Avto

Škodina iskriva zvezdica

Fabia je v zrela najstniška leta stopila temeljito pripravljena in z jasno zavestjo, da je videz še kako pomemben. Novinka ni več nerodna in sramežljiva, ampak je postala prava spogledljivka

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.05.2015 06:00
Čas branja: 6 min

Skoda-fabia-1.2-TSI-027-1.1431773831.JPG.n.960px.jpg

Češka Škoda je na prelomu tisočletja predstavila fabio, prvi mali mestni avto pod Volkswagnovim okriljem. Malčica je kupce prepričala predvsem z nizko ceno in preverjeno tehniko, manj z zadržanim videzom. Sedem let pozneje je fabia ob prepričljivi tehniki resda postala bolj mladostna in športna (RS), vendar je ozka in visoka delovala tudi malce nerodno.

Skoda-fabia-1.2-TSI-063-1n.1431777961.JPG.n.960px.jpg

Na valeto je mladostna fabia prišla še kako dobro pripravljena, takšna, da je ob njej marsikdo tudi pozabil zapreti usta od presenečenja in navdušenja. Da, mala Čehinja je v tretje dokazala, da je tudi videz še kako pomemben. Oblikovalci je pri tem niso zgladili, prav nasprotno, tretja generacija je postala bolj zašiljena in ima ostrejše karoserijske linije. Vsem jasno ni všeč, vendar mala Škoda za zdaj nima težav s prepričevanjem kupcev - v prvih štirih mesecih je bilo pri nas registriranih 378 primerkov, tudi stroka ji je podelila kar nekaj nagrad - nazadnje Red Dot.

Skoda-fabia-1.2-TSI-104-1.1431774184.JPG.n.960px.jpg

Škoda je z novo fabio ob preverjeni in zanesljivi koncernski tehniki tako želela zaigrati tudi na čustva. Mladosten videz, velika izbira barv, ki poživijo tudi notranjost, tudi steklena streha, zgledna izbira motorjev ter še nekaj sladkorčkov za individualiste. Drugače niti ni šlo, saj je konkurenca v razredu močna, kot še nikoli, boj za kupce majhnih mestnih vozil pa vse težji.

Skoda-fabia-1.2-TSI-046-1.1431774107.JPG.w.960px.jpg

Da gre za oblikovno všečen avto, ki nase vleče poglede, je petvratna Čehinja dokazala tudi med našim skupnim druženjem v različici 1.2 TSI Ambition in z nekaj dodatne opreme za skupaj 16.800 evrov. K temu je nedvomno pripomogla vpadljiva rally zelena kovinska barva (336 evrov) v kombinaciji s črno streho (202 evra), platišči, ogledali,... LED dnevnimi lučmi (188 evrov), zatemnjenimi zadnjimi stekli (127 evrov) in še čim, s tem pa je bil na zunaj poudarjen njen mladosten in tudi športen videz.

Skoda-fabia-1.2-TSI-080-1.1431771131.JPG.s.960px.jpg

Nedvomno ima mladenka več karakterja od predhodnice, s tem so se strinjali praktično vsi sogovorniki, seveda pa je ob tem postala tudi prostornejša, bolj uporabna, varnejša, lažja in varčnejša. Ob tem tovarna nudi še šestletno garancijo oziroma do 200 tisoč kilometrov.

Skoda-fabia-1.2-TSI-551.1431778051.JPG.w.960px.jpg

Nova Škoda fabia je na voljo od 8.999 evrov, za kar kupec dobi atmosferski litrski motor s 60 KM, v vstopni opremi Easy pa je tudi klima. S sodobnejšim 1.2 TSI motorjem z 90 KM je takšna tisočaka dražja (še 700 evrov dražja je 110-konjska različica motorja). Višji paket opreme Active osnovo podraži za 1.600 evrov, Ambition za tri ter Style za štiri tisočake, na voljo je še DSG menjalnik. Najcenejša 1.4 TDI in opremo Ambition sicer stane 16.300 evrov, naša je stala 13.890 evrov, če si z doplačilnega seznama izberete še kak posladek pa se fabia s ceno mimogrede približa ne le rapidu pač pa že kar octaviji.

