Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Kako bomo napad na naftna polja v Savdski Arabiji občutili na slovenskih bencinskih črpalkah? Nafta se je v minulem tednu dni podražila za 6,7 odstotka, kar je najvišji skok od letošnjega januarja
Krepki italijan z mnogo talenti Krepki italijan z mnogo talenti Robusten in vzdržljiv fullback je Fiatov odgovor na potrebe profesionalcev, prostoren, prilagodljiv in zmogljiv pa bo zadovoljil tudi pričakovanja običajnih uporabnikov pri njihovih vsakodnevnih opravkih, izletih v neznano in zabavi.
Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Konec pretvarjanja, z električnim EQC gre Mercedes na nož Mercedes nove dobe nas je na prvih kilometrih prepričal s tišino in eksplozivnimi pospeški, kar bo razveselilo večino, saj kljub drugačnem pogonu ostaja mercedes
Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Za seksi obline je žrtvovala družinsko uporabnost Mazda3 je avtomobil, ki lovi poglede ter popiha na dušo zahtevnejšim voznikom, na račun atraktivne oblike in športnosti pa je izgubila nekaj družinske note.

'Realni trg za električne avtomobile še ne obstaja.' Ampak...

Čas branja: 3 min
13.04.2015  23:00
Tako je direktor znamke Volkswagen v Sloveniji Marko Škriba pospremil začetek prodaje treh njihovih električnih vozil pri nas. Z njimi si namreč tlakujejo pot v prihodnost, že danes pa so primerni za 30 Slovencev na leto

Več iz teme:  
Obveščaj me o novih člankih:  
Volkswagen dodaj
Marko Škriba dodaj
Renault dodaj
BMW dodaj
Nissan dodaj

VW-elektricna-mobilnost-030-1.1428957710.jpg.s.960px.jpg

Koncern Volkswagen kot drugi največji proizvajalec na svetu letno prek svojih blagovnih znamk proda prek 10 milijonov vozil, v Sloveniji pa so lani z 8.456 registracijami zasedli prvo mesto ter s strani koncerna prejeli priznanje Uvoznik leta. Okoli 30 slovenskih kupcev bodo zdaj skušali prepričati tudi s kar tremi električnimi modeli, čeprav "realni trg za električne avtomobile še ne obstaja".

VW-elektricna-mobilnost-037-1.1428957914.jpg.s.960px.jpg

Tako je začetek slovenske prodaje električnega golfa, upa in priključno-hibridnega golfa GTE - podrobnejša predstavitev modelov - pospremil Marko Škriba iz slovenskega Volkswagna ter hkrati za lažjo odločitev ponudil tudi postavitev lastne električne črpalke za hitrejše polnjenje doma. Začudenje ob besedah, ki so se sprva slišale kot antireklama za električno mobilnost, je tako pospremilo vprašanje: "Ali se bo zgodil preobrat in se bomo v prihodnje večinoma vozili z električnimi vozili?"

skriba-marko1-mm-1.1428959188.jpg.s.960px.jpg

Odgovor je bil pritrdilen. "V prihodnosti se bomo vozili z električnimi avtomobili, saj so ti energetsko bistveno bolj učinkoviti kot vozila z notranjim izgorevanjem," je pojasnil Škriba. Nadaljnji razvoj električne (in hibridne) tehnologije je sicer odvisen od izboljšanja dosega, postavitve, širitve in dostopnosti ustrezne infrastrukture ter seveda cene vozil. Tezo je Škriba potrdil z razvojem infrastrukture za mobilno telefonijo in internet, ki je trajal okoli deset let, tako pričakuje, da bo dokončni razmah e-mobilnosti sledil v prihodnjih 10-15 letih.

VW-elektricna-mobilnost-002-1.1428958058.jpg.w.960px.jpg

Volkswagen je na prihodnost sicer pripravljen že danes, ko je električno vozilo najbolj primerno za fizične (in pravne osebe) s kratkimi relacijami - takšne, ki dnevno naredijo do 100 kilometrov poti. Pri Volkswagnu so se tako na trgu uradno pridružili Renaultu (zoe, kangoo Z.E. in twizy), BMW (i3 in i8), Kiji (Soul EV) in Smartu, ob tem pa poudarili, da bi ob trenutni infrastrukturi in povprečni prevoženi dnevni razdalji marsikdo že danes lahko (delno) preklopil na elektriko.

VW-elektricna-mobilnost-024-1.1428958188.jpg.s.960px.jpg

Za e-upa in e-golfa je namreč na voljo kar nekaj možnosti polnjenja, od tiste klasične doma (ob 2,3 kW do 12 ur), do hitrih polnilnic (6-8 ur, mreža se bo letos razširila ob avtocestah), za 780 evrov pa pri Volkswagnu ponujajo tudi hitrejšo polnilnico za domačo uporabo (ob 3,6 kW od 6-8 ur). S priključnim hibridom v obliki golfa GTE (in kasneje passata GTE) pa lahko zadovoljijo voznike, pri katerem se poleg kratkih relacij pojavljajo tudi (redne) daljše relacije. Slovenski trg trenutno lahko sprejme okoli 100 vozil letno, Volkswagen jih želi prodati 30.

