Avto

Električni avti bodo leta 2020 spet trčili v bencin

Lanska 73-odstotna rast prodaje električnih avtomobilov v Evropi kaže na navdušenje kupcev nad to tehnologijo. Zaradi omejenega dosega baterij in dolgega časa polnjenja pa naj bi bili v prihodnje znova v ospredju bencinarji, povezani z električnim motorjem.

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

16.04.2015 22:30
Čas branja: 3 min

Dolgo napovedan pohod električnih avtomobilov na evropski trg je lani dejansko prinesel konkretne prodajne učinke. Več kot 73-odstotna rast prodaje in 58.244 avtomobilov brez izpusta toplogrednih plinov nakazujejo, da so se »električarji« prijeli in da jih čaka svetla prihodnost. Najuspešnejši med njimi je bil spet nissan leaf, ki je prepričal 15.134 kupcev, skoraj 40 odstotkov več kot leta 2013. Sledil mu je koncernski bratranec renault zoe. Daleč najboljši trg za brezemisijske avtomobile je bila Norveška, lani jih je pogoltnila kar 18.090 oziroma tretjino vseh ter kar 130 odstotkov več kot leta 2013. Nad njimi so bili navdušeni tudi Francozi, ki so kupili 10.561 vozil, Nemci so nabavili 8.522 vozil in Angleži 7.416. Zadnja številka je bila za kar 173 odstotkov višja kot predlanskim.

elektricni-avto-ss.1429207592.png.o.600px.png
Foto: Shutterstock

Priključni hibridi do rezultatov s trikom

Zgolj električni avtomobili so po prodaji prehiteli celo dolgo opevane alternativne pogone - priključne hibride, ki električni motor na zunanje polnjenje kombinirajo s klasičnim bencinskim ali dizelskim motorjem in tako odženejo skrbi voznika in potnikov, da bi ostal brez energije za nadaljnjo vožnjo. Okoljskim predpisom omenjeni motorji vseeno zelo ustrezajo, saj dosegajo zelo skromne uradne izpuste ogljikovega dioksida, merjene za prvih sto kilometrov vožnje, ko še prevladuje električni motor. Zato proizvajalcem pomagajo zniževati povprečne vrednosti ogljikovega dioksida, s trenutnih 130 gramov na kilometer jih morajo do leta 2021 zmanjšati na 95 gramov.

Doslej je njihova prodaja rasla počasneje

58.244

avtomobilov brez izpusta toplogrednih plinov je bilo prodanih lani v Evropi.

1/3

vseh lani prodanih električnih avtov v Evropi so kupili Norvežani.

450-

kilometrski doseg med polnjenji baterij bo imel Audijev model

R-8 e-tron.

2,7

milijona priključnih hibridov bo prodanih leta 2025.

V tem hipu pa se prihodnost priključnih hibridov zdi bolj temna kot prihodnost zgolj električnih vozil. Njihova prodaja je namreč rasla počasneje, v primerjavi z letom 2013 za le 26 odstotkov, na 39.547 primerkov. Na prvi pogled se torej zdi, da povsem električni avtomobili vozijo hitreje kot alternativci, ki se pri pogonu zanašajo tudi na fosilna goriva. Najuspešnejši je bil mitsubishi out­lander, srednje velik športni terenec, ki električni motor kombinira z dvolitrskim bencinarjem in omogoča 52 povsem neslišnih kilometrov, preden se vklopi bencinski motor.

Lani je outlander PHEV pritegnil skoraj 20 tisoč kupcev. Navdušenje nad njim je raslo še hitreje kot nad nissanom leafom, saj je prodaja out­landerja poskočila za 141 odstotkov. Glavno gonilo prodaje avtomobilov s tako zasnovo pogona je bila Nizozemska, na tem trgu je bila registrirana četrtina vseh priključnih hibridov oziroma 9.938. Sledile so Anglija, Nemčija ... celo Poljska s skoraj štiri tisoč vozili.

Proizvajalci se borijo na obeh frontah

Kljub zaostanku in skromnejši rasti priključnih hibridov v primerjavi s popolnoma električnimi avtomobili pa se bo položaj v kratkem obrnil, so prepričani v analitski hiši IHS Automotive. Tako trdijo glede na dejstvo, da vse več proizvajalcev avtomobilov vzporedno z električnimi ali pa samostojno razvija priključne hibride, trgu pa jih bodo predstavili v kratkem. V to tehnologijo v družbi verjamejo predvsem zato, ker uporabnikom prinaša precej manj ovir, povezanih s polnjenjem baterije. Ko zmanjka elektrike, se namreč vselej vključi klasični motor, ki med polnjenji omogoča doseg 500 kilometrov in več, precej boljšo pokritost z bencinskimi črpalkami in le nekajminutno polnjenje v primerjavi z dolgotrajnim polnjenjem zgolj električnih avtomobilov. Priključni hibridi so na trgu sicer že kar nekaj let, nekateri so trg zaradi prodaje že zapustili - opel ampere, a nanje stavijo tudi dobavitelji avtoindustrije, ki imajo zaradi razvojnih ciklov nekajletno prednost pri vpogledu v kristalno kroglo avtomobilske prihodnosti.

