Avto

Prvih pet avtovelikanov si reže 60 odstotkov trga

Analitiki za letos napovedujejo nov razcvet velikih ameriških avtomobilistov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

Avtor
avtor
16.04.2015 22:30
Čas branja: 3 min

Čeprav po svetovnih cestah mrgoli različnih vrst avtomobilov, pa dejansko globalni avtomobilski trg obvladuje manj kot 15 velikih avtomobilskih koncernov, ki obvladujejo kar 95 odstotkov svetovnega trga. Že prvih pet si reže 60 odstotkov trga. In kljub velikim spremembam ter pretresom na trgu se koncentracija tržnih deležev še povečuje. Visoki stroški razvoja novih avtomobilov in želje kupcev po novotarijah izpodrivajo manjše in finančno šibkejše.

ZDA so daleč največji avtomobilski trg, kjer pa je gospodarska kriza povsem zlomila avtoindustrijo. Toda če so napovedi analitikov pravilne, bodo letos najbolj cveteli prav ameriški avtomobilisti General Motors (GM), Ford in delno tudi italijansko-ameriška naveza Fiat Chrysler. Ko je v prvi polovici aprila Kanada kot zadnja država naznanila prodajo delnic GM, so se hitro našli analitiki, ki so opozarjali, da država dela slab posel in s hitro prodajo izgublja denar. Naj ob tem spomnimo, da so po bankrotu starega General Motorsa vnovičen zagon nove družbe z vstopom v lastništvo omogočile ZDA, Kanada in zvezne države obeh držav. Prave so že leta 2013 vse delnice prodale ZDA. General Motors naj bi letos po napovedih analitikov prihodke od prodaje povečal skoraj za četrtino, čisti dobiček pa naj bi se več kot podvojil. Podobno rast prihodkov in dobička naj bi dosegel tudi Ford.

id-avtoposel-75-1

Rast vrednosti dolarja lani klestila dobiček GM in Forda

Nobenemu se sicer prejšnje leto ni izšlo po načrtih. GM je prodajo avtomobilov povečal za dva odstotka, a se to vrednostno v prodaji ni bistveno poznalo, čisti dobiček pa je zdrsnil za četrtino. Opozarjamo, da je bil upad dobička v domači valuti, torej dolarju, še večji. Tudi donosnost GM še vedno caplja za donosnostjo obeh največjih - Volkswagna (VW) in Toyote. Japonskemu velikanu je lani vsak evro prihodka prinesel sedem centov čistega dobička. Volkswagen ima z evrom 5,4 centa dobička, GM pa je lani z vsakim evrom prihodka pridelal le 2,5 centa dobička.

Podoben scenarij kot GM je lani doživel Ford, ki je količinsko prodajo ohranil na ravni leta 2013, kar pa je zmanjšalo njegove prihodke in čisti dobiček skrčilo več kot za polovico.

Toyota in VW v fotofinišu

Medtem ko so bili ameriški avtomobilisti lani videti nekoliko upehani, delno tudi zaradi močnega dolarja, ki je zmanjšal njihov izvozni učinek, pa se je nadaljevala mrtva tekma za prevlado na prestolu največjega prodajalca na svetu. Toyoti in Volkswagnu je uspelo prodati več kot deset milijonov avtomobilov, a kljub vsemu Toyota ostaja za nianso pred Volkswagnom, razlika med njima pa je le še 90 tisoč avtomobilov. Po prihodkih je sicer Volkswagen že največji na svetu, a je to znova posledica tudi precejšnjih nihanj svetovnih valut. Ob tem analitiki letos Toyoti napovedujejo precej večjo rast kot Volkswagnu, tako da bi Japonci lahko še eno leto ohranili svetovni prestol vsaj pri količinski prodaji. Toyota naj bi letos prihodke povečala za desetino, Volkswagen pa naj bi dosegel »le« triodstotno rast prihodkov od prodaje.

Luksuz spet zasijal

Druga dva nemška velikana, ki sta znana predvsem po prodaji avtov višjega razreda, sta ob lanskih stabilnejših svetovnih gospodarskih razmerah, kot kaže, utrdila svoj tržni položaj. Toda pri obeh je zanimivo, da sta bolj povečala prodajo v cenejših razredih. BMW je količinsko prodajo okrepil za 11 odstotkov, prihodki od prodaje pa so se povzpeli »le« za šest odstotkov. Seveda je to bolje kot predlanskim, ko so stagnirali. Letos analitiki od Bavarcev pričakujejo podobno rast prihodkov od prodaje kot lani in rast dobička za okoli desetino. Prihodki Daim­lerja bodo tudi letos, že tretje leto zapored, rasli hitreje kot lani. Analitiki pričakujejo, da bo proizvajalec mercedesov letos presegel 140 milijard evrov prihodkov, kar mu je nazadnje uspelo leta 2005. To naj bi čisti dobiček povečalo za več kot desetino. Ob tem moramo opozoriti, da so nemški proizvajalci lani izdatno izkoristili drsenje vrednosti evra, ki jim je omogočilo dodatne zaslužke na tujih trgih, seveda pa so lahko šibek evro izkoristili tudi za dodatne popuste ameriškim in kitajskim kupcem.