Skoda-fabia-1.2-TSI-170.1431770671.JPG.s.960px.jpg

Ker ima nova fabia glede na predhodnico spremenjenih kar 90 odstotkov sestavnih delov, je jasno, da gre za povsem nov avto. V dolžino je izgubila osem milimetrov (390,2 cm), v višino 31 milimetrov (146,7 cm), zato pa se je razbohotila v širino. Meter ji pokaže devet centimetrov več oziroma 173,2 cm, kar prinaša več prostora v kabini, k temu pa je treba dodati še za pet milimetrov daljšo medosno razdaljo (247 cm). Spremembe so resda majhne, a prinašajo učinkovite rezultate.

Skoda-fabia-1.2-TSI-432-1.1431770612.JPG.n.960px.jpg

Voznik in sopotnik se bosta tako na udobnih (ali po želji športnih sedežih) gotovo manj srečevala s komolci, dva potnika zadaj pa se bosta lahko zgledno razkomotila. Tretji bo kako daljšo pot morebiti vseeno raje izpustil, v vsakem primeru pa fabia pozitivno preseneti (tudi) s prtljažnikom. Ta po novem meri 330 litrov oziroma 15 litrov več kot prej in je med večjimi v razredu, ob podrtih zadnjih sedežih (delita se v razmerju 60/40) pa največ 1.150 litrov - pri tem dno žal ni povsem ravno ampak tvori stopnico.

Skoda-fabia-1.2-TSI-457-1.1431770409.JPG.w.960px.jpg

Bolj uporabna so dvonivojska polica, stranski predal in kljukice za obešanje vrečk. Uporabo razpoložljivega prostora lajšajo širina vstopne luknje, ugodna nakladalna površina in visoko odpiranje vrat. Prtljažni rob bi bil lahko tudi nižji, saj bi tako olajšal nakladanje, prtljažnik pa za doplačilo ponuja tudi več dodatkov za pritrditev raznih manjših kosov prtljage. Komur to ni dovolj, pred kratkim je stekla prodaja karavanske različice combi, ki v osnovi "poje" 530 litrov prtljage.

Skoda-fabia-1.2-TSI-438-1.1431770547.JPG.w.960px.jpg

Če so pri Škodi poskrbeli, da je fabia na pogled zdaj všeč širšemu krogu ljudi in kupcev, s prepričevanjem glede tehnike in kakovosti izdelave že dolgo nimajo težav. Testna je imela v nosu močnejši štirivaljni 1.2 TSI bencinski turbo motor z 81 kilovati oziroma 110 konji, s katerim po želji in potrebi fabia lahko postane precej živahna. Do sto kilometrov na uro pospeši v 9,4 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 196 km/h.

Skoda-fabia-1.2-TSI-530-1.1431768674.JPG.n.960px.jpg

Motor je praktično v vseh režimih vožnje dovolj odziven, za kar poskrbi tudi 175 Nm navora med 1.400-4.000 vrtljaji. Prožnost tako omogoča lahkotno in nezahtevno mestno vožnjo brez pretirane rabe menjalnika, saj brez tresljajev in mučenja vleče že od približno 1.200 vrtljajev naprej, odločnejši pritisk stopalke za plin pa poskrbi za varnejša prehitevanja in dovolj sape tudi pri polni obremenitvi ali avtocestni vožnji v klanec.

Skoda-fabia-1.2-TSI-226-1.1431769547.JPG.n.960px.jpg

Šeststopenjski ročni menjalnik je dobro izračunan, voznik tako lahko v najvišji prestavi vozi že pri okoli 60 km/h, na avtocesti pa je ta varčevalno dolga - pri hitrosti 130 km/h in malo manj kot 3.000 vrtljajih potovalni računalnik kaže porabo okoli šestih litrov.

