Avto

Krvavi boj dveh alfa samcev

Minuli teden se je končalo obdobje dolgoletnega predsednika uprave in predsednika nadzornega sveta Volkswagna Ferdinanda Piecha, človeka, ki je za večno zaznamoval nemško in svetovno avtomobilsko industrijo. Piech je naletel na enakovrednega nasprotnika - Martina Winterkorna.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

29.04.2015 22:30
Dopolnjeno: 30.04.2015 06:34
Čas branja: 3 min

Prvi mož skupine Volks­wagen, 67-letni Martin Winterkorn, je bil na začetku marca letos na Volkswagnovi poslovni konferenci v Berlinu ( [avto.finance.si] ) videti kot zmagovalec. Proizvajalca je pripeljal do novega prodajnega rekorda, prvič je prodal več kot deset milijonov vozil v letu dni, prvič ustvaril več kot 200 milijard evrov prihodkov in leto končal z 12,7 milijarde evrov operativnega dobička. V značilno ponosni, že kar nekako osorno postavljaški drži je z enakim optimizmom napovedal posel v letu 2015. Ob tem ni spustil izzivov, ki so tudi za na videz nedotakljivi Volkswagen kar precejšnji, in ni pozabil na e-mobilnost, ki se je oprijemajo vsi proizvajalci.

piech-ferdinand-xx.1430330343.jpg.o.600px.jpg

volkswagen-proizvodnja-bl.1430330346.jpg.o.600px.jpg
Ferdinand Piech (zgoraj) je bil več desetletij na vrhu Volkswagna, je izjemen inženir, a tudi zapravljivec; njegov največji polom je nakup znamke Bugatti. Kot prvi nadzornik je odstopil, ko mu ni uspelo zamenjati zdajšnjega šefa Martina Winterkorna (spodaj). Poznavalci menijo, da zgodbe še ni konec, saj Piech ostaja pomemben lastnik.

winterkorn-martin-xx.1430330344.jpg.o.600px.jpg

Menedžer na vrhu, a pod Piechom

Dober mesec pozneje se je stolček najbolje plačanega menedžerja v Nemčiji, lani je z dodatki zaslužil 14,9 milijona evrov, pošteno zamajal. Predsednik nadzornega sveta, tudi najbolje plačani nemški nadzornik z 1,47 milijona evrov lanskega zaslužka, Ferdinand Piech je medijem naznanil zadržane odnose s svojim izbrancem Winterkornom, ki mu je zadnjih 20 let tlakoval pot do samega vrha skupine Volkswagen. Piechovo na videz nedolžno izjavo so poznavalci označili kot začetek konca, povezali pa so jo z brutalnostjo 78-letnega prvega nadzornika, ki kroji usodo Volkswagna že desetletja. Ferdinand Piech, vnuk ustanovitelja Porscheja Ferdinanda Porscheja, je bil predsednik uprave skupine Volkswagen med letoma 1993 in 2002, nato se je zaradi dosežene starostne meje 65 let upokojil oziroma presedel na čelo nadzornega sveta skupine Volkswagen.

Človek velikih potez

Piech je bil znan kot izjemen inženir, človek velikih idej, idejni oče slovitega porscheja 917, bugattija veyrona kot najmočnejšega serijskega avta na svetu in na drugi strani volkswagna XL1 - najvarčnejšega serijskega avtomobila z atmosferskim motorjem. Piech je bil ekstremist in zbiratelj, Volkswagnovo bogastvo je zapravljal za znamke, ki nikoli niso prinesle zaslužka, največji polom med njimi pomeni Bugatti, ki je z vsakim izdelanim avtom prinesel 3,5 milijona evrov izgube. Piechova ideja je tudi luksuzni volkswagen phaeton, s katerim se je po nepotrebnem postavil ob bok sestrskemu audiju A8 in, razen na Kitajskem, prodajno pogorel. Piech je v skupino pripeljal še kup zvenečih imen, denimo Bentley, Lamborghini in Ducati, ki niso bila v prvi vrsti povezana s poslom, prej z ugledom, zbirateljstvom najvišje in najdražje vrste.

Okruten in nepopustljiv

Piech pa je bil tudi izjemno okruten menedžer, ki po zapisu medijev nobenemu vodilnemu ni dovolil, da bi isto napako nekaznovano storil dvakrat. Tako je v svojem mandatu odslovil sicer nekdanjega prvega moža skupine Volkswagen Bernda Pischetsriederja in nekdanjega predsednika uprave Porscheja Wendelina Wiedekinga, v očeh javnosti sicer zelo uglednega in uspešnega menedžerja, ter se pogosto in vselej uspešno zoperstavljal odločitvam šefov 12 znamk skupine Volkswagen. Spodletelo mu ni nikoli.

