Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

Poslovna in družinska klasika s kančkom prestiža

Čas branja: 6 min
28.05.2015  06:00
Volkswagen passat highline z 2.0 TDI motorjem je na dobri poti, da prepriča poslovneže in družine, ki potrebujejo eleganten avto za posel in prosti čas

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Discovery dodaj
Opel dodaj
Ford dodaj
Audi dodaj

VW-passat-TDI-014-1.1432759718.jpg.n.960px.jpg

Srednji razred je poimenovan tudi kot passatov razred, seveda ne kar tako. Volkswagen passat je namreč eden najbolj uspešnih evropskih avtomobilov ter hkrati globalno najbolje prodajani model zadnjih let - od leta 1973 so jih prodali na vsakih 30 sekund oziroma skoraj 22 milijonov. Časi se sicer spreminjajo, zanimanje za razred pada (lani v Evropi za sedem odstotkov manj prodanih vozil), vendar pa bo novi passat s svojimi vrlinami brez dvoma znal prepričati in zadovoljiti veliko kupcev.

VW-passat-TDI-085-1.1432760571.jpg.w.960px.jpg

Osma generacija passata je namreč znanilec nove dobe znamke in briše meje med srednjim in višjim srednjim razredom. Volkswagen z limuzino in karavanom namreč ponuja avto za mase, odkrito in brez zadrege pa napada tudi uveljavljene igralce v premijskem razredu. Pod razmeroma znano in predvidljivo obliko - passata brez težav spozna tudi nepoznavalec - in še bolj znano kabino se namreč skriva odličen poslovnež, kateremu je težko kaj zameriti.

VW-passat-TDI-021-1.1432759625.jpg.e.960px.jpg

Napihnjen motorni pokrov, sprednja maska s kromirano letvijo, ki teče do skrajnega roba obeh LED dnevnih luči in (aktivnih) LED žarometov, in napadalen, že kar postavljaški videz Nemca so morda za večinoma konservativne Volkswagnove oblikovalce prava mala revolucija, a v poslovnem svetu je tudi novi passat še vedno klasika - prepoznaven, predvidljiv in tudi zato že prava ikona. Zadnje luči so seveda v LED tehniki.

VW-passat-TDI-111-1.1432759839.jpg.n.960px.jpg

Novi passat namreč ponuja več kot le nekaj na novo ukrojenih potez, s sodobno tehniko in premium dodatki je namreč ujel prestižne znamke, ponuja več udobja, ob tem so cene ostale na ravni predhodnika. Zgodba zase je znova cenovni razpon, za vstopni in najdražji model mirno lahko rečemo, da gre za dva povsem različna avtomobila.

VW-passat-TDI-147-1.1432759568.jpg.s.960px.jpg

Tokrat smo preizkusili elegantnega limuzinskega passata za mase s ščepcem prestiža. V nosu se je vrtel najbolj optimalni in tudi dodobra preizkušeni 2.0-litrski dizel s 110 kilovati oziroma 150 »konji« ter ročnim menjalnikom, na številnih poteh pa nas je razvajala najvišja Highline oprema z nekaj dodatki. V osnovi takšen passat stane 28.873 evrov, vsa dodatna oprema pa ga je podražila za dobre štiri tisočake na 32.884 evrov.

VW-passat-TDI-162-1.1432759796.jpg.e.960px.jpg

Volkswagen passat je lep primer, da za potešitev potreb kupcev ni potrebno napraviti cel kup karoserijskih izpeljank vseh mer in oblik. Dovolj je raznolikost in prilagodljivost ponudbe znotraj enega modela. Najcenejši passat pri nas tako stane 23 tisočakov, najdražji že po ceniku več kot 40, s kljukanjem opcij pri dodatni opremi pa ta skoči tudi čez 50 tisočakov.

