Peugeot je pri nas odlično začel leto, vidno povečal prodajo fizičnim osebam in april v Sloveniji sklenil s tremi modeli med desetimi najbolj prodajanimi. Med njimi je z 52 primerki tudi Peugeot 308, ki smo ga pred časom preizkusili tako v petvratni kot karavanski različici. Njuno eleganco so Francozi zdaj nadgradili z izvedenko GT, ki bo s kar nekaj športnega pridiha nagovarjala bolj dinamične slovenske voznike.
V Sloveniji jih je namreč kar nekaj, če so do zdaj pogledovali proti nabritim golfom, leonom, meganom in focusom pa imajo zdaj novo možnost. Peugeot 308 GT je kupcem na voljo v petvratni in kombilimuzinski različici ter z dvema motorjema - 1,6-litrskim turbobencinarjem z 205 konji in 2,0-litrskim turbodizlom s 180 konji. Peugeotovci so pri tem športno noto poudarili tako znotraj kot zunaj, dodali še nekaj opreme, avto znižali do 10 milimetrov, mu za boljši oprijem nataknili 18-palčna platišča z Michelin Pilot Sport 3 gumami ter športnost zadaj poudarili z dvema zaključkoma izpušnih cevi.
Peugeot 308 GT si je za vpogled v svoj dirkaški potencial pri nas izbral dirkališče Raceland. Za osebni avto kar malce preveč zaprte proge si ni skušal podrediti, zato smo toliko več časa posvetili detajlom, ki nekoliko diskretnega športnika ločijo od običajne različice.
Znak leva se je preselil na prednjo masko, oči zaznajo večje vstopne reče za zajem zraka, namesto meglenk pa so tam rešetke za hlajenje zavor ter LED smerniki. GT je ob tem opremljen z LED dnevnimi lučmi, na boku pa ga izdajajo posebna platišča in stranski difuzor.
Tako spredaj kot zadaj ima GT širše odbijače in pragove, nekaj logotipov GT, zadaj pa njegovo športnost nakazujeta kromirana zaključka izpušnih cevi.
Pri Peugeotu različica GT prinaša posebno notranjost z več podrobnosti. Sedeži so že serijsko v kombinaciji umetnega usnja in alkantare ter prešiti z rdečimi šivi, tudi volan, zaščitni meh okoli prestavne ročice, stranske obloge, armaturna in instrumentna plošča so prepleteni z rdečimi šivi.
Športne občutke nadgradijo še rdeče obarvani merilniki in ozadje zaslona na dotik, s pomočjo gumba pa vklopimo tudi sistem Driver Sport. Ta v kabino prinaša bolj glasen in športen zvok motorja, bolj odzivno stopalko za plin in trši volan, vozniku pa se na instrumentni plošči kažejo tudi podatki o moči, navoru in polnilnem tlaku.
Dinamičnim voznikom bo najbolj zanimiva vsebina pod motornim pokrovom. GT z bencinskim 1,6-litrskim turbo motorjem in 205 konji z mesta do 100 km/h pospeši v 7,6 sekunde ter doseže najvišjo hitrost 235 km/h. Največji navor 285 Nm ponudi med 1.750-4.500 vrtljaji. Zmogljivi dizel je na voljo z avtomatskim menjalnikom in obvolanskimi prestavnimi ročicami, z mesta do 100 km/h pospeši v 8,4 sekunde ter doseže 218 km/h. Največji navor 400 Nm je na voljo pri 2.000 vrtljajih.
Pri Peugeotu se sicer lahko pohvalijo z bogato športno zgodovino, ki jo nadgrajujejo s posebnimi modeli in izpeljankami. Tudi v motošportu imajo v vitrinah zgledno število pokalov in priznanj, pri nas pa jih v reliju kopiči tudi Rok Turk z modelom 208 R2 - več o tem v prihodnjih dneh. Za tiste, ki jim 308 GT ne izpolni vseh želja pa jeseni prihaja še močnejši 308 GTI.
Foto: Matej Kačič