Avto

Intervju: v kakšne avte se splača vlagati

Martin Koessler, regionalni direktor upravljavca voznih parkov ALD Automotive v državah srednje in jugovzhodne Evrope

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.04.2015 22:30
Dopolnjeno: 17.04.2015 08:30
Čas branja: 6 min

Upoštevanje ekologije se pri izbiri službenega vozila splača, saj je obdavčitev evropskih vlad vse pogosteje vezana na izpuste ogljikovega dioksida, neposredni učinek pa so še manjša poraba goriva in manjši upad vrednosti, opaža regio­nalni direktor upravljavca voznih parkov ALD Automotive v državah srednje in jugovzhodne Evrope Martin Koessler. ALD Automotive se uvršča med tri največja podjetja v svetu, ki se ukvarjajo s poslovnim najemom vozil in upravljanjem voznega parka. Ta hip ima v svojem portfelju 1,1 milijona vozil, ki jih najemajo podjetja. V Sloveniji s 1.600 vozili v voznem parku sodi med največje igralce na trgu poslovnega najema, ki poleg klasičnega financiranja v mesečni obrok vključuje tudi vse preostale stroške z avtomobilom, od zamenjave pnevmatik, servisa, goriva, zamenjave delov do nadomestnih vozil. Podjetje v regiji srednje in jugovzhodne Evrope vodi Martin Koessler. Odgovoren je za poslovanje v Švici, Avstriji, Madžarski, Srbiji, Hrvaški in Sloveniji, na omenjenih trgih pa ima zelo različne izkušnje s kupci. Opaža, da zreli trgi bolj sprejemajo to obliko najema vozila, manj razviti pa manj. V regiji Adriatic, kamor sodi tudi Slovenija, se posel kljub upadu prodaje avtomobilov izboljšuje.

martin-koessler.1429216303.jpg.o.240px.jpg
V Švici se denimo bojujemo z močno lokalno valuto - švicarskim frankom, v Avstriji se spopadamo z močno konkurenco, v državah regije Adriatic pa se prodaja kljub slabotnemu avtomobilskemu trgu postopoma že vrača na predkrizno raven. Martin Koessler, regionalni direktor ALD Automotiva za srednjo in jugovzhodno Evropo

ALD Automotive ima v Sloveniji več kot desetletno zgodovino. Kaj ste se naučili v tem času, kakšna je primerjava z drugimi državami?

Vsaka država ima svoje posebnosti in izzive, na splošno pa je Slovenija dober trg za ALD Automotive kljub precejšnjim omejitvam pri velikosti voznih parkov podjetij.

So slovenska podjetja sprejela poslovni najem z vsemi vključenimi storitvami kot obliko financiranja avtomobila?

Večja lokalna in večina tujih podjetij s poslovno enoto v Sloveniji so sprejela naše storitve, manjša in srednje velika lokalna podjetja pa so še nekoliko zadržana do tovrstnega lizinga.

Kakšne so vaše izkušnje v regiji?

Ko govorimo o regiji, se srečujemo s priložnostmi, ki so odvisne predvsem od posameznega trga. Povpraševanje na teh trgih sicer raste, a z različno hitrostjo, zelo različni so tudi izzivi. V Švici se denimo bojujemo z močno lokalno valuto - švicarskim frankom, v Avstriji se spopadamo z močno konkurenco, v državah regije Adriatic pa se prodaja kljub slabotnemu avtomobilskemu trgu postopoma že vrača na predkrizno raven.

Okoljski predpisi v avtomobilski industriji vse bolj določajo merila. Kako v vašem poslu občutite njihov vpliv? Se slovenska in tuja podjetja že odločajo na podlagi teh podatkov?

Vpliv okoljskih predpisov je vsekakor zelo močan, saj podjetja vse pogosteje sestavljajo vozni park z avtomobili z majhno količino izpustov ogljikovega dioksida. Razlogov je več, razvoj sodobnih motorjev gre v tej smeri, po drugi strani pa je tudi obdavčitev evropskih vlad vse pogosteje vezana na izpuste ogljikovega dioksida. Dodaten razlog so predpisi podjetij, ki želijo z določitvijo zgornje meje izpustov pri izbiri novih avtomobilov doseči manjši ogljični odtis. Dober neposredni učinek manjših izpustov je tudi manjša poraba goriva, posledica pa nižji stroški z gorivom. Avtomobili z majhnimi izpusti imajo večje preostanke vrednosti, kar spet prinese prihranke, ki jih naše stranke občutijo v obliki nižje najemnine.

Na prvi pogled je poslovni najem z vključenimi storitvami precej drag, saj poleg financiranja vključuje še vse stroške z avtom. Kako pri stranki premagate to oviro?

