Avto

Večna tekmeca tokrat brez podcenjevanja do kupcev

Primerjalni test: Audi A6 2.0 TDI ultra in BMW 520d xDrive; večna tekmeca se starata in pomlajujeta skoraj sočasno, zato se ne moreta oddaljiti drug od drugega

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

08.04.2015 06:00
Čas branja: 5 min

Po avtomobilskih merilih sta vključujoč prenovi na sredini življenjskega obdobja že kar priletna, audi šteje dobre štiri, BMW pa že pet let. Njuna očeta pa jima ne dovolita staranja, s sprotnih posodabljanjem tehnike in le skromnim poliranjem potez ostajata v samem vrhu razreda, v tehniku, udobju in tudi prodajnih številkah. Blizu jima pride le mercedes-benz razreda E, z njima pa se v Evropi meri še lexus GS, ostali so daleč zadaj ali pa so preprosto zapustili razred.

avto-nasl.1428406094.jpg.n.600px.jpg
BMW 520d xDrive in audi A6 sta kljub priletnosti v odlični formi, BMW (levo) je v tem dvoboju ostal dinamična izbira, Audi A6 pa zna bolje kot kadarkoli doslej združevati dinamiko, udobje in tudi razkošje. Osnovna dvolitrska turbodizla namreč v obeh avtomobilih nista več zgolj racionalna izbira kot v preteklosti.

Razlogov za uspeh obeh Nemcev, Audija iz Ingolstadta in BMW iz le uro oddaljenega Munchna je več. Poleg tradicije in ugleda je tu že omenjeno sprotno posodabljanje in zvesto sledenje oziroma ustvarjanje trendov. Od leta 2008 se je v Evropi, kjer je glavni, še zdaleč pa ne edini poligon obeh poslovnežev, veliko spremenilo. Poleg krize je v ta razred udarila še okoljska mrzlica, ki je zahtevala hitro nižanje izpustov ogljikovega dioksida, to pa seveda ni smelo ogroziti zmogljivosti in uglajenosti obeh limuzin. Odgovor na oba izziva je prestop iz velikih trilitrskih šestaljnih dizlov na manjše, varčnejše in tudi zaradi skromnejših izpustov cenejše ter manj obdavčene štirivaljnike.

Racionalnost sta doslej kaznovala z ropotom

Nemca sta ob trčenju ob oba izziva že imela odgovor, a ta še zdaleč ni bil tako idealen, kot so pričakovali njuni kupci. Štirivaljnik v BMW 520d je do lanske jeseni v še poletnih temperaturah šklepetal kot sredi zime, audijev se je priučil boljših manir, a je bil kratke sape, tudi v primerjavi s kolegom iz Munchna. Podcenjevalno do kupca, ki za dobro opremljenega Nemca, ene ali druge znamke, odšteje 60 tisočakov ali pa 1.500 evrov mesečnega najema z vsemi vključenimi storitvami.

P4050994.1428443912.JPG.s.600px.jpg
Oble linije, skromne spremembe zunanjosti in temeljitejši poseg pod kožo audija A6. Poleg osveženih motorjev ima še dodelano podvozje in krmiljenje ter zanimivo inovacijo - plastične zadnje blažilnike ojačane s steklenimi vlakni, ki so v primerjavi s prejšnjimi jeklenimi lažji za 4,4 kilograme.

Izza volana audija A6 se zdi, da je to težavo odpravil bolj temeljito kot tekmec iz Munchna. Z močjo dvolitrskega turbodizla s 140 kilovati (190 konjskimi močmi) in 400 newtonmetri navora se je z njim izenačil, z mehkim in večinoma neslišnim tekom ter funkcijo jadranja v programu eko, ki ob stalni hitrosti tudi na avtocesti prekine delovanje motorja in kazalec vrtljajev potisne na ničlo, pa ga je v uglajenosti celo prehitel. Ob tem tudi nekdaj nekoliko zaletavi in pri speljevanju neubogljivi sedemstopenjski dvosklopčni menjalnik v lansko jesen osveženem A6 deluje mehko in uglajeno, še vedno pa izjemno hitro.

