Koncern Volkswagen kot drugi največji proizvajalec na svetu letno prek svojih blagovnih znamk proda prek 10 milijonov vozil, v Sloveniji pa so lani z 8.456 registracijami zasedli prvo mesto ter s strani koncerna prejeli priznanje Uvoznik leta. Okoli 30 slovenskih kupcev bodo zdaj skušali prepričati tudi s kar tremi električnimi modeli, čeprav "realni trg za električne avtomobile še ne obstaja".
Tako je začetek slovenske prodaje električnega golfa, upa in priključno-hibridnega golfa GTE - podrobnejša predstavitev modelov - pospremil Marko Škriba iz slovenskega Volkswagna ter hkrati za lažjo odločitev ponudil tudi postavitev lastne električne črpalke za hitrejše polnjenje doma. Začudenje ob besedah, ki so se sprva slišale kot antireklama za električno mobilnost, je tako pospremilo vprašanje: "Ali se bo zgodil preobrat in se bomo v prihodnje večinoma vozili z električnimi vozili?"
Odgovor je bil pritrdilen. "V prihodnosti se bomo vozili z električnimi avtomobili, saj so ti energetsko bistveno bolj učinkoviti kot vozila z notranjim izgorevanjem," je pojasnil Škriba. Nadaljnji razvoj električne (in hibridne) tehnologije je sicer odvisen od izboljšanja dosega, postavitve, širitve in dostopnosti ustrezne infrastrukture ter seveda cene vozil. Tezo je Škriba potrdil z razvojem infrastrukture za mobilno telefonijo in internet, ki je trajal okoli deset let, tako pričakuje, da bo dokončni razmah e-mobilnosti sledil v prihodnjih 10-15 letih.
Volkswagen je na prihodnost sicer pripravljen že danes, ko je električno vozilo najbolj primerno za fizične (in pravne osebe) s kratkimi relacijami - takšne, ki dnevno naredijo do 100 kilometrov poti. Pri Volkswagnu so se tako na trgu uradno pridružili Renaultu (zoe, kangoo Z.E. in twizy), BMW (i3 in i8), Kiji (Soul EV) in Smartu, ob tem pa poudarili, da bi ob trenutni infrastrukturi in povprečni prevoženi dnevni razdalji marsikdo že danes lahko (delno) preklopil na elektriko.
Za e-upa in e-golfa je namreč na voljo kar nekaj možnosti polnjenja, od tiste klasične doma (ob 2,3 kW do 12 ur), do hitrih polnilnic (6-8 ur, mreža se bo letos razširila ob avtocestah), za 780 evrov pa pri Volkswagnu ponujajo tudi hitrejšo polnilnico za domačo uporabo (ob 3,6 kW od 6-8 ur). S priključnim hibridom v obliki golfa GTE (in kasneje passata GTE) pa lahko zadovoljijo voznike, pri katerem se poleg kratkih relacij pojavljajo tudi (redne) daljše relacije. Slovenski trg trenutno lahko sprejme okoli 100 vozil letno, Volkswagen jih želi prodati 30.
Električni avti po mnenju Škribe na dolgi rok lahko pomenijo cenejšo izbiro, stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in bencinarjih. Glavna ovira je visoka nabavna cena, e-up namreč stane 25 tisoč evrov, e-golf in golf GTE pa dobrih 37 tisočakov - subvencija jih bo ublažila za pet tisoč (e-up, e-golf) oziroma tri tisoč evrov (GTE). Upoštevati je treba še funkcionalni doseg (e-up 120-160 km; e-golf 140-160 km; golf GTE 50 km na elektriko, skupaj 939 km) in zaradi tega več načrtovanja poti.
Med fizičnimi osebami s svojimi tremi modeli ciljajo na posameznike in navdušence nad novo tehnologijo, ki živijo v velikih mestih oziroma obrobju, se zanimajo za trajnostno mobilnost, pripisujejo velik pomen visoki kakovosti življenja, prilagodljivosti in sodobnemu življenjskemu slogu, informacijske in komunikacijske tehnologije spadajo k njihovemu vsakdanu, oziroma preprosto iščejo drugi avto. Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo.
Več interesa pri Volkswagnu v Sloveniji sicer pričakujejo pri pravnih osebah z do 100 km poti dnevno, kjer kot stranke vidijo javni sektor, predstavništva korporacij in seveda podjetja z voznimi parki. Takšni transportna sredstva uporabljajo v širših mestnih območjih, zastopajo trajnostno in okolju prijazno filozofijo podjetja, pripisujejo velik pomen socialni odgovornosti in tehnologijam prihodnosti oziroma preprosto želijo biti za zgled.