Vrnitev Francozov in Italijanov

Po treh letih izgub se bo letos, kot kaže, med dobičkonosne avtomobiliste vrnil tudi koncern PSA. Francoski proizvajalec citroënov in peu­geotov je kar nekaj let iskal svoje mesto v veliki ponudbi tekmecev, ki so zaradi večje učinkovitosti ponujali cenejše avtomobile podobnega razreda. PSA je v zadnjih treh letih predvsem močno klesti stroške. Lani je skupini uspel prvi obrat z rastjo prihodkov od prodaje. Letos naj bi se prihodki povečali za okoli štiri odstotke, kar pa bi moralo zadoščati, da družba ustvari tudi dobiček. Največji francoski proizvajalec Renault, ki na svetovnih trgih nastopa skupaj z japonskim Nissanom, je lani s skoraj dvema milijardama evrov čistega dobička že nekoliko laže zadihal. Podobno kot PSA naj bi Renault letos prihodke povečal za štiri odstotke, kar bi moralo čisti dobiček družbe, ki ima proizvodno enoto tudi v Sloveniji, povečati za tretjino.

Učinke konsolidacije bo moral pokazati tudi združeni italijansko-ameriški koncern Fiat Chrysler. Ta namerava znova povečati prihodke od prodaje za več kot desetino (to mu je uspelo tudi lani), kar bi moralo prvič v triletni zgodovini družbe prinesti več kot milijardo evrov čistega dobička. Ni skrivnost, da se želi Fiat Chry­sler prebiti ali pa vsaj približati petim največjim proizvajalcem na svetu. A za to bo še nekaj let moral dosegati nadpovprečno rast.

id-avtoposel-75-2

id-avtoposel-75-3

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Kako brez stresa do sončne elektrarne?

Ste vlogo za postavitev in priklop vaše sončne elektrarne že oddali in morda celo tudi pridobili soglasje? Ali pa o samooskrbi z...

FINANCE
Avto
Analiza avtomobilistov: kaj pričakovati od panoge, ki na Kitajskem doživlja 15-odstotni upad prodaje
Avto
AvtoJure Ugovšek Analiza avtomobilistov: kaj pričakovati od panoge, ki na Kitajskem doživlja 15-odstotni upad prodaje

Leto 2019 avtomobilskim velikanom prinaša soočenje z upadom prodaje in potrebnim zagotavljanjem sredstev za razvoj

FINANCE
Avto
Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu
Avto
AvtoMiloš Milač Volkswagen je ohranil prvo mesto v svetu 6

Po poročanju nemškega Bild am Sonntag je nemški Volkswagen lani prodal 10,7 milijona avtomobilov in ohranil prvo mesto v svetovni prodaji

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Dobro leto za slovenski Ford
Avto
AvtoMiloš Milač Dobro leto za slovenski Ford 1

Rast večja od povprečja na trgu, kopica novosti v letu 2018 in novi focus v zadnjem četrtletju

FINANCE
Avto
Evropski trg avtomobilov izgublja sapo, slovenski s polno paro
Avto
AvtoUroš Božin Evropski trg avtomobilov izgublja sapo, slovenski s polno paro 17

Evropski avtomobilski trg je marca zaznal prvi letošnji upad registracij novih vozil, v Sloveniji pa se je prodaja okrepila za več kot petino.

FINANCE
Avto
Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal
Avto
AvtoAlbina Kenda Volkswagen se je ujel v nov poslovni škandal 5

Testiranje z dizelskimi izpusti so opravljali na opicah in ljudeh, v škandal so se ujeli Volkswagen, Daimler in BMW

FINANCE
Manager
Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile
Manager
ManagerSmilja Štravs Fordov model T – zakaj so ga množice vzljubile in nato zapustile

Fordov model T, znan tudi pod vzdevkom Tin Lizzie, ki ga je Ford Motor Company na trg poslal pred 110 leti, je prvi avtomobil, ki je postal cenovno dostopen tudi kupcem srednjega razreda.