Lestvica TOP 100 najvrednejših avtomobilskih blagovnih znamk BrandZ, ki je nastala na podlagi raziskave družbe Millward Brown, v lanskem letu ni prinesla vidnejših sprememb. Po raziskavi je najvrednejše avtomobilska znamka ostala japonska Toyota z ovenjeno vrednmostjo dobrih 26 milijard evrov. BMW zaostaja za dve milijardi evrov, na tretjem mestu pa je prav tako nemški Mercedes-Benz z vrednostjo 20 milijard evrov. Prvo trojica po raziskavi dosega vrednost 70 milijard evrov, kar je okoli deset milijard več kot znamke od četrtega do desetega mesta skupaj.
Vpoklic ni zamajal zaupanja v Toyoto
Vrednost Toyote je v primerjavi z letom 2013 upadla za dva odstotka, pred BMW pa je zadržala precejšnjo prednost kljub nedavnim težavam z zračnimi blazinami japonskega proizvajalca Takata. Na zadovoljstvo kupcev, visoka vrednost glede na ceno in kakovost občasni vpoklici nimajo večjega vpliva," je pojasnil director Global BrandZ pri Millward Brownu Peter Walsche. Podobno velja za Hondo, tudi žrtev vpoklica, ki je z ocenjeno vrednost 12,2 milijarde evrov pristala na četrtem mestu, v primerjavi s predlani se je njena vrednost zmanjšala za pet odstotkov.
Med prestižnimi vrednost najbolj zrasla Audiju
BMW je svoj položaj na drugem mestu nekoliko okrepil, s pomočjo inovativne serije BMW i se je vrednost blagovne znamke povečala za dva odstotka, Mercedes-Benz je pridobil odstotek. V prvi deseterici je vrednost najbolj zrasla Audiju, v primerjavi z letom 2013 se je okrepila za 43 odstotkov na 9,2 milijarde evrov. Toyota pa vodstvo na lestvici BrandZ drži že deset let, od samega začetka raziskave.
Znamka in vrednost v milijardah evrov:
- Toyota: 26,4
- BMW: 24,2
- Mercedes-Benz: 20
- Honda: 12,2
- Ford: 12
- Nissan: 10,4
- Audi: 9,2
- Volkswagen: 8,5
- Land Rover: 4,6
- Lexus: 3,9
Vir: Millward Brown