Petmetrski velikan zna piti po kapljicah

Razveseljiva je tudi poraba, ob nežnem dotikanju plina in še vedno sprotnem sledenju prometa smo jo spustili pod pet litrov, brez težav smo se vozili z manj kot šestimi litri, tudi ob priganjanju pa več kot 8,5 litra motor ni porabil. Še najmanjši napredek je viden pri končnih zmogljivostih, A6 2.0 TDI ultra do stotice pospeši v 8,2 sekunde, največja hitrost je več kot zadostnih 232 kilometrov na uro. moči je vselej dovolj, tudi ob naglih prehitevanjih, a takrat je motor pač potrebno zavrteti prek štiri tisoč vrtljajev. Odločnosti in mogočnosti šestvaljnega turbodizla pa mali štirivaljnik seveda ne ponuja.

Še bolj kot audijev dvolitrski turbodizel nas je presenetil enako velik stroj v BMW 520d xDrive, saj je lansko jesen temeljito obdelani stari znanec skoraj neprepoznaven. Nekdanji ropot ne glede na temperaturo motornega olja je skorajda izginil, motor teče precej bolj tiho in uglajeno, tudi v višjih vrtljajih ostaja vljuden, a vseeno nikoli ni povsem neslišen. Ob tem pa je še bolj odziven ne glede na to ali v programu eco pro pospešujete iz kleti motornih vrtljajev, ali ga vrtite proti petim tisočakom.

PA060962.1428444857.JPG.c.600px.jpg
Ostrejše poteze BMW serije 5 in bolj športen videz tudi oziroma predvsem na račun paketa M sport za slabih 5.700 evrov. Sicer pa petica tudi po petih letih ostaja pojem dinamike v tem velikostnem razredu, z osveženim dvolitrskim dizlom pa je dobila tudi zelo dober stroj v cenovnem razredu pod 50 tisoč evrov.

BMW je ostal atlet, ki tekmecu zlahka pokaže zadek

Njegova odzivnost se zdi še za odtenek boljša kot pri tekmecu iz Ingolstadta, zgovoren je podatek o pospešku ki je s 7,9 sekunde (xDrive) oziroma 7,7 sekunde (zadnji pogon) za 0,3 oziroma 0,5 sekunde hitrejši kot pri A6 2.0 TDI ultra. Poraba pa je, najbrž zaradi štirikolesnega pogona testne petice, za dobre pol litra višja kot pri A6, tovarna pa pri obeh obljublja sanjske številke le nekaj čez štiri litre. Stroj v BMW po vljudnosti vseeno ne more ujeti audijevega, ki je še za odtenek tišji, bolj mehek in manj tresoč. Sožitje motorja z osemstopenjskim samodejnim menjalnikom je ob tem tako dobro kot v preteklosti, tudi danes si v tem avtomobilu težko predstavljamo ročni menjalnik, samodejni je tako dober.

Večna tekmeca sta primerljiva tudi pri ostalih lastnostih, čeprav značajsko vseeno vozita vsak v svoji smeri. BMW še vedno navdušuje z natančnostjo vodenja, to še posebej velja za različico s štirikolesnim pogonom xDrive z elektronsko razdelitvijo moči med obema premama in širokim razponom delujočih programov, ki prilagajajo odzivnost motorja in volana in čvrstost vzmetenja. Sedeži, še zlasti športni, so brezhibni, zvočna zatesnitev kabine zelo dobra, berljivosti in prikazu sedaj elektronskih merilnikov, ki glede na izbran program spreminjajo barve, nimkaj očitati. Prostornost in uporabnost kabine pa je še vedno povprečna, še posebej na zadnji klopi bi glede na zajetne zunanje mere (4,9 metra) in 2,97 metra v medosju pričakovali več kolenskega razkošja.

PA060972.1428446523.JPG.n.600px.jpg
Nemško urejeno voznikovo okolje, odlični doplačljivi športni sedeži, igrivi elektronski merilniki in premalo uporabnih predalov v prednjem delu BMW serije 5.

Audi se zdi v kabini podobno resen in uniformiran, a vseeno nekoliko bolj prijazen do potnikov. Za volanom je nekaj več zračnosti, potniki na zadnji klopi sedijo nekaj višje in imajo več prostora za kolena, v prtljažniku pa sta limuzinska in karavanska tekmeca precej primerljiva. Audiju zamerimo le debel okvir osempalčnega zaslona, ki mu ukazujete z vrtljivim gumbom vmesnika MMI, po želji pa se skrije v sredinsko konzolo, saj ta pošteno zmanjša aktivni del zaslona. BMW rešitev v sredinsko konzolo vgrajenega in deljivega zaslona se zdi boljša. Merilniki so klasični, zelo pregledni in enostavni. V vožnji pa le prednje gnani A6 v večini razmer tudi po zaslugi sistema drive select, ki omogoča prilagajanje odzivnosti plina in volana ter čvrstost vzmetenja, sledi tekmecu. Le pri dinamiki mu mora, predvsem zaradi le prednjega pogona testnega avta, pustiti premoč. V poletnih mesecih bo tudi dvolitrski A6 na voljo s štirikolesnim pogonom quattro.

