Avto

Za volanom najboljše Škode vseh časov

Nova Škoda superb se je znebila staromodnega in zadržanega videza, v elegantnih novih oblačilih pa za zmeren denar ponuja ogromno prostora, preizkušeno tehniko, veliko mero varnosti in vrsto tehničnih posladkov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

22.05.2015 03:44
Čas branja: 6 min

skoda-superb3.1432252895.jpg.s.960px.jpg

Magična Toskana je ena najbolj znanih pokrajin na svetu, romantični hotel Borgo Scopeto na enem izmed njenih številnih gričev pa bi lahko označili tudi za paradiž sredi trt. Tam se je poleg nekaj navdušenih Slovencev, Izraelcev in Litvancev znašla tudi skupina osuplih Tajvancev, ki čez pol sveta niso prišli zaradi vrhunskega vina, izrednega oljčnega olja, čudovite umetnosti ter prelepih toskanskih mest in vasi pač pa zaradi uglajenega češkega admirala - nove Škode superb.

Skoda-superb.1432252201.jpg.e.960px.jpg

Ta je s svojo elegantno in privlačno podobo, nadpovprečnim udobjem, skorajda neverjetno prostornostjo, uporabno in praktično notranjostjo, številnimi motorji, napredno tehniko, varnostjo in asistenco, številnimi pametnimi rešitvami in povezljivostjo mimogrede poskrbel za to, da smo vsi skupaj kar pozabili, kje na svetu pravzaprav smo.

skoda-superb1.1432252678.jpg.n.960px.jpg

Da, čare Toskane je zasenčil 4,86 metra dolg kos pločevine (28 mm več kot prej), na katero so pri češki Škodi tako zelo ponosni, kot so Firenze na svojega Ameriga Vespuccija. Novega sveta konec koncev ne odkrivaš vsak dan, za superba pa bi lahko rekli, da je odkril tisto, kar bo Škodam prinesla prihodnost, hkrati pa je ključni graditelj ugleda znamke.

IMG-4953-1.1432255112.jpg.n.960px.jpg

Čehi so od leta 1991 del koncerna Volkswagen, z vsakim novim modelom pa letvico odličnosti dvignejo še za raven višje. Z novim superbom se zdi, da so naredili dva ali tri korake naprej, konkurenco v poslovnem razredu pa lahko upravičeno skrbi - tudi tisto v družini.

IMG-4748.1432253839.jpg.w.960px.jpg

Superba smo sicer potipali že na svetovni premieri sredi februarja. Zdaj je bolj dinamičen in mišičast, spredaj ima daljši in nižji nos, zadaj je brez dvoma privlačnejši, v celoti pa deluje elegantno in uglajeno ter podobno kot manjši Škodini modeli želi vzbuditi in zaigrati na čustva - predvsem tega doslej ni počel. Klasična limuzina je sicer za okoli 75 kg lažja kot prej (karavan bo predstavljen septembra v Frankfurtu), obenem pa je tudi zaradi hujšanja izgubila praktično dvojno odpiranje zadnjih vrat.

Su-004.1432253716.jpg.s.960px.jpg

Če prejšnji superb v limuzinski različici namreč ni bil ravno visoko uvrščen v kategoriji »najlepši« je zdaj drugače. Superb že ob prvem stiku deluje všečno, prednje in zadnje luči poudarijo eleganco, za kar poskrbi tudi češki kristal v žarometih, ostri robovi športnost, značilna hišna maska in ponosen Škodin logo pa kot da prepričujejo v kvaliteto novega izdelka ter kličejo k njegovemu preizkusu.

Su-061.1432256162.jpg.w.960px.jpg

Boljših krajev za spoznavanje z novim superbom si skorajda ne bi mogli izbrati, po okoli 300 prevoženih kilometrih zavitih cest Toskane pa je bilo vsem jasno, zakaj se je pet navdušenih Tajvancev z njim hotelo odpeljati kar domov. V nosu ponuja pestro izbiro motorjev ter menjalnike za vse okuse in potrebe, v notranjosti še več prostora kot prej (medosna razdalja se je povečala za 80 mm na 284,1 cm), številne napredne tehnologije, prvič nastavljivo podvozje DCC in kar 29 pametnih rešitev Simply clever.

skoda-superb-6.1432257090.jpg.n.960px.jpg

Deset je povsem novih, sem lahko po vzoru Rolls-Roycea uvrstimo dva dežnika v prednjih vratih, zložljivo vlečno kljuko, držala za pametni telefon in tablični računalnik ter »lepljive« čepke, ki omogočajo odpiranje plastenke z eno roko. V praksi deluje odlično, voznik se tako lahko povsem osredotoči na dogajanje pred seboj. Tukaj so še mrežice in predalčki v prtljažniku, LED svetilka v njem, preklopen sovoznikov sedež ter strgalo za led.

skoda-superb4.1432253043.jpg.c.960px.jpg

Voznik in sovoznik imata zdaj za štiri centimetre več prostora za roke, zadaj pa bi se brez težav peljal tudi kak razvajeni plemič ali košarkar. Potniki v superbu imajo zadaj v primerjavi s tekmeci domala dvakrat več prostora za noge oziroma 16 centimetrov več, največ prostora za glave v segmentu (98 cm) ter za sedem centimetrov več prostora za roke. Prtljažnik ob tem ponuja 625 litrov prostora (30 litrov več kot prej) oziroma kombijevskih 1.760 s podrto zadnjo klopjo.

