Avto

Pustolovec, dirkač in dolgoprogaš - vselej golf variant

Volkswagen golf GTD nas je v hitrem in varčnem tempu pripeljal iz Malage do dirkališča Ascari, v prahu terenskega poligona nas je čakal golf alltrack, na dirkališču pa zverina s 300 konji R variant

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

23.04.2015 11:31
Dopolnjeno: 23.04.2015 11:32
Čas branja: 6 min

golfi-1-mm.1429743283.JPG.n.600px.jpg
Trije golfi variant in trije značaji (z leve). Pustolovski golf alltrack z dobrimi terenskimi sposobnostmi in ceno vsaj 25.900 evrov za različico 1.6 TDI, hitri potovalnik golf GTD variant z odločnim in varčnim dvolitrskim turbodizlom ter dirkalnik med karavani - golf R variant s silovitimi 300 konji in pospeškom do stotice v 5,1 sekunde, tudi zasoljeno ceno prek 42 tisoč evrov.

Nekdaj klasičen, tri ali petvratni, športni GTI in kasneje še karavan in konec. To je bilo zadosti, da je golf v 40 letih prerasel v ikono s 30 milijonsko naklado. Danes je drugače, klasika ne zadošča. Tudi v kompaktni razred so vdrli enoprostorci, crossoverji in športni terenci. Volkswagen je nanje že odgovoril s touranom, golfom sportsvanom in tiguanom. Kaj pa golf? Dolgo je vztrajal pri klasiki, v zadnjem času pa je pošteno razširil ponudbo posebnih različic. Danes je ponudba golfov raznolika kot še nikoli doslej, saj so na evropske ceste v teh dneh zapeljali trije prav posebni golfi, ki jih druži skupna zasnova in 605 litrski prtljažnik.

Ugledno ime, skupna osnova, trije značaji

Alltrack je pustolovec s terenskimi ambicijami, R variant je dirkač v družinski preobleki, GTD variant pa je eden najhitrejših dizelskih karavanov te velikosti na trgu. Dinamiko in varčnost združuje na posebno učinkovit način.

Pravite, da je to že videno? Res je, posebej v Skupini Volkswagen, kjer je prednosti bogato založenih volkswagnovih polic v oddelku razvoja najprej izkoristila škoda z octavio RS TDI in scout, letos je sledil še leon X-perience. Golf GTD variant in alltrack sta dejansko volkswagnovi različici omenjenih škod in seata. Golf R variant pa je štirikolesno gnani in izboljšani leon 2.0 TSI cupra ST. Ponuja več moči in boljši stik s podlago, a je prek deset tisočakov dražji.

alltrack-3-mm.1429742123.JPG.e.600px.jpg
Pustolovski golf alltrack zaznamujejo zmogljiv štirikolesni pogon, dva centimetra večja oddaljenost od tal in terenski program. Stilsko pa plastične zaščite blatnikov in pragov, več črnine v odbijačih, ne pa tudi zaščite podvozja.

Alltrack z nekaj šminke,...

Najbolj poseben med tremi novimi golfi je hkrati tudi najbolj oddaljen. Alltrack bo namreč slovenskim kupcem na voljo šele septembra, medtem ko sta GTD variant in R variant že dobavljiva. Alltrack je najbolj robustni in hkrati tudi najbolj trendovski golf ta hip. Je upornik v času izjemno priljubljenih športnih terencev, zanimiva alternativa za tiste, ki dejansko potrebujejo vsestranski avto, ne pa zgolj takšnega, ki svoje sposobnosti razglaša predvsem z obliko. Osnovna oblika je variant, golf s 605 litrskim osnovnim prtljažnikom in 4,58 metra zunanje dolžine.

Nadgradnja prinaša za dva centimetra višji trebuh, ki je pri alltracku od tal dvignjen 16 centimetrov. Takoj vidna je tudi stilska preobrazba v pustolovca, ki jo zaznamujejo plastične zaščite blatnikov in pragov, več črnine v odbijačih, ne pa tudi zaščite podvozja. V kabini je prepoznaven predvsem po unikatnih sedežnih prevleke z napisom alltrack. Takšen golf bi bil lahko tudi zgolj postavljaški, a potem bi na njegovem zadku pisalo cross in ne alltrack. Zadnja oznaka namreč obljublja in izpolni obljube o terenskih lastnostih, čeprav razmeroma omejenih.

alltrack-4-mm.1429742330.JPG.s.600px.jpg
Terenski program ima tudi sistem za spuščanje po klancu, ki samodejno vzdržuje hitrost med osem in 30 kilometrov na uro.

