Avto

Dacia, ki jo boste s ponosom razkazovali

Test: dacia dokker 1.2 TCE stepway; nekaj šminke, terenski videz in lepa modra azurite barva dokkerja iz grdega račka prelevijo v laboda, cena ostaja pod 12 tisočaki

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

15.05.2015 11:09
Čas branja: 4 min

Ko v okolje, tudi precej racionalno, postaviš tako iskreno preprost avto kot zna biti dacia, razen bogataških in tudi dragih različic dusterja, se zgodi dvoje. Ljudje so navdušeni, trdijo, da več avta splon ne rabiš, da jih znamka ne moti in da bi ga z veseljem imeli. Ko se pogovarjaš naprej, kaj bi izbrali, pa jim misli že uhajajo k rabljenim passatom, golfom, BMW, audijem in drugim iskreno dražjim in tehnično boljšim avtomobilom. Da želje povozijo potrebe, smo ugotavljali že med primerjavo nove dacie logan MCV in rabljenih karavanov dveh razredov višje.

P4110066.1431677841.JPG.c.600px.jpg
Dokker stepway je preprost 4,39 metra dolg potniški dostavnik v pustolovskih oblačilih in prelepi modri barvi azurite, ki obrača poglede. Lastnost, ki sicer ni značilna za daciine avtomobile.

Daciina iskrena preprostost ima torej tudi drugi plat, z njo se boste težko postavili pred sosedi in prijatelji. Vselej jo boste parkirali stran od vhoda in najbrž boste v družbi avtomobilskih navdušencev le redko govorili o njej. Lahko je tudi drugače, so si zaželeli pri Dacii, ko so snovali družino modelov stepway, zadnji je to oznako dobil dokker in kombinacija je, priznamo, zelo posrečena.

P4110045.1431678019.JPG.n.600px.jpg
Okrasje je predvsem za oči, dokker stepway se na terenu ne znajde nič bolje kot klasični dokker. Prav mu pride le 19 centimetrska oddaljenost od tal.

V času, ko bi vsak imel športnega terenca, je vcepljanje pustolovskega duha v povsem običajne avtomobile postalo trend. Tudi dacia, ki sicer ima v ponudbi polnovredni športni terenec duster, se temu ni mogla upreti. Zato je s pustolovskim duhom opremila sandera, dokkerja in lodgyja. Na preizkus smo zapeljali 4,39 metra dolgega dokkerja, preprostega potniškega dostavnika, ki osnovni model dopolnjuje z odbijači v barvi karoserije, plastično zaščito blatnikov in skrajnih delov odbijača, ki je v osrednjem opremljen še s sivo plastiko in črno plastično masko.

P4140104.1431679914.JPG.c.600px.jpg
Lahek dostop do visoke zadnje klopi in razmeroma malo prostora za kolena, stiska gre na račun orjaškega 800 litrskega prtljažnika.

Stepway prinaša še posebna aluminijasta kolesa, za 410 evrov še prelepo modro azurite barvo, ki sicer preprost potniški dostavnik spremenijo v postaven enoprostorec pustolovskega duha, ki ga boste najbrž z veseljem pokazali pred sosedi. Na cesti, na parkiriščih in še kje je dokker stepway zbudil veliko pozornosti, obračal je glave mimoidočih in nekaj bolj pogumnih pripravil tudi do pogovora z nami, predvsem o tem kateri avto to sploh je, ali ima štirikolesni pogon in koliko stane.

P4110034.1431680036.JPG.w.600px.jpg
Črna maska, krom in siva plastika ter plastične obrobe blatnikov in odbujačev dokkerja stepway vabijo na brezpotja. Dokler je teren utrjen in klanci razumni bo šlo, večje ovire pa vas bodo hitro ustavile.

Odgovori jih niso vselej navdušili, a odšli so s pozitivnim mnenjem, tako kot mi po preizkusu dokkerja. Da dokker stepway ni športni terenec, nam je bilo jasno že pred prevzemom avta. Ponovno pa nas je v to prepričal, ko smo kolovratili po produ Save in komajda speljali skromno klančino, ki jo vodila iz plaže. Trebuh dokkerja je sicer od tal oddaljen 19 centimetrov, toliko kot pri običajnih dokkerjih, zato boste z njim težko nasedli. A zgolj prednji pogon in odsotnost pomočnikov pri iskanju oprijema pač nista porok za robustnost.

P4140095.1431680193.JPG.n.600px.jpg
Iskrena skromnost in pomanjkljiva ergonomija za volanom, sicer pa veliko prostora, dober dopačljiv zaslon na dotik,...

