Avto

'Realni trg za električne avtomobile še ne obstaja.' Ampak...

Tako je direktor znamke Volkswagen v Sloveniji Marko Škriba pospremil začetek prodaje treh njihovih električnih vozil pri nas. Z njimi si namreč tlakujejo pot v prihodnost, že danes pa so primerni za 30 Slovencev na leto

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

13.04.2015 23:00
Čas branja: 3 min

VW-elektricna-mobilnost-030-1.1428957710.jpg.s.960px.jpg

Koncern Volkswagen kot drugi največji proizvajalec na svetu letno prek svojih blagovnih znamk proda prek 10 milijonov vozil, v Sloveniji pa so lani z 8.456 registracijami zasedli prvo mesto ter s strani koncerna prejeli priznanje Uvoznik leta. Okoli 30 slovenskih kupcev bodo zdaj skušali prepričati tudi s kar tremi električnimi modeli, čeprav "realni trg za električne avtomobile še ne obstaja".

VW-elektricna-mobilnost-037-1.1428957914.jpg.s.960px.jpg

Tako je začetek slovenske prodaje električnega golfa, upa in priključno-hibridnega golfa GTE - podrobnejša predstavitev modelov - pospremil Marko Škriba iz slovenskega Volkswagna ter hkrati za lažjo odločitev ponudil tudi postavitev lastne električne črpalke za hitrejše polnjenje doma. Začudenje ob besedah, ki so se sprva slišale kot antireklama za električno mobilnost, je tako pospremilo vprašanje: "Ali se bo zgodil preobrat in se bomo v prihodnje večinoma vozili z električnimi vozili?"

skriba-marko1-mm-1.1428959188.jpg.s.960px.jpg

Odgovor je bil pritrdilen. "V prihodnosti se bomo vozili z električnimi avtomobili, saj so ti energetsko bistveno bolj učinkoviti kot vozila z notranjim izgorevanjem," je pojasnil Škriba. Nadaljnji razvoj električne (in hibridne) tehnologije je sicer odvisen od izboljšanja dosega, postavitve, širitve in dostopnosti ustrezne infrastrukture ter seveda cene vozil. Tezo je Škriba potrdil z razvojem infrastrukture za mobilno telefonijo in internet, ki je trajal okoli deset let, tako pričakuje, da bo dokončni razmah e-mobilnosti sledil v prihodnjih 10-15 letih.

VW-elektricna-mobilnost-002-1.1428958058.jpg.w.960px.jpg

Volkswagen je na prihodnost sicer pripravljen že danes, ko je električno vozilo najbolj primerno za fizične (in pravne osebe) s kratkimi relacijami - takšne, ki dnevno naredijo do 100 kilometrov poti. Pri Volkswagnu so se tako na trgu uradno pridružili Renaultu (zoe, kangoo Z.E. in twizy), BMW (i3 in i8), Kiji (Soul EV) in Smartu, ob tem pa poudarili, da bi ob trenutni infrastrukturi in povprečni prevoženi dnevni razdalji marsikdo že danes lahko (delno) preklopil na elektriko.

VW-elektricna-mobilnost-024-1.1428958188.jpg.s.960px.jpg

Za e-upa in e-golfa je namreč na voljo kar nekaj možnosti polnjenja, od tiste klasične doma (ob 2,3 kW do 12 ur), do hitrih polnilnic (6-8 ur, mreža se bo letos razširila ob avtocestah), za 780 evrov pa pri Volkswagnu ponujajo tudi hitrejšo polnilnico za domačo uporabo (ob 3,6 kW od 6-8 ur). S priključnim hibridom v obliki golfa GTE (in kasneje passata GTE) pa lahko zadovoljijo voznike, pri katerem se poleg kratkih relacij pojavljajo tudi (redne) daljše relacije. Slovenski trg trenutno lahko sprejme okoli 100 vozil letno, Volkswagen jih želi prodati 30.

VW-elektricna-mobilnost-095-1.1428958462.jpg.s.960px.jpg

Električni avti po mnenju Škribe na dolgi rok lahko pomenijo cenejšo izbiro, stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in bencinarjih. Glavna ovira je visoka nabavna cena, e-up namreč stane 25 tisoč evrov, e-golf in golf GTE pa dobrih 37 tisočakov - subvencija jih bo ublažila za pet tisoč (e-up, e-golf) oziroma tri tisoč evrov (GTE). Upoštevati je treba še funkcionalni doseg (e-up 120-160 km; e-golf 140-160 km; golf GTE 50 km na elektriko, skupaj 939 km) in zaradi tega več načrtovanja poti.

