Inteligenten, dovršen in osupljiv - takšen naj bi bil po mnenju slovenskega zastopnika novi Ford mondeo, hkrati pa tudi najnaprednejši model do zdaj. Ker se prodajalci tudi pri oglaševanju avtomobilov pri prepričevanju kupcev radi poslužujejo zvenečih sloganov in sladkih obljub, smo bili pri Fordovem zamudniku z razlogom še toliko bolj pozorni na reklamne obljube.
Petvratni mondeo z 1.5-litrskim EcoBoost turbobencinskim motorjem s 118 kilovati (160 KM), šeststopenjskim ročnim menjalnikom in bogatejšo titanum opremo jih je med testom izpolnil brez večjih težav, pri čemer smo najprej podčrtali besedo "osupljiv".
Petvratna različica v rubinasto rdeči barvi, veliko kromirano trapezoidno masko, na več delov razdeljenim motornim pokrovom ter tankimi, všečnimi in v našem primeru tudi prilagodljivimi LED žarometi spredaj se je na cesti in parkiriščih namreč izkazala za zadetek v polno. Pozitiven vtis je podkrepila še elegantna, za štiri centimetre nižja in sila seksi bočna silhueta z ravno prav veliko ritko, negodovanje pa je sprožil izstopajoč zadnji brisalec, kot pri kakem neuglednem modelu iz 80-ih.
Vseeno, kjerkoli se je novi mondeo pojavil ali nahajal, je nase kot močan magnet vlekel poglede mimoidočih in drugih voznikov - poleg občudovanja tudi tiste začudenja in osuplosti nad dejstvom, da gre za Forda. Pogosto so ga ljudje s pogledom spremljali še dolgo potem, ko smo bili že mimo, ob postankih pa je bilo občasno moč slišati tudi ugibanja in vprašanja, za kateri avto gre - precej je namreč podoben Aston Martinu. Fordovi oblikovalci so z aktualno hišno masko ter športno agresivnimi linijami nedvomno zadeli v polno, privlačno pa delujeta tudi štirivratna limuzina in karavan.
Fordovi oblikovalci so se pri novem modelu izdatno posvetili tudi notranjosti, motorjem in voznim lastnostim. Te so bile že zdaj v vrhu razreda, tudi novi mondeo nadaljuje s tradicijo in se ponaša s še bolj dovršeno lego. Podvozje je sicer bolj nastavljeno na udobje, a mu tudi hitrejša vožnja po ovinkastih cestah ne povzroča težav, k čemur pripomoreta tudi prenovljena večvodilna zadnja prema in električni servo volan.
Poleg voznega je napredovalo tudi zvočno udobje, vožnja je tako izjemno tiha tudi pri visokih hitrostih. Večkrat smo se vprašali, ali se nemara ne vozimo v hibridni različici, saj motorja skorajda ni bilo slišati, da mirno in tiho opravlja svojo nalogo pa je razkrival zgolj pogled na merilnik vrtljajev. Pod motornim pokrovom se je nahajal 1,5-litrski turbobencinar, ki zmore 118 kilovatov (160 KM) ter ponudi 240 Nm navora med 1.500-4.500 vrtljaji.
Priganjanje v višje vrtljaje mu sicer ne dela prav nobenih težav, takrat prav zgledno poje, vseeno pa že pri skorajda dizelskih vrtljajih omogoča lagodno vožnjo brez pretiranega poseganja po prestavni ročici. Tako motoriziran mondeo z mesta do hitrosti 100 km/h pospeši v 9,2 sekunde ter doseže največjo hitrost 222 km/h. Tovarna sicer obljublja 5,8 litra povprečne porabe, vendar bo voznik v praksi shajal z okoli osmimi litri, pogosto priganjanje pa bo porabo dvignilo v območje dvomestne številke.
Glavni adut mondea z bencinskim motorjem je tako nižja cena. Petvratni s Titanium opremo upoštevaje 4.800 evrov popusta namreč stane 23.980 evrov (testni z dodatno opremo in popustom je stal 29.100 evrov), 2,0-litrski 110-kilovatni (150 KM) dizel pa 1.880 evrov več. Močnejši 132-kilovatni (180 KM) dizel je dražji za dobre tri tisočake. Za tiste, ki letno prevozijo večje število kilometrov je tako boljša opcija z dizelskim motorjem, ki prinaša za okoli dva litra nižjo porabo.
