Zračne blazine japonskega dobavitelja Takata, ki so pri proženju povzročili že šest smrtnih žrtev, še kar povzročajo težave avtomobilskim proizvajalcem.
Danes sta Toyota in Nissan sporočila, da bosta na servise vpoklicala kar 6,5 milijona avtomobilov opremljenih z zračnimi blazinami japonske Takate. Do napake pri blazinah pride zaradi nepravilnega postopka izdelave pogonskega dela sovoznikove zračne blazine. V primeru njenega proženja lahko pride do poškodbe ohišja inflatorja, njegovi delci pa poškodujejo prednja potnika.
Na servis pet milijonov toyot izdelanih med leti 2003 in 2007,...
Toyota bo zaradi možne poškodbe ohišja inflatorja zračne blazine v svetu na servise vpoklicala pet milijonov vozil izdelanih med leti 2003 in 2007. Skupaj gre za 35 različnih modelov, 1,36 milijona je bilo prodanih na Japonskem, 1,27 milijona pa v Evropi.
Toyotini serviserji bodo prednje dele takatinih inflatorjev zamenjali z novi proizvajalca Daicel. Pri Toyoti niso dobili prijav o poškodbah zaradi napake na inflatorjih, a bodo te bodo vseeno zamenjali, da do njih ne bo prišlo. Podobne izkušnje imajo pri Nissanu, kjer bodo na servise vpoklicali 1,56 milijona vozil, od tega 563 tisoč v Evropi, z enakimi deli kot Toyote.
...od tega 4.346 slovenskih, tudi tistih iz sivega uvoza
Iz Toyote Slovenija so sporočili, da bo v Sloveniji na servis vpoklicanih 4.346 vozil različnih modelov yaris, avensis, hilux, picnic in RAV4. Zapisali so še, da bodo s pomočjo Ministrstva za infrastrukturo in prostor na servise povabili tudi lastnike vozil iz sivega uvoza, ki niso zabeležini v evidenci toyotine mreže.
Iz Renault Nissana Slovenije so nam sporočili, da so v vpoklic zajeti avtomobili letnikov 2004 do 2007. Lastnike bodo pričeli na servis vabiti junija, poseg pa bo brezplačen. Na vprašanje koliko vozil in kateri nissanovi modeli so deležni vpoklica, nam niso odgovorili.
Do poškodbe ohišja inflatorja je kriva vlaga
Vpoklic je povezan s sumom, da bi v primeru sprožitve zračne vreče lahko prišlo do poškodbe ohišja inflatorja. Toyota sama in preko različnih neodvisnih specializiranih laboratorijev na več koncih sveta intenzivno preiskuje Takatine inflatorje. Dosedanje raziskave so pokazale, da je napaka povezana z vdorom vlage v inflator, zato se je Toyota odločila preventivno zamenjati vse inflatorje, ki niso stoodstotno zrakotesni. Toyota sicer ni zabeležila niti enega primera žrtve poškodb, ki bi jih povzročili delci ohišja inflatorja zračne vreče.
Napaka doslej smrtonosna za šest potnikov v hondah
Napake takatinih inflatorjev pa so bile usodne za vsaj šest potnikov v hondinih avtomobilih. Smrt naj bi po poročanju Autonews povzročil dva centimetra dolg kovinski delec, ki se je pri proženju zračnih blazin odtrgal od ohišja inflatorja in poškodoval prednja potnika. Zgolj do poškodb je prišlo v 105 primerih, je opozoril Senator Floride Bill Nelson.
Japonski dobavitelj zračnih blazin Takata si je zaradi napak prislužil številne tožbe v ZDA in v Kanadi, ob tem so se nanj spravili še kriminalisti in regulatorji.