Francoska vlada je pripravljena porabiti do 1,23 milijarde evrov, da bi toliko povečala lastniški delež v avtomobilski družbi Renault, da bi v njej ohranila vpliv.
Država dokupuje delnice
Tako je državna zakladnica na trgu že kupila 9,6 milijona Renaultovih delnic in bankam podelila mandat, da jih odkupijo še 4,4 milijona. Ta poteza bo državo po ocenah stala od 814 milijonov do 1,23 milijarde evrov.
Državni delež v Renaultu po novem skoraj petinski
Z odločitvijo za nakup dodatnih Renaultovih delnic se bo državni delež v Renaultu povečal za 4,73 odstotka - na 19,7 odstotka (23,2 odstotka glasovalnih pravic).
Temeljni cilj povečanja deleža je, da si francoska vlada s tem zagotovi večji vpliv na skupščini delničarjev, ki jo bodo pri Renaultu pripravili 30. aprila.
Vlada želi podvojitev glasovalnih pravic
Na aprilski skupščini bodo delničarji družbe Renault namreč sprejemali zelo pomembno odločitev. Na dnevnem redu je predlog sklepa, da se vsakemu lastniku, ki ima delnice Renaulta v lasti vsaj dve leti, glasovalne pravice lahko podvojijo.
Odločanje o tem sklepu temelji na lani sprejetem Florangeevem zakonu. Ta določa, da se vsakemu delničarju, ki ima delnice katere od borznih družb v Franciji v lasti najmanj dve leti, glasovalne pravice samodejno podvojijo, razen če skupščina delničarjev ne odloči drugače. Ta zakon je bil v državi deležen več kritik, na koncu pa je ustavno sodišče odločilo, da je skladen s francosko ustavo.
V okviru strateškega partnerstva med francoskim Renaultom in japonskim Nissanom ima Nissan v Renaultu sicer 15-odstotni lastniški delež, a brez glasovalnih pravic, zato so glasovalne pravice države še toliko pomembnejše. Renault pa ima v tem partnerstvu v družbi Nissan 43,4-odstotni delež s polnimi glasovalnimi pravicami.
Kot je analitik za avtomobilsko panogo pri banki UBS Philippe Houchois ocenil za Bloomberg, je potezo države mogoče razumeti kot zaščito proti delničarskemu aktivizmu, da bi obvarovala trenutni ustroj poslovnega zavezništva med Renaultom in Nissanom.
V Renaultu Slovenija za zdaj ne komentirajo
Kaj ta vest pomeni za Renaultovo naložbo v Sloveniji, tudi glede odločitev o proizvodnji Renaultovih vozil v Novem mestu, smo vprašali v Revozu. Iz družbe so nam sporočili, da Renault za zdaj te informacije ne komentira.