Avto

Atraktiven, praktičen in s porabo vžigalnika

Hyundai je poleg prikupne oblike ter odličnih voznih lastnosti kupcem z i10 ponudil še žepu vsakodnevno sila prijazno različico s pogonom na LPG - sto kilometrov boste prevozili za dobrih pet evrov

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

09.04.2015 06:00
Čas branja: 4 min

Hyundai-i10-LPG-365-1N.1428527038.jpg.n.960px.jpg

Majhni, a odrasli avtomobili tudi pri slovenskih kupcih postajajo vse bolj priljubljeni, predsodke pa slabo leto pospešeno razbija tudi novi Hyundai i10. Tudi ta dokazuje, da so sodobni malčki vse prej kot neatraktivni, nebogljeni in dobri zgolj za v službo ter popoldanski skok v trgovino ali naravo.

Hyundai-i10-LPG-470-1.1428527283.jpg.w.960px.jpg

Brez težav se kosa z večjimi in dražjimi modeli, ob tem pa zdaj ponuja tudi sila varčno različico za tiste, ki dnevno premagujejo večje število kilometrov. Hyundai pri i10 za dodatek 1.200 evrov namreč nudi tovarniško predelavo na alternativno gorivo - utekočinjen naftni plin LPG. Pa se splača? Računica pokaže, da po okoli 45 tisoč kilometrih oziroma dve letih in pol pri dnevno 50 kilometrih poti.

Hyundai-i10-LPG-005.1428526577.JPG.s.960px.jpg

Najprej nekaj dejstev ob malčkovi prvi svečki. Že ob našem prvem druženju z i10 smo hvalili njegov videz, saj so v Hyundaijevem evropskemu tehničnemu centru v nemškem Rüsselsheimu naredili oblikovno všečen, atraktiven in dinamičen izdelek, kar spredaj v višjih stopnjah opreme poudarijo LED dnevne luči, zadaj pa moderen zadek z nekaj drobnimi detajli. Ob tem ima pet vrat in tudi zadaj klasična stekla, ne zgolj na priprtje.

Hyundai-i10-LPG-143-1.1428527396.jpg.c.960px.jpg

Na skupno 3,65 metra dolžine in 1,66 metra širine tako nudi več kot dovolj prostora (2,39 metra medosne razdalje) štirim odraslim potnikom (peti se bo nekoliko mučil), ima veliko odlagalnih površin in predalčkov, v zadek pa pospravi za razred velikih 252 litrov. Materiali so dobri, ergonomija zgledna, vtisa cenenosti ni več, oprema je več kot solidna (serijsko klima, šest varnostnih blazin, dvobarvna notranjost, radio, centralno zaklepanje, USB, v opremi Comfort pa še električna stekla, Bluetooth, po višini nastavljiva sedež in večfunkcijski volan, daljinsko centralno...), voznik pa ima pred očmi lične, pregledne in modro osvetljene merilnike.

Hyundai-i10-LPG-081-1.1428527455.jpg.n.960px.jpg

Hyundai zna ob tem karoserijo obleči tudi v sila atraktivno modro barvo, ki še hitreje privabi ženske poglede in mimogrede sproži kak nežni vzdih. Njegov videz je res prisrčen, o tem ni dvoma, nekaj vprašanj pa se je pojavilo, ko smo se ustavili na črpalki in na ustnik namestili nastavek za polnjenje avtoplina. Na zunaj se plinski i10 namreč prav nič ne razlikuje od običajnih bratov, le zadaj desno ga izdaja napis Blue - po ceniku bi zanj sicer odšteli 11.630 evrov.

Hyundai-i10-LPG-199-1.1428527697.jpg.w.960px.jpg

V turški tovarni malega i10 z litrskim trivaljnikom in 5-stopenjskim ročnim menjalnikom za 1.200 evrov doplačila namreč opremijo s 34-litrskim plinskim rezervoarjem v dnu prtljažnika (pri tem mu ostane še 40-litrski za gorivo), vso potrebno inštalacijo, v instrumentno ploščo pa vgradijo kar dva merilnika nivoja goriva - enega za bencin in enega za plin. Žal potovalni računalnik ne kaže dosega vozila z enim ali drugim gorivom.

Hyundai-i10-LPG.1428524942.jpg.s.960px.jpg

Levo pod volanom je še stikalo, s katerim kadarkoli poskrbimo za nezaznavni preklop med pogonskim energentom. Vse skupaj je narejeno tako, da voznik s takšnim avtom nima prav nobenih skrbi oziroma mu ni treba kaj dosti razmišljati kje in kako bo tankal - zgolj vžge avto in se odpelje, ob tem lahko računa tudi na petletno garancijo.

Hyundai-i10-LPG-064-1.1428527772.jpg.s.960px.jpg

Zaradi vseh dodatkov i10 pridobi slabih 60 kilogramov (1.064 kg), a je motor rahlo dodelan in za odtenek (tri konje) močnejši kot sicer. Tudi najvišjo moč 51 kilovatov (69 KM) doseže pri višjih vrtljajih - tam pri 6.200 (običajni pri 5.500), največji navor 93 Nm pa ponudi pri 3.500 vrtljajih.

Hyundai-i10-LPG-097-1.1428527882.jpg.s.960px.jpg

i10 ob vžigu vedno dela na običajno 95-oktansko gorivo, samodejni in nezaznavni preklop na plin ob prižganem stikalu pa se zgodi, ko temperatura uparjalnika doseže približno 40 stopinj oziroma po 1-3 kilometrih vožnje - čas je odvisen tudi od zunanje temperature.

