Avtomobilska industrija letno ustvari več tisoč milijard prihodkov, izdela 77 milijonov avtomobilov, le General Motors jih je v zadnjih 50 letih izdelal že pol milijarde, in zaposluje nekaj sto milijonov ljudi. Nič nenavadnega torej ni, če gre v tako velikem poslu kaj narobe. In zadnje čase se to dogaja zelo pogosto. Posledica krčenja stroškov je vse pogostejša uporaba enakih delov v avtomobilih več znamk. Če je z njimi kaj narobe, so posledice lahko katastrofalne, opozarja vpoklic Takatinih inflatorjev zračnih blazin, ki je od leta 2008 prizadel že 36 milijonov avtomobilov.
Dogajanje v avtoindustriji je začinil tudi dvoboj dveh alfa samcev v vrhu velikana volkswagna, Ferdinanda Piecha in Martina Winterkorna, izid je bil tokrat drugačen kot v preteklosti.
Razvoj avtoindustrije sicer vse bolj, temelji na inovativnih aplikacijah, a tudi te bodo dostopne zgolj pri množični proizvodnji, kar prinaša enake nevarnosti kot v zgodnjem primeru. Ena od najbolj privlačnih tem prihodnosti so tehnologije, ki bodo avtomobilom omogočile samostojno vožnjo. Googlov avto to že zna, a na nesreče bo imun šele, ko bo na voljo pametna infrastruktura in ko bo podobna pamet kot v googlov avto vgrajena tudi v druge avtomobile.
Da sodobne tehnologije niso vselej dobre za posel, saj so ponavadi drage in zato daleč od denarnic kupcev, poročamo ob slovesu clia II iz tekočih trakov novomeškega Revoza. Še dobro, da niso vsi trgi tako racionalni kot slovenski, si najbrž mislijo v BMW. Nemški gigant je ponovno dosegel rekordne rezultate, največ pa je k njim pripomogel nič kaj racionalen luksuzni terenec X5.
Ko na cesti trčimo ob omejitve tehnike in prometne infrastrukture, je naslednji korak le nebo. To je kot sopotnik Petra Podlunška v akrobatskem letalu pri 400 na uro spoznal sodelavec Blažej Kupec.
Pomemben del avtoposal je prodaja končnim kupcem, ta se v Sloveniji ponovno postavlja na noge, a brez odprtih meja evropskega trga ne bi šlo. Nemčija kot največji evropski trg ponuja večje priložnosti, a boj za kupce je vseeno srdit, spoznava nekdanji šef slovenske Toyote in sedanji predsednik Toyote Nemčija Tom Fux, ki se je znašel pred enim največjih izzivov v svoji karieri.
Preberite si reportažo iz našega dogodka, kjer so slovenski menedžerji ocenjevali pet najboljših avtomobilov managerske kategorije izbora POslovni avto leta. Spraševali smo jih tudi, kaj vse mora znati dober menedžerski avto. Ministrstvo za Obrambo je medtem zaključilo razpis in izbralo 217 vozil, od tega največ renaultov.
Ta teden sicer mineva v znamenju znamke Ford, Matej je preveril kako dober je poslovni mondeo in se pripravil na srečanje z divjim žrebcem mustangom, ki ga v tem trenutku preizkuša v Munchnu. Pred tem se je zapeljal še s kabrioletom BMW 428i cabrio, ki ga je, zaradi lastnosti ali le dobre družbe, ganil do srca.
Sam sem zbral redke znane podrobnosti o novi opel astri, s pomočjo risbe smo tudi prikazali, kako bi novinka lahko izgledala in se vsedel za volan preproste, a sila postavne dacie dokker stepway, ki jo pred sosedi ne boste skrivali.
Obiskali smo novomeško Adrio Mobil, ki v teh dneh praznuje 50 obletnico izdelave prikolic. Te tudi danes večinoma delajo ročno, kar v avtoposlu velja le za najbolj zveneča imena.
Spremljali, tokrat sicer iz uredništva, smo še prihod osvežene honde CR-V na slovenski trg, si v živo ogledali športni peugeot 308 GT, preverili kaj so dogaja z naslednikom fiatovega golfa in primerjali 16 klasikov ob boku svojih sodobnih različic.
Preverili smo kaj je novega pri BMW serije 3, ki jo prvič poganja tudi trivaljni motor, se zazrli v prihodnost s pomočjo oblin konceptnega BMW 3.0 CSL hommage, ki obuja slovite lahke športnike te znamke in se nasmejali ob ogledu poljske parodije na film Hitri&drzni 7.
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.