Avtomobili zmorejo posameznikom ponuditi tudi užitke, ki jih ni konec že po nekaj minutah. V toplih dnevih tako svojevrstne radosti nekaterim prinaša vožnja s kabrioletom, po slovenskih cestah se jih vozi kar nekaj, tudi prestižnih. Kabrioleti brez dvoma "zažgejo", to vedo tudi avtomobilski proizvajalci v premijskem razredu in vsak resen ima v ponudbi vsaj enega. BMW seveda ni izjema, če so s serijo 4 predstavili kupejevsko različico trojke, na dopolnitev palete z različico zgoraj brez nismo dolgo čakali.
Sami smo preizkusili model 428i z zadnjim pogonom in odličnim osemstopenjskim avtomatskim menjalnikom ter z maloprodajno ceno 58.900 evrov. Z zajetnim seznamom dodatne opreme (Luxury line z rjavim usnjem, električnim pomikom in gretjem, LED žarometi, 19-palčna platišča, snežno bela barva M športno podvozje, navigacija Professional,...) se je cena povzpela na 78 tisoč evrov.
BMW 428i cabrio je med našim druženjem hitro pokazal, da je s svojim videzom in imidžem v svojem razredu ena izmed bolj privlačnih izbir na trgu, sploh ker sta glavna tekmeca iz Stuttgarta in Ingolstadta že nekoliko v letih. Veliko pozornost in skomine ljudi je Bavarec vzbudil z zaprto streho, razumljivo še več z odprto, seveda pa tudi s tistim vmes. Pri tem starost in spol občudovalcev nista igrala pretirane vloge, še nekoliko bolj izrazito so z njim koketirale ženske.
Če so moške poleg kompleksnosti zlaganja strehe zanimali tehnika, vozne lastnosti in zmogljivosti odličnega turbobencinskega štirivaljnika s 180 kilovati (245 konji), so se punce in dame vidno ogrele ob zunanjem videzu, hvalile notranjost ter neredko ostale brez besed ob sami predstavi tridelne kovinske strehe. Slednja se ob držanju gumba med sedežema s pomočjo elektrike v 20 sekundah elegantno pospravi v zadek ali prikaže z njega, "show" pa se lahko odvija zgolj do hitrosti 18 km/h - davek na mehanizem ob težki strehi.
Lepši spol ima nedvomno prefinjen čut za estetiko, kar pomeni, da je BMWjev oblikovalski oddelek delo znova opravil z odliko. Že ob prihodu štirice smo hvalili njeno eleganco in atletsko pojavo, ki jo prinašajo kupejevska zadek in streha, razširjeni koloteki in blatniki ter večja previsa prek obeh prem. Spredaj je štirica značilno agresivna in značajsko močna, njena "topless" različica pa ob tem ponuja še občutek svobode in posebne užitke, rezervirane le za kabriolete.
Pri BMWju so za 4 cabrio sicer uporabili svoje preizkušene recepte in vanjo spravili številne dobrote, ki jih premore njihovo tehnično znanje. Za osnovo so razumljivo vzeli osnovno štirico, kabriolet je s tem daljši (463,8 cm), nižji (138,4 cm) in širši (182,5 cm) od limuzinske trojke, obenem je podvozje za centimeter bliže tlom. Nizko težišče ob vožnji nekoliko skrije dodatnih 230 kilogramov, ki jih prinašajo ojačitve karoserije (1.780 kg), vendar pa čudežev ne zmore. Cabrio se tako pelje manj športno kot kupe, seveda pa boste z zaprto streho mimogrede pozabili, za kakšen tip vozila pravzaprav gre.
Streha je tako kot pri predhodniku kovinska ter zelo dobro zvočno zatesnjena. Avto je med vožnjo posledično tišji kot konkurenca s platneno streho, le v črno tkanino odet strop zna komu dati občutek utesnjenosti. Pričakovano utesnjen je tudi prtljažni prostor, ki ob spuščeni strehi vase sprejme za silo sprejemljivih 220 litrov prtljage, ob dvignjeni pa uporabnih 370 litrov.
Notranjost je sicer zelo podobna drugim BMWjem, voznikovo okolje je tako vzorno, kar še podkrepijo oprijemljiv usnjen volan, športni sedeži, pregledni merilniki, zmogljivo ozvočenje in odlična kvaliteta izdelave in materialov. Serijsko in za doplačilo je na voljo kopica varnostno-asistenčnih sistemov, vmesnik iDrive z na dotik občutljivo površino pa ob tem poenostavi vnašanje raznih podatkov (navigacija, imenik).
Usnje v takšnem avtu je seveda obvezno, rjavo s kontrastnimi šivi se je odlično zlilo z belo barvo vozila ter skupaj z dodatki linije Luxury line še poudarilo prestižno noto vozila.
Na sredinski konzoli ob ročici samodejnega menjalnika je vozniku na voljo izbirnik voznega programa (eco pro, comfort, sport in sport+), ki lahko dodobra poudari značaj ali trenutno voljo voznika in potnikov. To omogočajo vrhunsko podvozje, učinkovito blaženje in različna narava pogonskega sklopa.
V udobnem režimu comfort boste tako lahkotno, umirjeno in tiho premagovali kilometre na obalnih cestah ali zaledju, menjalnik bo komaj zaznavno prestavljal in motor držal v nizkih vrtljajih - največji navor 380 Nm je na voljo od 1250 vrtljajev. Skok skozi Kras ali deli Jadranske magistrale pa utegnejo v vas prebuditi željo po dinamični vožnji, 428i se bo tudi v takem primeru pokazal v zelo dobri luči.
Za to imata zasluge trše športno M podvozje in natančen volan, motor pa se bolj intenzivno odziva na pritisk stopalke za plin. Menjalnik prestavlja dirkaško hitro in v višjih vrtljajih, seveda pa mu lahko ukazujete tudi ročno s pomikanjem prestavne ročice naprej in nazaj ali s pomočjo obvolanskih ročic. Izkušnja je ena boljših v avtomobilih nasploh.
Štirivaljni prisilno polnjeni motor ponuja dovolj moči za vsakršno zabavo, 428i cabrio z njim do stotice pospeši v 6,4 sekunde in doseže 250 km/h, agregat sicer največjo moč razvije pri 5000-6500 vrtljajih v minuti. Izjemna uravnoteženost vozila skorajda meji na perfekcijo, k čemur v mejnih pogojih pripomore tudi učinkovita elektronika, ki v načinu sport+ še podkrepi zabavo.
Bavarci so v avtomobilskem svetu precej zaželena roba, o čemer pričajo tudi prodajne številke. Čeprav so številke pri kabrioletih bolj butične pa ostajajo v samem vrhu želja med kupci, za njimi se radi ozrejo tudi mimoidoči, še posebej priljubljeni pa so pri nežnejšem spolu. S takšnim avtom kot je štirica zgoraj brez boste gotovo veliko naredili za svojo dušo, hkrati pa anonimnosti rekli zbogom.
Foto: Matej Kačič