Avto

Limuzine, kraljice avtomobilskega razkošja

Kako se spreminja svet avtomobilizma

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.05.2015 22:30
Dopolnjeno: 04.06.2015 08:05
Čas branja: 4 min

Avtomobilski svet se v zadnjih dveh desetletjih spreminja s svetlobno hitrostjo. Limuzine, karavane in druge nekdaj zelo priljubljene zasnove avtomobilov v vseh velikostih in cenovnih razredih s trga odrivajo športni terenci. Bencinske motorje, vsaj v Evropi, čedalje pogosteje nadomeščajo dizelski, v zadnjem času tudi električni, plinski in hibridni (kombinacija klasičnega in električnega motorja) pogoni.

aston-martin-rapide.1432242187.jpg.o.600px.jpg
Pet metrov elegance, razkošja in športnosti v aston martinu, eni najbolj športnih limuzin na trgu.

Če se »bencinarji« že obdržijo pod pokrovom novodobnih avtov, so že prav smešno majhni, delujejo z manjšim številom valjev in so, vsaj v teoriji, sanjsko varčni. Le na vrhu, v razredu okoli pol milijona evrov, se ni spremenilo kaj dosti.

Če pa se bencinarji že obdržijo pod pokrovom novodobnih avtov, so že prav smešno majhni, delujejo z manjšim številom valjev in so, vsaj v teoriji, sanjsko varčni.Le na vrhu, v razredu okoli pol milijona evrov, se ni spremenilo kaj dosti. Kralji src najbogatejših kupcev ostajajo staromodne limuzine, z orjaškimi merami, klasičnim stopničastim zadkom in veličastnim bencinskim strojem, najbolje 12-valjnikom, ki še danes pomeni simbol razkošja, uglajenosti in razsipnosti.

»Naši kupci si želijo klasike, nekakšne stalnice v svetu, ki se spreminja iz dneva v dan. Novodobnih smernic ne sprejmejo oziroma jim je zanje malo mar. Zakaj pa ne, saj si to brezbrižnost lahko tudi privoščijo,« sporočajo izjave proizvajalcev avtomobilov za kralje - najdražje različice rolls-roycea, bentleyja, mercedesa maybacha in posebneža med limuzinami, aston martina rapida.

Te smo izbrali, ker svojo zasnovo sporočajo nadvse samozavestno, ker so tradicionalnisti, ki vztrajajo že desetletja, celo stoletja, in so ponavadi prva izbira superbogatih, zato tudi poslujejo v pozitivnih številkah, visokim stroškom in majhnim količinam navkljub. Aston martin se je v družbo zapeljal zaradi potrditve pomembnega položaja limuzin. Proizvajalec športnih kupejev in kabrioletov se je namreč ob širitvi ponudbe odločil za obuditev te zasnove, z rapidom je izdelal eno najbolj športnih limuzin na trgu.

phantom-rolls-royce.1432242190.jpg.o.600px.jpg
Kralj limuzin in limuzina za kralje - rolls-royce phantom.

Kralj je le en, živi pa v Angliji

Morda se kdo ne bi strinjal, a prodajne številke in tudi naša izkušnja v vožnji in ob ogledu proizvodnje slovitega rolls-roycea potrjuje, da je kralj le en. Tradicionalni anglež v lasti nemškega BMW - rolls-royce, med temi pa najbolj ostareli in najšibkejši, a tudi najdražji phantom, ki je takšen natanko zato, ker takšnega hočejo njegovi kupci. Phantom je gmota pločevine in aluminija, dolga od 5,83 do 6,01 metra. Takšen, kot ga poznate danes, je znan že od leta 2003, doslej se je le malo spremenil. »Ne spreminjajte, le izboljšajte ga,« so kričali njegovi lastniki, ki se večinoma vozijo na zadnjih sedežih, ko se je Rolls-Royce pred nekaj leti odločil za prenovo.

Phantom je zato ostal klasik od koles do strehe, limuzina s klasičnimi proporci - visoko navpično kromirano masko, dolgim motornim pokrovom, prostorno, klasično in izjemno natančno izdelano kabino, kjer se svetita usnje in les, ter dolgim padajočim zadkom. Pod motornim pokrovom neslišno deluje 6,75-litrski 12-valjnik brez turbopolnilnika, z okoli 460 konji in navorom, ki bi premaknil tudi tanker. Phantom je avto, ki lahko stane okoli pol milijona evrov ali pa nekaj milijonov, odvisno od tega, kako si ga lastnik sestavi. V Goodwoodu vam ga lahko prebarvajo z barvo, ki vsebuje delce zlata, kabino pa posujejo z diamanti. Meja je nebo.

bentley-mulsanne.1432242188.jpg.o.600px.jpg
Mulsanne - vrh ponudbe angleškega Bentleyja, ki kljub razkošju lahko tekmuje le z osnovnim rolls-royceom.

