Čeprav največji avtomobilski proizvajalci delujejo globalno, tekmujejo z drug drugim na vseh trgih, je njihov način poslovanja in reševanja težav, tudi komunikacije sila različen, smo zaznali skozi pretekle pogovore z njihovimi šefi. Nemci znajo tudi velike zamere rešiti skoraj čez noč, čeprav kdaj precej grobo, dokazuje dvoboj Volkswagnovih alfa samcev, menjave šefov speljejo hitro in transparentno in ob tem ne skrivajo odprtih ran, kljub temu da bilance kažejo na zelo pozitivno sliko. Da je z Nemci lepo poslovati, poročajo tudi slovenski dobavitelji, da so bolj zahtevni kot drugi, pa tudi.
O razlikah pri vodenju je leta 2007 v našem intervjuju govoril tudi prvi mož Daimlerja Dieter Zetsche, ki je Američane označil kot prehitre, Nemce pa prepočasne pri sprejemanju odločitev. Zetsche se je v svojih napovedih, denimo o prodoru avtov na vodik občasno tudi zmotil, a to ni vplivalo na večinoma zgledno vodenje podjetja.
Tega pa ne moremo trditi za ameriški General Motors, ki ga je njegov nekdanji šef Rick Wagoner vodil kot velikana, ki se je pehal za količinami in slavo največjega na svetu, tudi v našem pogovoru dva meseca pred prisilno poravnavo. Wagonerja in GM so pokopale prehitre in zato slabe odločitve. Te opažamo tudi danes, ko se GM kot edini umika iz trenutno slabotnega, a na dolgi rok zelo zanimivega ruskega trga.
Zetsche o Italijanih ni govoril, a komentar se ponuja kar sam od sebe ob prebiranju vizionarskih izjav prvega moža Fiata Sergia Marchionneja, ki velike besede pogosto uporablja za preusmerjanje pozornosti od pravih težav ali pa z njimi manipulira politiko. Na vprašanja, ki bi utegnila razburiti lokalno javnost, denimo o takrat še nepotrjeni proizvodnji v Srbiji, pa se vselej rad izogne. Proizvodnja v Srbiji je bila sicer dobra odločitev, saj bo Fiatu med drugim omogočila tudi brezcarinski vstop v Rusijo.
Podobne lastnosti bi lahko pripisali nekdanjemu šefu Alfa Romea Luci de Meu, veliko njegovih napovedi v našem intervjuju konec 2007 se namreč do danes ni uresničilo. Italijanom posel zadnje čase sicer uspeva, pripravili so tudi nekaj lepih presenečenj, sestavili nekaj odličnih avtov, medtem so sicer povozili Lancio, pozabili na modele ki so nekdaj tudi slovenskim trgovcem nosili zlata jajca. V ponedeljek se bo spet treslo, prihaja nova Alfa Romeo, brez drame ne gre,...
Medtem v avtomobilsko panogo vstopajo novi tekmeci, ki jih še pred nekaj leti ni nihče povezoval s to panogo. Alternativni viri energije bodo v svetu postali stalnica, pri nas pa se v tej smeri pomikamo bolj počasi. Težišče evropske avtomobilske industrije se pomika tudi v Španijo, dokazuje napoved milijardne investicije Volkswagna.
Nič ni več sveto, bo lahko rekli ob najavi, da BMW pripravlja športnega terenca s prednjim pogonom, v ameriških mišičnjakih ford mustang in chevrolet camaro pa se bosta vrtela tudi štirivaljna motorja.
Kako pestra in nepredvidljiva je avtoindustrija dokazujeta renaultova novinca - prestižni in znova pionirski espace za najmanj 30 tisoč evrov, ki je v teh dneh zapeljal na naše ceste in nizkocenovni renault kwid iz drugega konca ponudbe, ki bo Indijce stal le štiri tisoč evrov.
V zimskih pogojih švicarskega Verbierja smo preizkusili novi audi Q7, ki je v duhu časa izgubil veliko kilogramov in pridobil kopico sodobnih rešitev, na slovenskih cestah pa smo zapeljali zrelo in privlačno Čehinjo - novo škodo fabio.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.