Avto

Hondin vrtiljak oblin, tehnike in tečajnih nihanj

Ob prihodu osveženega civica smo se sprehodili skozi razburljivo zgodovino tega modela. Skupnih točk je malo, med ključnimi pa je športnost

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

21.04.2015 08:00
Čas branja: 4 min

Honda je v avtomobilskem svetu veliko ime, čeprav ali pa prav zaradi tega, ker je v svoji kratki 62 letni zgodovini doživela veliko preobratov. Trenutno osmi največji proizvajalec avtomobilov na svetu, največji proizvajalec motorjev in specialist na več področjih, vključno z motocikli, štirikolesniki ATV, agregati, letali, roboti, solarnimi celicami in kolesi ima eno pomembno stalnico - model civic, ki ima eno najdaljših tradicij med kompaktnimi avtomobili.

honda-civic-1.1429566513.jpg.s.600px.jpg
Hondin prvenec civic iz leta 1972, na fotografiji z nekaj športnimi dodatki, je sprožil serijo uspešnic, ki so do danes našle prek 20 milijonov kupcev. Njihova skupna točka so športni duh in napredna tehnika. Vse ostalo je stvar posamezne generacije, civic je menjal obleke in notranje organe kot za stavo. Recept je bil kljub temu uspešen.

Od skromne, do športne, zelene, prestižne, spet preproste,...

Živi že od leta 1972, torej je starejša od golfa, s prodajo skoraj 20 milijonov vozil je tudi skoraj tako uspešna. Doslej se je na cestah nanizalo devet generacij, golfov le sedem, kar pomeni da civic doživlja pogostejše prenove. Pa ne le to, prenove so korenitejše, občasno šokantne (osma generacija 2006 - 2011), presenetljivo puste (šesta 1996 - 2000 in sedma generacija 2001 - 2006), ze nekaterimi pa navdušenci znamke še danes potočijo kakšno solzo (četrta generacija 1988 - 1991 in peta 1992 - 1996).

Honda-Civic-Si-Hatchback-1990-1280x960-wallpaper-01.1429567226.jpg.s.600px.jpg
Morda eden najbolj legendarnih civicov - četrta generacija letnika 1988 - 1992 prepredena s športnimi geni oblike in tehnike. V tem civicu se je prvič zavrtel 1,6 litrski motor VTEC s spremenljivimi časi odpiranja ventilov in 130 konji, v peti generaciji je brez turbo polnilnika zmogel 160 konj.

Civic je bil v tem času deležen še številnih tehničnih kapric njegovih inženirjev, poganjali so ga še danes sanjski motorji, ki so svojim voznikom ob prečkanju številke sedem, osem in devet na merilniku pričarali prave orgije visokih vrtljajev, ki so bili rezervirani zgolj za dirkaške, še zdaleč ne serijske avtomobile do okoljsko prijaznih hibridov, ki so imeli eno veliko napako. Voznika so od dolgočasja pahnili v spanec ali pa vsaj veliko zdolgočasenost, nekaj kar se za volanom Honde ne bi smelo nikoli zgoditi.

Na prvi pogled nestabilna,...

Hondinemu tehničnemu in oblikovnemu vrtiljaku moramo dodati še valutna nihanja, ki so v več sunkih pretresla lokalne trge. Od rasti tečaja japonskega jena, ki je trajala več let, do njegove padca v preteklem desetletju. Kot da to ne bi bilo dovolj, se je letos okrepil angleški funt, kar je podražilo civice, ki so za Evropo izdelani v angleškem Swindonu.

...a številke govorijo drugače

Na podlagi tega bi lahko hitro zaključili, da je Honda sila nestabilna znamka, ki skozi pogoste spremembe kaže šibkost in slabe odločitve, ki vsakič znova sprožijo nove korenite spremembe. A ni tako, Honda je zdrava. Še leta 2009 je v svetu našla tri milijone kupcev, leta 2011 prek štiri milijone, v zadnjem poslovnem letu, ki se pri Hondi konča konec marca, pa lovi številko pet milijonov.

P4200400.1429565739.JPG.c.600px.jpg
Civic Deveti s prenovo na sredini življenjskega obdobja in veliko sodobnosti pri obliki (LED žarometi), infozabavnih vsebinah (navigacija, aplikacije, povezljivost s spletom) in tehniki z 1,6 litrskim turbodizlom na čelu. Civic ima sedaj pet paketov opreme, sport (na fotografiji) ima črna 17 palčna kolesa, aluminijaste stopalke, zatemnjena zadnja stekla in druge dodatke.

Številke kažejo, da Japonci delajo prav. Civic je eden najbolje prodajanih avtomobilov na svetu in to kljub oblikovnemu, tehničnemu in tudi statusnemu vrtiljaku, ki je ta model zapeljal od dostopnega malega avta, do cenovno bolj samozavestnega in v osmi generaciji celo prestižnega, tako vlogo so ji namenili njeni stvarniki, in ponovno športnega - vrnil se je visokovrteči štirivaljnik v type-R, do bolj preprostega v deveti generaciji, ki je izgubila veliko športnega naboja, a dobila odličen dizelski motor in precej neznačilno lastnost - orjaški prtljažnik.