Skoda-fabia-1.2-TSI-500-1.1431769602.JPG.n.960px.jpg

Na testu smo v povprečju sicer porabili 6,5 litra goriva (tovarna: 4,0/6,1/4,8), k na trenutke še višjim številkam pa je pripomogla tudi športna naravnanost testne fabie. Poleg živahe barvne kombinacije, temnih 16-palčnih platišč in gumami 215/45 (288 evrov) ter poskočnega motorja smo imeli še za 15 milimetrov znižano podvozje (le 114 evrov doplačila), kar pomeni manj nagibanja v ovinkih pri hitrejši vožnji ter več prenosa sunkov s ceste v notranjost vozila, kar vpliva na udobje.

Skoda-fabia-1.2-TSI-329-1.1431769887.JPG.w.960px.jpg

Ob tem fabiji pri dinamični vožnji, iskanju oprijema v slabših voznih razmerah ter predvsem v zavojih serijsko pomaga še elektronska zapora diferenciala XDS+, hvalimo pa lahko tudi natančen menjalnik.

Skoda-fabia-1.2-TSI-193-1.1431769686.JPG.n.960px.jpg

Športno noto so v notranjosti dopolnjevali še športni sedeži z integriranimi vzglavniki in izdatno bočno oporo (127 evrov), set športnih pedal (75 evrov) ter usnjen trikraki in spodaj prisekan volan (105 evrov). Ta je lepo sedel v roke, zaradi ravno prav močnega elektro serva ga je bilo zlahka moč vrteti, ob tem je ponudil dovolj povratnih informacij s ceste.

Skoda-fabia-1.2-TSI-493-1.1431769777.JPG.w.960px.jpg

Občuten napredek je tako Škoda naredila tudi v notranjosti, saj je prav tako zasnovana povsem na novo in potnikom ponudi zvrhano mero ugodja - tudi zaradi izboljšane zvočne izolacije, ki pa bi lahko bila še za odtenek boljša. A kljub temu je razlika glede na prejšnjo generacijo velika in jo opazi tudi laik, seveda pa ostaja kabina germansko preprosta in enostavna.

Skoda-fabia-1.2-TSI-459-1.1431769391.JPG.n.960px.jpg

Ob pogledu na armaturno ploščo, merilnike, sedeže in še kaj resda ni moč govoriti o razkošju, a tudi o kaki cenenosti ni sledu, ergonomija pa se zdi ravno prav premišljena. Nekaj klavirskega laka in črnino poživijo dekorativni elementi in ščepec kroma, po želji se pred sovoznikom lahko znajde tudi nalepka s poljubnim motivom iz družinskega albuma ali kar tako.

Skoda-fabia-1.2-TSI-475-1.1431768816.JPG.n.960px.jpg

Od opreme Ambition dalje je v sredini armature tudi uporaben petpalčni zaslon na dotik. Ta poleg enostavnega upravljanja s funkcijami info-zabavnega sistema poskrbi tudi za povezljivost s pametnim telefonom prek sistema Mirrorlink, ki deluje več kot zgledno. Z njim si lahko v fabiji praktično zastonj omislimo tudi navigacijo.

Skoda-fabia-1.2-TSI-425.1431767840.JPG.n.960px.jpg

Materiali so prijetni na otip, kvaliteta izdelave na visoki ravni, odlagalnih prostorov je zares veliko (sredinski naslon za roko, v vratih, med sedeži, pod sedeži, v sredinski konzoli,...). Tudi z odlaganjem plastenk ne bo večjih težav - v različne utore jih gre sedem. Prvič smo se srečali tudi z majhnim žepkom ob strani sedežev, kamor lahko zlahka pospraviš mobilnik, ključe ali pa žvečilne gumije.

Skoda-fabia-1.2-TSI-464.1431767811.JPG.s.960px.jpg

K vsaki fabiji je treba dodati še številne uporabne rešitve, ki upravičijo slogan "Preprosto bister". Strgalo za led je priročno v pokrovčku za gorivo, v prednjem stebričku je plastično držalo za parkirni listek, voznikova vrata nosijo varnostni brezrokavnik, za tja je moč dokupiti tudi mali smetnjak.

Skoda-fabia-1.2-TSI-511-1.1431767722.JPG.s.960px.jpg

Škoda je z novo fabio varnost in udobje dvignila še za korak višje, saj vozniku (lahko) pomaga zajeten nabor asistentov. S svojo čvrsto strukturo in naprednimi elektronskimi varnostnimi sistemi je tako osvojila vseh pet zvezdic na EuroNCAP preizkusnih trkih.