Visoka karoserija in zelo lahka dostopnost do prednjih in zadnjih sedežev (do njih vstopate skozi odprtino drsnih stranskih vrat), pa so prišli prav predvsem pri družinskih prevozih. Sedeži oblečeni v preprosto tkanino so solidni, prostora je veliko, na zadnji klopi sicer manj kot smo pričakovali. 800 litrsko prtljažno luknjo, ki jo odpirajo dvodelna vrata z napako pri preglednosti na sredini vidnega polja, pa boste težko zapolnili. V kabini smo pogrešali nekaj pustolovskega duha zunanjosti, dokker tam ni prav nič poseben. Nekaj časa smo še nergali nad tem, zakaj je za višinsko nastavljiv volan in voznikov sedež ter leva drsna vrata z odpirajočim se oknom in zaslon na dotik z navigacijo potrebno doplačati in zakaj v kabini prevladuje trda in cenena plastika ter gola pločevina, a nas je pogled na ceno 11.930 evrov hitro streznil.

P4140113.1431680268.JPG.n.600px.jpg
Na videz trije sedeži, a le po tretjini deljiva klop in gola, čeprav zaradi barve, povsem simpatična pločevina na vratih.

Dokker s precej skromno opremo, ima klimatsko napravo, štiri zračne blazine, ABS in ESP, kaj dosti drugega pa ne. Ob tem pa dokker tudi v trendovski različici stepway ostaja trdno na tleh s ceno. Stane zelo razumnih 11.930 evrov, kar ga postavlja na cenovno dno ponudbe družinskih potniških dostavnikov in za ta denar ponuja dober, celo zelo dober motor.

P4140102.1431680426.JPG.w.600px.jpg
Dvodelna stranska vrata odpirajo kar 800 litrski prtljažnik, zasnova vrat moti pri preglednosti nazaj.

1,2 litrski turbo štirivaljnik z 85 kilovati (115 konjskimi močmi) razmeroma lahkega dokkerja namreč spremeni v hiter in zabaven avto. Motor razvaja z navorom in prožnostjo že iz nizkih vrtljajev, kar ugotovite, ko ročico menjalnike redno pozabljate v višjih prestavah, pa motor vseeno brez oklevanja pospešuje. Motor je glede na slabotno zvočno izolacijo motornega dela tudi razmeroma tih, ob poštenem pritisku na plin zelo živahen in hiter, do stotice skoči v 10,7 sekunde.

Tudi na avtocesti majhen turbo motor z lahkoto obvladuje maso in kar precejšen zračni upor, ki je občuten predvsem zaradi povečanega hrupa pri najvišji dovoljeni hitrosti. Med zavoji se dokker znajde skorajda tako dobro kot na savskem produ, vzmeten je namreč precej mehko, volan ne ponuja posebno dobrih informacij s ceste. Divjali z njim ne boste, na slabih slovenskih cestah pa bo prišlo prav razmeroma udobno vzmetenje in ubčutek robustnosti, ki daje občutek, da mu cestne luknje ne škodijo. Ob tem tudi poraba majhnega turbo motorja ostaja dokaj skromna, v povprečju je dokker porabil 7,5 litra bencina, kar je natanko liter manj od domačega berlinga z 1,6 litrskim bencinskim motorjem in 19 kilovati manj moči. Glavna ovira motorja je torej predvsem psihološka.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju
Avto
AvtoMatej Kačič Dacia logan MCV: Za prve korake po brezpotju

Dacia logan MCV stepway je pravi družinski multipraktik, kjer bolj kot zapeljive obline štejejo prostornost, robustnost, varčen motor in privlačna cena.

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija
Avto
AvtoMiloš Milač Najdražji avti Slovencev, najcenejši 4x4 robustneži in maksi minija

Najdražji in najcenejši avtomobili v Sloveniji, zadnje druži pogon 4x4. Kakšen bo letos avtomobilski posel v Evropi, kako bo nanj vplival brexit. V pismu še o novem konceptnem Infinitiju, rekordih Volkswagna in o minijih z velikim bremenom mase in centimetrov, pa tudi s prepričljivo tehniko - preizkusili smo hibrida in dirkaškega JCW.

FINANCE
Avto
Avto, ki prehiteva zakonodajo
Avto
AvtoMiloš Milač Avto, ki prehiteva zakonodajo 12

Na slovenski trg je zapeljal audi A8 četrte generacije. Eden najnaprednejših avtov ta hip, ki zna tudi sam voziti, a še ne sme. Novinec s ceno najmanj 107.500 evrov bo letos prepričal 40 Slovencev.

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Avto
Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu…
Avto
AvtoMiloš Milač Šef Volkswagna: dizli se bodo vrnili, kmalu… 27

To je pred odprtjem ženevskega avtosalona napovedal Matthias Müller, predsednik uprave Volkswagna, ki je jeseni 2015 zagrešil prevaro z dizelskimi motorji in za odpravo posledic afere plačal že prek 30 milijard evrov