Kako dobre so prestižne limuzine v mejnih razmerah in ali so luksuzni terenci res neprimerni za poslovne kroge, je pokazal preizkus v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, kjer je prejšnji petek grmela več kot 1.500-glava konjenica v rokah sedmih slovenskih menedžerjev.
Pet najboljših iz kategorije managerski avto leta (z leve): audi A6, maserati ghibli, BMW serije 5, mercedes-benz razreda S in BMW X5, zbrani na poligonu AMZS Centra varne vožnje Vransko.
Do Vranskega se je letošnja ekipa menedžerjev - glavni direktor Goodyearja Dunlop Save Tires Matej Zavrl, vodja avtomobilskih zavarovanj v Generali Zavarovalnici Andrej Šega, direktor in lastnik MIK Celja Franci Pliberšek, Tadej Jurca in Aleš Merkač iz Unicredit banke, člana zmagovalne ekipe našega projekta Najboljši poslovni vozniki, ter Andrej Tavčar iz IBM in Klemen Štular iz Tigrisa - tudi letos peljala iz Ljubljane, kjer so sedli za volan audija A6, BMW serije 5 in X5, maseratija ghiblija ter mercedes-benza razreda S.
Izziv - premagovanje dveh ton pločevine na drseči podlagi
Po avtocesti in skozi zavoje Tuhinjske doline so preizkusili udobje limuzin, na Vranskem pa še njihovo tehniko, delovanje aktivnih sistemov, lego na cesti, zavore in stabilnost v pripravljeno kritičnih razmerah. Po kratkem uvodu v sejni sobi AMZS Centra varne vožnje Vransko jih je inštruktor AMZS Peter Smrekar usmeril na drsno ploščo, ki simulira ledeno podlago. Ta je dvotoncem pripravila pošten izziv, saj so morali na podlago vstopiti s primerno hitrostjo in obvladovati avtomobile, ki so vseskozi silili iz zavoja.
Poslovni avto leta 2015 - Vransko
Počasne reakcije so zavrtele težke limuzine
Drsna ploskev je bila preizkus hitrosti reakcij na volanu, vsaka zamuda je prinesla vrtenje avtomobilov. Predstavila je, kako se avtomobil obnaša, če vas na cesti nenadoma zanese. V tem primeru tudi sodobna elektronika zdrsa in nadzora stabilnosti ne pomaga. Stabilizacija avtomobila je možna le s hitrim in pravim odzivom pri vrtenju volana, kakršnokoli pretiravanje pa avto spet požene v drsenje, so brez izjeme pokazali vsi finalisti.
Kaj mora imeti dober menedžerski avto
Temeljit preizkus je zbistril misli menedžerjev. Kaj so povedali o pravem avtu za menedžerje? Franci Pliberšek iz MIK Celje je poudaril, da mora biti varen, varčen in predvsem udoben, saj menedžerji kar precej časa preživijo na poti. Če bi izbiral med finalisti, bi sam izbral mercedes-benz razreda S. Matej Zavrl iz Goodyearja ob varnosti in varčnosti na seznam obveznih lastnosti dodaja opremo za brezžično telefoniranje in navigacijo. Klemen Štular je poudaril prostornost, udobje, uglajenost, zmogljivosti in užitek v vožnji. Tej kombinaciji se je po njegovem mnenju najbolj približal BMW M550d xDrive, a je v tem tudi nekaj »krivice«, saj sta mercedes in audi tekmovala z manj prepričljivimi motorji. Tadej Jurca je utelešenje idealnih lastnosti našel v audiju A6, za Andreja Tavčarja pa je bil idealen prostoren in vsestranski BMW X5. Ob tem so vsi pogledovali proti maseratiju ghibliju ali pa so se vsaj zganili, ko je skozi izpuh glasno zapel trilitrski biturbošestvaljnik.
Najhitrejši Tavčar iz IBM, izenačenost ocen
Konec z BMW i8 pa je na preizkus postavil znanje voznikov. Za volanom hibridnega superšportnika se je najbolje znašel Andrej Tavčar iz vodstva IBM za srednjo, vzhodno in južno Evropo. S časom 54 sekund je ugnal vse tekmece, približala sta se mu le Franci Pliberšek in Tadej Jurca.