Poslovni najem s celostnimi storitvami se resda zdi precej dražji od drugih vrst lizinga, naša naloga pa je, da stranki pojasnimo stroškovne elemente uporabe vozila, ki so sestavni del našega produkta, in ji dokažemo smiselnost takega najema.

Za katera podjetja po dejavnosti ali velikosti ima poslovni najem dejansko smisel in kdaj ga nima?

Poslovni najem s celostnimi storitvami se splača vsem podjetjem ne glede na dejavnost in velikost. Obstaja le nekaj izjem, denimo taksi službe ali prevozna podjetja, ki niso v naši ciljni skupini strank.

Kako pa razvijate posel v svoji regiji?

V veliko državah imamo sklenjeno partnerstvo s proizvajalci vozil in finančnimi ustanovami. Naše storitve ponujamo prek njihovih prodajnih kanalov in tako dostopamo do manjših in srednje velikih podjetij v regiji.

Kaj pa v Sloveniji?

Trenutno v Sloveniji takih povezav nimamo, jih bomo pa vsekakor poskušali vzpostaviti.

Kriza je prinesla kar nekaj izzivov in tudi priložnosti v vašem poslu.

Delno je kriza našemu poslu celo pomagala, saj so naše stranke s fik­snimi stroški voznega parka in možnostjo podaljšanja pogodb laže obvladovale krizo.

Ste se razmeram prilagodili tudi s cenami, pogoji?

Ne, cen nismo spreminjali. Tehnične spremembe - dvigi cen avtomobilov, spremembe obrestnih mer, inflacija, preostanki vrednosti in drugo - so del našega vsakdanjika. Vendar pa, ko je enkrat pogodba s stranko sklenjena, velja fik­sna mesečna najemnina za celotno najemno obdobje.

Preostanek vrednosti vozil naj bi najbolj vplivala na mesečni obrok lizinga, posledično tudi na dobičkonosnost lizingodajalca. Kako natančno jo določate v posameznih državah?

Določanje preostanka vrednosti je vsekakor ena od naših glavnih kompetenc, saj sta 1,1 milijona vozil v svetovnem upravljanju in prodaja prek 200 tisoč rabljenih avtomobilov na leto zelo dobra podlaga za pravilno določanje preostanka vrednosti. Kako jo določamo, je nemogoče razložiti v nekaj stavkih. Gre za kombinacijo upoštevanja različnih dejavnikov, naj jih naštejem le nekaj: število prodanih vozil določenega modela na določenem trgu, garancijska kritja proizvajalcev, življenjski cikel modela, inflacija, sezonsko ocenjevanje vozil, število in izkupiček od prodaje rabljenih vozil, izpusti ogljikovega dioksida, vrsta motorja, lokalni in mednarodni trendi in podobno.

Kakšen vpliv imajo denimo novi in starejši modeli avtomobilov, sodobne in stare tehnologije na ta preračun?

Precejšen. Nov model avtomobila bo imel po treh letih večji preostanek vrednosti kot denimo model, ki je na trgu že nekaj let. Enako velja za tehnologijo, avtomobilom s sodobnimi motorji in majhnimi izpusti ogljikovega dioksida prisodimo večji preostanek vrednosti.

Je vprašanje vrednosti avta po treh letih najtežje?

Brez dvoma, hkrati pa tudi najlažje. V naši bazi imamo vse informacije, s katerimi lahko določimo pravo vrednost za vsak avto na vsakem trgu posebej.

Napake so seveda možne. Ste jih v preteklosti delali?

Kar zadeva preostanek vrednosti, do zdaj v Sloveniji nismo imeli večjih težav. Držim pesti za v prihodnje.

V nekem trenutku lahko na trg pride večja količina rabljenih vozil z drugega trga, cene nekega modela upadejo. Lahko to predvidite?

Vsekakor poskušamo take scenarije vključiti v najem, vendar nihanj na trgu ne more nihče z gotovostjo predvideti. Kot že rečeno, določanje preostanka vrednosti ostaja eno naših največjih tveganj.

Tveganja lahko premostite z bolj konservativnimi, varnimi ocenami vrednosti. Si to lahko privoščite?

Ne, nikakor ne - niti si tega ne želimo. Naš cilj je vedno določiti pravilen preostanek vrednosti. Če bi bili na tem področju preveč konservativni, bi nas trg izločil. Naša politika je približati se prihodnji tržni vrednosti, in ne ustvarjanje dobička ali izgube iz preostanka vrednosti.

Kako veliki popusti pri avtomobilih vplivajo na določanje njihove vrednosti po nekaj letih? Je pogoj za izračun cena s popustom ali redni cenik?