Večina jih prihaja iz Nemčije

Električni avti so lani pošteno prehiteli priključne hibride, a njihov čas šele prihaja, verjamejo v IHS Automotivu.

V tem hipu je na evropskem trgu na voljo precej avtomobilskih modelov s tehnologijo plug-in hybrid (priključni hibrid), od teh jih deset prihaja iz tovarn nemških proiz­vajalcev. Volkswagen, BMW, Audi in Mercedes-Benz so to tehnologijo zagrabili bolj krčevito kot preostali, vanjo vlagajo več kot v zgolj v popolnoma električni pogon. Prvi človek skupine Volkswagen Martin Winterkorn je prepričan, da kratkoročno električni avtomobili niso pravi odgovor, zato v družbi ponujajo obe možnosti. Povsem električne (e-up! in e-golf) in priključne hibride (audi A3 e-tron, golf in passat GTE ter porscheja panamera in cayenne S E-hybrid). »V nekaj letih bomo tehnologijo priključnih hibridov ponudili tudi v audijih Q7 in A8 ter v volks­wagnih touareg in phaeton,« je pojasnil Winterkorn, ki je kljub zadržanosti do e-mobilnosti nanjo pripravljen.

V prihodnjem letu bo znamka Audi predstavila model R8 e-tron, ki bo omogočal 450-kilometrski doseg med polnjenji baterij, proizvajalec pa intenzivno razvija serijo elek­tričnih avtomobilov, ki bodo omogočili doseg med polnjenji, večji od 500 kilometrov. Pri razvoju električnih avtov bo Volkswagen dodobra izkoristil skupne osnove vozil. Zanje Winterkorn pravi, da omogočajo velike prihranke, saj lahko v zelo kratkem času in brez visokih stroškov predstavijo 40 novih električnih avtomobilov. »To sicer še ne pomeni, da bomo to naredili v prihodnjih nekaj letih, saj v tem hipu še ni popolnoma jasno, kako hitro se bo razvijala e-mobilnost,« je ob našem obisku Volkswagnove poslovne konference v Berlinu dodal prvi mož Volks­wagna.

Točka preloma leta 2020

Agresivno se na področje kombinacije različnih motorjev odpravlja tudi Volvo, sprva z modeli S60, v nekaj letih pa bo z njo opremil vse modele v ponudbi.

V letu 2020 bo zaradi zgoraj navedenih razlogov položaj obrnjen, napoveduje HIS Automotive. Prodaja priključnih hibridov v svetu bo dosegla 1,35 milijona vozil, do leta 2025 pa bo zrasla na 2,7 milijona na leto. Zgolj električni avtomobili pa leta 2020 še ne bodo dosegli mejnika letne prodaje milijon vozil.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Avto
Kam nas bo pripeljala elektrika
FINANCE
Avto
(Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala''
Avto
AvtoMiloš Milač (Intervju) ''Ne bojte se električnega avta, leta ga ne bodo zdelala'' 36

Intervju - Francesco Giacalone, evropski direktor marketinga električnih vozil pri Nissanu

FINANCE
Avto
Prek sto milijard evrov v električni pogon, ki bo upokojil dizel
Avto
AvtoMiloš Milač Prek sto milijard evrov v električni pogon, ki bo upokojil dizel 26

Leta 2025 bo že četrtina novih avtomobilov na svetu delno ali popolnoma elektrificiranih, Volkswagen napoveduje največja vlaganja v vrednosti 34 milijard evrov

FINANCE
Avto
V Nemčiji krepka rast prodaje novih avtomobilov, prodaja dizlov upadla
Avto
AvtoSTA V Nemčiji krepka rast prodaje novih avtomobilov, prodaja dizlov upadla 3

Električna vozila so predstavljala okoli odstotek novoregistriranih vozil, njihovo število se je z okoli 3.170 glede na april lani povečalo za več kot 124 odstotkov.

FINANCE
Avto
Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto?
Avto
AvtoUroš Božin Zakaj se podjetjem bolj splača kupiti star dizel kot nov okolju prijazen avto? 1

Udeleženci posveta so se strinjali, da je pomemben korak pri spodbujanju električnih vozil sprememba bonitet za uporabo službenih vozil.

FINANCE
Manager
Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji
Manager
ManagerNataša Koražija Kako hiter bo razmah e-avtov in kako so pripravljeni naši dobavitelji

Leta 2030 bi se lahko število prodanih električnih vozil in različnih hibridov izenačilo s številom vozil s klasičnimi pogoni. Poseben izziv za proizvajalce pa je vzporedni razvoj tako klasičnih pogonov, ki jih je treba izboljševati, čeprav so dolgoročno obsojeni na izumrtje, kot povsem novih, električnih.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.