Srednji razred je poimenovan tudi kot passatov razred, seveda ne kar tako. Volkswagen passat je namreč eden najbolj uspešnih evropskih avtomobilov ter hkrati globalno najbolje prodajani model zadnjih let - od leta 1973 so jih prodali na vsakih 30 sekund oziroma skoraj 22 milijonov. Časi se sicer spreminjajo, zanimanje za razred pada (lani v Evropi za sedem odstotkov manj prodanih vozil), vendar pa bo novi passat s svojimi vrlinami brez dvoma znal prepričati in zadovoljiti veliko kupcev.
Osma generacija passata je namreč znanilec nove dobe znamke in briše meje med srednjim in višjim srednjim razredom. Volkswagen z limuzino in karavanom namreč ponuja avto za mase, odkrito in brez zadrege pa napada tudi uveljavljene igralce v premijskem razredu. Pod razmeroma znano in predvidljivo obliko - passata brez težav spozna tudi nepoznavalec - in še bolj znano kabino se namreč skriva odličen poslovnež, kateremu je težko kaj zameriti.
Novi passat namreč ponuja več kot le nekaj na novo ukrojenih potez, s sodobno tehniko in premium dodatki je namreč ujel prestižne znamke, ponuja več udobja, ob tem so cene ostale na ravni predhodnika. Zgodba zase je znova cenovni razpon, za vstopni in najdražji model mirno lahko rečemo, da gre za dva povsem različna avtomobila.
Tokrat smo preizkusili elegantnega limuzinskega passata za mase s ščepcem prestiža. V nosu se je vrtel najbolj optimalni in tudi dodobra preizkušeni 2.0-litrski dizel s 110 kilovati oziroma 150 »konji« ter ročnim menjalnikom, na številnih poteh pa nas je razvajala najvišja Highline oprema z nekaj dodatki. V osnovi takšen passat stane 28.873 evrov, vsa dodatna oprema pa ga je podražila za dobre štiri tisočake na 32.884 evrov.
Volkswagen je lani ob predstavitvi profiliral tudi tipičnega kupca, ki naj bi bil star dobrih 40 let, v življenju uspešen ter poročen in z dvema otrokoma. Passat v obeh različicah se tako zdi sila posrečena kombinacija poslovnega vozila ter avtomobila za prosti čas in družinske potrebe - verjetno pa je slednjim na kožo bolj pisan karavan, ki je v osnovi za 1.500 evrov dražji.
Od koles do strehe skoraj povsem nov passat je zasnovan na prilagodljivi platformi MQB, pri tem je zaradi zmesi jekla in aluminija shujšal za 85 kilogramov, v dolžino pa v obeh izpeljankah meri 4,77 metra. Bodisi poslovni, bodisi družinski centimetri so zelo dobro izkoriščeni, glede na prej je passat sicer za 1,4 centimetra nižji ter za dober centimeter širši. Za kar osem centimetrov je pri novincu podaljšana medosna razdalja (na 2,78 metra), kabinskega prostora je zato za 3,3 centimetre več kot prej, potniki na zadnji klopi pa so pridobili še več - štiri centimetre prostora.
Do zadrege s prostorom za noge, glave in komolce na zadnji klopi v novem passatu skoraj ne more priti, V praksi to pomeni, da se lahko za visokim voznikom pelje tudi visoki sopotnik. Obenem je zrasel še prtljažnik pravilnih oblik, ki ga je moč odpreti tudi od znotraj. V osnovni razporeditvi sedežev ponuja od 21 do 49 litrov več prostora kot prej.
Potniška kabina je v primerjavi s prejšnjo oblikovana na novo, vendar ne prinaša kakšne posebne revolucije - je nezgrešljivo passatovska. Na prvi pogled je v novincu tako skoraj vse po starem: urejeno, ugledno, pregledno in kakovostno - še posebej, če gre za običajno opremo brez interaktivne armaturne plošče (12,3-palčnega prilagodljivega zaslona, ki stane 508 evrov, a pogoj, da ga lahko dokupite, je doplačilo za navigacijo discovery pro s ceno prek 2.200 evrov). Sama ergonomija je pregovorno Volkswagnova, kar prinaša intuitivno upravljanje, ročice in stikala pa so točno tam, kjer morajo biti.
Vse novosti v kabini novi passat prinaša s stilom, še posebej velja izpostaviti vrhunsko končno izdelavo in izbrane materiale. Občutki, da sediš v premijskem vozilu, se tako še okrepijo, kar je za poslovneža in zahtevno družinsko publiko še posebej pomembno, tudi dolge poti pa so pravi užitek.