Hyundai-i10-LPG-139-1.1428528832.jpg.w.960px.jpg

Trenutna cena za liter LPG pri največjih ponudnikih znaša 0,649 evra za liter oziroma polovico cene litra goriva, kar je dovolj velik razlog, da se voznik stikala za preklop najbrž ne bo kaj dosti dotikal. Sploh ker i10 na plin izgubi zgolj kilovat in pol moči (2 KM) ter 0,3 sekunde pospeška do stotice - doseže jo v 15,2 sekunde, merilnik hitrosti pa se ustavi pri 153 km/h (2 km/h manj od običajnega). Za mesto in odprte ceste povsem dovolj, ob tem lahko znova pohvalimo zvočno izolacijo in lahkoten ter natančen menjalnik.

Hyundai-i10-LPG-185-1.1428528895.jpg.n.960px.jpg

Po tovarniških podatkih na sto kilometrov i10 porabi 6,5 litra plina oziroma liter in pol več kot na bencin. Točenje avtoplina je podobno klasičnemu točenju, postopek je enostaven in povsem varen, le prej moramo namestiti nastavek za polnjenje, ki stane 43 evrov oziroma si ga lahko sposodimo pri nekaterih ponudnikih.

Hyundai-i10-LPG-003.1428528965.JPG.n.960px.jpg

V prazen rezervoar smo vsakokrat natočili dobrih 20 litrov plina in odšteli manj kot 13 evrov, na takšen pogon pa nato delali med 250 in 270 kilometrov. Ko nam je zmanjkalo plina, je i10 samodejno preklopil na bencin in nas s polno posodo goriva popeljal še okoli 600 kilometrov daleč - tudi avtonomija takšnega malčka je tako na ravni večjih vozil.

Hyundai-i10-LPG-572-1.1428525741.jpg.w.960px.jpg

Po Sloveniji je trenutno nameščenih skoraj sto črpalk, na dveh v Mariboru in eni v Ljubljani pa je moč plin točiti za manj okoli 0,6 evra za liter.

Hyundai-i10-LPG-437-1.1428529396.jpg.w.960px.jpg

Povprečna poraba okoli osmih litrov plina je pokazala, da smo za sto kilometrov poti porabili 5,2 evra ter nekaj bencina. Naokrog smo se popeljali tudi le na bencin in namerili porabo dobrih šestih litrov, za kar bi danes odšteli 7,9 evra oziroma tretjino več kot za vožnjo na plin.

Hyundai-i10-LPG-532-1.1428530407.jpg.s.960px.jpg

Prihranek na sto kilometrih tako danes znaša 2,7 evra, seveda se spreminja hkrati s spreminjanjem cen energentov. Kratek izračun pokaže, da se dodatna naložba v i10 ta hip povrne po okoli 45 tisoč prevoženih kilometrih. Kdor dnevno naredi 50 kilometrov, bo po dveh letih in pol uporabe že upravičil višjo ceno ob nakupu. Ne sliši se slabo, sploh ker se lahko ob računih za gorivo s takšnim avtom zgolj nasmehnete, hkrati pa z njim ne izgubite ne zmogljivosti, ne udobja - le v kako podzemno garažo vas ne bodo spustili.

Hyundai-i10-LPG-482-1.1428525524.jpg.e.960px.jpg

Foto: Matej Kačič

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.

Preberite tudi:

07.07.2014
FINANCE
Okolje & energija
Rabo bio plina spodbujajo tudi s subvencijami in zelenimi certifikati
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar Rabo bio plina spodbujajo tudi s subvencijami in zelenimi certifikati

V prometu uporabljajo vse več plina, tako utekočinjenega zemeljskega plina kot tudi stisnjenega zemeljskega plina, je povedal Konstantin Petrov iz nemške energetsko-svetovalne družbe DNV GL – Energy.

FINANCE
Okolje & energija
(video, foto) Tovornjaki na plin tudi pri slovenskih prevoznikih
Okolje & energija
Okolje & energijaBorut Hočevar (video, foto) Tovornjaki na plin tudi pri slovenskih prevoznikih 2

Na polnilnici utekočinjenega zemeljskega plina (UZP) v Sežani so v ponedeljek napolnili prvi tovornjak. V Maju pa bo dobil plinske tovornjake prvi slovenski prevoznik.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov
Avto
AvtoMiloš Milač Hyundai predstavil električni SUV z dosegom skoraj 500 kilometrov 7

Zmogljivejša različica kone electric ima 150 kilovatov, do stotice pospeši v 7,6 sekunde, zmore 167 kilometrov na uro največje hitrosti, ponuja 395 newtonmetrov navora, motor pa se napaja iz 64-kilovatne baterije. Doseg med polnjenji je kar 470 kilometrov.

FINANCE
Transport in logistika
Alternativa dizlu: prva plinska polnilnica za tovornjake, z letom 2019 prihajajo tudi subvencije za vozila
Transport in logistika
Transport in logistikaNataša Koražija Alternativa dizlu: prva plinska polnilnica za tovornjake, z letom 2019 prihajajo tudi subvencije za vozila 6

Butan plin bo danes v Sežani odprl prvo polnilnico za tovornjake na utekočinjen zemeljski plin

FINANCE
Avto
Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e
Avto
AvtoMiloš Milač Dvoboj s presenetljivim izidom: dizelski BMW 520d proti hibridnemu 530e 8

BMW za priključni hibrid z več moči in uglajenosti zahteva enako ceno kot za dizelski 520d. Navade so železna srajca, Slovenci skoraj brez izjeme izberemo dizla.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)