P4051023.1428446729.JPG.n.600px.jpg
Podobna zadržanost in odlična kakovost izdelave, več mehkih oblikovnih potez in zračnosti v kabini audija A6, a tudi manjši zaslon z debelim okvirjem na sredinski konzoli.

Glede na doslej zapisane lastnosti obeh Nemcev, lahko končno odločitev prepustimo le še ceni, a žal ni tako enostavno. Preizkusna sta bil preveč različna, da bi ju neposredno primerjavi, cena limuzinskega BMW z zelo bogato opremo in štirikolesnim pogonom je segla do 68 tisočakov, le prednje gnani A6 v karavanski različici avant je za kar 12 tisočakov cenejši, a tudi bolj skromen. Bolj podrobna analiza pa pravi, da BMW 520d z zadnjim pogonom in dodanim samodejnim menjalnikom ter odštetim rednim sedem odstotnim popustom stane 46.314 evrov, audi A6 s prednjim pogonom, limuzinsko obliko in samodejnim menjalnikom pa 50.410 evrov. Razlika v ceni pa gre na račun serijskega paketa business v A6, ki med drugim ponuja tudi navigacijski sistem, parkirne senzorje, ogrevane in električno nastvaljive sedeže,... ponudbi sta torej precej primerljivi.

Ker je pred vrati izbor poslovni avto leta 2015 (PAL), pa tokrat ne bomo izpostavili zmagovalca, na končen razplet bomo počakali do konca maja. Oba Nemca se bosta namreč s še tremi tekmeci spopadla v najprestižnejši kategoriji izbora - managerski avto, prihodnji petek (17. aprila) boste lahko za enega izmed njiju ali za druge tekmece v prvi peterici glasovali tudi Vi, dragi bralci, teden dni kasneje pa bodo za volan peterice menedžerskih finalistov v AMZS centru varne vožnje Vransko sedli še ugledni slovenski direktorji in podali svoje ocene. Vse bo jasno 28. maja.

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zelene obveznice, varna izbira za preudarne vlagatelje

Varna in donosna naložba je zelena obveznica, ki služi tudi za financiranje prehoda na trajnostno in nizkoogljično gospodarstvo

Preberite tudi:

16.04.2015
FINANCE
Avto
Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X5 v vlogi vsestranskega menedžerskega avtomobila 7

BMW luksuzni terenec vozi že v četrto generacijo, ki je bila razkrita danes ponoči. Novinec je nekaj večji, podobno prostoren, precej naprednejši in oblikovno predvidljiv.

FINANCE
Avto
Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3
Avto
AvtoMiloš Milač Okoljski predpisi bodo odnesli legendarni BMW M3 2

Prvega junija se poslavljata BMW M3 in M550i

FINANCE
Avto
Pri BMW stavijo na električno prihodnost
Avto
AvtoUroš Božin Pri BMW stavijo na električno prihodnost 5

Po rekordnem letu se delničarjem BMW napovedujejo rekordno visoke dividende

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet
Avto
AvtoMiloš Milač Najmočnejši BMW M2 iz Slovenije ušel na splet 2

Slovenski BMWBLOG je dobra dva tedna pred uradnim razkritjem objavil fotografije in podatke o BMW M2 competition. Pobeg iz Sloveniji ni prvi za BMW

FINANCE
Avto
Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje
Avto
AvtoMiloš Milač Novi BMW X4: kako je robustni kupe zapeljal v ospredje

Novi BMW X4 je večji, prostornejši, oblejši in ima izrazitejši značaj kot v prvi generaciji; v Sloveniji bo 18. julija letos.

FINANCE
Avto
Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2
Avto
AvtoUroš Božin Tako je BMW v rekordnem letu kljub manjši prodaji dizlov zmanjšal izpuste CO2 1

V živo spremljamo letno tiskovno konferenco skupine BMW

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)