Avto

Štirje obvladujejo 85 odstotkov trga

Kupci vse pogosteje najemajo rabljena vozila, povprečna vrednost financiranega vozila pri Hypo Leasingu le 14 tisoč evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.04.2015 22:30
Dopolnjeno: 17.04.2015 06:53
Čas branja: 3 min

Lizinški trg se giba vzporedno s prodajo avtov, torej rahlo upada. Ponudniki opažajo vse večjo koncentracijo, saj 85 odstotkov trga obvladujejo štiri lizinške hiše. Rast tečaja švicarskega franka ni pustila posledic, saj so pogodbe, vezane na to valuto, redke.

Kaj natančno se dogaja na trgu lizinga vozil, kako se giblje posel s premičninami in nepremičninami ter kakšne so vrednosti pogodb glavnih igralcev, ne moremo oceniti, četrtletna poročila niso več na voljo. »Po vzoru evropskega združenja Leaseurope bodo tudi poročila slovenskih lizinških družb polletna,« pojasnjuje vodja lizinga v Združenju bank Slovenije Boris Bajt. Po besedah sogovornikov iz Summit Leasinga, Unicredit Leasinga in Hypo Leasinga pa posel, kot že v preteklosti, teče vzporedno s prodajo novih avtomobilov. Ta je letos v Sloveniji statistično pozitivna. Ker pa so v statistiki zajeti tudi avtomobili, prodani na druge trge EU s poprejšnjo registracijo v Sloveniji, njihov delež pa je večji kot v istem obdobju lani, je prodaja po besedah poznavalcev rahlo negativna.

filipan-tina-us.1429216562.jpg.o.600px.jpg
V zadnjem času opažamo, da so stranke pri nakupu vozila bolj racionalne - pogosteje se odločajo za nakup rabljenih vozil ali vozil nižjega in srednjega razreda, pri čemer so pozorne tudi na porabo goriva in stroške vzdrževanja. Tina Filipan, pomočnica direktorja Summit Leasinga Foto: Urban Štebljaj

Kupci danes še bolj racionalni

Pomočnica direktorja v Summit Leasingu Tina Filipan na trgu lizinga vozil v zadnjih letih opaža večjo koncentracijo. »Kar 85 odstotkov vseh novih osebnih vozil financirajo štiri lizinške hiše, Summit Lea­sing pa je med njimi na drugem mestu po tržnem deležu. V zadnjem letu nam je uspelo pridobiti nekaj novih partnerjev in s tem povečati naš tržni delež, z vidika obsega financiranja pa ohranjamo svoj obseg na ravni iz prejšnjih let,« pojasnjuje. Glede na podatke iz minulih let med prvo četverico sodijo še BPF Financiranje, Porsche Lea­sing in Hypo Leasing. Druge lizinške hiše dogajanja na trgu ne komentirajo, v Unicredit Leasingu poudarjajo velik delež v financiranju tovornih vozil, v Hypo Leasingu pa povprečno vrednost financiranega vozila, ki je letos 14 tisoč evrov. V Summit Leasingu na trgu v zadnjem času opažajo večjo racio­nalnost kupcev, saj se ti bolj kot v preteklosti odločajo za nakup rabljenih vozil ali vozil nižjega in srednjega razreda, pri čemer so pozorni tudi na porabo goriva in stroške vzdrževanja. Zato se skupaj s trgovci trudijo, da za stranke oblikujejo pakete, ki poleg vozila vključujejo tudi druge storitve - financiranje, vzdrževanje in zavarovanje vozila.

Majhen delež lizinških pogodb v frankih

Januarski skok tečaja švicarskega franka je na trgu lizinga vozil pustil manjši pečat kot pri stanovanjskih posojilih. V Unicredit Leasingu in Hypo Leasingu pravijo, da imajo v portfelju zelo majhen delež posojil, vezanih na frank, zato večjega preplaha med strankami ni bilo, Sum­mit Leasing pa ima pogodbe vezane izključno na evro. Posojilne pogodbe so večinoma vezane na spremenljivo obrestno mero, pravijo pri Summit Leasingu, saj so te v trenutku sklenitve pogodbe večinoma ugodnejše za stranke. Pri fiksni obrestni meri pa lahko nastanejo večje oportunitetne izgube za stranko, če na trgu pride do znižanja obrestnega indeksa. V Unicredit Leasingu ne zaznavajo, da bo katera od lizinških hiš dajala prednost fiksni ali variabilni obrestni meri.

raosavac-saso-004-jm.1429216561.jpg.o.600px.jpg
S prodajo prek pooblaščenih trgovcev, ki so avto redno servisirali in spremljali, lahko na trgu dosežejo višjo ceno rabljenega vozila kot lizinška hiša, ki rabljene avte prepusti preprodajalcem, ti pa si zaračunajo višji zaslužek. Sašo Raošavac, vodja prodaje ključnim kupcem v Toyoti Slovenija Foto: Jure Makovec

