Honda je v avtomobilskem svetu veliko ime, čeprav ali pa prav zaradi tega, ker je v svoji kratki 62 letni zgodovini doživela veliko preobratov. Trenutno osmi največji proizvajalec avtomobilov na svetu, največji proizvajalec motorjev in specialist na več področjih, vključno z motocikli, štirikolesniki ATV, agregati, letali, roboti, solarnimi celicami in kolesi ima eno pomembno stalnico - model civic, ki ima eno najdaljših tradicij med kompaktnimi avtomobili.
Od skromne, do športne, zelene, prestižne, spet preproste,...
Živi že od leta 1972, torej je starejša od golfa, s prodajo skoraj 20 milijonov vozil je tudi skoraj tako uspešna. Doslej se je na cestah nanizalo devet generacij, golfov le sedem, kar pomeni da civic doživlja pogostejše prenove. Pa ne le to, prenove so korenitejše, občasno šokantne (osma generacija 2006 - 2011), presenetljivo puste (šesta 1996 - 2000 in sedma generacija 2001 - 2006), ze nekaterimi pa navdušenci znamke še danes potočijo kakšno solzo (četrta generacija 1988 - 1991 in peta 1992 - 1996).
Civic je bil v tem času deležen še številnih tehničnih kapric njegovih inženirjev, poganjali so ga še danes sanjski motorji, ki so svojim voznikom ob prečkanju številke sedem, osem in devet na merilniku pričarali prave orgije visokih vrtljajev, ki so bili rezervirani zgolj za dirkaške, še zdaleč ne serijske avtomobile do okoljsko prijaznih hibridov, ki so imeli eno veliko napako. Voznika so od dolgočasja pahnili v spanec ali pa vsaj veliko zdolgočasenost, nekaj kar se za volanom Honde ne bi smelo nikoli zgoditi.
Na prvi pogled nestabilna,...
Hondinemu tehničnemu in oblikovnemu vrtiljaku moramo dodati še valutna nihanja, ki so v več sunkih pretresla lokalne trge. Od rasti tečaja japonskega jena, ki je trajala več let, do njegove padca v preteklem desetletju. Kot da to ne bi bilo dovolj, se je letos okrepil angleški funt, kar je podražilo civice, ki so za Evropo izdelani v angleškem Swindonu.
...a številke govorijo drugače
Na podlagi tega bi lahko hitro zaključili, da je Honda sila nestabilna znamka, ki skozi pogoste spremembe kaže šibkost in slabe odločitve, ki vsakič znova sprožijo nove korenite spremembe. A ni tako, Honda je zdrava. Še leta 2009 je v svetu našla tri milijone kupcev, leta 2011 prek štiri milijone, v zadnjem poslovnem letu, ki se pri Hondi konča konec marca, pa lovi številko pet milijonov.
Številke kažejo, da Japonci delajo prav. Civic je eden najbolje prodajanih avtomobilov na svetu in to kljub oblikovnemu, tehničnemu in tudi statusnemu vrtiljaku, ki je ta model zapeljal od dostopnega malega avta, do cenovno bolj samozavestnega in v osmi generaciji celo prestižnega, tako vlogo so ji namenili njeni stvarniki, in ponovno športnega - vrnil se je visokovrteči štirivaljnik v type-R, do bolj preprostega v deveti generaciji, ki je izgubila veliko športnega naboja, a dobila odličen dizelski motor in precej neznačilno lastnost - orjaški prtljažnik.
Luknjo, ki brez podiranja zadnjih sedežev sprejme 624 litrov prtljage, je zadržal tudi civic tourer z letnico 2015, ki je zasnovan na osnovi civica modelnega leta 2012. Zadržal je tudi enake mere, osnovne linije, motorje in še marsikaj drugega. Vseeno je pri petvratni kombilimuzini in tourerju veliko novega. Od prednjega dela z novimi lučmi, ki jih ostro obrobljajo LED diode, preoblikovane maske in odbijača, do manjših sprememb na zadku.
Številne drobne spremembe civica letnika 2015
Inženirji so še izboljšali okretnost, volanskemu mehanizmu vdahnili večjo natančnost, z boljšo izolacijo kabine in dodatnim tesnilom motornega pokrova zmanjšali hrup in z novimi vzmetmi izboljšali udobje. Civic je ob tem dobil še sistem AHA (agile handling assist), ki s posegom v zavorni sistem in umirjanjem nihanja karoserije umiri vozilo, deluje pa v kombinaciji s sistemom VSA (sistem za nadzor stabilnosti).
Največjih sprememb je bila deležna kabina, ki je bogatejša za nov sedempalčni zaslon na dotik obogaten z infozabavnim sistemom Honda connect. Ta omogoča povezljivost s spletom (le v mirovanju vozila), preslikavanje vsebine mobilnega telefona in dostop do strani za shranjevanje aplikacij, vzvratna kamera sedaj riše smer v katero zavijate. V najbogatejšem paketu executive ponuja tudi garminovo navigacijo s kartografijo 40 držav in petletnim brezplačnim (prek spleta) posodabljanjem kart. Ob tem je zaslon mogoče tudi personalizirati, na ozadje zaslona shranite svoje fotografije in si s spleta naložite različne aplikacije operacijskega sistema android.
Motorna paleta je ostala enaka, iz ponudbe je izginil le 2,2 litrski turbodizel s 110 kilovati. Na dnu je torej 1,4 litrski bencinar s 73 kilovati (100 konjskimi močmi), nad njim je povprečni 1,8 litrski bencinar s 104 kilovati s koreninami iz leta 2006. Na vrhu, čeprav ne po moči, pa je 1,6 litrski turbodizel s 88 kilovati in odličnimi lastnostmi. Te že poznamo, pri osveženem civicu pa smo med kratko preizkusno vožnjo zaznali učinek boljše izolacije.
Civic se je s ceno vrnil med prestižne znamke
Spremembe so skupaj z bogatejšo serijsko opremo in rastjo tečaja angleškega funta prinesle tudi višje cene. Ti so se povzpele blizu prestižnih tekmecev BMW serije 1, audi A3 in mercedes-benz razreda A. Osnovni civic 1.4 i-VTEC comfort stane 18.970 evrov, motor 1.8 i-VTEC stane najmanj 21.020 evrov, dizel 1.6 i-DTEC pa 22.520 evrov. Najcenejši civic tourer z bogatejšo opremo elegance že preseže mejo 25 tisoč evrov, kjer kupec lahko izbira že med razred večjimi poslovnimi karavani z močnejšimi motorji.
Foto: Miloš Milač in Honda