Razkošje v senci rojaka iz Goodwooda

Ni naključje, da tudi drugi razkošnež prihaja iz Anglije - zibelke velikih avtomobilskih imen, in ni naključje, da tudi ta že dolgo ni več angleški, ampak nemški. Bentley si lasti Volkswagen, s to tradicionalno znamko pa dela tudi dober posel, povečuje prodajo in niža stroške z uporabo skupnih osnov. Sorodnost mulsanna s precej cenejšim audijem A8 sicer pri Bentleyju znajo dobro skriti. Mulsanne je unikat, eden najboljših kompromisov med razkošjem in dinamiko, s ceno okoli 400 tisoč evrov v različici speed pa vseeno sega stopničko nižje od rolls-roycea phantoma. Njegov naravni tekmec je rolls-royce ghost. Mulsanna z dolžino 5,57 metra s 6,75-litrskim 12-valjnim biturbomotorjem je Bentley namenil novodobnim bogatašem, ki želijo izkusiti razkošje za volanom, ne le z zadnjega sedeža.

Mercedes-Benz-S600-Pullman-Maybach-HD-Pictures1.1432242191.jpg.o.600px.jpg
Po dveh neuspelih poskusih je maybach postal najrazkošnejša različica mercedes-benza S.

Maybach v tretje: kot razkošni mercedes-benz

Zgodba o Maybachu ni tako bleščeča. Maybach se je pojavil leta 1941, nato spet leta 2002 in po bridkem koncu lani, ko je Mercedes-Benz z oznako maybach pullman S600 oplemenitil mercedes-benza razreda S. To seveda ni navaden S. Dolg je kar 6,5 metra, z vsem pripadajočim razkošjem opreme in prostora pa je namenjen istim kupcem kot bentley mulsanne in rolls-royce phantom. Podobna je tudi cena mega mercedesa, ki seže do pol milijona evrov in še čez, če je kupec izbirčen. Ta v vsakem primeru dobi šestlitrski 12-valjni motor s 390 kilovati, štiri ločene sedeže, 18,5-palčni zaslon na dotik v zadnjem delu in neskončen seznam dodatne opreme, na katerem je vselej tudi nepopisan del - tega kupec izpolni s svojimi željami.

655439-Rapide-S-03
Aston martin rapide

Modrokrvni športni anglež

Četrta limuzina pa po razkošju zelo zaostaja za prvimi tremi, a jim je po ugledu imena zelo blizu. Aston martin rapide je poseben avto, športnik, postavljen v elegantno karoserijo limuzine. Je ekskluziven in udoben hkrati, po drugi strani zelo dinamičen in hiter, kombinacija, podobna Porschejevi panameri, a s precej več modre krvi. Dobrih pet metrov dolga limuzina je predvsem vozniški avto, namenjen razvajanju prednjih dveh potnikov. Zadnja dva kljub zajetnim meram avtomobila uživata v skromnejšem razkošju. Za ugodje voznika poskrbi 5,9-litrski 12-valjnik, ki v različici S ponuja 410 kilovatov in do stotice poskoči v 4,9 sekunde, pospeški pa se končajo šele nad 300 kilometri na uro. Cena z davki je prek 300 tisoč evrov, rapidova redkost pa ga postavlja nad sicer hitrejše, a bolj konfekcijske limuzine.

Članek je bil objavljen v novi številki časopisa za (pre)drzne moške ON.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Zdaj je uradno, rolls-royce za blato bo cullinan
Avto
AvtoMiloš Milač Zdaj je uradno, rolls-royce za blato bo cullinan

Ime cullinan je dobil po največjem brezhibnem diamantu, ki ga je vodja rudnika v Južni Afriki, Thomas Cullinan, našel daljnega leta 1905

FINANCE
Avto
Katere eksotične avtomobile kupujejo najbogatejši?
Avto
AvtoUroš Božin Katere eksotične avtomobile kupujejo najbogatejši? 1

Posel ultraluksuznih avtomobilov cveti. Leta 2002 je bilo po svetu prodanih 6.475 najekskluzivnejših avtomobilov, lani pa je številka dosegla skoraj 30 tisoč

FINANCE
Avto
Uradno: takšen je rolls-royce med SUV!
Avto
AvtoMiloš Milač Uradno: takšen je rolls-royce med SUV! 8

Razkošje je dobilo novo razsežnost – cullinan je prvi SUV iz hiše Rolls-Royce, ki se dobro znajde tudi na pravem terenu. Obenem je najbolj praktičen avto te znamke, pri razkošju pa prav nič ne zaostaja za Rolls-Royceovo limuzinsko klasiko.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici
Avto
AvtoUroš Božin Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici 9

Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: starodobni rolls-royce, hibridni lexus, BMW, mercedes, tovornjaki …
FINANCE
Avto
Avto, ki vas popelje v drug svet – za 612 tisočakov!
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki vas popelje v drug svet – za 612 tisočakov!

Za volanom najdražjega rolls-roycea, ki nosi najstarejše avtomobilsko ime na svetu – letos je dopolnilo 93 let.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)