Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Bil je že čas, električni audi e-tron Nemčijo vrača na vrh avtoindustrije Prvi povsem električni audi e-tron obljublja velik napredek v razvoju, poleg zmogljivega motorja in baterije ponuja prestižno izkušnjo, kopico uporabnih rešitev in razumno ceno pod 80 tisoč evrov.
Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Zakaj Slovenci svoja luksuzna vozila registrirajo na Slovaškem? Z nakupom in registracijo močnejših vozil v drugih državah se nekateri ognejo davku na motorna vozila, najbolj iznajdljivi tudi DDV
Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Kupejevsko-karavanska kia, ki vabi z oblinami in prostornostjo Nova kia proceed ob presenetljivih linijah navdušuje še s prostornostjo. Na voljo bo s štirimi motorji, trg pa bo napadla v začetku leta 2019.
Vozniška poslastica za uspešne očete Vozniška poslastica za uspešne očete Bmw 4 gran coupe umetelno združuje videz dvovratne različice z uporabnostjo štirivratne limuzine, oplemeniten z M športnim paketom, xDrive pogonom ter 252-konjskim turbobencincem pa pomeni tudi vozniško poslastico.
Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se prvič v zgodovini povezujeta klasična energetika in transport Kako se je Petrol spremenil iz naftne v energetsko družbo, zdaj pa odkriva nove možnosti povezovanja električne infrastrukture in prevoza

Ekskluzivna alternativa klasičnim terencem

Čas branja: 4 min
18.04.2015  15:25
Butični Subaru outback tudi v peti generaciji ostaja drugačen in poseben, obenem je postal varnejši, na cesti in terenu pa je z dodelanim podvozjem še bolj prepričljiv - v Sloveniji je že naprodaj po enaki ceni kot prej

Subaru-outback-381-1.1429360899.jpg.e.960px.jpg

V avtomobilizmu je danes ostalo komaj kaj prostora za romantiko in ekskluzivnost. Vozila so iz generacije v generacijo boljša, varnejša, varčnejša, tehnično naprednejša, kar je le dobro, a hkrati z masovno serijsko proizvodnjo in številnimi modeli za skorajda vsak okus in potrebe vse bolj izgubljajo dušo ali pa se izgubljajo v sivem povprečju.

Subaru-outback-422-1.1429360926.jpg.c.960px.jpg

Seveda brez svetlih izjem in redkih posebnežev vseeno ne gre, med njimi je tudi japonski Subaru, ki v svetu milijonskih naklad velja za butičnega in precej samosvojega avtomobilskega proizvajalca. Predvsem na Japonskem in v ZDA sila priljubljena znamka si je svetovni ugled zgradila na imprezi in njenih uspehih na številnih relijih, kot pes kosti pa se držijo bokserske zasnove motorja in stalnega štirikolesnega pogona. Hvala bogu, si letno misli tudi okoli 100 Slovencev, ki odštejejo ne prav majhen denar za te japonske Mercedese.

Subaru-outback-166-1.1429361599.jpg.n.960px.jpg

Za Subaruje pri nas in še nekaterih bližnjih trgih še vedno skrbijo neposredno iz Italije, prodajalcem na Vrhniki, v Mariboru in v Kranju ter ljubljanskem servisu Interservice pa naj bi se do začetka poletja pridružil še prodajno-servisni salon v Ljubljani. V torek steče prodaja prenovljenega foresterja - preizkušali smo ga včeraj -, jeseni pa bo ponudbo obogatil levorg, karavanska različica impreze.

Subaru-outback-477-1.1429362803.jpg.s.960px.jpg

Okoli 30 si jih bo tako letos za najmanj 38.690 evrov (enako kot prej) omislilo novega outbacka, ki je od leta 1995 Subarujeva alternativa klasičnim terencem. Peta generacija tega samosvojega križanca je predvsem izboljšava predhodnika, inženirji pa so še za odtenek višje dvignili njegove glavne vrline. Poleg dodatne uglajenosti, ki jo prinašajo mogočna kromirana maska, spremenjene prednje in zadnje luči, sta tako v ospredju predvsem njegova uporabnost v vseh pogojih in varnost.