Moška družba, moški pogovori, o avtih seveda: z leve Andrej Šega (Generali Zavarovalnica), Andrej Tavčar (IBM), Matej Zavrl (Goodyear Dunlop Sava Tires) in Klemen Štular (Tigris)
(Z desne) Generalni direktor BMW Group Slovenija Klemna Štularja, Tigris, Tadeja Jurco, Unicredit Banka, Andreja Tavčarja, IBM in Aleša Merkača, Unicredit Banka prepričuje o BMW M550d, v ozadju se je družbi prikradel audi A6 3.0 TDI.
»Po preizkusu zaviranja na različnih podlagah in izogibanju oviram se še bolj zavedam, kako pomembna je tehnika avta, tudi vodenje volana in prilagoditev hitrosti. Naj še poudarim, če bi bila testna vozila opremljena z razmeram prilagojenimi pnevmatikami, bi bil test nekoliko drugačen,« je komentiral glavni direktor Goodyearja Dunlop Save Tires Matej Zavrl. V ozadju Anej Ferko iz Autocommercea.
BMW i8 z 1,5-litrskim bencinskim in električnim motorjem s skupno močjo 362 konjev je navdušil vse člane žirije. »Super igrača za poligon ali dirkališče, zaradi visokega praga sicer s čim manj vstopanja in izstopanja (smeh). Za realno življenje je sicer nepraktičen, z razvojnega vidika pa zanimiv (veliko)serijski prikaz zmogljivosti najsodobnejših tehnologij v zelo lični embalaži,« je komentiral Andrej Tavčar iz IBM.
Eksotika malo drugače. Maloserijski volkswagen XL1, vreden 115 tisoč evrov, je navdušil s tehniko - poganjata ga 0,8-litrski dvovaljni turbodizel in električni motor (povprečna poraba je 0,9 litra na sto kilometrov) - in futuristično obliko. Vozne lastnosti pa že zaradi pnevmatik 115/80 R 15 (spredaj) in 145/55 R 16 zadaj niso v ospredju. To je najprej opazil kdo drug kot šef Goodyearja Matej Zavrl.
Grmenje turbošestvaljnika, siloviti pospeški in karizma prestižnega italijana so bili v ospredju v uniformirani nemški družbi. Člani žirije so bili navdušeni nad ghiblijem S Q4, dodali so le, da zaradi ekskluzivnosti izstopa iz družbe.
Dva kroga z BMW i8 sta pokazala, da so menedžerji potrebovali kar nekaj privajanja na športnega hibrida. Zato so bile razlike v časih na tekmi precejšnje, daleč najhitrejši je bil Andrej Tavčar, ki je del poligona prevozil v manj kot minuti.
Menedžerji so pri ocenjevanju sklenili: »Audi A6 je ena najboljših kombinacij tehnike, udobja, zmogljivosti in cene.«
Kabina 3,88 metra dolgega volkswagna XL1 je majhna, streha nizka. Zato so nekateri težko zaprli visoko odpirajoča se stranska vrata.
BMW je tudi tokrat blestel na poligonu, zaradi dobre zasnove ter odlične kombinacije motorja in pogona v različici M550d xDrive.
Velikan in najrazkošnejši kandidat med finalisti - mercedes-benz razreda S - se je dobro znašel tudi na poligonu, njegovo razkošje pa se je izrazilo na poti od Ljubljane do Vranskega.
Erik Poljšak (levo), vodja BMW i v BMW Group Slovenija, je nad BMW i8 poskušal navdušiti Francija Pliberška (MIK Celje), ki vozi podobno dragega in hitrega audija R8, to mu je glede na poznejši komentar uspelo. Na poligonu je Pliberšek pridobil neprecenljive izkušnje in znanje, pravi, da te lahko v prometu rešujejo življenja.
Pet najboljših iz kategorije managerski avto leta (z leve) - audi A6, maserati ghibli, BMW serije 5, mercedes-benz razreda S in BMW X5 - zbrani na poligonu AMZS Centra varne vožnje Vransko.
Foto; Irena Herak