VW-passat-TDI-234-1.1432759919.jpg.w.960px.jpg

Volkswagen je lani ob predstavitvi profiliral tudi tipičnega kupca, ki naj bi bil star dobrih 40 let, v življenju uspešen ter poročen in z dvema otrokoma. Passat v obeh različicah se tako zdi sila posrečena kombinacija poslovnega vozila ter avtomobila za prosti čas in družinske potrebe - verjetno pa je slednjim na kožo bolj pisan karavan, ki je v osnovi za 1.500 evrov dražji.

VW-passat-TDI-010-1.1432761044.jpg.w.960px.jpg

Od koles do strehe skoraj povsem nov passat je zasnovan na prilagodljivi platformi MQB, pri tem je zaradi zmesi jekla in aluminija shujšal za 85 kilogramov, v dolžino pa v obeh izpeljankah meri 4,77 metra. Bodisi poslovni, bodisi družinski centimetri so zelo dobro izkoriščeni, glede na prej je passat sicer za 1,4 centimetra nižji ter za dober centimeter širši. Za kar osem centimetrov je pri novincu podaljšana medosna razdalja (na 2,78 metra), kabinskega prostora je zato za 3,3 centimetre več kot prej, potniki na zadnji klopi pa so pridobili še več - štiri centimetre prostora.

VW-passat-TDI-409-1.1432761093.jpg.c.960px.jpg

Do zadrege s prostorom za noge, glave in komolce na zadnji klopi v novem passatu skoraj ne more priti, V praksi to pomeni, da se lahko za visokim voznikom pelje tudi visoki sopotnik. Obenem je zrasel še prtljažnik pravilnih oblik, ki ga je moč odpreti tudi od znotraj. V osnovni razporeditvi sedežev ponuja od 21 do 49 litrov več prostora kot prej.

VW-passat-TDI-373-1.1432761138.jpg.e.960px.jpg

Elegantna limuzina tako v zadek spravi 586 litrov prtljage, kdor potrebuje več, naj se ozre za karavanom (650 litrov v osnovi oziroma 1.780 litrov ob podrti zadnji klopi). Zadnja klop je za prevoz daljših predmetov ali več prtljage tudi s pomočjo vzvodov v prtljažniku deljiva v razmerju 40:60, obenem dno prtljažnika žal ni povsem ravno, ob tem zapiranje zahteva kar nekaj moči. Bolj priročna je zložljiva kljuka, kamor lahko obesimo denimo nakupovalne vrečke.

VW-passat-TDI-319-1.1432758241.jpg.w.960px.jpg

Potniška kabina je v primerjavi s prejšnjo oblikovana na novo, vendar ne prinaša kakšne posebne revolucije - je nezgrešljivo passatovska. Na prvi pogled je v novincu tako skoraj vse po starem: urejeno, ugledno, pregledno in kakovostno - še posebej, če gre za običajno opremo brez interaktivne armaturne plošče (12,3-palčnega prilagodljivega zaslona, ki stane 508 evrov, a pogoj, da ga lahko dokupite, je doplačilo za navigacijo discovery pro s ceno prek 2.200 evrov). Sama ergonomija je pregovorno Volkswagnova, kar prinaša intuitivno upravljanje, ročice in stikala pa so točno tam, kjer morajo biti.

VW-passat-TDI-345-1.1432758294.jpg.e.960px.jpg

Vse novosti v kabini novi passat prinaša s stilom, še posebej velja izpostaviti vrhunsko končno izdelavo in izbrane materiale. Občutki, da sediš v premijskem vozilu, se tako še okrepijo, kar je za poslovneža in zahtevno družinsko publiko še posebej pomembno, tudi dolge poti pa so pravi užitek.

VW-passat-TDI-321-1.1432761512.jpg.e.960px.jpg

Glavni in morda tudi najbolj zanimiv detajl v kabini vnašajo prezračevalne reže, ki rišejo linijo od levih do desnih vrat po sredini armaturne plošče ter vlečejo vzporednice z izrazito masko hladilnika. Nad 6,5-palčnim zaslonom na dotik jih prekine le klasična analogna ura, kar ob ergonomskih sedežih ergocomfort še podkrepi vonj po luksuzu.

