Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači Mercedesov orjak, ki ubeži davčni gorjači GLE je naslednik razreda ML, ki se uvršča med začetnike premijskih športnih terencev – v najnovejši, četrti generaciji smo ga preizkusili z novim dizelskim strojem, ki nosi oznako GLE 300d; so štirje valji dovolj?
Fordova zmagovalna formula Fordova zmagovalna formula Test ford transit connect furgon L1220 1,5 EcoBlue 88 kW trend – dostavno vozilo leta 2019 po izboru Financ in revije Kamion & Bus.
Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Audi Q3 sportback: Znana vsebina v izstopajoči obliki Prvič smo se zapeljali z vročim audijem Q3 sportback. Kako se privlačen audi Q3 sportback primerja z običajnim?
Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Začetek, vzpon in padec avtosalona IAA v Frankfurtu Avtomobilski salon s kar 112-letno tradicijo IAA ni bil vselej organiziran v Frankfurtu. Zgodovina, posebnosti in zanimivosti ene največjih avtomobilskih predstav sveta.
Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Električna Honda s pustim imenom in igrivo vsebino Retro oblika, kopica domiselnih idej in zelo mestna naravnanost, tudi s skromno baterijo. To je honda s preprostim imenom e.

Ljudska vozila tudi z električnim nabojem

Čas branja: 4 min
14.04.2015  13:15
Čeprav "realni trg" za električna vozila še ne obstaja, je tudi Volkswagen že danes pripravljen na zeleno prihodnost. V Sloveniji je začel s prodajo kar treh izpeljank serijskih modelov

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Marko Škriba dodaj
Renault dodaj
BMW dodaj
Volkswagen dodaj

IMG-0325-1.1429008598.jpg.e.960px.jpg

"V prihodnosti se bomo vozili z električnimi avtomobili, saj so ti energetsko bistveno bolj učinkoviti kot vozila z notranjim izgorevanjem," je ob prihodu Volkswagnovih električnih vozil v Slovenijo pojasnil naš direktor znamke Marko Škriba. Dokončni razmah e-mobilnosti naj bi sledil v prihodnjih 10-15 letih, a ob trenutni infrastrukturi in povprečni prevoženi dnevni razdalji bi marsikdo že danes lahko (delno) preklopil na elektriko.

IMG-0289-1.1429008315.jpg.s.960px.jpg

V Sloveniji je trenutno trg za 100-150 električnih vozil na leto, Renaultu in BMW ter delno Kiji in Smartu pa se je tako priključil še Volkswagen. Slovencem so tako na voljo električna up (25.030 evrov) in golf (37.258 evrov) ter priključni hibridni športnik golf GTE (37.676 evrov), s subvencijo pa cene upadejo za pet oziroma tri tisočake (GTE).

Le e-up v osnovi cenejši kot v Nemčiji

Primerjava z nemškimi cenami pokaže določene anomalije. E-golf tam stane 34.900 evrov, kar je 2.358 evrov manj kot pri nas, s subvencijo pa je potem pri nas cenejši za okoli 2.600 evrov. Za e-upa je treba v Nemčiji odšteti 26.900 evrov, kar je skoraj dva tisočaka več kot pri nas, s subvencijo pa skoraj sedem tisoč evrov več. S ceno 36.900 evrov je GTE v Nemčiji cenejši za slabih 800 evrov, subvencija pa ga potem pri nas naredi za okoli 2.200 evrov cenejšega.

Mali e-up je tako pri na voljo za dobrih 20 tisoč evrov, cenejši je Renaultov zoe, vendar je tam treba upoštevati še strošek mesečnega najema baterij.

