Avto

Ekskluzivna alternativa klasičnim terencem

Butični Subaru outback tudi v peti generaciji ostaja drugačen in poseben, obenem je postal varnejši, na cesti in terenu pa je z dodelanim podvozjem še bolj prepričljiv - v Sloveniji je že naprodaj po enaki ceni kot prej

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

18.04.2015 15:25
Čas branja: 4 min

Subaru-outback-381-1.1429360899.jpg.e.960px.jpg

V avtomobilizmu je danes ostalo komaj kaj prostora za romantiko in ekskluzivnost. Vozila so iz generacije v generacijo boljša, varnejša, varčnejša, tehnično naprednejša, kar je le dobro, a hkrati z masovno serijsko proizvodnjo in številnimi modeli za skorajda vsak okus in potrebe vse bolj izgubljajo dušo ali pa se izgubljajo v sivem povprečju.

Subaru-outback-422-1.1429360926.jpg.c.960px.jpg

Seveda brez svetlih izjem in redkih posebnežev vseeno ne gre, med njimi je tudi japonski Subaru, ki v svetu milijonskih naklad velja za butičnega in precej samosvojega avtomobilskega proizvajalca. Predvsem na Japonskem in v ZDA sila priljubljena znamka si je svetovni ugled zgradila na imprezi in njenih uspehih na številnih relijih, kot pes kosti pa se držijo bokserske zasnove motorja in stalnega štirikolesnega pogona. Hvala bogu, si letno misli tudi okoli 100 Slovencev, ki odštejejo ne prav majhen denar za te japonske Mercedese.

Subaru-outback-166-1.1429361599.jpg.n.960px.jpg

Za Subaruje pri nas in še nekaterih bližnjih trgih še vedno skrbijo neposredno iz Italije, prodajalcem na Vrhniki, v Mariboru in v Kranju ter ljubljanskem servisu Interservice pa naj bi se do začetka poletja pridružil še prodajno-servisni salon v Ljubljani. V torek steče prodaja prenovljenega foresterja - preizkušali smo ga včeraj -, jeseni pa bo ponudbo obogatil levorg, karavanska različica impreze.

Subaru-outback-477-1.1429362803.jpg.s.960px.jpg

Okoli 30 si jih bo tako letos za najmanj 38.690 evrov (enako kot prej) omislilo novega outbacka, ki je od leta 1995 Subarujeva alternativa klasičnim terencem. Peta generacija tega samosvojega križanca je predvsem izboljšava predhodnika, inženirji pa so še za odtenek višje dvignili njegove glavne vrline. Poleg dodatne uglajenosti, ki jo prinašajo mogočna kromirana maska, spremenjene prednje in zadnje luči, sta tako v ospredju predvsem njegova uporabnost v vseh pogojih in varnost.

Subaru-outback-271-1.1429361668.jpg.w.960px.jpg

Subaru outback v dolžino ohranja 491 cm, v širino 184 (dva več kot prej) in v višino 160 cm, medosna razdalja pa znaša 274,5 cm, s čimer je peta generacija najprostornejša doslej. Prtljažnik v osnovi ponuja spodobnih 559 litrov prostornine, s podrto zadnjo klopjo pa 1.848 litrov. Prednji usnjeni in električno podprti sedeži ponujajo več kot dovolj udobja za oba potnika, tudi zadnja klop je udobna in razkošna, tako se potniki zadaj tudi na daljših poteh ne bodo pritoževali nad pomanjkanjem prostora.

Subaru-outback-185-1.1429361335.jpg.w.960px.jpg

Outbacka tako odlikujejo predvsem vsestransko uporabna zasnova povišanega karavana, kvalitetna in robustna izdelava, standardni varnostni element Eyesight - ta elektronski varnostni sistem s pomočjo stereo kamer združuje aktivni radarski tempomat in sistem samodejnega zaviranja - ter seveda redka kombinacija bokserskega motorja (po dva valja sta postavljena pod kotom 180 stopinj) in simetričnega stalnega štirikolesnega pogona, ki poskrbi za suvereno obvladovanje cest in brezpotij.

Subaru-outback-319-1.1429362036.jpg.n.960px.jpg

Subaru outback je pri nas na voljo z dvema motorjema, dvolitrskim dizlom s 110 kilovati (150 KM) in 350 Nm navora ter 2,5-litrskim bencinarjem s 129 kilovati in 235 Nm navora. Pri obeh se moč na vsa štiri kolesa prenaša prek samodejnega neskončnostopenjskega (CVT) menjalnika, kupec pa se lahko odloči za tri stopnje opreme Free, Style in Unlimited. Ta je najdražja, zanjo je treba odšteti 46.490 evrov oziroma 200 evrov več za dizelsko različico.

Subaru-outback-245-1.1429361714.jpg.e.960px.jpg

Poleg sistema Eyesight je v serijski opremi še elektronska podpora X-mode, ki izboljša delovanje motorja, pogona in zaviranja. Pritisk na gumb izven urejenih cest izboljša oprijem s podlago, pri spuščanju na spolzkem terenu pa je dodatno v pomoč še Hill Descent Control.

Subaru-outback-505-1.1429361175.jpg.e.960px.jpg

Subaru velja za inženirsko znamko, poleg bokserja (tudi dizelskega, čeprav so prodane količine majhne) so ponosni tudi na simetrični štirikolesni pogon. Celotni pogonski sklop vozila, od motorja, do zadnjega diferenciala je nameščen vzdolžno po sredini vozila v ravni in simetrični liniji. Vzdolžna namestitev motorja z vodoravno - nasprotno zasnovo omogoča nižje težišče celotnega vozila, zaradi krajše zasnove samega motorja, pa je težišče pomaknjeno tudi proti središču samega vozila.

