Chevrolet je pred nekaj dnevi predstavil že šesto generacijo športnika camaro, ki bo predvidoma prihodnje leto zavila tudi na evropski trg. Novinec ohranja osnovne oblikovne značilnosti, ob prenovi je izgubil 90 kilogramov mase in dobil 28 odstotkov čvrstejšo karoserijo. V imenu ekologije pa se bo pod motornim pokrovom mišičnjaka prvič vrtel dvolitrski štirivaljnik znan iz astre OPC, a z nekaj manj sape.
Novi camaro z letnico 2016 ima vsaj z oblikovnega vidika veliko skupnega s predhodnikom, ki smo ga pred slabimi štirimi leti preizkušali v Zadru. Mišice uteleša na bolj prefinjen način, z manj napihnjenini in ostreje odrezanimi boki, s tanjšimi prednjimi žarometi LED tehnologije in nekoliko vitkejšo karoserijo, ki po zaslugi 350 ur dela v vetrovniku bolje reže zrak kot predhodnikova. Novi camaro bo ob tem ponudil več karoserijskih barv, skupaj deset, pet barv blaga, usnja in dodatkov v potniški kabini in tako še več možnosti za personalizacijo. Armaturna plošča je še bolj izrazito posvečena vozniku kot prej, klasične gumbe za nastavitev zračnikov so zamenjali prstani na zračnikih, v zgornjem delu sredinske konzole pa se šopiri velik zaslon na dotik.
Inženirji so krepko posegli tudi v zasnovo karoserije, z uporabo jekel visoke trdnosti so njeno maso zmanjšali za 60 kilogramov, čvrstost pa izboljšali za 28 odstotkov. Skupaj z drugimi varčevalnimi ukrepi je novi camaro do 90 kilogramov lažji od predhodnika.
Največ novega pa je pod značilno dolgim motornim pokrovom. Pod njim se bo prvič zavrtel majhen štirivaljni stroj - natančneje dvolitrski turbo iz astre OPC, ki bo v camaru zmogel 205 kilovatov oziroma 275 konjskih moči. Stroj bo ponudil 400 newtonmetrov največjega navora že pri 2.100 vrtljajih, do stotice bo pospešil v manj kot šestih sekundah in se s temi podatki približal novemu mustangu 2.3 ecoboost, ki je v zadnji generaciji prav tako dobil majhen štirivaljni motor.
Kako posrečena ali neposrečena je kombinacija majhnega štirivaljnika v ameriškem mišičnjaku, si preberite prihodnji petek v Matejevem poročilu iz prve preizkušnje novega mustanga.
V camaru bodo seveda tudi stroji z večjim številom valjev. V sredini ponudbe bo novi 3,6 litrski V6 s 250 kilovati, na vrhu pa 6,2 litrski V8 s 339 kilovati (455 konjskimi močmi) in 617 newtonmetri navora znan iz corvette.