Skoda-fabia-1.2-TSI-497-1.1431768609.JPG.n.960px.jpg

Poleg opozorila na utrujenost voznika s pomočjo tipal na volanu ima namreč serijsko vgrajen sistem za samodejno zaviranje v sili. Ta v zgodnji fazi z grafiko med instrumenti voznika opozarja na prekratko varnostno razdaljo, nato ga s piskom opozori na nevarnost, ki jo avto zazna s pomočjo radarja spredaj. Če tudi to ne pomaga, avto samodejno zavira do popolne zaustavitve, kar še posebej prav pride v mestu in na avtocesti.

Skoda-fabia-1.2-TSI-317-1.1431770121.JPG.n.960px.jpg

Čeprav smo na testu imeli tretji nivo opreme od štirih, je bilo še marsikaj na voljo ob doplačilu. Sem sodijo zadnji parkirni senzorji (230 evrov), samodejna klima (288 evrov), radio Bolero (244 evrov) in prednji meglenki z dinamično funkcijo (90 evrov). Pregled cen in opreme pokaže, da je za tako zahtevnega kupca primernejši najbogatejši paket Style, s ceno blizu 17 tisočakov pa takšna razposajena in živahna fabia želi ustrezati predvsem dinamičnim voznikom z željo po izstopanju.

Skoda-fabia-1.2-TSI-389-1.1431769922.JPG.n.960px.jpg

Družine in bolj konservativni kupci bodo najbrž izbrali šibkejšo in slabše opremljeno različico, ki resda ne bo tako vpadljiva, a jim bo vseeno ponudila mladosten videz, moderno notranjost, obilico prostora in pametnih rešitev, veliko varnosti in zaščite ter šestletno garancijo.

Skoda-fabia-1.2-TSI-039-1.1431773964.JPG.w.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Škoda, ki diši po starih časih, čeprav je popolnoma sveža
Avto
AvtoMiloš Milač Škoda, ki diši po starih časih, čeprav je popolnoma sveža

Škoda fabia letnika 2019 je oblikovno osvežena, bolj varna in še bolj praktična ter še vedno dostopna. Osnovna stane pod desetimi tisočaki, z litrskim turbomotorjem pa pod 11 tisočaki.

FINANCE
Avto
Spopad 13 malih avtomobilov v velikem primerjalnem testu
Avto
AvtoMiloš Milač Spopad 13 malih avtomobilov v velikem primerjalnem testu 6

Veliki test PRIMA malčkov razreda B opozarja, kako dober je v resnici prodajni prvak renault clio, da cena ne pomeni nič, dokler ne preveriš opreme, in da japoncev iz ozadja še zdaleč ne gre spregledati

FINANCE
Avto
Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta
Avto
AvtoMiloš Milač Zadržan nastop, a res dobra vsebina poslovnega avta leta

Preverili smo, katere vrline ima lanski poslovni avto leta opel insignia, testna različica z živahnim bencinskim motorjem in ceno okoli 25 tisoč evrov. Nova insignia je nasprotje prejšnje, ponuja več vsebine, vsaj v testni različici pa manj za oči.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8
Avto
AvtoMiloš Milač Direktorji, dobrodošli v digitalni dobi audija A8 3

Audijev zastavonoša v zadnji generaciji ustvarja tehnične smernice, uvaja 48-voltno električno omrežje, skoraj popolno digitalizacijo kabine in ohranja dinamiko, ki so jo kupci cenili pri prejšnjih modelih.

FINANCE
Avto
Ibiza je (še) španska, a ker je nemška, je konkurenčna
Avto
AvtoJanez Kovačič Ibiza je (še) španska, a ker je nemška, je konkurenčna

Drugi najmanjši seat v peti generacijski izvedbi je v vseh pogledih veliko bolj samozavesten kot je bila nekoč, kar morda napoveduje, da bo uspešneje lovil v tržnem ribniku, kjer sta tudi »hišna« polo in fabia

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)