Vožnja pod vplivom alkohola je poleg neprilagojene hitrosti, vožnje skozi rdečo luč in neuporabe varnostnih pasov eden od štirih glavnih dejavnikov prometnih nesreč, ki se v 75 odstotkih končajo s smrtnim izidom. Evropska komisija je za zmanjšanje vožnje pod vplivom alkohola uvedla nov sistem za lažjo uporabo alkoholne zapore zagona motorja.
Naprava deluje tako, da prepreči zagon avtomobilskega motorja, če je voznik pod vplivom alkohola. Voznik bi tako pred vžigom dahnil v posebno napravo, če bi ta zaznala preveliko koncentracijo alkohola v sapi, bi preprečila zagon motorja. V številnih državah članicah bodo tako ljudje, ki so zaradi opitosti že kršili prometna pravila, še vedno lahko sedli za volan, vendar samo, če bodo njihova vozila opremljena z omenjeno napravo. Pobuda je pomemben korak k enotnejši uporabi alkoholnih zapor blokade motorja in dodatni izboljšavi prometne varnosti v EU, so poudarili v Bruslju.
V praksi takšen zakon, ki predpisuje vgradnjo takšne naprave za večkrat opite voznike, že imajo Švedska, Finska, Nizozemska, Francija in Belgija. V takšen program gre mesečno 50 Fincev, v Nemčiji in Avstriji pa skozi poskusne projekte preizkušajo možnost, da bi sistem za blokado motorja v primeru alkoholiziranosti postal obvezen v šolskih avtobusih in gospodarskih vozilih.
Evropski poslanec Igor Šoltes je ob tem opozoril, da je treba v EU za povečanje varnosti na evropskih cestah več storiti preventivno, pri čemer je izpostavil, da bi se število žrtev v cestnem prometu lahko zmanjšalo že z znižanjem povprečne omejitve hitrosti za 10 km/h.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.