Toyota samostojno v poslovni najem

Pri Toyoti opažajo predvsem razlike med navadami fizičnih in pravnih kupcev - podjetij. »Pri fizičnih osebah so eno glavnih vodil nakupa čustva, pri poslovnih uporabnikih pa je zadeva nekoliko bolj kompleksna. Menim, da so tudi pri poslovnih uporabnikih v nakup oziroma najem vključena čustva, ki pa so deloma povezana z racionalnostjo. To lahko podkrepim z dejstvom, da bi ob čistem racionalnem pristopu k najemu poslovni uporabnik povpraševal izključno po vozilu z vnaprej določeno najemnino,« pravi vodja prodaje ključnim kupcem v Toyoti Slovenija Sašo Raošavac, ki meni, da je na trgu veliko priložnosti predvsem za poslovni najem, ki poleg financiranja vozila vključuje tudi druge storitve, od servisiranja, zavarovanja do drugih storitev. Tega ponujajo skupaj z dvema poslovnima partnerjema: Summit Leasingom Slovenija, ki je pristojen za izvedbo finančnega dela posla, in zavarovalnico Generali, ki pokriva zavarovanje vozil.

Najem poceni večji preostanek vrednosti

Za oblikovanje lastnega poslovnega najema so se odločili predvsem iz dveh razlogov: s poslovnimi uporabniki želijo vzpostaviti tesnejši poslovni odnos in jim hkrati ponujati optimalne rešitve, vezane na upravljanje voznega parka. Raošavac dodaja, da je njihova ponudba lahko ugodnejša kot ponudba lizinških hiš zato, ker v preračunih upoštevajo večji preostanek vrednosti, to pa jim lahko uspe s prodajo prek pooblaščenih trgovcev, ki so avto redno servisirali in spremljali, zato lahko na trgu dosežejo višjo ceno rabljenega vozila kot lizinška hiša, ki rabljene avte prepusti preprodajalcem. »Iz izkušenj lahko povem, da si pri nabavni ceni rabljenega vozila za približno pet tisoč evrov preprodajalec vračuna več kot tisoč evrov zaslužka. Nekaj gre na račun garancij, ki jih mora dati kupcu, drugo pa je pričakovani donos na vloženi kapital,« pojasnjuje sogovornik.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Moje finance
Varčevanje
9. Kupiti avto z lizingom ali s posojilom?
Moje finance
VarčevanjeMarja Milič 9. Kupiti avto z lizingom ali s posojilom?

Kam ta hip z denarjem? Se splača kupiti nepremičnino in jo oddajati prek airbnbja, poplačati stanovanjsko posojilo, vlagati na borzo, kupovati kriptovalute, kupiti avto, prenoviti stanovanje... To je le nekaj vročih vprašanj, ki se ta hip pletejo po glavah Slovencev. Zaradi trenutnih razmer, ko imamo nizke depozitne obrestne mere, visoka vrednotenja na nekaterih borzah, vse dražje nepremičnine, ko vlada kriptomanija, je na ta vprašanja težko poiskati preprost odgovor. Predstavljamo dilemo "Kupiti avto z lizingom ali s posojilom?" in rešitev zanjo.

Moje finance
Nakup
Dilema: kupiti avto z lizingom ali s posojilom?
FINANCE
Izračun: številna posojila v frankih ugodnejša od fiksnih v evrih
Finance
Jure Ugovšek Izračun: številna posojila v frankih ugodnejša od fiksnih v evrih 7

Rekordno nizke obrestne mere so delno nevtralizirale negativni učinek rasti vrednosti tečaja franka

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota vlaga v tovarno v Franciji, ustvarila bo 700 novih delovnih mest

Japonska Toyota se je odločila razširiti proizvodnjo v tovarni v francoskem Valenciennesu, vanjo bo vložila 300 milijonov evrov, kar skupno investicijo povečuje na 1,4 milijarde evrov

Moje finance
Varčevanje
Kaj da in kaj ne? Odgovarjamo na 13 aktualnih finančnih dilem
Moje finance
VarčevanjeNina Simič Kaj da in kaj ne? Odgovarjamo na 13 aktualnih finančnih dilem

Kam ta hip z denarjem? Se splača kupiti nepremičnino in jo oddajati prek airbnbja, poplačati stanovanjsko posojilo, vlagati na borzo, kupovati kriptovalute, kupiti avto, prenoviti stanovanje... To je le nekaj vročih vprašanj, ki se ta hip pletejo po glavah Slovencev. Zaradi trenutnih razmer, ko imamo nizke depozitne obrestne mere, visoka vrednotenja na nekaterih borzah, vse dražje nepremičnine, ko vlada kriptomanija, je na ta vprašanja težko poiskati preprost odgovor. Predstavljamo 13 finančnih dilem in rešitve zanje. ​

FINANCE
Avto
Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti
Avto
AvtoMiloš Milač Toyota je Slovencu zaupala razvoj prihodnosti 1

Tom Fux je v Toyoti prevzel izgradnjo evropske mreže podjetij, ki bodo razvijala štiri ključna področja v avtomobilski industriji – elektrifikacijo, avtonomno vožnjo, povezljivost in souporabo vozil.

FINANCE
Avto
Cene dizlov v Nemčiji že upadajo, kako je pri nas?
Avto
AvtoMiloš Milač Cene dizlov v Nemčiji že upadajo, kako je pri nas? 3

»Lažje prodam deset dizelskih avtov kot enega bencinskega, cene zanje pa niso upadle,« pravi trgovec z rabljenimi avti Igor Andolšek.