Avto

Slovo clia II, hrbtenice novomeškega Revoza

Po 17 letih so v Revozu ugasnili luč nad proizvodnjo najuspešnejšega modela - clia druge generacije, ki je bil izrednega pomena za sam razvoj tovarne - z njim se je namreč posodobila in robotizirala

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

06.05.2015 22:30
Čas branja: 2 min

Z Revozovih proizvodnih trakov so v ponedeljek odpeljali zadnjega clia druge generacije, ki je dolga leta pomenil hrbtenico novomeške tovarne. Njegova redna proizvodnja se je začela marca 1998, v več kot 17 letih pa so jih v Revozu izdelali skupaj nekaj manj kot 1,5 milijona.

1.1430935259.jpg
V Revozu so v dveh izmenah aprila izdelali približno 600 vozil na dan. Od tega sta bili okoli dve tretjini novih twingov, približno tretjina štirisedežnih smartov in približno pet odstotkov cliov druge generacije.

V Sloveniji je skoraj vsak peti avto renault, na cestah jih je približno 200 tisoč, prav na vrhu priljubljenosti pa je družinski model clio. Med skupaj 75 tisoč se jih večina lahko pohvali z nazivom »Made in Slovenia«, saj je druga generacija od leta 1998 nastajala tudi v novomeškem Revozu. Čeprav je od leta 2012 na trgu že četrta generacija, so v Revozu šele zdaj sklenili proizvodnjo druge generacije, ki smo jo v Sloveniji nazadnje poznali pod komercialnim imenom clio storia. V današnjih časih se sliši skoraj neverjetno, a druga generacija clia je tako v proizvodnji neutrudljivo vztrajala več kot 17 let. V tem času je bilo v Revozu skupaj izdelanih 1.490.607 teh vozil, prag milijontega izdelanega clia so prestopili maja 2006.

Leta 2005 rekordnih 177 tisoč cliov iz Revoza

Clio druge generacije je bil zelo pomemben za Revoz, s tem pa tudi za regijo in državo. Proizvodnja se je pri nas namreč začela po predstavitvi in takrat kot v drugih dveh Renaultovih tovarnah - v francoskem Flinsu in španskem Valladolidu. Renault je do takrat Revozu namreč zaupal proizvodnjo že uveljavljenih vozil. Clio je bil ob tem velikega pomena za razvoj tovarne, saj se je ta z njegovo vpeljavo močno posodobila in predvsem robotizirala. Z njim se je začelo obdobje velike rasti, ko so zaradi velikega povpraševanja na trgu uvedli stalno nočno izmeno, kar je bila velika novost v Sloveniji. Revoz je ob tem prvič presegel magično številko sto tisoč izdelanih vozil na leto, leta 2005 je dosegel rekordnih 177 tisoč vozil. Med prvimi pa so tako v Sloveniji kot v Renaultu pridobili okoljski certifikat ISO 14001.

Trgu so se prilagajali s številnimi različicami

Clio druge generacije je v svojem obdobju doživel številne posodobitve tako navzven kot navznoter. Med šestimi različicami je bila najizrazitejša druga, iz leta 2001, poseben izziv pa je bila športna različica clio renault sport, katere proizvodnjo je Revoz kot prva nespecializirana tovarna prevzel leta 2000 ter se znova dokazal kot zelo prilagodljiva in učinkovita tovarna. »Clio druge generacije je za zgodovino Revoza izrednega pomena, z njim smo dosegli največji razvoj in številne rekorde. Pomembno je, da na tej poti konkurenčnosti in učinkovitosti vztrajamo tudi v prihodnje,« je ob slovesu modela dejal Patrice Haettel, predsednik uprave Revoza.

V Evropi ga je ustavila šele zakonodaja

Clio iz Revoza je dolga leta neutrudljivo vztrajal na evropskem trgu, novim generacijam navkljub. Dokazal je, da je na trgu lahko uspešen tudi avto starejše zasnove, če je le sproti posodobljen, zanesljiv in ima dostopno ceno. Med letoma 1999 in 2006 je bil clio II edini Revozov izdelek. Leta 2007 se mu je pridružil twingo, tisto leto je clio II ostal najpomembnejši model Revoza. Prodaja in s tem proizvodnja clia II sta sicer leta 2008 začeli hitreje upadati, še leta 2012 pa je Revoz izdelal prek 32 tisoč cliov II. Začetek konca za clio II je pomenila nova evropska zakonodaja glede varnosti pešcev, medtem ko je bilo povpraševanje na severnoafriškem trgu še vedno veliko. Počasno slovo clia II je Revozu po rekordnem letu 2010 prineslo tudi strm upad prihodkov, ki jih letos rešujeta nova modela - novi twingo in smart forfour. Lani je njuna proizvodnja skupaj dosegla dobrih 111 tisoč vozil, v prvem četrtletju letos okoli 47 tisoč.

Kariero je nadaljeval v severni Afriki

Prav ta trg, predvsem Alžirija, je pozitivno presenetil in še za nekaj let podaljšal proizvodnjo modela, nazadnje so jih vsak dan izdelali 30. S tem je novomeški clio presegel vse svoje komercialne načrte in se iz Revoza ponosno poslavlja, posebno različico tega clia - clio mio - pa izključno za lokalni trg še vedno izdelujejo v Cordobi v Argentini.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

IZVOZNIKI
Novice
Dobre novice: v Novem mestu bodo delali čisto novega clia, ki bo mestni terenec
Izvozniki.si
NoviceMateja Bertoncelj Dobre novice: v Novem mestu bodo delali čisto novega clia, ki bo mestni terenec 27

V Revozu napovedujejo, da bodo letos v proizvodnjo novega modela vložili 90 milijonov evrov

FINANCE
Avto
Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia
Avto
AvtoUroš Božin Dobra novica za Revoz, francoska tovarna počasi opušča proizvodnjo clia 11

V prihodnje bo 94 odstotkov cliov proizvedenih v Turčiji in Sloveniji, preostanek pa bodo v naslednjih dveh do treh letih pokrili v Franciji. Prenos pomeni začetek opuščanja domače proizvodnje najbolj prodajanega Renaultovega modela, ki se je v preteklosti v Franciji izkazala za politično občutljivo vprašanje.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
V Revozu s proizvodnega traku zapeljal novi clio
Avto
AvtoAndrej Kadunc V Revozu s proizvodnega traku zapeljal novi clio

V Revozu so tudi uradno začeli proizvodnjo novega clia 5; clia, ki je med najbolj priljubljenimi modeli v Sloveniji, v Revozu proizvajajo že vse od leta 1993; novi bo na slovenske ceste zapeljal septembra

FINANCE
Avto
Razkrivamo podrobnosti revolucionarnega novega clia, Izdeloval ga bo novomeški Revoz
Avto
AvtoMiloš Milač Razkrivamo podrobnosti revolucionarnega novega clia, Izdeloval ga bo novomeški Revoz 1

Novi clio na trge prihaja že prihodnje leto, tokrat pa bo imel že serijsko vgrajen pridih po športnih terencih - kot espace in scenic

FINANCE
Avto
Novi clio, spet stabilna Dolenjska
Avto
AvtoMiloš Milač Novi clio, spet stabilna Dolenjska 9

Danes je na slovenske ceste zapeljal novi renault clio – veselijo se ga trgovci, najbrž tudi kupci, predvsem pa so ga veseli v Revozu, saj bo zapolnil veliko luknjo, ki bi letos nastala v proizvodnji

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)