Izhodiščna točka je vselej cena po uradnem ceniku, ki delno kaže strateški položaj avtomobilske znamke na trgu. Cena vozila z vključenim popustom pa je osnova za izračun mesečne najemnine poslovnega najema.

Vaš sodelavec, direktor ALD Automotiva Slovenija Thierry Thibault, je leta 2004 v našem intervjuju povprečno vrednost najetega avta ocenil na 19 tisoč evrov. Kolikšna je ta vrednost danes?

Danes je povprečna vrednost avtomobila v najemu 18.500 evrov. V povprečju so avtomobili pri ALD Slovenija v najemu 46 mesecev, medtem pa prevozijo povprečno 126 tisoč kilometrov.

Thierry Thibault je leta 2004 napovedal tri tisoč vozil v voznem parku ALD Automotiva. Vam je to uspelo?

Ne, vozni park, ki ga trenutno upravljamo, je 1.600 vozil. Moji kolegi so v preteklosti najbrž precenjevali potencial slovenskega trga, sam menim, da lahko realno dosežemo dva tisoč vozil v upravljanju.

Kako pa so navade spremenila podjetja? So prešla na manjše avte, manjše in bolj varčne motorje?

Trend so vsekakor manjši motorji in manjši izpusti ogljikovega dioksida.

So danes volkswagen passat, peu­geot 508 in opel insignia še vedno prva izbira za poslovni avtomobil ali se podjetja oziroma njihovi zaposleni odločajo drugače in bolj svobodno? Posegajo tudi po športnih terencih, enoprostorcih, kupejih ...?

Še vedno velja, da politiko voznega parka oblikuje stranka, veliki športni terenci in kupeji pa nikakor niso na strankinem seznamu. Opažamo, da podjetja vse pogosteje izberejo manjše in kompaktne športne terence. Limuzine, karavani in enoprostorci še vedno sestavljajo največji delež voznega parka naših strank.

Stranke ob tem izbirajo po višini mesečnega najema ali si izberejo določeno znamko oziroma razred vozil?

Pogosta sta oba scenarija, v zadnjem času pa opažamo večjo osredotočenost na določeno znamko z manjšo možnostjo izbire.

Zakaj je tako?

Podjetja se rada vežejo na določeno avtomobilsko znamko tudi zaradi ugodnejših nabavnih pogojev.

Stara resnica pravi, da cena avtomobila še ne določa višine stroškov. Kako in s katerim primerom bi pojasnili to tezo?

Če gledamo na vozila z vidika skupnih stroškov lastništva (TCO), je amortizacija nesporno največji del stroška. Ob upoštevanju navedenega se lahko zgodi, da je TCO dražjega vozila nižji od TCO cenejšega. Dejavniki, kot so poraba goriva, pnevmatike, periode vzdrževanja, garancije in ne nazadnje obdavčitev, imajo tudi velik vpliv na TCO.

Ali v avtomobilih že uporabljate telematske naprave, ki spremljajo dogajanje z avtom? Kakšne izkušnje imate z njimi?

Kmalu bomo v Sloveniji zagnali pilotni projekt. Pričakujemo, da bo telematika še izboljšala kakovost naše storitve, znižala stroške in sčasoma postala sestavni del naše ponudbe. Treba je omeniti, da telematika ni nekaj novega v skupini ALD Automotive. V nekaterih državah, denimo v Angliji in Italiji, jo že nekaj let s pridom uporabljamo.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

FINANCE
Avto
35 nasvetov, kako do pravega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač 35 nasvetov, kako do pravega avtomobila

Kakšnega sploh potrebujete, kako si izpogajati najboljšo ceno, kako je z elektriko in priključnimi hibridi in katere informacije morate pridobiti, da sestavite celotno stroškovno bilanco avtomobila

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki
Avto
AvtoMiloš Milač Novi cikel meritev prinaša resnico o porabi, pa tudi strah pred višjimi davki 5

Novi cikel meritev porabe goriva in izpustov WLTP bo kot osnova za davek začel veljati šele januarja 2019, njegova izpeljanka – cikel »novi NEDC« – pa izpuste in davke viša že danes

FINANCE
Avto
Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto?
Avto
AvtoUroš Božin Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto? 1

Udeleženci posveta so se strinjali, da je pomemben korak pri spodbujanju električnih vozil sprememba bonitet za uporabo službenih vozil.

FINANCE
Avto
Cene dizlov v Nemčiji že upadajo, kako je pri nas?
Avto
AvtoMiloš Milač Cene dizlov v Nemčiji že upadajo, kako je pri nas? 3

»Lažje prodam deset dizelskih avtov kot enega bencinskega, cene zanje pa niso upadle,« pravi trgovec z rabljenimi avti Igor Andolšek.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)