VW-passat-TDI-392-1.1432761729.jpg.n.960px.jpg

Novi oziroma pošteno osveženi so prav vsi motorji pod prednjim pokrovom passata. Bencinski segajo od prostornine 1,4 do 2,0 litra, njihove moči od 92 do 206 kilovatov, osnovni 1,6-litrski turbodizel zdaj zmore 88 kilovatov, dvolitrski pa je na voljo v kar treh različicah s 110, 140 in 176 kilovati. Kupcem so ob DSG menjalniku in 4motion pogonu na voljo trije osnovni paketi opreme, trendline, comfortline in najvišja highline. Testni je bil opremljen s highline opremo, ki passata precej približa premijskemu razredu.

VW-passat-TDI-332-1.1432763227.jpg.c.960px.jpg

Oprema highline namreč obsega triobmočno samodejno klimatsko napravo in ločeno upravljanje za zadnje sedeže, oblazinjenje iz alkantare in usnja, že omenjen ergonomski sedež, pomočnika pri parkiranju park pilot, 6,5-palčni zaslon na dotik, LED Low žaromete (svetilnost 640 lumnov in 12 LED diod) ter tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje. Svoje vrline pokaže predvsem na avtocesti, vendar pa v kombinaciji z ročnim menjalnikom žal ne deluje do popolne zaustavitve.

VW-passat-TDI-338-1.1432762647.jpg.n.960px.jpg

Passat že serijsko prinaša sistem za nadzor prometa Front Assist z mestno funkcijo zaviranja v sili, sredinski naslon za roke s predalom in sprednja sedeža z nastavljivo višino. V opremi je še brezstični ključ, sistem za zaznavanje utrujenosti voznika, funkcija večnaletnega zaviranja, prikaz prenizkega tlaka pnevmatik, radio s 5-palčnim zaslonom na dotik, Bluetooth, večfunkcijski prikazovalnik, pomočnik za speljevanje navkreber, funkcija Auto Hold in klima. Vsi modeli imajo vgrajen sistem start-stop in program za rekuperacijo, na EuroNCAP pa je prejel pet zvezdic.

VW-passat-TDI-314-1.1432762721.jpg.n.960px.jpg

Za dodaten denar so bili pri nas vključeni še paket Premium z navigacijo in vzvratno kamero (omogoča več različnih možnosti pogleda - tudi za prikolico - in pasivne pomoči pri parkiranju), ogrevanje volana, panoramsko strešno okno, ambientalna osvetlitev, privlačna 19-palčna platišča in odlični žarometi LED High (svetilnost 1.100 lumnov in 32 LED diod). Ti vključujejo dinamično krmiljenje luči ter sledenje v ovinku, v praksi pa ponoči skorajda naredijo dan.

VW-passat-TDI-284-1.1432759042.jpg.n.960px.jpg

Preverjen dvolitrski turbodizel je dodelan in uradno za 0,6 litra varčnejši, požene pa ga z gumbom ob predstavni ročici. Moč mu je zrasla s 103 na 110 kilovatov (s 140 na 150 konjev), po naših izkušnjah pa je takšen stroj optimalna izbira. Motor praktično ves čas ponuja dovolj navora (zvišan za 20 Nm na 340 Nm med 1.750 in 3.000 vrtljaji).

VW-passat-TDI-403-1.1432758967.jpg.s.960px.jpg

Da se motor prebudi sicer potrebuje odločnejši pritisk na stopalko plina, vendar pa s pomočjo učinkovitega šeststopenjskega menjalnika zgledno pospešuje in omogoča visoke hitrosti. Z mesta do 100 km/h sicer potegne v 8,7 sekunde ter doseže 220 km/h, v prvih dveh prestavah pa ima elektronika kar nekaj dela, da moč optimalno prenese na kolesa.