...in veliko dobre vsebine

Te je alltrack dokazoval na terenskem poligonu v bližini dirkališča Ascari. Njegovi aduti so že omenjena večja oddaljenost od tal, štirikolesni pogon 4motion z elektronsko zaporo diferenciala na obeh oseh in haldex sklopko pete generacije - ta v osnovi prepusti pogon prednjim kolesom, ko ta izgubijo oprijem, se moč v delčku sekunde prenese tudi na zadnji kolesni par le v tolikšni meri, kot je tisti hip potrebno. V skrajnih primerih, če bi prednji par v celoti ostal brez oprijema, je pogon lahko v celoti speljan k zadnjim kolesom. Alltrack ima tudi terenski program, s terenskim ABS, ki ne poprime ob vsakem najmanjšem zdrsu, nadzorovano spuščanje po klancu s hitrostjo med osem in 30 kilometrov na uro in manj občutljiv pedal plina, ki dovoljuje manj pazljivosti pri dodajanju.

alltrack-1-mm.1429742390.JPG.e.600px.jpg

Na terenu primerljiv s športnimi terenci

Vse skupaj, še zlasti terenski program, se sicer ne sliši kaj prida prepričljivo, a golf je razmeroma zahteven terenski poligon obvladoval za šalo. Pri plezanju in spuščanju po 45 stopinjskem klancu, pri bočni vožnji s približno 25 odstotnim nagibom in zibanju prek kotanj v tleh, ki so na preizkušnjo postavile čvrstost karoserije, oddaljenost od tal in prenos moči med kolesi, je deloval vsaj tako suvereno kot športni terenci s štirikolesnim pogonom. Tudi razmeroma skromen, dvocentimetrski prirastek pri višini podvozja, je odgnal dvome o skromnosti. Za primerjavo, golfova 16 centimetrska oddaljenost podvozja od tal je primerljiva s športnimi terenci, denimo opel mokko, volkswagnom tiguanom, kio sportage,... v primerjavi z mercedes-benzom GLA je celo za poldrugi centimeter višji.

P4160262.1429742673.JPG.n.600px.jpg

Cena športnega terenca, a z veliko prednostmi

Precej primerljiva s kompaktnimi športnimi terenci, seveda s tistimi brez bleščečih imen, je tudi cena alltracka. Osnovni 1,6 litrski TDI z 81 kilovati (110 konjskimi močmi), povprečno tovarniško porabo 4,8 litra in opremo comfortline bo jeseni stal 25.900 evrov, dvolitrski TDI (na voljo bosta različici s 110 in 135 kilovatov, med bencinarji pa le 1.8 TSI s 132 kilovati) z nekaj dodatki pa bo z lahkoto presegel mejo 30 tisočakov. Alltrack torej zagotovo ne bo prava izbira za tiste, ki bi radi imeli SUV, pa si ga ne morejo privoščiti. Odločitev zanj bo posledica zdrave pameti voznikov, ki za občasne izlete izven urejenih cest, obiske smučišč in težje dostopnih točk ne potrebujejo visokega, težkega in postavljaškega športnega terenca. Golf alltrack vse to naloge zmore v enaki meri, ob tem pa ponuja prednosti klasične zasnove, od manjše mase, porabe, do boljših voznih lastnosti na cesti, okretnosti in resnično velikega in uporabnega ter lažje dostopnega prtjažnika.

P4160231.1429743481.JPG.n.600px.jpg
GTD variant - golf za dolge proge in vozniške užitke, bolj izrazite kot v sorodni octavii RS.

Hitri in varčni dolgoprogaš

Pri golfu GTD variant je nova le kombinacija karavanskega zadka in že znanega dvolitrskega turbodizla s 135 kilovati (184 konjskimi močmi) in 380 newtonmetri navora iz golfa GTD. Paket je še bolj vsestranski, saj združuje zelo uporabno zasnovo varianta s prostornino prtljažnika od 605 do 1.620 litrov ob podrti zadnji klopi, udobno in v stilu petvratnega GTD športno nastrojeno kabino z bočno oprijemljivimi sedeži z nostalgičnim vzorcem in z navorom obdarjeni motor. Dvolitrski motor zna praktično vse, od prožnosti iz dna motornih vrtljajev, do odločnega pospeševanja v srednjem delu in lahkotnega vrtenja v, za dizle, višjih vrtljajih. Ob tem ni preglasen, s pomočjo umetno ustvarjenega zvoka, ki v kabino prihaja prek zvočnikov, zna v športnem načinu celo prijetno zagrmeti. Kljub izraziti dinamiki, pospešku do stotice v 7,9 sekunde, pa GTD variant ostaja varčen (tovarniška poraba je 4,4 litre), celo zelo.

