BMW bo 22. maja na dogodku Concorso d'Eleganza Villa d'Este predstavil razburljiv koncept 3.0 CSL hommage, ki obuja slovite špornike lahke gradnje ki izhajajo iz 70. let prejšnjega stoletja. Oblikovno, vsaj sodeč po prvi uradni fotografiji, bo 3.0 CSL hommage sledil oziroma nadgradil hibridni superšportnik i8.
Novi koncept, ki bo v celoti razkrit 22. maja, je še eden v vrsti številnih BMW avtomobilov prihodnosti, ki se vsako leto pokažejo na prestižnem dogodku v Italiji, večinoma se ti opirajo na pretekle modele znamke, obujajo pa jih s pomočjo novih tehnologij in oblikovalskih pristopov, ki se v prihodnosti pojavijo tudi v serijskih avtomobilih. Lani je BMW v Italiji predstavil tudi zmogljiv klasičen motocikel concept roadster.
Letošnji razstavni model pa pomeni poklon brezčasni klasiki in ikonskemu BMW coupé iz 70-ih let in nadaljnji razvoj drznega oblikovalskega jezika, ki ga je BMW že uporabil pri serijskemu superšportniku i8.
Prvi CSL - lahek, hiter in kričeč
Daljnega leta 1972 je v sodelovanju s predelovalcem Alpina BMW zasnoval prvi model 3.0 CSL. S kraticami, ki so zaznamovale kupejevsko obliko, športnost in lahko gradnjo (ne podaljšano različico, kar črka L pri BMW ponavadi pomeni) je oznanil omejeno serijo kupejev s klasičnim trilitrskim šestvaljnikom s 132 kilovati moči. Avto opremljen z agresivnimi karoserijskimi dodatki je imel karoserijo iz tanjše in lažje pločevine, vrata in pokrov prtljažnika iz aluminija, stranska stekla iz pleksija, inženirji pa so ga dodatno olajšali z odstranitvijo izolacije. Leto kasneje je 3.0 CSL dobil močnejši motor s 147 kilovati, kasneje pa tudi dirkaške razlilice ki so zmagovale na dirkališčih.
Sodobni CSL - diskreten, lahek in dragocen
V novejši zgodovino se je oznaka ponovila leta 2003 v obliki še bolj športne različice M3 CSL. S 3,2 litrskim šestvaljnikom s povečano močjo na 265 kilovatov (260 konjskih moči)in pospeškom do stotice v 4,9 sekunde M3 CSL danes velja za redek zbirateljski primerek. Izdelali so jih le 1.400, dobro ohra njeni primerki pa danes dosegajo vrednost prek sto tisoč evrov. M3 CSL z letnico 2003 je bil od klasičnega M3 lažji za 110 kilogramov, inženirji so prihranek pridobili z odstranitvijo radia, navigacijske in klimatske naprave (klimo in radio so vam na vašo željo sicer vgradili brezplačno, v serijski opremi avta pa ju ni bilo), izolacijskega materiala v motornem prostoru in še nekaterih drugih dodatkov. Določeni deli M3 CSL so bili izdelani iz plastike ojačane z ogljikovimi vlakni, zadnje steklo je bilo tanjše od serijskega. Cilj inženirjev namreč ni bil le golo zmanjševanje teže, želeli in uspeli so zadržati tudi idealno razporeditev mase 50:50 med obema premama.