Ljubljančan Tom Fux se je pri vzpenjanju po Toyotini lestvici menedžerjev srečal že z veliko izzivi, eden največjih ga čaka letos. Prvi mož Toyote v Nemčiji bo zaprl sto salonov, obenem se bojuje proti upadu tržnega deleža znamke.
Tom Fux, ki je vodenje Toyote Nemčija prevzel konec leta 2013, pred tem je štiri leta vodil proizvodnjo in načrtovanje, pozneje še prodajo v 52 evropskih državah, je zagrizel v kislo jabolko. Leta 2013 je Toyota v Nemčiji prodala 73 tisoč vozil, njegov predhodnik pa si je zadal srednjeročni cilj letne prodaje sto tisoč vozil. Lani je prodaja Toyote pod Fuxovim vodstvom upadla na 70.300 osebnih vozil, tržni delež je upadel še bolj, saj se je prodaja osebnih avtov v Evropi povečala. Tom Fux pojasnjuje, da je nemški trg z močnimi domačimi znamkami izjemno konkurenčen.
Enodnevne registracije krojijo tudi nemški trg
Agresivnost in posledično konkurenčnost na trgu se stopnjujeta iz leta v leto, kar odseva naraščajoče število dnevnih registracij in kratkoročnih registracij, ki skupaj pomenijo že 40 odstotkov trga. Toyota pa je med večjimi znamkami na koncu seznama pri izkoriščanju možnosti za kratkoročne registracije in zato posledično že nekaj let izgublja tržni delež. Sogovornik še dodaja, da se v Nemčiji krči še trg zasebnih kupcev, lani je pomenil le 36 odstotkov skupnega trga. Toyoti v Evropi sicer dobro kaže, pravi sogovornik. Prodaja raste, poslovanje pa je zaradi uspešno izvedene reorganizacije spet dobičkonosno, ob tem vse tovarne obratujejo s polno zmogljivostjo.
Manj trgovcev, boljši stik z njimi
Še večji izziv pa Fuxa čaka letos, saj mora korenito reorganizirati mrežo trgovcev. Pravi, da bo mrežo zapeljal iz dvotirnega sistema, ki vključuje trgovce in podtrgovce, na enotirnega, ki prinaša neposredno poslovanje s trgovci. »Trenutnih 530 prodajnih lokacij bomo skrčili za sto lokacij, za pokritje nemškega trga pa bi dejansko zadoščalo 400 lokacij,« pojasnjuje Fux, ki v krčenju števila trgovcev in reorganizaciji vidi kar nekaj prednosti. »S tem bomo pridobili neposreden stik z vsemi trgovci, kar bo pripomoglo k boljšemu pretoku informacij, nižjim stroškom in posledično večji konkurenčnosti, povečani prodaji in zadovoljstvu kupcev.«
V 15 letih do visokega položaja
Tom Fux je 41-letni Ljubljančan, ki si je kariero zgradil pri japonski Toyoti. Takoj po študiju se je zaposlil pri slovenskem distributerju te znamke in začel hitro plezati po lestvici. Pri rosnih 27 letih je prevzel prodajo in trženje Toyote na območje Slovenije in nekdanje Jugoslavije, s 30 leti je postal generalni direktor podjetja, pri 34 letih pa se je z družino preselil v Toyotino evropsko centralo v Bruslju, od koder je štiri leta vodil načrtovanje in proizvodnjo Toyote v 52 državah v Evropi in zunaj njenih meja. Aprila predlanskim je Fux prevzel vodenje prodaje Toyote v Evropi, decembra 2013 pa je prevzel vodenje Toyote Nemčija.