IMG-6552.1387741016.JPG.n.600px.jpg
Nostalgično vzdušje, športni sedeži in odlična ergonomija za volanom.

Varčen tudi ob priganjanju, razpon porabe od 4,5 do osem litrov

Umirjen tempo po ulicah Malage je prinesel številke med 4,5 in petimi litri, križarjenje po avtocesti z največjo dovoljeno hitrostjo 5,6 litre, hitra, celo precej ostra vožnja skozi zavoje pa dobrih osem litrov. Zdi se kot nalašč za družinske očete ali poslovneže, ki iščejo užitke v vožnji povezane z uporabnostjo, ob tem pa na prvo mesto ne postavljajo statusa. Za 28.200 evrov bi si lahko izbrali tudi večjega passata 2.0 TDI variant comfortline s 110 kilovati, a jim je dinamika golfa bolj pomembna od prostora in velikosti. Za podobno ceno (28.006 evrov) bi lahko dobili tudi škodo octavio 2.0 TDI RS combi z enako mehaniko, a več prostora in po drugi strani tudi manj dinamike. Golf GTD je zaradi nekaj manjših mer in nastavljivega podvozja namreč opazno bolj uživaški avto kot octavia RS. Še tretja alternativa, tudi ta znotraj hiše, pa je leon ST 2.0 TDI FR s prav tako enakim strojem, podobno prostornostjo kot golf in precej nižjo ceno 23.920 evrov, ta je priznamo, precej vabljiva.

golfR-1-mm.1429777724.JPG.c.600px.jpg
Golf R variant - eden najhitrejših karavanov vseh časov, ki z zmogljivostmi pokosi tudi legendarni audi RS2. Do stotice s pomočjo programa za hiter štart skoči v 5,1 sekunde, v povprečju porabi sedem litrov bencina - v praksi pa med sedem in 13, na dirkališče še kakšen liter več.

600 litrov in 300 konjev - uporabnež med športniki

Tretji variant pa je najbolj ekstremen med vsemi. R variant je uporabnež s skoraj dirkaško tehniko in nastavitvami, ki jih lahko dobro izkoristiš le na dirkališču. Dvolitrski turbo bencinar nas je čakal v boksih dirkališča Ascari, živo modre barve, s po dvema paroma izpuhov na zadku, z dodatno znižanim podvozjem na 12 centimetrsko oddaljenost od tal (- 2 centimetra), športno urejeno kabino s še bolj oprijemljivimi sedeži in seveda odlično mehaniko in štirikolesnim pogonom. Motor zna, kljub le štirivaljni zasnovi, prav prijetno zagrmeti od dodajanju plina, med prestavljanjem bliskovito hitrega menjalnika DSG in ob vrtenju v višje vrtljaje. Pospeški so siloviti ne glede na število vrtljajev, nad štirimi tisočaki pa turbo polnilnik še dodatno dvigne tlak, voznika pa prilepi na sedež. Izgub moči ni, vsakič ko se prednji kolesi zavrtita v prazno (tega niti ne zaznate) haldex sklopka poskrbi za takojšen vklop pogona na zadnji kolesi. V programu race (tega ima le golf R) nastavljivega podvozja in elektronike, lahko z golfom R nadzorovano oddrsite skozi zavoj in se pri izstopu izstrelite v ravnino. Ob vklopljenem programu race lahko zaženete tudi program za hiter štart (launch control) do stotice skočite v 5,1 sekunde, če bi elektronika dovolila, pa bi bilo veselja konec šele pri 270 kilometrih na uro,...

golfR-2-mm.1429777827.JPG.s.600px.jpg

Golf R variant je torej pravi dirkalnik v obleki uporabneža, izjemno hiter stroj ki zna biti tudi prijeten, čeprav razmeroma trd, družinski ali poslovni avto. Za marsikoga lahko pomeni najboljšo kombinacijo obeh svetov, a ni poceni - stane celih 42.328 evrov. V primerjavi z leonom ST cupra s 20 konjiči manj, le prednjim pogonom in manj dirkaško nastavitvijo, je za več kot deset tisočakov dražji.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Mali korejec nesramno izziva konkurenco
Avto
AvtoJanez Kovačič Mali korejec nesramno izziva konkurenco 7

Stonic napenja tržne razmere v razredu majhnih športnih terencev do vrelišča, saj je oblikovno simpatičen in vozno spodoben, za povrh pa še censko konkurenčen, kar je v teh krajih eden najpomembnejših adutov.

FINANCE
Avto
Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Električna kia niro z dosegom 450 kilometrov 15

Korejska Kia je na sejmu električnih vozil v koreji razkrila novo električno različico modela Niro z baterijo kapacitete 64 kilovatnih ur in dosegom 450 kilometrov med polnjenji.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.