"V prihodnosti se bomo vozili z električnimi avtomobili, saj so ti energetsko bistveno bolj učinkoviti kot vozila z notranjim izgorevanjem," je ob prihodu Volkswagnovih električnih vozil v Slovenijo pojasnil naš direktor znamke Marko Škriba. Dokončni razmah e-mobilnosti naj bi sledil v prihodnjih 10-15 letih, a ob trenutni infrastrukturi in povprečni prevoženi dnevni razdalji bi marsikdo že danes lahko (delno) preklopil na elektriko.
V Sloveniji je trenutno trg za 100-150 električnih vozil na leto, Renaultu in BMW ter delno Kiji in Smartu pa se je tako priključil še Volkswagen. Slovencem so tako na voljo električna up (25.030 evrov) in golf (37.258 evrov) ter priključni hibridni športnik golf GTE (37.676 evrov), s subvencijo pa cene upadejo za pet oziroma tri tisočake (GTE).
Primerjava z nemškimi cenami pokaže določene anomalije. E-golf tam stane 34.900 evrov, kar je 2.358 evrov manj kot pri nas, s subvencijo pa je potem pri nas cenejši za okoli 2.600 evrov. Za e-upa je treba v Nemčiji odšteti 26.900 evrov, kar je skoraj dva tisočaka več kot pri nas, s subvencijo pa skoraj sedem tisoč evrov več. S ceno 36.900 evrov je GTE v Nemčiji cenejši za slabih 800 evrov, subvencija pa ga potem pri nas naredi za okoli 2.200 evrov cenejšega.
Mali e-up je tako pri na voljo za dobrih 20 tisoč evrov, cenejši je Renaultov zoe, vendar je tam treba upoštevati še strošek mesečnega najema baterij.
Pri Volkswagnu se zavedajo, da so glavna težava pri električnih vozilih njihova nabavna cena (delno jo omili subvencija), doseg (e-up 120-160 km; e-golf 140-160 km; golf GTE 50 km na elektriko, skupaj 939 km), čas polnjenja (odvisen od polnilnice, na domači tudi do 12 ur) in seveda tudi garancija za baterijo. Ta pri Volkswagnu znaša osem let oziroma 160.000 kilometrov, brezplačno pa jo zamenjajo tudi če kapaciteta upade pod 75 odstotkov. Ob tem dvakrat v življenjski dobi ponujajo še brezplačni odvoz vozila do doma ali polnilne postaje v primeru, da vozilo ostane brez energije.
Med vsemi vozili je e-up najmanjši in tudi najbolj primeren za mestne poti tako fizičnih kot tudi pravnih oseb (Volkswagen cilja predvsem na slednje). Na zunaj je razen nekaj detajlov (dnevne LED luči v obliki črke C) enak kot običajni up, saj enake ali nižje stroške vzdrževanja električnega vozila lahko ustvarja le serijski avtomobil, znotraj pa ima nekaj posebnosti pri isntrumentih.
Malčka poganja kompaktni elektromotor s 60 kW (82 KM), ki ponuja 210 Nm navora, moč se prenaša na prednji kolesni par, baterija pa je v dnu vozila. Povprečni akcijski radar e-upa s končno hitrostjo 130 km/h znaša med 120 in 160 kilometrov, če je zunaj hladneje pa se zmanjša. Takšen doseg zadošča še zlasti za vožnje po mestu in tudi za večino potreb dnevnih vozačev. Pri nas okoli 80 odstotkov voznikov ne prevozi več kot 50-100 kilometrov na dan. E-up na sto kilometrov sicer porabi 11,7 kWh energije, kar je najmanj med električnimi avtomobili.
E-up z mesta do stotice pospeši v 12,4 sekunde, mestno hitrost 60 km/h doseže že po 4,9 sekunde, od 80 do 120 km/h pa pospeši v 10,5 sekunde. S temi podatki z lahka ovrže vse predsodke glede slabše vozne dinamike električnih avtomobilov, pri tem ponuja dva varčevalna profila (Eco in Eco+) ter štiri stopnje rekuperacije energije. E-up se polni na domači vtičnici, domači polnilni postaji (780 evrov) ali javnih polnilnicah. Z omrežno močjo 2,3 kW se napolni v devetih urah, na domači polnilni postaji pa v šestih urah.
Volkswagen je z električnim pogonom opremil tudi golfa, s tem ima v ponudbi model z vsemi v svetu relevantnimi vrstami pogona. Petvratni e-golf je na zunaj prepoznaven po LED žarometih, dnevnih LED lučeh v obliki črke C, napisi in logom na modri podlagi, zadaj pa nima izpušnih cevi. V notranjosti prinaša bogatejšo serijsko opremo, velik zaslon na dotik s prikazom 360-stopinjskega akcijskega radarja in v instrumentni plošči merilnik električne moči namesto merilnika števila vrtljajev.
E-golfa poganja elektromotor s 85 kW (115 KM) in 270 Nm navora. Z mesta do 60 km/h tako pospeši v 4,2 sekunde, po 10,4 sekunde pa merilnik hitrosti prikaže 100 km/h. Hitrost je omejena na 140 km/h, povprečni akcijski radar pa znaša med 130-190 km, pri čemer se poraba giblje pri 12,7 kWh na sto prevoženih kilometrov. Tudi e-golf ponuja dva vozna profila in štiri različne stopnje rekuperacije, polni pa se lahko na domači vtičnici, domači polnilni postaji (780 evrov) ali javnih polnilnicah. Z omrežno močjo 2,3 kW se napolni v 13 urah, na domači polnilni postaji pa v osmih urah.
Naboj obeh svetov - električnega in klasičnega - združuje priključni hibrid golf GTE, ki se ob tem lahko pohvali tudi s športno noto. Pri Volkswagnu so ga pospremili z besedami, da gre za prvi priključni hibrid z GTI geni. Za pogon golfa GTE skrbita 1,4-litrski turbo motor s 110 kW (150 KM) ter elektromotor z močjo 75 kW (102 KM). Skupna sistemska moč tako znaša 150 kW (204 KM) in 350 Nm navora, vozilu pa ukazujemo s šeststopenjskim DSG menjalnikom. 204-konjski golf GTE izključno na elektriko lahko prevozi do 50 kilometrov.
Golf GTE se tako ponaša s športnimi geni, z mesta do stotice pospeši v 7,6 sekunde ter doseže 222 km/h (zgolj na elektriko 130 km/h), v serijski opremi pa so med drugim LED žarometi in 6,5-palčni zaslon na dotik. Prednje črte so modre barve, v notranjosti ima nekaj barvnih posebnosti, značaj vozila pa uravnavamo s pomočjo stikala. E-mode skrbi za prevoz le na elektriko, prazna baterija pa se doma popolnoma napolni v manj kot štirih urah. S pritiskom gumba GTE vozilu vdahnemo športni značaj, z mesta do 60 km/h s klasičnim motorjem pospeši v 4,9 sekunde.
Foto: Matej Kačič, Volkswagen