IMG-0298-1.1429008274.jpg.e.960px.jpg

Cena zoe je v osnovi nižja od razred manjšega tekmeca volkswagna e-up! Zoe stane 20.490 evrov, s subvencijo 15.490 evrov, najem baterije stane 79 evrov na mesec (za obdobje treh let in 12.500 kilometrih na leto), kar pomeni dodaten strošek 2.844 evrov v treh letih. Najmanjši električni volkswagen stane 25.030 oziroma 20.030 evrov upoštevaje subvencijo, za to ceno si lastite tudi njegovo baterijo. Za okoli 4.500 evrov (oziroma še nekaj več upoštevaje obresti, če bi vam ta znesek financirala lizinška hiša) razlike v ceni med malčkoma, si lahko privoščite okoli pet let najema baterije, po tem obdobju pa je volkswagen cenejši. Miloš Milač

IMG-0333-1.1429008238.jpg.e.960px.jpg

Pri Volkswagnu se zavedajo, da so glavna težava pri električnih vozilih njihova nabavna cena (delno jo omili subvencija), doseg (e-up 120-160 km; e-golf 140-160 km; golf GTE 50 km na elektriko, skupaj 939 km), čas polnjenja (odvisen od polnilnice, na domači tudi do 12 ur) in seveda tudi garancija za baterijo. Ta pri Volkswagnu znaša osem let oziroma 160.000 kilometrov, brezplačno pa jo zamenjajo tudi če kapaciteta upade pod 75 odstotkov. Ob tem dvakrat v življenjski dobi ponujajo še brezplačni odvoz vozila do doma ali polnilne postaje v primeru, da vozilo ostane brez energije.

Volkswagen-e-vozila600.1429007472.jpg

Med vsemi vozili je e-up najmanjši in tudi najbolj primeren za mestne poti tako fizičnih kot tudi pravnih oseb (Volkswagen cilja predvsem na slednje). Na zunaj je razen nekaj detajlov (dnevne LED luči v obliki črke C) enak kot običajni up, saj enake ali nižje stroške vzdrževanja električnega vozila lahko ustvarja le serijski avtomobil, znotraj pa ima nekaj posebnosti pri isntrumentih.

IMG-0318-1.1429008376.jpg.n.960px.jpg

Malčka poganja kompaktni elektromotor s 60 kW (82 KM), ki ponuja 210 Nm navora, moč se prenaša na prednji kolesni par, baterija pa je v dnu vozila. Povprečni akcijski radar e-upa s končno hitrostjo 130 km/h znaša med 120 in 160 kilometrov, če je zunaj hladneje pa se zmanjša. Takšen doseg zadošča še zlasti za vožnje po mestu in tudi za večino potreb dnevnih vozačev. Pri nas okoli 80 odstotkov voznikov ne prevozi več kot 50-100 kilometrov na dan. E-up na sto kilometrov sicer porabi 11,7 kWh energije, kar je najmanj med električnimi avtomobili.

IMG-0356-1.1429008410.jpg.e.960px.jpg

E-up z mesta do stotice pospeši v 12,4 sekunde, mestno hitrost 60 km/h doseže že po 4,9 sekunde, od 80 do 120 km/h pa pospeši v 10,5 sekunde. S temi podatki z lahka ovrže vse predsodke glede slabše vozne dinamike električnih avtomobilov, pri tem ponuja dva varčevalna profila (Eco in Eco+) ter štiri stopnje rekuperacije energije. E-up se polni na domači vtičnici, domači polnilni postaji (780 evrov) ali javnih polnilnicah. Z omrežno močjo 2,3 kW se napolni v devetih urah, na domači polnilni postaji pa v šestih urah.

DB2013AU01198-large.1429009171.JPG.n.960px.jpg

Volkswagen je z električnim pogonom opremil tudi golfa, s tem ima v ponudbi model z vsemi v svetu relevantnimi vrstami pogona. Petvratni e-golf je na zunaj prepoznaven po LED žarometih, dnevnih LED lučeh v obliki črke C, napisi in logom na modri podlagi, zadaj pa nima izpušnih cevi. V notranjosti prinaša bogatejšo serijsko opremo, velik zaslon na dotik s prikazom 360-stopinjskega akcijskega radarja in v instrumentni plošči merilnik električne moči namesto merilnika števila vrtljajev.

volkswagen-e-golf-instrument.1429009281.jpg.s.960px.jpg

E-golfa poganja elektromotor s 85 kW (115 KM) in 270 Nm navora. Z mesta do 60 km/h tako pospeši v 4,2 sekunde, po 10,4 sekunde pa merilnik hitrosti prikaže 100 km/h. Hitrost je omejena na 140 km/h, povprečni akcijski radar pa znaša med 130-190 km, pri čemer se poraba giblje pri 12,7 kWh na sto prevoženih kilometrov. Tudi e-golf ponuja dva vozna profila in štiri različne stopnje rekuperacije, polni pa se lahko na domači vtičnici, domači polnilni postaji (780 evrov) ali javnih polnilnicah. Z omrežno močjo 2,3 kW se napolni v 13 urah, na domači polnilni postaji pa v osmih urah.