VW-elektricna-mobilnost-095-1.1428958462.jpg.s.960px.jpg

Električni avti po mnenju Škribe na dolgi rok lahko pomenijo cenejšo izbiro, stroški rednega vzdrževanja in polnjenja z elektriko so v več primerih na dolgi rok namreč precej manjši kot pri dizlih in bencinarjih. Glavna ovira je visoka nabavna cena, e-up namreč stane 25 tisoč evrov, e-golf in golf GTE pa dobrih 37 tisočakov - subvencija jih bo ublažila za pet tisoč (e-up, e-golf) oziroma tri tisoč evrov (GTE). Upoštevati je treba še funkcionalni doseg (e-up 120-160 km; e-golf 140-160 km; golf GTE 50 km na elektriko, skupaj 939 km) in zaradi tega več načrtovanja poti.

DB2013AU01195-large.1428958907.JPG.s.960px.jpg

Zakaj brezemisijska tehnologija v velikoserijskih avtih (zoe, i3, Tesla model S in Nissan leaf so posebneži, Kia soul EV pa serijska)? Ker uporabnik pričakuje enake ali nižje stroške vzdrževanja, ustrezne pogoje pa lahko ustvarja le serijski avtomobil, je pojasnil Škriba. Denimo popravilo e-golfa v primeru lažjega trka in manjših poškodb lastnika stane toliko, kot če bi do nezgode prišlo z običajnim golfom, tudi servisiranje in redno vzdrževanje je cenejše. Njihovi električni modeli se od običajnih sicer le malo razlikujejo, večinoma so prepoznavni po modrih nijansah ter LED lučeh in seveda neslišnem premikanju.

DB2013AU01168-large.1428957170.JPG.s.960px.jpg

Med fizičnimi osebami s svojimi tremi modeli ciljajo na posameznike in navdušence nad novo tehnologijo, ki živijo v velikih mestih oziroma obrobju, se zanimajo za trajnostno mobilnost, pripisujejo velik pomen visoki kakovosti življenja, prilagodljivosti in sodobnemu življenjskemu slogu, informacijske in komunikacijske tehnologije spadajo k njihovemu vsakdanu, oziroma preprosto iščejo drugi avto. Pri tem naj bi imeli možnost polnjenja vsaj prek navadne vtičnice, delno v poštev pridejo tudi tisti v blokih z garažo.

VW-elektricna-mobilnost-098-1.1428958553.jpg.e.960px.jpg

Več interesa pri Volkswagnu v Sloveniji sicer pričakujejo pri pravnih osebah z do 100 km poti dnevno, kjer kot stranke vidijo javni sektor, predstavništva korporacij in seveda podjetja z voznimi parki. Takšni transportna sredstva uporabljajo v širših mestnih območjih, zastopajo trajnostno in okolju prijazno filozofijo podjetja, pripisujejo velik pomen socialni odgovornosti in tehnologijam prihodnosti oziroma preprosto želijo biti za zgled.

VW-elektricna-mobilnost-109.1428958756.JPG.n.960px.jpg


Več iz teme:  

Preberite tudi:

14.04.2015

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
AVTO
Testi
Testi Odbita Kia z električno dušo 6

Oblikovno posebna in električno gnana Kia soul EV se je izkazala za vsakdanje precej uporaben avto in pomeni eno boljših izbir na...

AVTO
Novice
Novice Slovenska pomlad za električne avte, kakšna je ponudba, koliko stanejo 22

Električni avti so v zadnjih dveh mesecih množično zapeljali na naš trg, minuli teden jih je s subvencijami podprl tudi Eko sklad;...

AVTO
Posel
Posel Iz Rusije z bolečino

Avtomobilski proizvajalci so pred leti gojili veliko ljubezen do Rusije, danes jih navdaja z bolečino. Nekateri bežijo, drugi čakajo.

AVTO
Novice
Novice Podrobnosti in omejitve subvencij za električne avte

Eko sklad bo letos za subvencije za električna vozila namenil 2,5 milijona evrov, od tega pol milijona za fizične osebe in dva milijona...

AVTO
Testi
Testi Znanka s šepetajočim glasom

Opel astra pred menjavo generacije svež zagon dobiva z novim 1,6-litrskim turbodizlom, ki prepriča z uglajenostjo in tihim delovanjem

AVTO
Novice
Novice Kia navdušuje s konceptom sportspace 5

Kia bo v Ženevo pripeljala koncept sportspace, ki nakazuje poteze nove optime

AVTO
Novice
Novice New York krst za hibridni RAV4 in optimo

Avtomobilski salon v New Yorku bo prihodnji teden pomenil odskočno desko tudi za hibridno različico Toyotinega rav4, javnosti pa bo...

AVTO
Novosti
Novosti Ljudska vozila tudi z električnim nabojem 1

Čeprav "realni trg" za električna vozila še ne obstaja, je tudi Volkswagen že danes pripravljen na zeleno prihodnost. V Sloveniji je...