Su-058.1432253337.jpg.n.960px.jpg

Novi superb je ob tem tehnično najbolj napredna in najvarnejša Škoda doslej. Za varnost voznika in potnikov ob devetih zračnih vrečah skrbi 17 različnih sistemov, ki delujejo s pomočjo radarja in raznih senzorjev. Sem denimo sodi opozorilnik za vozila v mrtvem kotu, »rear traffic alert« voznika opozori na promet za njim, ko želi zapeljati vzvratno, »emergency assist« v primeru neaktivnosti voznika povsem zaustavi vozilo, »crew protect assist« potnike z zategovanjem pasu pripravi na trk.

Su-tech-008-Rear-Traffic-Alert.1432258064.jpg.s.960px.jpg

Tukaj je še »smart light assist«, ki samodejno uravnava dolgi snop žarometov, »traffic jam assist"pa v gneči s povsem samodejnim speljevanjem in ustavljanjem vozila poskrbi za mirne živce - voznik mora zgolj držati volan. Seveda brez samodejnega zaviranja v sili, radarskega tempomata, pomočnika pri držanju smeri, sistema za prepoznavanje znakov, vzvratne kamere in še česa v takšnem avtu preprosto več ne gre.

Su-052.1432253490.jpg.s.960px.jpg

Ena redkih stvari, kjer ima superb še nekoliko prostora za izboljšanje, je armaturna plošča. Ta je ukrojena po vzoru manjših Škod, torej je preprosta, urejena in ob tem nekoliko bogateje opremljena. Ne sliši se slabo, a vseeno na trenutke deluje premalo eminentno in preveč zadržano. Še posebej če je v enobarvni kombinaciji, kjer monotonijo razbijajo le svetlejši dekorativni elementi in 8-palčni zaslon na dotik. Stikala so sicer lično oblikovana, plastika mehkejša kot prej, na voljo je več serijske in dodatne opreme, a na povsem interaktivno armaturko po vzoru passata lahko pozabimo. Brez dvoma namerno, Škoda le ni Volkwagen.

Su-051.1432256011.jpg.e.960px.jpg

Superb ima v motorni ponudbi zgolj štirivaljnike, vendar ti potešijo vse želje. Glede na prej so do 30 odstotkov varčnejši, pri skoraj vseh različicah pa opcijsko samodejni DSG menjalnik ter štirikolesni pogon. Pogon 4x4 superba sicer podraži za okoli 2.500 evrov, če ste doma v hribih ali se preprosto želite počuti bolj varno na slovenskih cestah, potem si ga velja omisliti. Podobno velja za tiste, ki se radi vozijo še posebej udobno. Z DSG za dobrih 2.500 evrov dodatka bodo vsakdanji kilometri povsem nenaporni, leva noga in desna roka pa vama bosta hvaležni.

skoda-superb-5.1432258660.jpg.s.960px.jpg

Pri bencinarjih so sicer na voljo tri prostornine in skupaj pet različic z močjo od 92 do 206 kilovatov (125 do 280 KM), pri dizlih pa dve prostornini in tri različice z močjo od 88 do 140 kilovatov (115 do 190 KM). Na dnu ponudbe sta 1.4 TSI 92kW in 1.6 TDI motor, ki jih svetujemo le tistim, ki si superba preprosto želijo imeti. Bencinar stane 21.604 evrov, dizel je dobra dva tisočaka dražji, a gre hkrati za najbolj varčno različico Greenline s 95 gramov CO2 izpustov in teoretično porabo 3,7 litra na sto prevoženih kilometrov.

skoda-superb-8.1432254466.jpg.e.960px.jpg

Oba najšibkejša motorja imata v superbu po naših kratkih vtisih kar malce preveč dela, seveda pa zadostujeta za umirjeno vožnjo in nezahtevne voznike. Za takšen trend se sicer odloča vse več proizvajalcev, razmeroma šibki motorji (ponekod tudi trivaljni) brnijo tako pod pokrovom mondea kot tudi fieste ali denimo v Miniju in BMW 3.