DB2014AU00997-large.1429008688.JPG.e.960px.jpg

Naboj obeh svetov - električnega in klasičnega - združuje priključni hibrid golf GTE, ki se ob tem lahko pohvali tudi s športno noto. Pri Volkswagnu so ga pospremili z besedami, da gre za prvi priključni hibrid z GTI geni. Za pogon golfa GTE skrbita 1,4-litrski turbo motor s 110 kW (150 KM) ter elektromotor z močjo 75 kW (102 KM). Skupna sistemska moč tako znaša 150 kW (204 KM) in 350 Nm navora, vozilu pa ukazujemo s šeststopenjskim DSG menjalnikom. 204-konjski golf GTE izključno na elektriko lahko prevozi do 50 kilometrov.

DB2014AU00995-large.1429008772.JPG.s.960px.jpg

Golf GTE se tako ponaša s športnimi geni, z mesta do stotice pospeši v 7,6 sekunde ter doseže 222 km/h (zgolj na elektriko 130 km/h), v serijski opremi pa so med drugim LED žarometi in 6,5-palčni zaslon na dotik. Prednje črte so modre barve, v notranjosti ima nekaj barvnih posebnosti, značaj vozila pa uravnavamo s pomočjo stikala. E-mode skrbi za prevoz le na elektriko, prazna baterija pa se doma popolnoma napolni v manj kot štirih urah. S pritiskom gumba GTE vozilu vdahnemo športni značaj, z mesta do 60 km/h s klasičnim motorjem pospeši v 4,9 sekunde.

DB2014AU01014-large.1429009073.JPG.s.960px.jpg

Foto: Matej Kačič, Volkswagen


Več iz teme:  

Preberite tudi:

19.03.2015
20.03.2015
02.04.2015
14.04.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Novice
Novice Volskwagen z obrisi novega phaetona 5

Nemški Volkswagen je odgrnil tančico s koncepta C coupe GTE, ki bi zaradi svojih mer lahko predstavljal obrise novega phaetona

AVTO
Posel
Posel Volkswagen umirja ambicije rasti, razvojno stavi na hibride 3

Po rekordnem letu 2014 je Winterkorn za letos poleg skromne, do štiriodstotne rasti, prodaje napovedal od šest do sedemodstotno...

AVTO
Novosti
Novosti Caddyjevo četrto rojstvo

Volkswagen caddy je v četrti generaciji ohranil svoj raznoliki značaj: dve izvedenki, različni dolžini, sedem motorjev, dve vrsti...

AVTO
Testi
Testi Kako dober je subvencionirani golf z dvema motorjema? 3

Test: volkswagen golf GTE - uradno najvarčnejši in hkrati najtežji golf, ki ni poceni, v praksi ne pretirano varčen, a je hkrati...

AVTO
PAL
PAL Volkswagen golf GTE: EKO golf za uživače 1

Golf je lahko zelo prijazen do okolja, če ga redno polnite in z njim delate krajše razdalje. Bencinski motor je zagotovilo za...

FINANCE
Članki
Članki Dobra novica: Evroposlanci podprli znižanje DDV za e-knjige in digitalne naročnine 1

Če bodo spremembo sredi meseca potrdile še države članice, e-knjige in digitalne naročnine ne bodo več obdavčene višje kot tiskane...

FINANCE
Članki
Članki (novi krog pogajanj o brexitu) Bosta EU in Velika Britanija zbližali stališča?

V Bruslju se ob 17. uri začenja tretji krog britansko-evropskih pogajanj o brexitu; med težjimi je vprašanje o finančnih obveznostih V....