Lizinški trg se giba vzporedno s prodajo avtov, torej rahlo upada. Ponudniki opažajo vse večjo koncentracijo, saj 85 odstotkov trga obvladujejo štiri lizinške hiše. Rast tečaja švicarskega franka ni pustila posledic, saj so pogodbe, vezane na to valuto, redke.
Kaj natančno se dogaja na trgu lizinga vozil, kako se giblje posel s premičninami in nepremičninami ter kakšne so vrednosti pogodb glavnih igralcev, ne moremo oceniti, četrtletna poročila niso več na voljo. »Po vzoru evropskega združenja Leaseurope bodo tudi poročila slovenskih lizinških družb polletna,« pojasnjuje vodja lizinga v Združenju bank Slovenije Boris Bajt. Po besedah sogovornikov iz Summit Leasinga, Unicredit Leasinga in Hypo Leasinga pa posel, kot že v preteklosti, teče vzporedno s prodajo novih avtomobilov. Ta je letos v Sloveniji statistično pozitivna. Ker pa so v statistiki zajeti tudi avtomobili, prodani na druge trge EU s poprejšnjo registracijo v Sloveniji, njihov delež pa je večji kot v istem obdobju lani, je prodaja po besedah poznavalcev rahlo negativna.
Kupci danes še bolj racionalni
Pomočnica direktorja v Summit Leasingu Tina Filipan na trgu lizinga vozil v zadnjih letih opaža večjo koncentracijo. »Kar 85 odstotkov vseh novih osebnih vozil financirajo štiri lizinške hiše, Summit Leasing pa je med njimi na drugem mestu po tržnem deležu. V zadnjem letu nam je uspelo pridobiti nekaj novih partnerjev in s tem povečati naš tržni delež, z vidika obsega financiranja pa ohranjamo svoj obseg na ravni iz prejšnjih let,« pojasnjuje. Glede na podatke iz minulih let med prvo četverico sodijo še BPF Financiranje, Porsche Leasing in Hypo Leasing. Druge lizinške hiše dogajanja na trgu ne komentirajo, v Unicredit Leasingu poudarjajo velik delež v financiranju tovornih vozil, v Hypo Leasingu pa povprečno vrednost financiranega vozila, ki je letos 14 tisoč evrov. V Summit Leasingu na trgu v zadnjem času opažajo večjo racionalnost kupcev, saj se ti bolj kot v preteklosti odločajo za nakup rabljenih vozil ali vozil nižjega in srednjega razreda, pri čemer so pozorni tudi na porabo goriva in stroške vzdrževanja. Zato se skupaj s trgovci trudijo, da za stranke oblikujejo pakete, ki poleg vozila vključujejo tudi druge storitve - financiranje, vzdrževanje in zavarovanje vozila.
Majhen delež lizinških pogodb v frankih
Januarski skok tečaja švicarskega franka je na trgu lizinga vozil pustil manjši pečat kot pri stanovanjskih posojilih. V Unicredit Leasingu in Hypo Leasingu pravijo, da imajo v portfelju zelo majhen delež posojil, vezanih na frank, zato večjega preplaha med strankami ni bilo, Summit Leasing pa ima pogodbe vezane izključno na evro. Posojilne pogodbe so večinoma vezane na spremenljivo obrestno mero, pravijo pri Summit Leasingu, saj so te v trenutku sklenitve pogodbe večinoma ugodnejše za stranke. Pri fiksni obrestni meri pa lahko nastanejo večje oportunitetne izgube za stranko, če na trgu pride do znižanja obrestnega indeksa. V Unicredit Leasingu ne zaznavajo, da bo katera od lizinških hiš dajala prednost fiksni ali variabilni obrestni meri.
Toyota samostojno v poslovni najem
Pri Toyoti opažajo predvsem razlike med navadami fizičnih in pravnih kupcev - podjetij. »Pri fizičnih osebah so eno glavnih vodil nakupa čustva, pri poslovnih uporabnikih pa je zadeva nekoliko bolj kompleksna. Menim, da so tudi pri poslovnih uporabnikih v nakup oziroma najem vključena čustva, ki pa so deloma povezana z racionalnostjo. To lahko podkrepim z dejstvom, da bi ob čistem racionalnem pristopu k najemu poslovni uporabnik povpraševal izključno po vozilu z vnaprej določeno najemnino,« pravi vodja prodaje ključnim kupcem v Toyoti Slovenija Sašo Raošavac, ki meni, da je na trgu veliko priložnosti predvsem za poslovni najem, ki poleg financiranja vozila vključuje tudi druge storitve, od servisiranja, zavarovanja do drugih storitev. Tega ponujajo skupaj z dvema poslovnima partnerjema: Summit Leasingom Slovenija, ki je pristojen za izvedbo finančnega dela posla, in zavarovalnico Generali, ki pokriva zavarovanje vozil.
Najem poceni večji preostanek vrednosti
Za oblikovanje lastnega poslovnega najema so se odločili predvsem iz dveh razlogov: s poslovnimi uporabniki želijo vzpostaviti tesnejši poslovni odnos in jim hkrati ponujati optimalne rešitve, vezane na upravljanje voznega parka. Raošavac dodaja, da je njihova ponudba lahko ugodnejša kot ponudba lizinških hiš zato, ker v preračunih upoštevajo večji preostanek vrednosti, to pa jim lahko uspe s prodajo prek pooblaščenih trgovcev, ki so avto redno servisirali in spremljali, zato lahko na trgu dosežejo višjo ceno rabljenega vozila kot lizinška hiša, ki rabljene avte prepusti preprodajalcem. »Iz izkušenj lahko povem, da si pri nabavni ceni rabljenega vozila za približno pet tisoč evrov preprodajalec vračuna več kot tisoč evrov zaslužka. Nekaj gre na račun garancij, ki jih mora dati kupcu, drugo pa je pričakovani donos na vloženi kapital,« pojasnjuje sogovornik.