Avto

Pomembna zgodba se začne z jeznim pismom

Češka Škoda je v 120-letni zgodovini naredila 17 milijonov avtomobilov, pomembna zgodba o uspehu pa se je začela nekoliko nenavadno - z jeznim pismom

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

24.05.2015 13:09
Čas branja: 3 min

skoda-auto.1432464539.jpg.w.960px.jpg

Manj kot uro vožnje iz Prage proti severozahodu Češke stoji mesto Mlada Boleslav, kjer je strast narediti nekaj novega že dolga tradicija. Tam namreč stoji Škoda, ki sodi med ene prvih proizvajalcev avtomobilov na svetu, njihov moto pa se že od samih začetkov glasi: kvaliteta je na prvem mestu. Ta je povsem v rokah tretjine prebivalcev mesteca, ki šteje okoli 45 tisoč prebivalcev, v Škodo pa je tako ali drugače vtkan praktično vsak.

EK05-Klement-Vaclav-Archiv-spolecnosti-SKODA-AUTO.1432465368.jpg.n.600px.jpg

Vse skupaj korenine vleče leta 1895 s kolesi, pozneje z manjšimi motorji, od leta 1905 pa se tam proizvajajo tudi avtomobili. Prvi je imel sedem »konjev« in dva cilindra, pozneje so trakove zapustili modeli Škoda 860, rapid, prva octavia in leta 1934 prvi superb. Od takrat je Škoda naredila 17 milijonov vozil, lani so prvič v enem letu izdelali več kot milijon vozil. A kako se je njena zgodba o uspehu pravzaprav začela?

vaclav-laurin-and-vaclav-klement.1432464265.jpg.n.600px.jpg

Prvi koraki so bili vse prej kot epski, neločljivo pa so povezani z domoljubnim prodajalcem knjig, iznajdljivim mehanikom in »svinjskim« pismom. Da, prav ste prebrali. Leta 1894 se je prodajalec knjig Vaclav Klement zaradi slabe kvalitete in okvar pritožil na češko izpostavo nemškega podjetja Seidel & Naumann, pri kateri je kupil novo kolo Germania. Pismo je napisal v češčini, vendar so ga ostro zavrnili - Klementu so Čehi namreč sporočili, naj pritožbo napiše v njim razumljivem jeziku, nemščini.

skoda-slavia.1432464859.jpg.w.600px.jpg

Vaclav Klement, ki je bil hkrati predsednik lokalnega kolesarskega kluba, se je zaradi nerazumljive poteze odločil, da bo kar sam proizvajal kolesa. Leto pozneje, 18. decembra 1895, je ustanovil podjetje Laurin & Klement skupaj s ključavničarjem in mehanikom Vaclavom Laurinom - podjetje Laurin & Klement je pozneje postalo avtomobilski oddelek proizvajalca strojev Škoda. Prvi skupni projekt Laurina in Klementa je bil kolo, ki sta ga tržila pod imenom Slavia, že na začetku pa je bil na voljo v petih različicah.

2014-Skoda-Museum-L-K-motocykleta-Slavia-typ-L-CCD-1906.1432464723.JPG.n.960px.jpg

Njun cilj ni bil zgolj narediti boljšo znamko in kolesa, ki bi bila pravo nasprotje nezanesljive, vendar po imenu ugledne dresdenske Germanie. Že od začetka je Laurin & Klement težil k temu, da bo Slavia postala sinonim za kvaliteto, vzdržljivost, sofisticirano tehniko in odlično podporo uporabnikom ter servisom. Vse skupaj je še vedno del Škodinega DNK zapisa, naj gre za lasten razvoj, dizajn in proizvodnjo.

vaclav-klement.1432464302.jpg.w.960px.jpg

Štiri leta pozneje, 1899, se je Laurin & Klement spustil v proizvodnjo motociklov, znamka L&K pa je postala prepoznavna daleč zunaj meja pokrajine. Leta 1903 je v tovarni delalo 200 ljudi, z njimi pa so prišli tudi uspehi na dirkah. Njihov moto med drugim je bil tudi, da nekaj dobrega naredijo še boljšega, konec leta 1905 pa so tako pokazali svoj prvi avtomobilček, Voiturette A. Slednjega so nadgrajevali in povečevali, nov mejnik za tovarno pa je leta 1909 pomenil prihod nemškega inženirja Otta Hieronimusa, ki je prej delal za Daimler in Benz.

voiturette-a.1432464497.jpg.w.960px.jpg

Ta se je posvetil modelu FCR, s katerim je dosegel hitrost 130 km/h, do leta 1914 pa so bili avtomobili L&K praktično nepremagljivi. Svoja vozila so vmes začeli prodajati na tujih trgih, med drugim so osvojili Japonsko, Rusijo, Novo Zelandijo, Južno Ameriko in večino evropskih držav. L&K se je 1914 podal v vojaško industrijo, že do leta 1920 pa so izdelovali tovornjake, avtobuse, letalske motorje in poljedelske stroje.

