Zgodba o passatu se bere kot hollywoodski film, le da na začetku ali sredini zgodbe ni dramatičnega zapleta, ni zlikovcev, ljubezen traja od začetka do konca. Zgodba o passatu razkriva moč imena in tradicije, tudi vnovič zadržani, a vseeno precej sveži oblikovalski pristop.
Tudi tokrat je passat, podobno kot golf, tehnično precej bolj nov, kot sporoča na prvi pogled. Zasnovan je na popolnoma novi prilagodljivi osnovi z oznako MQB, ki rabi kot hrbtenica tudi volkswagnu golfu, seatu leonu, audiju A3, škodi octavii in drugim. Res je, gre za razred manjše avtomobile. Tako je novi passat v primerjavi s prejšnjim shujšal do 85 kilogramov, ob enakih zunanjih merah (dolg je 4,77 metra) pa se je v medosju raztegnil za 7,9 centimetra. Del tega prirastka je pridobila tudi potniška kabina, ki je za natanko 3,3 centimetra daljša, potniki na zadnji klopi pa so pridobili še več - štiri centimetre prostora. Učinkovitost zasnove potrjujejo tudi prtljažni litri, ki so v osnovni razporeditvi sedežev zrasli od 21 do 49 litrov, pri limuzini torej na 586, pri karavanskem variantu pa na 650 litrov.
Motorji so povezani s šeststopenjskim ročnim ali samodejnim menjalnikom z dvema sklopkama in enakim številom stopenj, le pri najmočnejšem turbodizelskem motorju ima avtomatika sedem stopenj. Pogon je speljan na prednja ali vsa štiri kolesa, že osnovni opremski paket ponuja dobro založenost z opremo, paket comfortline pa ima med drugim vključen še radarski tempomat ACC. Najboljša izbira je na sredini ponudbe: 2,0 TDI 150 z opremo comfortline zadovolji tudi osnovni passat, navduši pa model z vrha ponudbe s 176 kilovati, 240 konjskimi močmi, avtomatiko, štirikolesnim pogonom... pa še vedno stane manj kot 40 tisočakov.
Foto: Jure Makovec
26.578
evrov je redna in tržna cena 2.0 TDI comfortline.
831
evrov je mesečni najem passata 2.0 TDI comfortline z vsemi vključenimi storitvami za tri leta in 90 tisoč kilometrov.
Vir: ALD Automotive
4,1
litra je povprečna poraba dvolitrskega turbodizla.