Drugačnost je bila vselej vrlina renaultov, predvsem velikih. Računica se jim sicer ni vselej izšla, a jim vsaj izvirnosti ne moremo očitati. Novi espace je tako ponovno drugačen, po 30 letih so oblikovalci začeli z novim listom papirja, uporabili so le nekatere sodobne poteze znamke, v espaca skrili del avantima, zadržali del starega espaca, mu vdahnili še del robustnosti prestižnih terencev in ga zavili v elegantno karoserijo ter uredili še bolj elegantno kabino. Espace je postal prefinjen velik enoprostorec z geni športnih terencev, crossover torej, ki se želi vmešati v več razredov hkrati - med poslovneže kjer vlada passat, pa med srednje in velike športne terence kjer so doma audi Q3 in BMW X5,...
Primerjava z enimi in drugimi prinaša zmedo, espace ni neposreden tekmec nebenemu od zgoraj naštetih. Menimo pa, da bi se moral znajti na nakupnem seznamu tistih, ki si ogledujejo volkswagna passata varianta z boljšimi opremskimi paketi, hyundaija grand santa fe, BMW X3 in audi Q5 in forda S-maxa, morda tudi prihajajočo škodo superb combi z bogatejšo opremo. Če uspe ujeti vsaj delček kupcev, ki si ogledujejo zgoraj naštete avte, se jih letno utegne nabrati 100, 200, morda 300 in več na leto. Generalnemu direktorju Renault Nissan v regiji Adria Ericu Bernardu pa prodajne številke niso ključne. »Najprej bomo poskrbeli za odlično storitev, izšolali smo prodajalce specialiste, poskrbeli za odlične poprodajne storitve in se tako dobro pripravili na kupce, ki kupujejo v prestižnem razredu, espaca smo opremili tudi z garancijo pet let oziroma 150 tisoč kilometrov,« je na torkovi tiskovni konferenci povedal Bernard.
In kaj ponuja novi espace? Dolžinsko povsem enake mere kot stari grand espace, dolg je torej zajetnih 4,86 metra. V primerjavi z njim se je znižal za 6,3 centimetra, na 1,68 metra, podvozje je ob tem za štiri centimetre više od tal (zdaj 16 centimetrov), medosje je z 2,88 metra nekaj centimetrov daljše. Prostorsko je novinec pridobil in izgubil hkrati. V prednjem delu je manj zračnosti, a več prestiža in dovolj prostora v vse smeri. Armaturna plošča je minimalistična, gumbo so skoraj izginili, funkcijam avtomobila pa ukazujemo prek 8,7 palčnega zaslona na dotik z vmesnikom R-link druge generacije. Espace prinaša veliko novega za to znamko, od nastavljivega podvozja, odzivnosti volana, menjalnika sistema multisense, nastavljanje masaže sedežev, opozorilnika pred trkom, nastavitve omejitve hitrosti, prepoznavanje znakov, radarski tempomat, ki sicer deluje le do hitrosti 140 kilometrov na uro,...
Trije potniki v drugi vrsti bodo veseli dodatnih 4,4 centimetre kolenskega prostora, nergali pa bodo čez nižjo streho, ki bo dolginom zvijala vratove. V zadku sta za 1.200 evrov doplačila lahko dva dodatna sedeža, a ta niti slučajno ne ponujata tolikšnega prostorskega razkošja kot v starem grand espacu. Če je novinec le petsedežnik, je prostor bolje izkoriščen, saj pogoltne kar 660 litrov prtljage (sedemsedežna različica le 247 oziroma 614 litrov, če sta zadnja sedeža zložena). Pravo razkošje ponuja dvosedežna razporeditev - celih 2.104 litre prostora!
Osnovnega espaca ni, bogato opremljeni od 30 do 42 tisočakov
Cene espaca so postavljene ob bok bogato opremljenim poslovnim karavanom. Začetek je pri 29.900 evrih za espace dci130 life, ki ponuja 1,6 litrski turbodizelski motor, ročni menjalnik in že zelo bogato opremo - poleg LED žarometov še, alumijasta platišča, sistem R-link 2, sistem za pomoč pri parkiranju,... oprema zen ponuja tudi nastavljivo podvozje in še več dodatkov, stane pa 32.490 evrov. Za 36 tisočakov boste dobili paket zen, motor dci160 (1,6 litrski biturbodizel) s samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama, za 42 tisočakov pa ima espace že kar razkošno opremo initiale paris in enako kombinacijo stroja in menjalnika dci160 EDC. Dizelska stroja sta v teoriji zelo varčna, saj porabita med 4,5 in 4,7 litri plinskega olja na sto kilometrov. V praksi je bila poraba močnejšega med šest in osem litrov. Bencinskega motorja TCE200 ni v redni ponudbi slovenskih trgovcev, saj zanj v Renaultu ne pričakujejo večjega zanimanja.
Foto: Miloš Milač