Avto

Veliki renault v dobri stari formi

Enoprostorski espace je preteklost; tu je novi espace, mešanec med športnim terencem in enoprostorcem, z izrazitim udobjem, veliko prostora in zelo sodobno tehniko; kombinacija ni posrečena le na oko

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

28.04.2015 22:30
Čas branja: 4 min

29.900

evrov stane osnovni renault espace Dci 130 life.

4,86

metra je dolžina espaca, v medosju meri 2,88 metra.

4,4

litra v povprečju porabi 1,6-litrski turbodizel s 96 kilovati (130 konjskimi močmi).

Zgodovina prestižnih renaultov je zanimiva, polna vzponov in padcev ter nenavadnih idej. Vel satisu in avantimu se pridružuje korenito spremenjeni espace, ki estetiko dobro združuje z uporabnostjo.

Če te avtomobili vsaj malo zanimajo, ne moreš mimo prestižnih renaultov. V svetu uniformiranih nemcev - limuzinskih in karavanskih BMW, audijev in mercedes-benzov, ki so šele v zadnjem času poskrbeli za nekaj svežine s štiri- in petvratnimi kupeji, je Renault vselej na drzni strani. Spomnite se petvratnega renaulta 25, pa avantima, nenavadnega vel satisa ali pa espacea, ki je sicer sodil v drugo, manj prestižno zgodbo, a je vseeno dober dokaz francoske inovativnosti. Pred 31 leti je bil espace začetnik novega razreda potniških enoprostorcev brez tovornega pridiha. Leta 1984 je zadihal s polnimi pljuči, v naslednjih generacijah našel tudi prek sto tisoč kupcev na leto, zbudil tekmece in na koncu, v zadnji generaciji, ki je počasi ugašala kar 12 let, izdihnil pod pritiskom manjših kolegov in športnih terencev. Francozi niso obupali, pod taktirko nekdanjega Mazdinega oblikovalca Laurensa van Den Ackerja so prostor določili na novo z vidnimi vložki novodobnih smernic - espaceu so dodali gene športnih terencev.

P3261097.1430242204.jpg.o.600px.jpg
Espace je ostal velikan, dolg je 4,86 metra, a je zdaj bolj trendovski, manj razkošen s prostorom in bolj dinamičen.

Enako dolg, a nižji in dlje od tal

Kakšna je bila preobrazba iz klasične enoprostorske škatle v novodobnega espacea, so Francozi lepo prikazali na predstavitvi v Nîmesu na jugu Francije. Stari espace se je znižal za 6,3 centimetra, na 1,68 metra, podvozje je ob tem za štiri centimetre više od tal (zdaj 16 centimetrov), medosje je z 2,88 metra nekaj centimetrov daljše, dolžina s 4,86 metra pa enaka prejšnjemu grand espaceu. Rezultat je privlačna oblika, ki je spretna mešanica robustnosti in elegance, ter seveda kabina, ki v teoriji in praksi ne more več ponuditi toliko enoprostorske zračnosti kot stari espace.

P3261093.1430242203.jpg.o.600px.jpg
Eleganten nastop espacea, s katerim želi Renault vzeti delež enoprostorcem in športnim terencem, verjamemo, da tudi limuzinam in karavanom.

Vrnil se je občutek razkošja

V njej espace ponudi občutek razkošja poslovnih, tudi razred večjih limuzin, denimo BMW 5 ali audija A6. Izstopa visoka sredinska konzola s pokončnim 8,7-palčnim zaslonom na dotik, obrobljenim s svetlečo plastiko. Pod njim je na primerni višini kratka in lična ročica menjalnika, okoli nje gumb vmesnika in globok predal za brezkontaktni ključ oblike Applovega mobilnika. Sedeži so razkošno udobni in široki, preglednost odlična, prostora še vedno dovolj v vse smeri, a precej manj kot v predhodniku. Hvalimo tudi zadnjo klop oziroma posamične tri sedeže, ki ponujajo še 4,4 centimetra več kolenskega prostora kot prejšnji espace. Močno pa zmoti nizka streha, ki 186 centimetrov visokemu sopotniku deluje vsaj utesnjeno. Če ima espace stekleno streho, bodo višji vozniki že upogibali glavo. Zadnja dva sedeža sta kljub velikosti in udobju bolj zasilne sorte. Espace je pravi potovalnik v petsedežni različici, saj v tem primeru ponudi tudi razkošnih 660 litrov prtljažnika. Še zanimivost: vseh pet sedežev druge in tretje vrste je mogoče podreti električno, posamično ali vse skupaj. Nazaj jih zlagate ročno.

P3261042.1430242206.jpg.o.600px.jpg
Velika, 8,7-palčna tablica na dotik s pametnim vmesnikom R-link2 omogoča prilagodljivost tabličnega računalnika.

