Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

Pustolovec, dirkač in dolgoprogaš - vselej golf variant

Čas branja: 6 min
23.04.2015  11:31  Dopolnjeno: 23.04.2015 11:32
Volkswagen golf GTD nas je v hitrem in varčnem tempu pripeljal iz Malage do dirkališča Ascari, v prahu terenskega poligona nas je čakal golf alltrack, na dirkališču pa zverina s 300 konji R variant

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Leon X-perience dodaj
Seat dodaj
Kia dodaj

golfi-1-mm.1429743283.JPG.n.600px.jpg
Trije golfi variant in trije značaji (z leve). Pustolovski golf alltrack z dobrimi terenskimi sposobnostmi in ceno vsaj 25.900 evrov za različico 1.6 TDI, hitri potovalnik golf GTD variant z odločnim in varčnim dvolitrskim turbodizlom ter dirkalnik med karavani - golf R variant s silovitimi 300 konji in pospeškom do stotice v 5,1 sekunde, tudi zasoljeno ceno prek 42 tisoč evrov.

Nekdaj klasičen, tri ali petvratni, športni GTI in kasneje še karavan in konec. To je bilo zadosti, da je golf v 40 letih prerasel v ikono s 30 milijonsko naklado. Danes je drugače, klasika ne zadošča. Tudi v kompaktni razred so vdrli enoprostorci, crossoverji in športni terenci. Volkswagen je nanje že odgovoril s touranom, golfom sportsvanom in tiguanom. Kaj pa golf? Dolgo je vztrajal pri klasiki, v zadnjem času pa je pošteno razširil ponudbo posebnih različic. Danes je ponudba golfov raznolika kot še nikoli doslej, saj so na evropske ceste v teh dneh zapeljali trije prav posebni golfi, ki jih druži skupna zasnova in 605 litrski prtljažnik.

Ugledno ime, skupna osnova, trije značaji

Alltrack je pustolovec s terenskimi ambicijami, R variant je dirkač v družinski preobleki, GTD variant pa je eden najhitrejših dizelskih karavanov te velikosti na trgu. Dinamiko in varčnost združuje na posebno učinkovit način.

Pravite, da je to že videno? Res je, posebej v Skupini Volkswagen, kjer je prednosti bogato založenih volkswagnovih polic v oddelku razvoja najprej izkoristila škoda z octavio RS TDI in scout, letos je sledil še leon X-perience. Golf GTD variant in alltrack sta dejansko volkswagnovi različici omenjenih škod in seata. Golf R variant pa je štirikolesno gnani in izboljšani leon 2.0 TSI cupra ST. Ponuja več moči in boljši stik s podlago, a je prek deset tisočakov dražji.

alltrack-3-mm.1429742123.JPG.e.600px.jpg
Pustolovski golf alltrack zaznamujejo zmogljiv štirikolesni pogon, dva centimetra večja oddaljenost od tal in terenski program. Stilsko pa plastične zaščite blatnikov in pragov, več črnine v odbijačih, ne pa tudi zaščite podvozja.

Alltrack z nekaj šminke,...

Najbolj poseben med tremi novimi golfi je hkrati tudi najbolj oddaljen. Alltrack bo namreč slovenskim kupcem na voljo šele septembra, medtem ko sta GTD variant in R variant že dobavljiva. Alltrack je najbolj robustni in hkrati tudi najbolj trendovski golf ta hip. Je upornik v času izjemno priljubljenih športnih terencev, zanimiva alternativa za tiste, ki dejansko potrebujejo vsestranski avto, ne pa zgolj takšnega, ki svoje sposobnosti razglaša predvsem z obliko. Osnovna oblika je variant, golf s 605 litrskim osnovnim prtljažnikom in 4,58 metra zunanje dolžine.

Nadgradnja prinaša za dva centimetra višji trebuh, ki je pri alltracku od tal dvignjen 16 centimetrov. Takoj vidna je tudi stilska preobrazba v pustolovca, ki jo zaznamujejo plastične zaščite blatnikov in pragov, več črnine v odbijačih, ne pa tudi zaščite podvozja. V kabini je prepoznaven predvsem po unikatnih sedežnih prevleke z napisom alltrack. Takšen golf bi bil lahko tudi zgolj postavljaški, a potem bi na njegovem zadku pisalo cross in ne alltrack. Zadnja oznaka namreč obljublja in izpolni obljube o terenskih lastnostih, čeprav razmeroma omejenih.

alltrack-4-mm.1429742330.JPG.s.600px.jpg
Terenski program ima tudi sistem za spuščanje po klancu, ki samodejno vzdržuje hitrost med osem in 30 kilometrov na uro.