Skoda-superb-4.1432254633.jpg.n.960px.jpg

Duška po zavitih toskanskih cestah smo si tako raje dali z najbolj zmogljivim in sila prepričljivim 280-konjskim bencinarjem (ima ga tudi Seat leon cupra) z DSG menjalnikom in štirikolesnim pogonom. Tak stane najmanj 34.111 evrov, v prestižni različici L&K pa 43.992 evrov. Po vsej verjetnosti bo precej redka zverina naših cestah, če drugega ne pa je dokazal, česa vse so zmožni superbovo prilagodljivo podvozje, štirikolesni pogon, DSG menjalnik in volanski mehanizem. Z eno besedo: super.

IMG-4745.1432254014.jpg.s.960px.jpg

Če smo najbolj zmogljivega superba zapustili s kar malce težkim srcem, pa nas je kaj hitro prevzel in v odličnost znova prepričal preizkušeni 2,0-litrski dizelski motor s 110 kilovati (150 KM) in ročnim menjalnikom. Med toskanskimi griči je umirjeno in lahkotno, brez kakega naprezanja ter tudi varčno nabiral kilometre, med hitreje odpeljanimi ovinki in prehitevanji pa urno pokazal tudi zobe.

Su-053.1432253602.jpg.w.960px.jpg

Nedvomno najboljša oziroma najbolj uravnotežena izbira med vsemi, pri nas pa bo tudi najbolj prodajan. Z vstopno opremo Active stane 24.608 evrov, Ambition ga podraži na 27 tisočakov, Style na 29.400 evrov, L&K pa na 34.500 evrov. Močnejše 190-konjske dizelske različice ter 180- oziroma 220-konjskega bencinarja nismo preizkusili, vendar je 150 konjev povsem dovolj - tudi če bodo dišali po bencinu v različici 1.4 TSI 110kW za najmanj 22.606 evrov, ki zna tudi izklapljati par valjev.

IMG-4939.1432259119.jpg.n.960px.jpg

Škodin superb je tako postal avto, s katerim se boste pred poslovnimi partnerji in družinskimi prijatelji lahko pokazali brez kančka oklevanja ali zadrege. Ne le da zelo dobro zgleda, ponuja preverjeno tehniko in v opremi ima skorajda vse, kar premore konkurenca, najvišja stopnja opreme L&K ob standardno razkošno odmerjenem prostoru prinaša še precejšnjo mero prestiža in vonja po luksuzu. Za kupce se Čehi kljub upadanju zanimanja za ta razred s tem ne bojijo. V primerjavi s prejšnjo generacijo bo namreč novi superb prepričal 25 odstotkov več kupcev, tako ne čudi, da so pri Škodi na mednarodni predstavitvi kar žareli.

IMG-4899-1.1432257631.jpg.n.960px.jpg

Dobre volje ob prvih kilometrih z novim superbom ni skušal skriti niti Petr Podlipny, direktor znamke Škoda v Sloveniji. Prepričan je, da je novi superb tako dober in prepričljiv, da bodo podvojili sedanjo letno prodajo 250-300 vozil na približno 600 vozil. Vidnejšo vlogo naj bi igrala prav limuzina, ki je v zadnji generaciji prepričala le okoli četrtino slovenskih kupcev, zdaj pa naj bi jih 40-45 odstotkov.

V Sloveniji bo novi superb na voljo s 23. junijem, prodaja 1.200 evrov dražjega karavana pa steče oktobra. Ker je bilo po številnih toskanskih kilometrih jasno, da je Škoda s svojim admiralom naredila nov velik korak naprej, brez vprašanja o družinskem spopadu z Volkswagnovim passatom ni šlo. Podlipny je prepričan, da bodo s superbom ob sedanjih privabili tudi povsem nove kupce, ki so do zdaj prisegali na druge znamke izven Volkswagnovega koncerna, končni rezultat pa bo višji skupni tržni delež koncerna pri nas.

IMG-4860-1.1432255287.jpg.w.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Škoda

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

18.02.2015
24.05.2015
26.05.2015
25.06.2015
07.07.2015
FINANCE
Avto
Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo
Avto
AvtoMiloš Milač Največja škoda raste v razredu, ki ga drugi zapuščajo

Škoda superb se je v tretji generaciji zavihtela na drugo mesto v prodaji poslovnih limuzin in karavanov v Evropi. Z bratrancem passatom si režeta polovico trga in imata nekakšen oligopol.

FINANCE
Avto
Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938
Avto
AvtoMiloš Milač Grosupeljčen Miha Škoda ima Škodo v krvi, obudil je njen znak iz leta 1938 7

Miha Škoda je 32-letni avtomobilski navdušenec, ki ga Škoda privlači na vseh področjih življenja; povsem naključno nosi tudi priimek Škoda

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Osvežitev in prvi priključni hibrid za največjo Škodo
Avto
AvtoMiloš Milač Osvežitev in prvi priključni hibrid za največjo Škodo 13

Češka Škoda je razkrila skico osvežene škode superb in nekaj osnovnih informacij v poslovnem novincu. V celoti bo največja Škoda razkrita konec maja.