Subaru-outback-271-1.1429361668.jpg.w.960px.jpg

Subaru outback v dolžino ohranja 491 cm, v širino 184 (dva več kot prej) in v višino 160 cm, medosna razdalja pa znaša 274,5 cm, s čimer je peta generacija najprostornejša doslej. Prtljažnik v osnovi ponuja spodobnih 559 litrov prostornine, s podrto zadnjo klopjo pa 1.848 litrov. Prednji usnjeni in električno podprti sedeži ponujajo več kot dovolj udobja za oba potnika, tudi zadnja klop je udobna in razkošna, tako se potniki zadaj tudi na daljših poteh ne bodo pritoževali nad pomanjkanjem prostora.

Subaru-outback-185-1.1429361335.jpg.w.960px.jpg

Outbacka tako odlikujejo predvsem vsestransko uporabna zasnova povišanega karavana, kvalitetna in robustna izdelava, standardni varnostni element Eyesight - ta elektronski varnostni sistem s pomočjo stereo kamer združuje aktivni radarski tempomat in sistem samodejnega zaviranja - ter seveda redka kombinacija bokserskega motorja (po dva valja sta postavljena pod kotom 180 stopinj) in simetričnega stalnega štirikolesnega pogona, ki poskrbi za suvereno obvladovanje cest in brezpotij.

Subaru-outback-319-1.1429362036.jpg.n.960px.jpg

Subaru outback je pri nas na voljo z dvema motorjema, dvolitrskim dizlom s 110 kilovati (150 KM) in 350 Nm navora ter 2,5-litrskim bencinarjem s 129 kilovati in 235 Nm navora. Pri obeh se moč na vsa štiri kolesa prenaša prek samodejnega neskončnostopenjskega (CVT) menjalnika, kupec pa se lahko odloči za tri stopnje opreme Free, Style in Unlimited. Ta je najdražja, zanjo je treba odšteti 46.490 evrov oziroma 200 evrov več za dizelsko različico.

Subaru-outback-245-1.1429361714.jpg.e.960px.jpg

Poleg sistema Eyesight je v serijski opremi še elektronska podpora X-mode, ki izboljša delovanje motorja, pogona in zaviranja. Pritisk na gumb izven urejenih cest izboljša oprijem s podlago, pri spuščanju na spolzkem terenu pa je dodatno v pomoč še Hill Descent Control.

Subaru-outback-505-1.1429361175.jpg.e.960px.jpg

Subaru velja za inženirsko znamko, poleg bokserja (tudi dizelskega, čeprav so prodane količine majhne) so ponosni tudi na simetrični štirikolesni pogon. Celotni pogonski sklop vozila, od motorja, do zadnjega diferenciala je nameščen vzdolžno po sredini vozila v ravni in simetrični liniji. Vzdolžna namestitev motorja z vodoravno - nasprotno zasnovo omogoča nižje težišče celotnega vozila, zaradi krajše zasnove samega motorja, pa je težišče pomaknjeno tudi proti središču samega vozila.

Subaru-outback-023-1.1429361215.jpg.e.960px.jpg

Simetrični pogon v kombinaciji z odzivnim in drugače zvenečim dizlom ter skorajda nepredstavljivo dobrim CVT menjalnikom - ta ima namreč vnaprej pripravljenih sedem stopenj, s čimer odpade moteč zvezni ropot motorja - poskrbita, da se voznik outbacka na osamljenem makadamu mimogrede počuti kot za volanom športnega WRX. Outback zlepa ne pokaže svojih mej, pesek in blato pa premaguje suvereno, kot bi šlo za asfalt. Tudi tam ni zgodba nič drugačna, izboljšano vzmetenje in bolj neposredni volan poskrbita za več udobja in boljšo vozniško izkušnjo, menjalnik pa "prestavlja" povsem mehko - seveda si lahko pomagamo z obvolanskimi ročicami.