Winterkorn z veliko očitki

Vse je kazalo, da bo zdaj na vrsti Martin Winterkorn, Volkswagnov šef, ki je proizvajalca povzdignil na vrh svetovne avtoindustrije, do zadnje stopničke mu manjka le še zmaga v prodaji nad japonsko Toyoto. Piech mu je očital slabe rezultate v Severni Ameriki, kjer ima znamka Volks­wagen precej skromnejši tržni delež kot v drugih delih sveta. In počasno zasledovanje cilja - prihranka pet milijard evrov pri stroških v petletnem obdobju. Svoje so dodali še analitiki, ki so Winterkornov položaj ocenili kot najbolj zahteven do zdaj, saj Volks­wagen na Kitajskem, v Braziliji in na nekaj drugih trgih še ni vstopil v nizkocenovni razred. Ob tem mu ni uspelo pripraviti električnega tekmeca vzpenjajoči se ameriški znamki Tesla, ni mu uspelo izboljšati produktivnosti posameznih evropskih tovarn in ni mu uspelo slediti varčevalnemu načrtu. Vseeno zelo dobre poslovne rezultate so pojasnili z odlično prodajo in dobičkonosnostjo znamk Audi in Porsche ter rastočo prodajo na Kitajskem, s katerimi Winterkorn uspešno prikriva omenjene napake. Okoli prvega moža Volkswagna so se začeli zgrinjati temni oblaki, že je čutil surovo desnico prvega nadzornika.

Usodni sestanek v majhnem mestu Brunswick

Usodni sestanek se je po neuradnih podatkih zgodil minulo soboto v majhnem mestu Braunschweig v osrčju Nemčije. Winterkorn se je moral odzvati izrednemu vabilu nadzornega sveta. Pričakalo ga je šest nadzornikov, vključno s Pie­chom. Ta naj bi že pripravil Winterkornovega naslednika, šefa Porscheja Matthiasa Müllerja, a mu napad prvič ni uspel. Winterkorn je na sestanku dobil podporo petih nadzornikov, predstavnikov sindikata, premiera Spodnje Saške Stephana Weila in Wolfganga Porscheja - predsednika nadzornega odbora Porscheja in člana dinastije družine Porsche. Piech je, najbrž prvič v karieri, doživel poraz, zato je skupaj z ženo Ursulo odstopil iz nadzornega sveta. Winterkorn je dobil bitko, ne pa še vojne, so zapisali tuji mediji, saj Piech še vedno lahko precej vpliva na Volkswagen - v lasti ima deset odstotkov delnic Porscheja, ta pa 50,7 odstotka skupine Volkswagen.

Prvi Piechov poraz, ga je izdala starost?

Eden izmed analitikov je po zapisu Autonews poudaril, da je na negativen razplet zgodbe vplivala predvsem visoka starost Ferdinanda Pie­cha. Ta je postala ahilova peta inženirja in velikega voditelja Volks­wagna, zato se je v visokih krogih že nekaj časa šušljalo o dobi po Pie­chu. Zapisali so tudi, da je bil Pie­chov položaj do tega trenutka nedotakljiv tudi zato, ker se nihče ni želel soočiti z njim. V visoki starosti pa so mu počasi pojemale moči, mesto vodje tropa pa je zato lahko prevzel nov alfa samec - Martin Winterkorn.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

25.04.2015
02.09.2015
24.09.2015
24.09.2015
FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
Avto
Volkswagnu težave ne pridejo do živega
FINANCE
Avto
Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške
Avto
AvtoAlbina Kenda Na čelo koncerna VW prihaja človek, ki zna oklestiti stroške 2

Danes so pri Volkswagnu naznanili strateško partnerstvo s Toyoto na področju tovornih vozil, jutri pa bo nadzorni svet predvidoma imenoval novega šefa koncerna Volkswagen

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem
Avto
AvtoMiloš Milač Rekordi Volkswagna: šest milijonov vozil v svetu, tri milijone na Kitajskem

Nemška avtomobilska znamka Volkswagen je lani dosegla vsaj dva pomembna mejnika, v svetu je prvič presegla proizvodnjo šest milijonov vozil, na Kitajskem pa prodajo tri milijone vozil

FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)