060_CIVIC_TOURER_INTERIOR.20131205102023.jpg.c.600px.jpg

Luknjo, ki brez podiranja zadnjih sedežev sprejme 624 litrov prtljage, je zadržal tudi civic tourer z letnico 2015, ki je zasnovan na osnovi civica modelnega leta 2012. Zadržal je tudi enake mere, osnovne linije, motorje in še marsikaj drugega. Vseeno je pri petvratni kombilimuzini in tourerju veliko novega. Od prednjega dela z novimi lučmi, ki jih ostro obrobljajo LED diode, preoblikovane maske in odbijača, do manjših sprememb na zadku.

Številne drobne spremembe civica letnika 2015

Inženirji so še izboljšali okretnost, volanskemu mehanizmu vdahnili večjo natančnost, z boljšo izolacijo kabine in dodatnim tesnilom motornega pokrova zmanjšali hrup in z novimi vzmetmi izboljšali udobje. Civic je ob tem dobil še sistem AHA (agile handling assist), ki s posegom v zavorni sistem in umirjanjem nihanja karoserije umiri vozilo, deluje pa v kombinaciji s sistemom VSA (sistem za nadzor stabilnosti).

Honda-Civic-Sport-2015-1280x960-wallpaper-04.1429571569.jpg.n.600px.jpg
Nov sredinski del armaturne plošče s sedempalčnim zaslonom na dotik in številnimi funkcijami.

Največjih sprememb je bila deležna kabina, ki je bogatejša za nov sedempalčni zaslon na dotik obogaten z infozabavnim sistemom Honda connect. Ta omogoča povezljivost s spletom (le v mirovanju vozila), preslikavanje vsebine mobilnega telefona in dostop do strani za shranjevanje aplikacij, vzvratna kamera sedaj riše smer v katero zavijate. V najbogatejšem paketu executive ponuja tudi garminovo navigacijo s kartografijo 40 držav in petletnim brezplačnim (prek spleta) posodabljanjem kart. Ob tem je zaslon mogoče tudi personalizirati, na ozadje zaslona shranite svoje fotografije in si s spleta naložite različne aplikacije operacijskega sistema android.

P4200390.1429569046.JPG.n.600px.jpg

Motorna paleta je ostala enaka, iz ponudbe je izginil le 2,2 litrski turbodizel s 110 kilovati. Na dnu je torej 1,4 litrski bencinar s 73 kilovati (100 konjskimi močmi), nad njim je povprečni 1,8 litrski bencinar s 104 kilovati s koreninami iz leta 2006. Na vrhu, čeprav ne po moči, pa je 1,6 litrski turbodizel s 88 kilovati in odličnimi lastnostmi. Te že poznamo, pri osveženem civicu pa smo med kratko preizkusno vožnjo zaznali učinek boljše izolacije.

Civic se je s ceno vrnil med prestižne znamke

Spremembe so skupaj z bogatejšo serijsko opremo in rastjo tečaja angleškega funta prinesle tudi višje cene. Ti so se povzpele blizu prestižnih tekmecev BMW serije 1, audi A3 in mercedes-benz razreda A. Osnovni civic 1.4 i-VTEC comfort stane 18.970 evrov, motor 1.8 i-VTEC stane najmanj 21.020 evrov, dizel 1.6 i-DTEC pa 22.520 evrov. Najcenejši civic tourer z bogatejšo opremo elegance že preseže mejo 25 tisoč evrov, kjer kupec lahko izbira že med razred večjimi poslovnimi karavani z močnejšimi motorji.

Foto: Miloš Milač in Honda

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

06.10.2015
FINANCE
Avto
Hondin igralec za sam vrh
Avto
AvtoMatej Kačič Hondin igralec za sam vrh

Novi civic tudi z litrskim motorjem ne razočara. Še več, s poskočnostjo, zmerno žejo, odličnimi voznimi lastnostmi, bogato opremo in ceno 21 tisoč evrov bi se zlahka okitil tudi z lovoriko službeni avto leta.

FINANCE
Avto
Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta
Avto
AvtoMatej Kačič Ko dizlom kar ne želiš obrniti hrbta 6

Honda civic z odličnim 1,6-litrskim turbodizlom ponuja tisto pravo kombinacijo moči in varčnosti, ob kateri boste dvakrat premislili, ali bi dizlom za vedno rekli zbogom.

FINANCE
Avto
Po poteh stare slave
Avto
AvtoMatej Kačič Po poteh stare slave

Nova honda civic prerašča meje kompaktnega razreda, ponuja sodobna turbomotorja in ugodno ceno od 18 tisoč evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''
Avto
AvtoJanez Kovačič Nenavadna honda, ki te prime in pošteno ''drži''

Honda civic grand ponuja kar samosvojo karoserijsko obleko, toda kombinacija motorja, menjalnika in podvozja ustvarja avto precej uživaških občutkov

FINANCE
Okolje & energija
E-honde izbirajo, s kakšno elektriko se polnijo
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar E-honde izbirajo, s kakšno elektriko se polnijo 1

Honda je v Kaliforniji uvedla pilotni program, ki izbira, kdaj se bodo polnile električne Honde fit, in se izogiba elektriki iz elektrarn na fosilna goriva.

FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)