napoveduje, da bodo na trgu zaradi spremenjenih tržnih razmer preživeli le veliki proizvajalci, ki bodo letno izdelali vsaj 5,5 milijona avtomobilov. O združitvi z General Motorsom je razmišljal že leta 2009, takrat je želel povezati Fiat, Chrysler in evropski del General Motorsa - torej Opel. Če bi mu povezava uspela, bi skupno podjetje letno prodalo med šest in sedem milijonov avtomobilov.

Marchionnejeva teza ne drži, tudi majhni so lahko uspešni

Marchionnejeva trditev o ekonomiji obsega sicer na drži povsem, v recesiji namreč uspešno posluje kar nekaj avtomobilskih podjetij s precej manjšim obsegom proizvodnje kot ga za preživetje predpisuje Marchionne. Japonska Mazda s proizvodnjo le 1,4 milijona vozil na leto posluje bolje kot v časih, ko je bila del večjega sistema - ameriškega Forda in v zadnjih letih raste v dobičku, nam je marca letos v intervjuju pojasnil šef evropske Mazde Jeff Guyton. Podobno je z Jaguarjem in Land roverjem, ki se je pričel vzpenjati, šele ko se je rešil spon ameriškega Forda.

Ni zgolj sanjač, utopičen prevzem Chryslerja mu je uspel

Da Marchionne ni zgolj sanjač, dokazuje »>uspešen prevzem ameriškega Chryslerja, ki se ga je lotil v času, ko je bil tudi Fiat v rdečih številkah. Takrat so analitiki njegove načrte označevali kot neuresničljive, a jih je Italijan postavil na laž. Prve medijske špekulacije o tesnejšem povezovanju obeh proizvajalcev je Marchionne potrdil sredi januarja 2009, maja je Chrysler začel postopek prisilne poravnave, junija pa je ameriška vlada Fiatu odobrila postopen prevzem Chryslerja. Do prvih 35 odstotkov ameriškega podjetja je prišel le z delitvijo tehnologije, dejansko brez svojega vložka. Kasneje je vlagal tudi denar, ki ga je delno zaslužili z deležom v Chryslerju.

Tarča prevzema je fiatov rešitelj

Njegova odločitev se je kmalu izkazala za pravilno, saj je Chrysler le dve leti po skorajšnjem zlomu začel poslovati z dobičkom. V tretjem četrtletju 2011 je ustvaril 152 milijonov evrov dobička, istega leta je Chrysler ameriški vladi vrnil 3,6 milijarde evrov državne pomoči. Fiatove bilance so začele cveteti predvsem zaradi uspehov Chryslerja. Leto 2011 je italijanski proizvajalec končal s 1,3 milijardami čistega dobička, več kot polovico zaslužka je v Fiatovo bilanco prinesel Chrysler. Naslednji leti je bil njegov prispevek še večji. V 2012 je čisti dobiček ameriškega proizvajalca dosegel 1,3 milijarde evrov, predlani pa 2,47 milijarde evrov.

marchionne-tadic-mm.1388619859.jpg.c.600px.jpg
Šef Fiata in Chryslerja Sergio Marchionne (desno) in srbski predsednik Boris Tadić sta na ženevskem avtosalonu marca 2012 oznanila novo romanco Fiata in Srbske vlade. Foto: Miloš Milač.

Ena od njegovih potez je bila tudi obuditev proizvodnje v srbskem Kragujevcu, kjer skupno podjetja FAS v lasti Fiata in Srbske vlade izdeluje model 500L. Romanco s srbskim predsednikom Borisom Tadićem je sklenil z objemom leta 2012 na salonu v Ženevi. Danes pa s pomočjo političnih zvez srbske vlade brez plačila carine načrtuje prodor na ruski trg.

Po veliki potezi nova, še večja

Lansko jesen je Marchionne predstavil petletni načrt vreden 48 milijard evrov, ki ga namerava izvesti tudi z vstopom na borzo. V tistem trenutku je bil FCA zadolžen za 32 milijard evrov. Na dan kotacije FCA na borzo v New Yorku je Marchionne prevzel še vajeti Ferrarija, iz položaja predsednika Ferrarija pa je po 23 letih odslovil Luca di Montezemola.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

06.05.2009
10.09.2014
07.03.2012
19.05.2015
12.09.2014
10.09.2014
FINANCE
Manager
Kdo je prvi Neitalijan za volanom Fiat Chryslerja in kaj ga čaka
Manager
ManagerVanja Tekavec Kdo je prvi Neitalijan za volanom Fiat Chryslerja in kaj ga čaka

Britanca Mika Manleyja, novega šefa Fiat Chryslerja, čaka več izzivov: trgovinska politika ameriškega predsednika Donalda Trumpa, dvomi v Italiji, ali lahko podjetje vodi nekdo brez italijanskega potnega lista, najti pa bo tudi moral odgovor na vprašanje, ali bo Fiat Chrysler za velike naložbe v elektrifikacijo in razvoj alternativnih pogonov potreboval strateškega partnerja.

FINANCE
Avto
Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler
Avto
AvtoUroš Božin Umrl virtuoz, ki je rešil Fiat in Chrysler 4

Marchionne je na čelo Fiata prišel leta 2004 in ga rešil pred propadom.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Povezava Fiat Chryslerja in PSA jasnejša, skupen interes so električni avti
Avto
AvtoMiloš Milač Povezava Fiat Chryslerja in PSA jasnejša, skupen interes so električni avti 6

PSA Peugeot Citroën je po dobrem letu (po prevzemu Opla) pripravljen na nove prevzeme, zveze ali sodelovanja. Tokratna vroča tema so električni avtomobili in italijansko/ameriški Fiat Chrysler.

FINANCE
Avto
Ko se zaradi nogometa ustavi proizvodnja vozil
FINANCE
Avto
Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni
Avto
AvtoUroš Božin Punto in tipo se poslavljata, drugi Fiatovi malčki pa bodo neslišni 10

Fiatovi modeli, ki bodo preživeli čistko, lahko pričakujejo delno in polno elektrifikacijo, razkriva petletni poslovni načrt.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)