...in veliko dobre vsebine

Te je alltrack dokazoval na terenskem poligonu v bližini dirkališča Ascari. Njegovi aduti so že omenjena večja oddaljenost od tal, štirikolesni pogon 4motion z elektronsko zaporo diferenciala na obeh oseh in haldex sklopko pete generacije - ta v osnovi prepusti pogon prednjim kolesom, ko ta izgubijo oprijem, se moč v delčku sekunde prenese tudi na zadnji kolesni par le v tolikšni meri, kot je tisti hip potrebno. V skrajnih primerih, če bi prednji par v celoti ostal brez oprijema, je pogon lahko v celoti speljan k zadnjim kolesom. Alltrack ima tudi terenski program, s terenskim ABS, ki ne poprime ob vsakem najmanjšem zdrsu, nadzorovano spuščanje po klancu s hitrostjo med osem in 30 kilometrov na uro in manj občutljiv pedal plina, ki dovoljuje manj pazljivosti pri dodajanju.

alltrack-1-mm.1429742390.JPG.e.600px.jpg

Na terenu primerljiv s športnimi terenci

Vse skupaj, še zlasti terenski program, se sicer ne sliši kaj prida prepričljivo, a golf je razmeroma zahteven terenski poligon obvladoval za šalo. Pri plezanju in spuščanju po 45 stopinjskem klancu, pri bočni vožnji s približno 25 odstotnim nagibom in zibanju prek kotanj v tleh, ki so na preizkušnjo postavile čvrstost karoserije, oddaljenost od tal in prenos moči med kolesi, je deloval vsaj tako suvereno kot športni terenci s štirikolesnim pogonom. Tudi razmeroma skromen, dvocentimetrski prirastek pri višini podvozja, je odgnal dvome o skromnosti. Za primerjavo, golfova 16 centimetrska oddaljenost podvozja od tal je primerljiva s športnimi terenci, denimo opel mokko, volkswagnom tiguanom, kio sportage,... v primerjavi z mercedes-benzom GLA je celo za poldrugi centimeter višji.

P4160262.1429742673.JPG.n.600px.jpg

Cena športnega terenca, a z veliko prednostmi

Precej primerljiva s kompaktnimi športnimi terenci, seveda s tistimi brez bleščečih imen, je tudi cena alltracka. Osnovni 1,6 litrski TDI z 81 kilovati (110 konjskimi močmi), povprečno tovarniško porabo 4,8 litra in opremo comfortline bo jeseni stal 25.900 evrov, dvolitrski TDI (na voljo bosta različici s 110 in 135 kilovatov, med bencinarji pa le 1.8 TSI s 132 kilovati) z nekaj dodatki pa bo z lahkoto presegel mejo 30 tisočakov. Alltrack torej zagotovo ne bo prava izbira za tiste, ki bi radi imeli SUV, pa si ga ne morejo privoščiti. Odločitev zanj bo posledica zdrave pameti voznikov, ki za občasne izlete izven urejenih cest, obiske smučišč in težje dostopnih točk ne potrebujejo visokega, težkega in postavljaškega športnega terenca. Golf alltrack vse to naloge zmore v enaki meri, ob tem pa ponuja prednosti klasične zasnove, od manjše mase, porabe, do boljših voznih lastnosti na cesti, okretnosti in resnično velikega in uporabnega ter lažje dostopnega prtjažnika.

P4160231.1429743481.JPG.n.600px.jpg
GTD variant - golf za dolge proge in vozniške užitke, bolj izrazite kot v sorodni octavii RS.

Hitri in varčni dolgoprogaš

Pri golfu GTD variant je nova le kombinacija karavanskega zadka in že znanega dvolitrskega turbodizla s 135 kilovati (184 konjskimi močmi) in 380 newtonmetri navora iz golfa GTD. Paket je še bolj vsestranski, saj združuje zelo uporabno zasnovo varianta s prostornino prtljažnika od 605 do 1.620 litrov ob podrti zadnji klopi, udobno in v stilu petvratnega GTD športno nastrojeno kabino z bočno oprijemljivimi sedeži z nostalgičnim vzorcem in z navorom obdarjeni motor. Dvolitrski motor zna praktično vse, od prožnosti iz dna motornih vrtljajev, do odločnega pospeševanja v srednjem delu in lahkotnega vrtenja v, za dizle, višjih vrtljajih. Ob tem ni preglasen, s pomočjo umetno ustvarjenega zvoka, ki v kabino prihaja prek zvočnikov, zna v športnem načinu celo prijetno zagrmeti. Kljub izraziti dinamiki, pospešku do stotice v 7,9 sekunde, pa GTD variant ostaja varčen (tovarniška poraba je 4,4 litre), celo zelo.

IMG-6552.1387741016.JPG.n.600px.jpg
Nostalgično vzdušje, športni sedeži in odlična ergonomija za volanom.