Novi oziroma pošteno osveženi so prav vsi motorji pod prednjim pokrovom passata. Bencinski segajo od prostornine 1,4 do 2,0 litra, njihove moči od 92 do 206 kilovatov, osnovni 1,6-litrski turbodizel zdaj zmore 88 kilovatov, dvolitrski pa je na voljo v kar treh različicah s 110, 140 in 176 kilovati. Kupcem so ob DSG menjalniku in 4motion pogonu na voljo trije osnovni paketi opreme, trendline, comfortline in najvišja highline. Testni je bil opremljen s highline opremo, ki passata precej približa premijskemu razredu.
Oprema highline namreč obsega triobmočno samodejno klimatsko napravo in ločeno upravljanje za zadnje sedeže, oblazinjenje iz alkantare in usnja, že omenjen ergonomski sedež, pomočnika pri parkiranju park pilot, 6,5-palčni zaslon na dotik, LED Low žaromete (svetilnost 640 lumnov in 12 LED diod) ter tempomat z avtomatskim uravnavanjem razdalje. Svoje vrline pokaže predvsem na avtocesti, vendar pa v kombinaciji z ročnim menjalnikom žal ne deluje do popolne zaustavitve.
Za dodaten denar so bili pri nas vključeni še paket Premium z navigacijo in vzvratno kamero (omogoča več različnih možnosti pogleda - tudi za prikolico - in pasivne pomoči pri parkiranju), ogrevanje volana, panoramsko strešno okno, ambientalna osvetlitev, privlačna 19-palčna platišča in odlični žarometi LED High (svetilnost 1.100 lumnov in 32 LED diod). Ti vključujejo dinamično krmiljenje luči ter sledenje v ovinku, v praksi pa ponoči skorajda naredijo dan.
Preverjen dvolitrski turbodizel je dodelan in uradno za 0,6 litra varčnejši, požene pa ga z gumbom ob predstavni ročici. Moč mu je zrasla s 103 na 110 kilovatov (s 140 na 150 konjev), po naših izkušnjah pa je takšen stroj optimalna izbira. Motor praktično ves čas ponuja dovolj navora (zvišan za 20 Nm na 340 Nm med 1.750 in 3.000 vrtljaji).
Da se motor prebudi sicer potrebuje odločnejši pritisk na stopalko plina, vendar pa s pomočjo učinkovitega šeststopenjskega menjalnika zgledno pospešuje in omogoča visoke hitrosti. Z mesta do 100 km/h sicer potegne v 8,7 sekunde ter doseže 220 km/h, v prvih dveh prestavah pa ima elektronika kar nekaj dela, da moč optimalno prenese na kolesa.
Passat znova očara z nizko porabo. V mestni vožnji povprečno spije 6,6 litra, na podeželskih cestah okoli pet litrov, pri konstantni hitrosti 130 km/h 5,7 litra, povprečna poraba na testu pa je znašala 6,1 litra (tovarna 5,6/4,0/4,6). Če vzamemo v ozir njegovo velikost in maso 1.475 kg je to zelo dober podatek. Pri Volkswagnu so glede na prej za štiri litre zmanjšali posodo za gorivo, s 66 litri pa bomo brez dolivanja goriva iz Ljubljane prišli denimo do Makarske in nazaj.
Glede na predhodnika je novi passat bolj dinamičen v vožnji in hkrati občutno tišji, vzmetenje je bolj dovršeno, vendar bi bilo lahko na slovenskih luknjastih cestah tudi bolj učinkovito. Večje neravnine passat požira brez težav in udobno, pri naglih spremembah smeri pa je dolgo časa nevtralen in omogoča tudi precej hitro vožnjo. Seveda mu precej bolje pristaja gentlemanski nastop, kjerkoli se že pojavi.
Volkswagen želi z novim passatom še utrditi svoj primat v srednjem razredu poslovnih in družinskih limuzin, kjer morda še ni bilo tako zanimivo. Prenovljena Mazda6 in Opel insignia ter nova Ford mondeo in Škoda superb se namreč zdijo tekmeci po meri, predvsem ko beseda nanese na denar. Morda passat zdaj celo bolj kot kdajkoli prej skuša prepričati tiste, ki si ogledujejo premijski razred oziroma modele kot so Audi A4, BMW 3, Mercedes C in Volvo S60. Tukaj je njegova cena ob odličnem motorju, dobrem počutju in bogati opremi gotovo prednost.
Foto: Matej Kačič