Italijanska Modena je znana kot dvorišče Ferrarija in rojstno mesto Luciana Pavarottija, njeno ime pa je v svet ponesel tudi zelo cenjeni balzamični kis. Kulinarično posebnost z večstoletno zgodovino hranijo in starajo v majhnih lesenih sodih ter prodajajo v miniaturnih stekleničkah, ki mimogrede dosežejo ceno sto evrov. Okoliški grički so tako posejani s trtami, poleg prepoznavnega videza pa ima njihov kis še posebno močno in značilno aromo. K temu pripomorejo tudi sodi, ki so izdelani iz kakovostnega lesa pridobljenega iz okoliških gozdov.
Dolgoletne izkušnje in tradicija v Modeni so tako iz njihovega butičnega balzamičnega kisa naredili svojevrstno posebnost, ki ga v svetu kulinarike ob gospodinjah in gostincih cenijo tudi vrhunski chefi. Za prav takšnega tradicionalista in butičnega posebneža, ki se mu ob alternativcih in oboževalcih klanjajo tudi vsi ljubitelji resne terenske vožnje in odlične tehnike, v svetu avtomobilov velja japonski Subaru.
Simetrični štirikolesni pogon in bokserska zasnova motorja z valji postavljenimi pod kotom 180 stopinj (prav tako v turbodizlu) sta tisti posebnosti, na kateri so še posebej ponosni. K temu lahko ob preskušanju prenovljenega in poslej veliko bolj uglajenega foresterja v Modeni in okolici z zahtevno motokros progo vred dodamo še odlično elektronsko podporo pogonu X-mode, elektronsko zaporo diferenciala, nekaj sodobnih asistenčno-varnostnih pripomočkov, kot je sistem EyeSight in pametni samodejni menjalnik Lineartronic.
V Sloveniji je od 27.790 evrov za bencinarja oziroma od 32.990 evrov za dizla že naprodaj prenovljena različica, ki je glede na prej veliko bolj uglajena in pripravljena, da ugaja tudi na običajnih cestah. Letos naj bi našel 14 kupcev, predvsem takšnih v kombinaciji z dizelskim bokserjem in brezstopenjskim samodejnim menjalnikom Lineartronic za 36.890 evrov.
Četrta generacija foresterja je bila do zdaj na voljo v dveh različicah, cestni ali bolj terenski, s prenovo pa je nos vedno enak - cestno agresiven, a z dodatki kroma, spremenjenimi lučmi, masko ter podaljški tudi bolj eleganten in prepričljiv.
V dolžino prenovljeni Subaru forester meri 460 cm, v širino 180 in v višino 174 cm. Medosna razdalja 264 cm ponuja veliko prostora in udobja tudi na zadnji klopi, v prtljažnik pa gre 500 oziroma 1.573 litrov.
Bolj kot nakazuje njegova robustna podoba in samo ime, naj bi se »gozdar« tako poslej bolj držal urejenih cest oziroma si večkrat nataknil kravato in lakaste čevlje, kot pa delovno obleko in škornje. K temu pripomore tudi dizel, ki zaradi svoje bokserske zasnove nudi tisto, kar običajni motorji ne morejo. Poleg nižje mase in manj tresenja nudi dovolj navora tudi v bolj zahtevnih režimih vožnje, njegova poraba pa je še v razumnih mejah (tovarna obljublja 5,7-6,1 litra normne porabe).
V prid lahkotnejši in udobnejši vožnji so foresterju s prenovo namenili največjo novost, brezstopenjski menjalnik CVT (Lineartronic) - na voljo je tudi pri 2,0-litrskem turbodizlu s 147 "konji". Takšnega ima njihov najbolj premijski model outback, ki pa je zaradi manjšega odmika od tal in karavanske oblike po značaju nekoliko drugačen.
Lineartronic ob nežnejšem pritiskanju pedala za plin (nekje do 2/3) navor prenaša povsem mehko, zvezno in brez neprijetnega hrupa - za CVT značilnega dretja v višjih vrtljajih tako ni. Ob odločnejšem pritisku Lineartronic za razliko od CVT menjalnikov simulira običajen menjalnik s sedmimi vnaprej določenimi prestavnimi razmerji. Forester takrat hitro pospešuje (9,9 sekunde do 100 km/h) in pokaže tudi nekaj športnega talenta, ob tem voznik za boljši občutek lahko prestavlja tudi z ročico menjalnika ali ročkami ob volanu.
Vožnja je v vseh režimih udobna in lahkotna, za kar poskrbi 350 Nm navora med 1.600-2.400 vrtljaji, k boljšemu občutku na cesti in predvsem med ovinki pripomore tudi nižje težišče zaradi zasnove motorja, samodejni menjalnik pa pride vozniku še kako prav na zahtevnejšem terenu. Med običajno vožnjo se sicer 60 odstotkov navora prenaša na prednji kolesni par, razmerje pa se v delčku sekunde avtomatično prilagodi glede na stil vožnje ter podlago.
Forester je na voljo z 2,0-litrskim bencinskim ali dizelskim motorjem ter petimi paketi opreme (Free, Style, Sport Style, Unlimited in XT z 2,0-litrskim turbobencinskim bokser motorjem in 241 konji). Najcenejši bencinar z osnovno opremo Free in ročnim menjalnikom tako stane 27.790 evrov, osnovni dizel pa 32.990 evrov. Višji paket Sport Style dizla podraži za 1.600 evrov (34.590 evrov), Lineartronic pa še za 2.300 evrov (36.890 evrov) - na vrhu ponudbe je XT za 45.990 evrov.
Na prvi vožnje prenovljenega foresterja smo se tako med griči podali na zahtevno motokros progo, na poti do tja pa brez težav prebrodili tudi manjše potoke - vstopni in izstopni kot znašata 25 stopinj, oddaljenost od tal pa 22 cm. Za lahkotno in suvereno plezanje po strmih klancih in spustih tudi do 45 stopinj je poleg močnega dizla, enostavnega Lineartronica in simetričnega štirikolesnega pogona poskrbel še elektronsko podprt sistem X-mode.
Ta ob pritisku na gumb deluje do hitrosti največ 40 km/h, med vožnjo po zahtevnem terenu pa elektronika nadzoruje delovanje motorja, pogona in menjalnika ter tako zagotavlja kar največ oprijema. Pri tem je v pomoč še elektronska zapora diferenciala, forester je tako gladko plezal tudi z eno "nogo" v zraku, pri spustu pa smo volan lahko po frajersko držali zgolj z eno roko in brez kakršnegakoli pritiskanja na stopalko zavore.
Za vse je sam poskrbel X-mode v povezavi s pomočnikom za spuščanje po klancu, ki je kljub pesku in kamenju na progi razriti od motociklov ter nagibu vse tja do 45 stopinj s prefinjenim občutkom zaviral vsako kolo posebej in avto v dolino spravil lahkotno ter povsem brez naše pomoči.
Forester se je tako na zahtevnem terenu sprehajal lahkotno kot baletka, vse svoje odlike pokazal tudi pri premagovanju kolovozov in blata med griči okoli Modene, ter na koncu tiho, udobno in nenaporno požiral avtocestne kilometre.
Foto: Matej Kačič