Varčen tudi ob priganjanju, razpon porabe od 4,5 do osem litrov

Umirjen tempo po ulicah Malage je prinesel številke med 4,5 in petimi litri, križarjenje po avtocesti z največjo dovoljeno hitrostjo 5,6 litre, hitra, celo precej ostra vožnja skozi zavoje pa dobrih osem litrov. Zdi se kot nalašč za družinske očete ali poslovneže, ki iščejo užitke v vožnji povezane z uporabnostjo, ob tem pa na prvo mesto ne postavljajo statusa. Za 28.200 evrov bi si lahko izbrali tudi večjega passata 2.0 TDI variant comfortline s 110 kilovati, a jim je dinamika golfa bolj pomembna od prostora in velikosti. Za podobno ceno (28.006 evrov) bi lahko dobili tudi škodo octavio 2.0 TDI RS combi z enako mehaniko, a več prostora in po drugi strani tudi manj dinamike. Golf GTD je zaradi nekaj manjših mer in nastavljivega podvozja namreč opazno bolj uživaški avto kot octavia RS. Še tretja alternativa, tudi ta znotraj hiše, pa je leon ST 2.0 TDI FR s prav tako enakim strojem, podobno prostornostjo kot golf in precej nižjo ceno 23.920 evrov, ta je priznamo, precej vabljiva.

golfR-1-mm.1429777724.JPG.c.600px.jpg
Golf R variant - eden najhitrejših karavanov vseh časov, ki z zmogljivostmi pokosi tudi legendarni audi RS2. Do stotice s pomočjo programa za hiter štart skoči v 5,1 sekunde, v povprečju porabi sedem litrov bencina - v praksi pa med sedem in 13, na dirkališče še kakšen liter več.

600 litrov in 300 konjev - uporabnež med športniki

Tretji variant pa je najbolj ekstremen med vsemi. R variant je uporabnež s skoraj dirkaško tehniko in nastavitvami, ki jih lahko dobro izkoristiš le na dirkališču. Dvolitrski turbo bencinar nas je čakal v boksih dirkališča Ascari, živo modre barve, s po dvema paroma izpuhov na zadku, z dodatno znižanim podvozjem na 12 centimetrsko oddaljenost od tal (- 2 centimetra), športno urejeno kabino s še bolj oprijemljivimi sedeži in seveda odlično mehaniko in štirikolesnim pogonom. Motor zna, kljub le štirivaljni zasnovi, prav prijetno zagrmeti od dodajanju plina, med prestavljanjem bliskovito hitrega menjalnika DSG in ob vrtenju v višje vrtljaje. Pospeški so siloviti ne glede na število vrtljajev, nad štirimi tisočaki pa turbo polnilnik še dodatno dvigne tlak, voznika pa prilepi na sedež. Izgub moči ni, vsakič ko se prednji kolesi zavrtita v prazno (tega niti ne zaznate) haldex sklopka poskrbi za takojšen vklop pogona na zadnji kolesi. V programu race (tega ima le golf R) nastavljivega podvozja in elektronike, lahko z golfom R nadzorovano oddrsite skozi zavoj in se pri izstopu izstrelite v ravnino. Ob vklopljenem programu race lahko zaženete tudi program za hiter štart (launch control) do stotice skočite v 5,1 sekunde, če bi elektronika dovolila, pa bi bilo veselja konec šele pri 270 kilometrih na uro,...

golfR-2-mm.1429777827.JPG.s.600px.jpg

Golf R variant je torej pravi dirkalnik v obleki uporabneža, izjemno hiter stroj ki zna biti tudi prijeten, čeprav razmeroma trd, družinski ali poslovni avto. Za marsikoga lahko pomeni najboljšo kombinacijo obeh svetov, a ni poceni - stane celih 42.328 evrov. V primerjavi z leonom ST cupra s 20 konjiči manj, le prednjim pogonom in manj dirkaško nastavitvijo, je za več kot deset tisočakov dražji.

Foto: Miloš Milač


Več iz teme:  

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Odbita Kia z električno dušo 6

Oblikovno posebna in električno gnana Kia soul EV se je izkazala za vsakdanje precej uporaben avto in pomeni eno boljših izbir na...

AVTO
Novice
Novice Slovenska pomlad za električne avte, kakšna je ponudba, koliko stanejo 22

Električni avti so v zadnjih dveh mesecih množično zapeljali na naš trg, minuli teden jih je s subvencijami podprl tudi Eko sklad;...

AVTO
Testi
Testi Znanka s šepetajočim glasom

Opel astra pred menjavo generacije svež zagon dobiva z novim 1,6-litrskim turbodizlom, ki prepriča z uglajenostjo in tihim delovanjem

AVTO
Posel
Posel Iz Rusije z bolečino

Avtomobilski proizvajalci so pred leti gojili veliko ljubezen do Rusije, danes jih navdaja z bolečino. Nekateri bežijo, drugi čakajo.

AVTO
Novice
Novice New York krst za hibridni RAV4 in optimo

Avtomobilski salon v New Yorku bo prihodnji teden pomenil odskočno desko tudi za hibridno različico Toyotinega rav4, javnosti pa bo...

AVTO
Novice
Novice Podrobnosti in omejitve subvencij za električne avte

Eko sklad bo letos za subvencije za električna vozila namenil 2,5 milijona evrov, od tega pol milijona za fizične osebe in dva milijona...

AVTO
Novice
Novice Kia navdušuje s konceptom sportspace 5

Kia bo v Ženevo pripeljala koncept sportspace, ki nakazuje poteze nove optime

AVTO
Posel
Posel V kako velikem ribniku bo ribaril renaultov vroči križanec

Kako močna je ljubezen kupcev do avtomobilskih križancev, priča podatek, da je bil lani takšen vsak peti prodani avto; renault kadjar...