VW-passat-TDI-220-1.1432762013.jpg.e.960px.jpg

Passat znova očara z nizko porabo. V mestni vožnji povprečno spije 6,6 litra, na podeželskih cestah okoli pet litrov, pri konstantni hitrosti 130 km/h 5,7 litra, povprečna poraba na testu pa je znašala 6,1 litra (tovarna 5,6/4,0/4,6). Če vzamemo v ozir njegovo velikost in maso 1.475 kg je to zelo dober podatek. Pri Volkswagnu so glede na prej za štiri litre zmanjšali posodo za gorivo, s 66 litri pa bomo brez dolivanja goriva iz Ljubljane prišli denimo do Makarske in nazaj.

VW-passat-TDI-230-1.1432762351.jpg.e.960px.jpg

Glede na predhodnika je novi passat bolj dinamičen v vožnji in hkrati občutno tišji, vzmetenje je bolj dovršeno, vendar bi bilo lahko na slovenskih luknjastih cestah tudi bolj učinkovito. Večje neravnine passat požira brez težav in udobno, pri naglih spremembah smeri pa je dolgo časa nevtralen in omogoča tudi precej hitro vožnjo. Seveda mu precej bolje pristaja gentlemanski nastop, kjerkoli se že pojavi.

VW-passat-TDI-239-1.1432762513.jpg.n.960px.jpg

Volkswagen želi z novim passatom še utrditi svoj primat v srednjem razredu poslovnih in družinskih limuzin, kjer morda še ni bilo tako zanimivo. Prenovljena Mazda6 in Opel insignia ter nova Ford mondeo in Škoda superb se namreč zdijo tekmeci po meri, predvsem ko beseda nanese na denar. Morda passat zdaj celo bolj kot kdajkoli prej skuša prepričati tiste, ki si ogledujejo premijski razred oziroma modele kot so Audi A4, BMW 3, Mercedes C in Volvo S60. Tukaj je njegova cena ob odličnem motorju, dobrem počutju in bogati opremi gotovo prednost.

VW-passat-TDI-297-1.1.jpg.1432760483.jpg.c.960px.jpg

Foto: Matej Kačič


Več iz teme:  

Preberite tudi:

20.10.2014
21.11.2014
04.12.2014

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novosti
Novosti Partner slovenskim družinam in obrtnikom

Peugeot je prenovil tovorno (furgon) oziroma družinsko (tepee) naravnanega partnerja. V Sloveniji sta naprodaj za 13.420 oziroma 15.000...

AVTO
Testi
Testi Škodina iskriva zvezdica 1

Fabia je v zrela najstniška leta stopila temeljito pripravljena in z jasno zavestjo, da je videz še kako pomemben. Novinka ni več...

AVTO
Testi
Testi Robustni orjak z uglajenostjo in razkošjem limuzine 9

Manjši, lažji, a precej bolj prefinjen in sodoben audi Q7 k nam prihaja poleti s ceno najmanj 70 tisočakov, spoznavali smo ga v...

FINANCE
Članki
Članki Socialistični duh v bruseljski četrti 1

Na Rue d'Alliance na številki tri je živel Moses Hess, socialist, novinar po poklicu. Kot Marx in Engels je pisal za Rheinische Zeitung,...

AVTO
Novice
Novice VW transporter novo poglavje podprl z nižjo ceno

Čeprav je Volkswagen transporter na ceste zapeljal pred 65 leti, njegovo ime še zdaleč ni utonilo v pozabo. Predstavili so namreč...

AVTO
Testi
Testi Luksuz in eleganca za vroče užitke v dvoje 8

Predigra je pomembna vsaj toliko kot igra, tega se pri nemškem BMW dobro zavedajo. Pri novi seriji 4 cabrio so postopek slačenja izpilili...

AVTO
Testi
Testi Ekskluzivna alternativa klasičnim terencem 7

Butični Subaru outback tudi v peti generaciji ostaja drugačen in poseben, obenem je postal varnejši, na cesti in terenu pa je z...

MANAGER
Manager
Manager Dvajsetletna pot do revolucije v kuhinji

Patentirani sistem Albina Smrketa za upravljanje gospodinjskega štedilnika po novem uporablja Gorenje, kmalu ga bosta še eden izmed...