Land Rover je ena tistih znamk, za katero se je zdelo, da jo bodo razmere zbrisale s površja zemlje. Slabša kupna moč ob prehodu v krizo in vse zahtevnejši okoljski predpisi v teoriji niso pogodu terencem. Sočasno je imel prejšnji lastnik Ford preveč dela s seboj, zato se z Angleži ni kaj dosti ukvarjal,... Potem je znamko, skupaj z Jaguarjem, prevzela Indijska Tata, vložila denar, inženirjem pustila delati in posel je zacvetel.
Danes je Land Rover Jaguar ena od najhitreje rastočih prestižnih znamk. Lani je prodaja obeh znamk v svetu dosegla 463 tisoč enot, devet odstotkov več kot leta 2013. Dobička se je nabralo za 825 milijonove evrov, sicer nekaj manj kot predlani, a posel je bistveno boljši kot pred desetletjem, ko sta znamki pod fordovim lastništvom poslovali v rdečih številkah. Danes je Land rover Jaguar tako velik kot Volvo, po prihodkih je še večji in Lexus. Pred njim je le še neulovljiva sveta trojica BMW, Audi in Mercedes-Benz.
V Sloveniji je Land Rover sicer ponovno, na lokalni ravni, v družbi Forda. Distribucijo zanj je namreč prevzelo ljubljansko podjetje Summit Motors, distributer Forda, pred tem je zanj skrbela hčerinska družba Summit Avto, ki ostaja edini pooblaščeni prodajalec.
Prvi novi model novega distributerja pa je bil predstavljen včeraj - land rover discovery sport, ki lokalno in globalno prinaša velike upe. V svetu bo znamkama pomagal do letošnje prodaje pol milijona vozil, v Sloveniji pa do dobrih sto vozil v poslovnem letu 2015/2016.
Pet do sedem sedežev, razgled tudi iz zadnje vrste
Discovery sport je natanko takšen, kot smo ga pričakovali in tudi takšen kot mora biti, smo občutili ob prvem srečanju. Velik, s prepoznavno družinsko obliko, ponosen in robusten, a še vedno dovolj uglajen, da se z njim lahko zapeljete kamorkoli, tudi na gala prireditev.
Z dolžino 4,59 metra sodi med manjši range rover evoque, ki mu je posodil osnovo, in večji land rover discovery. V kabini je preprost, a kakovostno izdelan in bogat z varnostno in drugo opremo. Sedežev je lahko pet ali sedem, vsaka sedežna vrsta pa je značilno postavljena nekoliko višje od prednje, kar potnikom omogoča boljšo preglednost. Prtljažnik v petsedežni različici meri med 454 in 541 litrov, prostornino pa določa polažaj po dolžini pomične zadnje klopi. Če to podremo, gre v discovery sport skoraj 1.700 litrov prtljage.
Dva pogona, dva značaja discoveryja sport
Discovery sport ima seveda štirikolesni pogon, v tem hipu vsi modeli, od jeseni bo imel osnovni le prednjega. Pogon je znan iz drugih modelov, na voljo pa sta dve različici. Stalni štirikolesni s sredinsko sklopko haldex in prilagodljivi active driveline, ki se s pomočjo treh večploščnih sklop prilagaja voznim razmeram, v manj zahtevnih lahko v celoti izklopi pogon na zadnja kolesa in tako varčuje z gorivom. Sistem terrain response ob tem omogoča pet nastavitev delovanja, vključuje pa tudi sistem za nadzor spusta, nadzor sproščanja zavor na strmini, tipalo za globino vode, sistem za preprečevanje prevračanja in še veliko drugih sistemov.
Potopite ga lahko v 60 centimetrov globoko vodo
Discovery sport je zaradi pogona in precejšnje oddaljenosti od tal bolj robusten na terenu od neposrednih tekmecev, kar se za to znamko tudi spodobi. Odličen je tudi v ekstremnih pogojih, obljublja znamka, saj lahko denimo brodi po 60 centimetrov globoki vodi. Tekmeci odnehajo že pri 30 do 50 centimetrih, kralj range rover pa šele pri 90 centimetrih, kar smo pred leti preizkusili v Maroku.
Dražji od Nemcev, razpon od 38 do 60 tisoč evrov
Discovery sport ni poceni, dejansko je celo za dva do tri odstotke dražji od prestižnih tekmecev BMW X3, audija Q5 in mercedes-benza GLK, so izračunali v Summit Motorsu. Razlike v primerjavi z drugimi tekmeci brez prestižnega predznaka (hyundai santa fe, mazda CX-5, nissan x-trail in drugi), dejansko ga tudi discovery sport nima, pa so razlike še večje. Osnovni model TD4 S z 2,2 litrskim turbodizlom s 110 kilovati in ročnim menjalnikom stane 37.850 evrov. Devetstopenjski samodejni menjalnik in bogatejši paket opreme SE, ta ima polnusnjene sedeže, 17-palčna aluminijasta kolesa,... stane 45.670 evrov. Za močnejši turbodizel SD4 2.2 s 140 kilovati boste odšteli med 41.150 in 58.910 evri, za bencinarja SI4 2.0 (dvolitrski turbo s 176 kilovati) pa med 44.450 in 59.770 evrov.
Foto: Miloš Milač in Land Rover