V filmih močni in neizprosni fantje vedno dobijo lepa dekleta in med takšnega "mačota" bi morda lahko uvrstili tudi novega in kot s steroidi napihnjenega Fiata 500X. Tradicijo ima v krvi, s sodobno tehniko je na "ti", seveda pa mu kot Italijanu niso tuje niti veščine zapeljevanja.
Trendovsko usmerjeni simpatični mestni križanec z dvema značajema in vedno pripravljen za akcijo je s ceno od 15.990 pa vse do 31.490 evrov (s tisoč evrov popusta) svoj osvajalski pohod po slovenskih mestih in brezpotjih namreč začel v družbi kar 15 misic. Kot bi morda hotel poudariti skrivnostni in nedoločljivi X faktor, ki ga sicer nosi v imenu.
Oblika Fiata 500X, 425 cm dolgega športnega terenca, je posebna in vestno sledi potezam prvega 500, je ob prvi vožnji pisal Miloš. Okrogle luči, nasmeh odbijača in izbočena maska, ob tem tipičen zadek in kupolasta, v zadnjem delu hitro padajoča streha. Če k temu dodamo še nekaj kroma, je tu Fiat 500, sicer v napihnjeni obliki oziroma z učinki zaužitja viagre, kot hudomušno prikazuje video
V Sloveniji 500X z 1,6-litrskim atmosferskim bencinskim motorjem z 81 kilovati (110 KM), 5-stopenjskim ročnim menjalnikom in dvokolesnim pogonom namreč stane najmanj 16.990 evrov, vstopni 1,6-litrski dizel z 88 kW (120 KM) z mestnim videzom in dvokolesnim pogonom pa denarnico olajša za 21.900 evrov.
Najcenejši štirikolesni 500X stane 26.490 evrov, z dvolitrskim turbodizlom multijet s 103 kilovati (140 KM), štirikolesnim pogonom in novim devetstopenjskim samodejnim menjalnikom cena zraste na 32.490 evrov. Uvoznik ne glede na motor in opremo nudi 1.000 evrov popusta, vendar se takšen 500X s ceno že približa Miniju countrymanu, od Nissana juka ali Suzukijeve vitare pa je precej dražji.
Cvet slovenske lepote, ki cilja na naziv Miss Slovenije, je bil nad zaobljenim in poštirkanim Italijanom sicer navdušen, najlepša med njimi pa bo z njim lahko preživela leto dni pustolovščin - tudi z nekaj pridiha prestiža, ki ga v kabini poudarjajo drobni detajli, kvalitetna izdelava in izbrani materiali, razpoloženju primerno, izven urejenih cest in predvsem varno ter udobno.
Za Fiata dokaj dragi 500X - kot mali 500 je eden najdražjih avtov svojega razreda, vendar družina 500 pomeni prestižni del Fiata, kjer cena za kupce ni prvotnega pomena - ob sistemu za izbiro pogona (Mood selector, Traction+) po želji namreč nudi tudi štirikolesni pogon, hkrati pa ima ob trdni jekleni konstrukciji v opremi večino novih varnostno-asistenčnih sistemov ter info-zabavni sistem uConnect s 5- ali 6,5-palčnim zaslonom na dotik, ki omogoča povezavo s pametnim telefonom in uporabo številnih aplikacij (my:car, eco:drive, Deezer).
Mestni Fiat 500X je opremljen tudi z vrtljivim gumbom, s katerim mu voznik vdahne nekaj trenutnega razpoloženja. Z gumbom "mood selector" voznik namreč izbira med tremi voznimi načini (auto, sport in all weather), avto pa samodejno prilagaja delovanje motorja, zavor, krmiljenja in menjalnika (v primeru samodejnega menjalnika).
Pri dvokolesno gnanih terenskih različicah Cross in Cross plus je na voljo še sistem "traction+", ki s pomočjo ABS in ESP povečuje oprijem v slabših okoliščinah, pri štirikolesno gnani terenski različici pa elektronsko nadzorovani štirikolesni pogon z zaporo zadnje osi pa robustnost dopolnjuje še 179-milimetrska oddaljenost od tal.
500X je od najbližjih naravnih tekmecev za dobrih deset centimetrov daljši, zato je v kabini precej prostoren, prtljažnik pa pogoltne 350 litrov. Za volanom 500X v ničemer ne spominja na majhne, preproste in poceni fiate punto, bravo in druge, je pa podoben enoprostorcu 500L. Odebeljen, v spodnjem delu prisekan volan, okrogla merilnika z majhnim nadstreškom, desno velik informacijski zaslon, v celoti povezljiv s pametnimi telefoni, kakovostna ter na otip prijetna plastika ustvarjajo prijetno okolje.
Foto: Matej Kačič, Miloš Milač