Francoska Peugeot in Citroën sta v svoji dolgi zgodovini doživela veliko pretresov, a sta vselej preživela gospodarske in politične viharje. Po slabotnih recesijskih letih proizvajalec ponovno piše dobro zgodbo, zasluge pa gredo predvsem novemu predsedniku uprave Carlosu Tavaresu, ki je na čelo PSA prišel iz konkurenčnega Renaulta.
Kako mu je to uspelo, podrobneje pišemo v prilogi Finance Weekend, spodaj pa kratek pregled zgodovine Peugeota in Citroëna.
Peugeot in Citroën, od leta 1976 združena v Skupino PSA, sta pomemben delček v mozaiku francoske in svetovne avtomobilske industrije. Peugeot je ob tem tudi eno najstarejših podjetij avtoindustrije, saj lev kot simbol podjetja rjove že več kot 200 let. Leta 1810 sta namreč brata Jean-Pierre II in Jean-Frederic ustanovila podjetje Peugeot Freres, ki se je ukvarjalo s proizvodnjo valjanega jekla, žag, jeklenih orodij, kladiv in podobnim. Simbol leva je ponazarjal moč, hitrost, odpornost in prožnost, ki so značilni za Peugeotova rezila za žage; njihove lastnosti so povezovali z neusmiljenimi levjimi čeljustmi. Kasneje je podjetje izdelovalo različne stvari, med njimi tudi mlinčke za kavo leta 1840 in naboje za vojsko, kjer so pridobili znanje znanje ulivanja in oblikovanja jekla, kar je Peugeotu pozneje prišlo prav pri izdelovanju avtomobilskih šasij.
Prvi peugeot 1889, citroën pa 1919
Prvi avtomobil znamke Peugeot je bil izdelan leta 1889, Armand Peugeot je v sodelovanju z Léonom Serpolletom izdelal prvi tricikel na parni pogon. Leto zatem je tricikel dobil dodatno kolo in bencinski motor, leta 1891 pa je luč sveta ugledal njihov prvi serijski avto (type 3). V štirih letih so izdelali 64 primerkov! Citroën ima krajšo zgodovino, saj bodo leta 2019 praznovali šele prvo stoletnico. Proizvajalca je leta 1919 ustanovil francoski industrialec André-Gustave Citroën in takoj zapeljal v avtoindustrijo. Citroën je bil prvi masovni proizvajalec avtomobilov zunanj ZDA, v roku osmih let pa je postal četrti največji v tej panogi na svetu. Znan je po številnih inovacijah, leta 1954 je denimo izdelal prvo hidropnevmatsko vzmetenje s samodejnim uravnavanjem višine, leto kasneje je imel model DS (od lani je to samostojna znamka Skupine PSA) kot prvi vgrajene diskaste zavore. Ko je Citroën v 70. letih preteklega stoletja zašel v težave, je pričel počasi prehajati pod okrilje Peugeota. Leta 1974 je Peugeot kupil 38,2 odstotka Citroëna, dve leti kasneje je delež povečal na 89,95 odstotka.