Pametni R-link2, nastavljivo podvozje

Če se vrnemo v voznikovo okolje, velik zaslon prinaša vmesnik R-link2, ki z množico funkcij sprva zmede, nato pa večinoma navduši. Po njem se sprehajate kot po tabličnem računalniku, s pritiski na ikone določate delovanje klimatske naprave, iščete radijske postaje, nastavljate masažo v sedežih, opozorilnik pred trkom, radarji na cesti... R-link2 si lahko tudi nastavljate po svoje, izklopite ali vklopite funkcije. Prek sistema multisense se sprehodite med širokim naborom nastavitev delovanja vzmetenja, odzivnosti volana in stopalk ter vključite tudi - sicer precej umeten - ojačen zvok motorja. Programi delujejo dobro, a espace je kljub shujševalni dieti (izgubil je 250 kilogramov) še vedno težak vsaj 1,7 tone. Ko maso postavimo na visoko težišče, dobimo sicer udoben in tih (dobra zvočna zatesnitev), tudi hiter, a nikakor ne tako zelo dinamičen avto, kot znajo biti limuzine poslovnega razreda, passat, insignia...

P3271180.1430242207.jpg.o.600px.jpg
Sedeži, ki se zložijo električno in odkrivajo prostorske razsežnosti espacea: od 247 litrov (sedem sedežev), od 614 do 680 litrov (pet sedežev pri pet- ali sedemsedežni različici) tja do 2.104 litre za prednjima sedežema.

Velike energije v majhnih strojih

Za dovolj sape poskrbi tudi sicer majhen 1,6-litrski turbodizel v dveh različicah s 96 ali 118 kilovati (z dvema turboma). Preizkusili smo zadnjega, ki je vselej povezan z dvosklopč­nim samodejnim menjalnikom in rezultat je bil pravzaprav navdušujoč. Majhen stroj je po zaslugi 380 newtonmetrov navora živahen in zelo tih, z veliko težo espacea opravi zlahka, ob tem pa ostaja tudi zelo varčen. Tovarniških 4,7 litra je sicer nedosegljivih, a tudi 6,2-litrsko povprečje na skoraj 300-kilometrski preizkušnji na jugu Francije je zelo dober rezultat. Najmočnejši stroj je 1,6-litrski turbo s 147 kilovati, ki je še bolj živahen in precej bolj žejen. V povprečju je spil deset litrov, k nam pa ga ne bo.

Forma espacea s cenami od 30 tisočakov za osnovni 1.6 dci 130 EDC, 36 tisočaki za dci 160 in 42 tisočaki za najbogatejši paket initiale je torej dobra. Kako dolgo bo trajala, pa je seveda odprto vprašanje. V vsakem primeru se zdi, da bodo Francozi vselej našli nove dobre ideje.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

16.04.2015
21.05.2015
07.07.2015
FINANCE
Avto
Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu
Avto
AvtoMiloš Milač Izjemen koncept in motorni prepih v Renaultu

Francoski Renault je v Ženevi v ospredje postavil koncept EZ-GO, ki predstavlja nove ideje prihodnje mobilnosti. Novi so še trije motorji, električni v zoeju ter 1,3- in 1,8-litrski turbobencinar.

FINANCE
Avto
Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva
Avto
AvtoMiloš Milač Več sape za električni renault zoe in ''borovničeva'' barva

Nov motor z 80 kilovati je enako velik in težek kot šibkejši motor oznako R90. Zmogljivejši stroj omogoča dve sekundi hitrejše pospeševanje od 80 do 120 kilometrov na uro

FINANCE
Avto
Športnost po žlički
Avto
AvtoMatej Kačič Športnost po žlički 1

Renault twingo GT je avtomobil za tiste, ki so v mestu radi opaženi, hkrati uživajo v bolj dinamični vožnji od enega do drugega semaforja, ali pa med ovinki radi ujezijo večje in močnejše od sebe.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Renault tretjič zapored z rekordno prodajo
Avto
AvtoUroš Božin Renault tretjič zapored z rekordno prodajo

Clio 4 je drugi najbolje prodajan avtomobil v Evropi, captur pa je na prvem mestu med kompaktnimi križanci. V segmentu srednje velikih enoprostorcev je prvi scenic.

FINANCE
Avto
Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi
Avto
AvtoAlbina Kenda Bloomberg: Nissan in Renault se pogovarjata o združitvi

Na začetku marca se je poročalo, da se Nissan zanima za nakup državnega deleža v Renaultu, kar naj bi bil uvod v združitvena pogajanja, zdaj pa, da pogajanja o združitvi že tečejo; kot je znano, je Renault stoodstotni lastnik novomeške tovarne avtomobilov Revoz

FINANCE
Avto
Renault in Nissan končno pod eno streho
FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)