Subaru-outback-211-1.1429361272.jpg.s.960px.jpg

Poudarjen terenski videz outbacka kar sam kliče k vožnji po manj zahtevnem terenu, zadane poti je outback opravil brez težav. Še največjo oviro mu lahko predstavlja 20-centimetrski odmik od tal, pred poškodbami ga ščitijo robustne plastične zaščite, zaupanje na terenu pa ob programu X-mode dodatno vliva tudi čvrsta karoserija. Na spolzki (ali zasneženi) cesti se znajde kot v domači dnevni sobi, kljub višini pa se dobro in brez prekomernega nagibanja znajde tudi med ovinki. Pravi univerzalec.

Subaru-outback-475-1.1429361301.jpg.n.960px.jpg

Odlični Subarujevi inženirji so med odmorom nekoliko bliže spustili oblikovalce notranjosti, ki so se lotili predvsem sprememb na armaturni plošči. Preverjena notranjost je zdaj modernejša, vendar ostaja zadržana in barvno umirjena, kar pa pristaši še kako cenijo. Dva okrogla merilnika (pri ročnem prestavljanju se namesto modre obarvata v nežno oranžno barvo) zdaj zelo dobro dopolnjuje zaslon z večino potrebnih in koristnih informacij, povsem nov pa je sredinski zaslon na armaturki.

Subaru-outback-191-1.1429361774.jpg.w.960px.jpg

Ta je povsem raven in preprost za uporabo, pričakovano pa ponuja tudi posebnosti, ki jih sicer nismo vajeni. Sem denimo sodi prikazovalnik delovanja pogona, vidimo lahko, kje na Zemlji je trenutno dan, navigacija pa nas lahko vodi v skoraj vseh evropskih jezikih, po želji z moškim ali ženskim glasom. Ponekod sta na razpolago celo dve različici, žal pa vmes ni slovenskega. Uporabno je tudi sprotno zapisovanje prevožene poti, skupaj s porabljenim časom, dolžino, najvišjo in povprečno hitrostjo.

Subaru-outback-194-1.1429361459.jpg.e.960px.jpg

Outback tako ostaja avto za alternativce, torej za tiste, ki dajo manj na šminko in več na drugačne rešitve in predvsem uporabnost, hkrati pa se zavedajo, da zlepa ne bo zastarel.

Subaru-outback-409-1.1429361530.jpg.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Več iz teme:  

Preberite tudi:

23.04.2015
28.04.2015
13.11.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Poslednji samuraji na štirih kolesih 1

Japonski samuraj je pripravljen za vsako ceno služiti svojemu gospodarju. Prav takšni so v avtomobilskem svetu subaruji, ki so med...

AVTO
Novosti
Novosti Partner slovenskim družinam in obrtnikom

Peugeot je prenovil tovorno (furgon) oziroma družinsko (tepee) naravnanega partnerja. V Sloveniji sta naprodaj za 13.420 oziroma 15.000...

AVTO
Testi
Testi Škodina iskriva zvezdica 1

Fabia je v zrela najstniška leta stopila temeljito pripravljena in z jasno zavestjo, da je videz še kako pomemben. Novinka ni več...

AVTO
Testi
Testi Posebnež, ki se ne ustraši niti največjih strmin 7

Prenovljeni Subaru forester je v zahtevnih pogojih okoli Modene zlahka dokazal, da za isto ceno ponuja še izboljšane terenske lastnosti,...

FINANCE
Članki
Članki Socialistični duh v bruseljski četrti 1

Na Rue d'Alliance na številki tri je živel Moses Hess, socialist, novinar po poklicu. Kot Marx in Engels je pisal za Rheinische Zeitung,...

MANAGER
Manager
Manager Dvajsetletna pot do revolucije v kuhinji

Patentirani sistem Albina Smrketa za upravljanje gospodinjskega štedilnika po novem uporablja Gorenje, kmalu ga bosta še eden izmed...

FINANCE
Članki
Članki Mirno dihanje pilota Lubitza 13

Zakaj je letalska katastrofa v francoskih Alpah za naš občutek varnosti hujša nočna mora od terorizma..

FINANCE
Članki
Članki Kako naj ustavim očeta, ki mi krade iz podjetja? 4

»Kaj naj naredim?« me je spraševal Janez. »V bistvu krade! Naj ga prijavim policiji? Lastnega očeta?«