DB2013AU01195-large.1428958907.JPG.s.960px.jpg

Zakaj brezemisijska tehnologija v velikoserijskih avtih (zoe, i3, Tesla model S in Nissan leaf so posebneži, Kia soul EV pa serijska)? Ker uporabnik pričakuje enake ali nižje stroške vzdrževanja, ustrezne pogoje pa lahko ustvarja le serijski avtomobil, je pojasnil Škriba. Denimo popravilo e-golfa v primeru lažjega trka in manjših poškodb lastnika stane toliko, kot če bi do nezgode prišlo z običajnim golfom, tudi servisiranje in redno vzdrževanje je cenejše. Njihovi električni modeli se od običajnih sicer le malo razlikujejo, večinoma so prepoznavni po modrih nijansah ter LED lučeh in seveda neslišnem premikanju.

DB2013AU01168-large.1428957170.JPG.s.960px.jpg

Med fizičnimi osebami s svojimi tremi modeli ciljajo na posameznike in navdušence nad novo tehnologijo, ki živijo v velikih mestih oziroma obrobju, se zanimajo za trajnostno mobilnost, pripisujejo velik pomen visoki kakovosti življenja, prilagodljivosti in sodobnemu življenjskemu slogu, informacijske in komunikacijske tehnologije spadajo k njihovemu vsakdanu, oziroma preprosto iščejo drugi avto. Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo.

VW-elektricna-mobilnost-098-1.1428958553.jpg.e.960px.jpg

Več interesa pri Volkswagnu v Sloveniji sicer pričakujejo pri pravnih osebah z do 100 km poti dnevno, kjer kot stranke vidijo javni sektor, predstavništva korporacij in seveda podjetja z voznimi parki. Takšni transportna sredstva uporabljajo v širših mestnih območjih, zastopajo trajnostno in okolju prijazno filozofijo podjetja, pripisujejo velik pomen socialni odgovornosti in tehnologijam prihodnosti oziroma preprosto želijo biti za zgled.

VW-elektricna-mobilnost-109.1428958756.JPG.n.960px.jpg

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

14.04.2015
FINANCE
Avto
Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece
Avto
AvtoMiloš Milač Kia stinger brez zadrege nad nemške tekmece 14

Južnokorejska Kia napada s klasičnim fastbackom oziroma gran turismom vznemirljive podobe, dobre opremljenosti in nedvomno konkurenčnih cen

FINANCE
Avto
Takšen bo novi kia ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Takšen bo novi kia ceed 7

Korejska Kia predstavlja prve skice nove generacije priljubljenega modela, novo je tudi ime. Namesto cee'd se bo imenoval ceed

FINANCE
Avto
Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali
Avto
AvtoMatej Kačič Kia, ki vam jo bodo mnogi zavidali 44

Stinger GT je hudo privlačen, že kar nastopaški kupe, ki navduši s športnostjo in eleganco, dokončno pa te »zakuri« z zmogljivostmi biturbošestvaljanika, vozno dinamiko in vse prej kot zasoljeno ceno.

FINANCE
Avto
Kaj prinaša tretja generacija kie ceed
Avto
AvtoMiloš Milač Kaj prinaša tretja generacija kie ceed 1

Korejska Kia tudi v času športnih terencev nadaljuje zgodbo klasičnega kompaktnega petvratnega modela ceed. Novi model bo pri nas konec poletja.

FINANCE
Dražbe
Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max
Dražbe
DražbeUroš Božin Vozila na dražbi: dostavniki, passat, porsche, BMW serije 3 in 5 ter ford S-max

Cene se začnejo pri 700 evrih in se vzpenjajo do 13.500 evrov

FINANCE
Avto
Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina
Avto
AvtoMiloš Milač Avto postaja intimni prostor, avtonomni dostavnik ali potujoča trgovina 5

Sejem elektronike CES v Las Vegasu prikazuje zanimivo prihodnost mobilnosti, ki iz enačbe vselej povsem izloča voznika.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.