Subaru-outback-023-1.1429361215.jpg.e.960px.jpg

Simetrični pogon v kombinaciji z odzivnim in drugače zvenečim dizlom ter skorajda nepredstavljivo dobrim CVT menjalnikom - ta ima namreč vnaprej pripravljenih sedem stopenj, s čimer odpade moteč zvezni ropot motorja - poskrbita, da se voznik outbacka na osamljenem makadamu mimogrede počuti kot za volanom športnega WRX. Outback zlepa ne pokaže svojih mej, pesek in blato pa premaguje suvereno, kot bi šlo za asfalt. Tudi tam ni zgodba nič drugačna, izboljšano vzmetenje in bolj neposredni volan poskrbita za več udobja in boljšo vozniško izkušnjo, menjalnik pa "prestavlja" povsem mehko - seveda si lahko pomagamo z obvolanskimi ročicami.

Subaru-outback-211-1.1429361272.jpg.s.960px.jpg

Poudarjen terenski videz outbacka kar sam kliče k vožnji po manj zahtevnem terenu, zadane poti je outback opravil brez težav. Še največjo oviro mu lahko predstavlja 20-centimetrski odmik od tal, pred poškodbami ga ščitijo robustne plastične zaščite, zaupanje na terenu pa ob programu X-mode dodatno vliva tudi čvrsta karoserija. Na spolzki (ali zasneženi) cesti se znajde kot v domači dnevni sobi, kljub višini pa se dobro in brez prekomernega nagibanja znajde tudi med ovinki. Pravi univerzalec.

Subaru-outback-475-1.1429361301.jpg.n.960px.jpg

Odlični Subarujevi inženirji so med odmorom nekoliko bliže spustili oblikovalce notranjosti, ki so se lotili predvsem sprememb na armaturni plošči. Preverjena notranjost je zdaj modernejša, vendar ostaja zadržana in barvno umirjena, kar pa pristaši še kako cenijo. Dva okrogla merilnika (pri ročnem prestavljanju se namesto modre obarvata v nežno oranžno barvo) zdaj zelo dobro dopolnjuje zaslon z večino potrebnih in koristnih informacij, povsem nov pa je sredinski zaslon na armaturki.

Subaru-outback-191-1.1429361774.jpg.w.960px.jpg

Ta je povsem raven in preprost za uporabo, pričakovano pa ponuja tudi posebnosti, ki jih sicer nismo vajeni. Sem denimo sodi prikazovalnik delovanja pogona, vidimo lahko, kje na Zemlji je trenutno dan, navigacija pa nas lahko vodi v skoraj vseh evropskih jezikih, po želji z moškim ali ženskim glasom. Ponekod sta na razpolago celo dve različici, žal pa vmes ni slovenskega. Uporabno je tudi sprotno zapisovanje prevožene poti, skupaj s porabljenim časom, dolžino, najvišjo in povprečno hitrostjo.

Subaru-outback-194-1.1429361459.jpg.e.960px.jpg

Outback tako ostaja avto za alternativce, torej za tiste, ki dajo manj na šminko in več na drugačne rešitve in predvsem uporabnost, hkrati pa se zavedajo, da zlepa ne bo zastarel.

Subaru-outback-409-1.1429361530.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

23.04.2015
28.04.2015
13.11.2015
FINANCE
Avto
Križanec, kot mora biti
Avto
AvtoMatej Kačič Križanec, kot mora biti 5

Subaru XV se v drugi generaciji s preverjenimi vrlinami in novimi veščinami predvsem na terenu še bolj poigrava s konkurenco.

FINANCE
Avto
Butični križanec z električnim nabojem
Avto
AvtoMatej Kačič Butični križanec z električnim nabojem 6

Subaru XV med zvestimi kupci velja za trdoživ, varen in zabaven avtomobil, ki dodatne vrline zaradi simetričnega stalnega štirikolesnega pogona pokaže v slabih razmerah, od zdaj pa je ta butični križanec še nežno elektrificiran.

FINANCE
Avto
Teren in elektrika na Subarujev, zelo učinkovit način
Avto
AvtoMatej Kačič Teren in elektrika na Subarujev, zelo učinkovit način 5

Subaru z novim foresterjem ohranja in nadgrajuje stare vrednote, s hibridnim sklopom pa po svoje odgovarja na moderno elektromanijo

FINANCE
Avto
TOP 10 najcenejših avtov 4x4
Avto
AvtoMiloš Milač TOP 10 najcenejših avtov 4x4 1

Najcenejši avtomobili za težke, tudi zimske, razmere in ugodno ceno od dobrih 12 do 20 tisoč evrov

FINANCE
Avto
V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?
Avto
AvtoUroš Božin V Detroitu slavijo terence in poltovornjake, kaj pa bomo vozili v Evropi?

Zadržan nastop evropskih proizvajalcev so dopolnili trojica iz Detroita in japonski proizvajalci

FINANCE
Avto
Dizel je izgubil bitko, vojne še ne
Avto
AvtoMiloš Milač Dizel je izgubil bitko, vojne še ne 1

Dizelski motorji so lani v evropski prodaji novih avtov izgubili pet odstotnih točk deleža, krčenje pa se bo letos umirilo, verjamejo analitiki, proizvajalci in tudi dobavitelji

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)