Avto

Ponoven vzpon francoskega leva

Novi šef francoskega PSA Carlos Tavares močno oslabljeni PSA vodi iz krize, zgolj v letu dni je uspel izgubo obrniti v dobiček

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.04.2015 09:55
Čas branja: 2 min

Francoska Peugeot in Citroën sta v svoji dolgi zgodovini doživela veliko pretresov, a sta vselej preživela gospodarske in politične viharje. Po slabotnih recesijskih letih proizvajalec ponovno piše dobro zgodbo, zasluge pa gredo predvsem novemu predsedniku uprave Carlosu Tavaresu, ki je na čelo PSA prišel iz konkurenčnega Renaulta.

Kako mu je to uspelo, podrobneje pišemo v prilogi Finance Weekend, spodaj pa kratek pregled zgodovine Peugeota in Citroëna.

Preberite si še reportažo iz obiska muzeja Peugeot v francoskem Sochauxu.

IMG-6777.1428565006.jpg.n.600px.jpg
peugeotov lev rjove že prek 200 let, zadnje leto spet ponosno in glasno kot že velikokrat prej v dolgi in bogati zgodovini proizvajalca

Peugeot in Citroën, od leta 1976 združena v Skupino PSA, sta pomemben delček v mozaiku francoske in svetovne avtomobilske industrije. Peugeot je ob tem tudi eno najstarejših podjetij avtoindustrije, saj lev kot simbol podjetja rjove že več kot 200 let. Leta 1810 sta namreč brata Jean-Pierre II in Jean-Frederic ustanovila podjetje Peugeot Freres, ki se je ukvarjalo s proizvodnjo valjanega jekla, žag, jeklenih orodij, kladiv in podobnim. Simbol leva je ponazarjal moč, hitrost, odpornost in prožnost, ki so značilni za Peugeotova rezila za žage; njihove lastnosti so povezovali z neusmiljenimi levjimi čeljustmi. Kasneje je podjetje izdelovalo različne stvari, med njimi tudi mlinčke za kavo leta 1840 in naboje za vojsko, kjer so pridobili znanje znanje ulivanja in oblikovanja jekla, kar je Peugeotu pozneje prišlo prav pri izdelovanju avtomobilskih šasij.

Prvi peugeot 1889, citroën pa 1919

Prvi avtomobil znamke Peugeot je bil izdelan leta 1889, Armand Peugeot je v sodelovanju z Léonom Serpolletom izdelal prvi tricikel na parni pogon. Leto zatem je tricikel dobil dodatno kolo in bencinski motor, leta 1891 pa je luč sveta ugledal njihov prvi serijski avto (type 3). V štirih letih so izdelali 64 primerkov! Citroën ima krajšo zgodovino, saj bodo leta 2019 praznovali šele prvo stoletnico. Proizvajalca je leta 1919 ustanovil francoski industrialec André-Gustave Citroën in takoj zapeljal v avtoindustrijo. Citroën je bil prvi masovni proizvajalec avtomobilov zunanj ZDA, v roku osmih let pa je postal četrti največji v tej panogi na svetu. Znan je po številnih inovacijah, leta 1954 je denimo izdelal prvo hidropnevmatsko vzmetenje s samodejnim uravnavanjem višine, leto kasneje je imel model DS (od lani je to samostojna znamka Skupine PSA) kot prvi vgrajene diskaste zavore. Ko je Citroën v 70. letih preteklega stoletja zašel v težave, je pričel počasi prehajati pod okrilje Peugeota. Leta 1974 je Peugeot kupil 38,2 odstotka Citroëna, dve leti kasneje je delež povečal na 89,95 odstotka.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

Preberite tudi:

19.12.2013
20.12.2013
19.12.2013
19.12.2013
FINANCE
Avto
Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA
Avto
AvtoMiloš Milač Prodorni šef slovenskega Peugeota je postal podpredsednik PSA

Chopelin bo v naslednjem mandatu optimiziral prodajo in marketing za pet avtomobilskih znamk v Skupini PSA: Peugeot, Citroën, DS, Opel in Vauxhall

FINANCE
Avto
Nežna, a pomembna prenova
Avto
AvtoMatej Kačič Nežna, a pomembna prenova

Peugeot 308: Pri Peugeotu so enega svojih najpomembnejših modelov za spopad s tekmeci nežno prenovili in predvsem tehnično posodobili. 

FINANCE
Avto
Peugeotov modni karavan je prava osvežitev
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeotov modni karavan je prava osvežitev 5

Peugeot s 508 SW nadaljuje tradicijo poslovnih karavanov. Zadnji model pa bolj kot na prostor stavi na športnost, privlačne obline, tehniko in uporabne rešitve. Obenem je krajši in lažji od predhodnika ter vozi proti prestižnim tekmecem

FINANCE
Avto
Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja
Avto
AvtoMiloš Milač Peugeot zapeljal v svojo smer in se poslovil od partnerja 6

Novi partner je rifter, v družbo treh pa prinaša drugačno prednjo masko in odbijač, »kremplje« na zadku in Peugeotov i-Cockpit v kabini. Pri nas bo jeseni.

FINANCE
Avto
Vse najboljše stvari so tri
Avto
AvtoMatej Kačič Vse najboljše stvari so tri

Športni terenci so odličen kompromis med uporabnostjo, udobjem in plezalnimi sposobnostmi, pri Peugeotu pa so s serijo GT Line v modele 2008, 3008 in 5008 zapakirali še dodatno mero športnega značaja in prestiža.

FINANCE
Avto
Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu
Avto
AvtoMiloš Milač Novi peugeot 508 - lev bo ponovno rjovel v poslovnem razredu 6

Francoski Peugeot bo šestega marca v Ženevi razkril novo poslovno limuzino 508, ki je manjša, lažja in bolj kupejevska od aktualne