2012-skoda-superb-laurin-klement-9-1600x1200.1432465277.jpg.w.960px.jpg

Klement ob tem nikoli ni pozabil na idejo, da bi proizvajal izdelke za množice, dostopnost pa je omogočala zgolj masovna proizvodnja. Zaradi večje uveljavitve in posodobitve proizvodnje linije so se leta 1925 združili s podjetjem Škoda iz Plzna - L&K je takrat kot znamka ugasnil. V pičlih dvajsetih letih je L&K sicer iz delavnice koles, ki sta jo imela prodajalec knjig in ključavničar, postal eden največjih proizvajalec avtomobilov. V Mladi Boleslav je med leti 1905 in 1926 zapeljalo kar 60 različnih modelov.

laurin-klement.1432464408.jpg.s.960px.jpg

Po koncu svetovne gospodarske krize leta 1930 se je proizvodnja vozil v okviru koncerna Škoda osamosvojila, takrat je sledil prodor v vozilom Popular. Leta 1934 je na cesto zapeljal prvi superb, sinonim za kvaliteto in prestiž - pred dnevi smo vozili tretjo generacijo v novejši zgodovini. Prva novodobna škoda superb je med kupce namreč zapeljala leta 2001, v zadnjih 14 letih je postala pomemben igralec v poslovnem razredu.

16-Skoda-Superb-typ-913-sedan-jpg.1432465112.jpg.s.600px.jpg

Po koncu druge svetovne je bila Škoda podržavljena in v okviru tedanje narodnogospodarsko in politično določene delitve dela zadolženo za proizvodnjo osebnih vozil. Z modeli spartak, felicia in octavia so vseeno ohranili dobro ime. Prva octavia je 1959 nadomestila model Spartak 440, leta 1964 pa jo je nadomestila dobro prodajana in uspešna Škoda 1000 MB.

skoda-superb-2001.1432465193.jpg.s.960px.jpg

Sledila so desetletja zastarelih modelov in tehnike, svež veter s Volkswagnom in češka ofenziva z novimi modeli - danes jih kupcem po svetu ponujajo kar 16, jeseni pride še superb combi, predvidoma prihodnje leto še športni terenec. Le kaj bi bilo, če bi Klement pismo napisal v nemščini ali pa se sprijaznil z nezanesljivim nemškim kolesom?

IMG-4927.1432465500.JPG.n.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

17.01.2013
18.02.2015
22.05.2015
FINANCE
Avto
Češki hit za zahtevne kupce
Avto
AvtoMatej Kačič Češki hit za zahtevne kupce 5

Škoda octavia je s prenovo dobila samosvoj obraz in ohranila stare odlike, v luksuzni različici Laurin&Klement pa z izbranimi materiali in bogato opremo ustreže željam tudi zahtevnih kupcev.

FINANCE
Avto
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Avto
AvtoMiloš Milač Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938 7

Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča
Avto
AvtoMiloš Milač Elektrika: izziv za slovenske dobavitelje, avtoindustrijo in tudi Akrapoviča

Ponovno smo se zatopili v priljubljeno temo - elektromobilnost! Tokrat s slovenskimi dobavitelji, nekaj vodilnimi iz tujih podjetij in Akrapovičem, ki stavi na bencinsko romantiko. Kako je pripravljen na novo dobo? Pred vrati je avtosalon v Ženevi, zato proizvajalci že razkrivajo novosti...

FINANCE
Avto
Daimler rekordni dobiček deli z zaposlenimi
Moje finance
Razno
(video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 
Moje finance
RaznoAleš Novak (video 1) Kako najhitreje in najceneje do službe 

Gneča na poti do službe. In to vsak dan. To je moja najhujša mora. Zato sem preveril, kako najhitreje in seveda tudi najceneje v jutranji konici od doma do pisarne, kar je približno pet kilometrov. 

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)