Novinec je sicer zadržal skoraj enake mere glede na predhodnika (4,87 metra dolžine, 1,85 metra višine, 2,85 metra medosja), v ogromno luknjo pod pokrovom prtljažnik pa je moč spraviti 458 litrov prtljage (550 litrov brez rezervnega kolesa) oziroma do 1.446 litrov s podrto zadnjo klopjo. Tudi v tem primeru je mondeo požel kar nekaj osupljivih pogledov, saj na zunaj ne izdaja, koliko prtljage lahko pogoltne.
V kabino nova generacija prinaša naprednost, za doplačilo tudi izboljšano masažo prednjih sedežev, na področju varnosti pa zvrhano mero pameti. Potniki najprej opazijo, da je notranjost očiščena množice gumbov in stikal ter veliko bolj dovršena, kot je bila, to pa velja tudi za kvaliteto izdelave in izbrane materiale. Sredinska konzola je lebdeča, ob tem ponuja več kot dovolj prostora za odlaganje mobilnika, plastenk s pijačo in drobnarij.
Pred voznikom so naprednejši merilniki, med dvema analognima števcema je tako informacijski vmesnik TFT z barvnim prikazovalnikom. Avto je bil opremljen tudi z naprednim sistemom povezav SYNC 2, ki vključuje 8-palčni barvni zaslon na dotik ter izboljšano glasovno upravljanje za lažji dostop do funkcij zvočnega in navigacijskega sistema, klimatske naprave in mobilnih telefonov.
Kmalu smo se tako znašli v situaciji, ko smo se za nastavitev prezračevanja "pogovarjali" s Fordovo damo, če bi imeli navigacijo (740 evrov doplačila) pa bi ji preprosto lahko naglas zaupali, da smo lačni in že bi nam prikazala seznam najbližjih restavracij ter nas do njih tudi popeljala.
Ob prepričljivih voznih lastnostih, udobju, zmogljivem motorju, odlični zvočni izolaciji, prečiščeni notranjosti, naprednih sistemih, prostornosti za privlačno ceno smo tako lahko podčrtali tudi pojem "dovršenost". Deloma smo se tako že nagnili k inteligentnosti, ki jo prinašajo že glasovno upravljanje, informativni merilniki in velik zaslon na dotik, še večji delež pa imajo razni pomočniki v prid lažji in udobnejši vožnji ter visoki stopnji všite varnosti.
Pri Fordu so pod pojem "inteligenten" tako uvrstili prilagodljive LED žaromete, ki jih cenijo na 1.470 evrov oziroma 2.470 v paketu Go Further 2, ki vključuje še nekaj varnostno-asistenčnih sistemov. Sistem spremlja osvetljenost okolice vozila in predmete na cesti pred vozilom ter nato glede na hitrost vozila, stopnjo zasuka volana ter razdaljo do predmetov pred vozilom prilagodi kot in intenzivnost svetlobnega snopa žarometov na eno od osmih nastavitev.
Žarometi v praksi delujejo izvrstno in so v pomoč tako pri parkiranju, počasni vožnji, magistralkah in avtocestah kot tudi v ovinkih. Če k temu dodamo še odlične asistenčne sisteme - denimo za preprečevanje naleta pri nizkih hitrostih, zaznavanje vozil v mrtvem kotu, pomoč pri vzdrževanju smeri in parkirnega pomočnika - ter svetovno novost - varnostne pasove z zračno blazino zadaj (masivna zaponka je manj priročna za zapenjanje) -, potem smo lahko podčrtali tudi besedo "inteligenten". Še precej pametnih in uporabnih rešitev v prid večji varnosti in udobja pa se znajde na dolgem spisku dodatne opreme, a to na koncu precej dvigne osnovno ceno.
Vajeni smo, da oglaševalski slogani in akcije močno poudarijo pozitivne značilnosti produktov, še posebej ko gre za avtomobile. Pri mondeu se je skozi test pokazalo, da je precej res.
Dejansko gre za inteligenten, dovršen in osupljiv model, ki upraviči laskave pridevnike, te pri tem gleda naravnost v oči, se drži dogovorjenega ter pogodbo sklene s trdnim stiskom roke. Omahljivce in skeptike bo morda prepričala cena, drži pa tudi, da konkurenca (Mazda 6, Opel insignia, Peugeot 508, VW passat...) še nikoli ni bila bolj čila in zdrava.
Foto: Matej Kačič in Dejan Ipavec