Avto

20 let sistema ESP

Pred dvajsetimi leti se je zgodil prelom v aktivni varnosti osebnih vozil. Mercedes-Benz je predstavil varnostni sistem ESP, ki je danes del obvezne opreme vsakega vozila

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

04.04.2015 14:12
Čas branja: 1 min

Marca 1994 so na Švedskem v primerjalnem testu po zasneženem jezeru preizkušali delovanje sistema ESP, ki vozniku omogoča nadzor vozila tudi v ekstremnih situacijah. Vozilo z njim ni imelo težav pri vožnji in je poligon prevozilo brez težav, tisto brez ESP pa je nenehno spodrsavalo in izgubljalo stik s podlago. Skupni razvoj Mercedes-Benza in Boscha je navdušil, aprila 1995 pa je sistem postal del serijske proizvodnje v modelu S 600 kupe, ki je postal prvi avtomobil s sistemom ESP. Kmalu za tem sta bila s tem sistemom opremljena tudi limuzina razreda S in roadster SL, v dvajsetih letih pa je ESP postal del obvezne opreme vseh vozil.

1035486a92f1555

Professor Fritz Nailinger, vodja razvoja pri Daimlerju, je leta 1959 predstavil patent imenovan "control device". Namen sistema je bil preprečiti zdrs koles s pomočjo zaviranja. Ideja je ostala v teoriji vse dokler ni prihod mikroelektronike in sistema ABS omogočil, da zadeva postane realnost. Sistem ESP je nadgradnja do tedaj razvitih sistemov - začelo se je s sistemom ABS, ki se je v razredu S pojavil leta 1978. Sledil je razvoj sistema za nadzor zdrsa pogonskih koles (ASR), ki vozniku omogoča, da ima površina kolesa nenehen stik s podlago in da ne prihaja do neželenega zdrsa.

1035497b91f1913a

Sodobni sistem ESP s pomočjo senzorjev premika v vozilu zaznava sile, ki delujejo na vozilo. Ko sistem zazna kritično situacijo bo najprej posegel z odvzemom moči motorja in dodatno še z zaviranjem posamičnega kolesa. Na ta način ima voznik nenehen nadzor nad vozilom. Kljub elektroniki se je potrebno zavedati omejitev zakonov fizike.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite + poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Nepremičnine
Nepremičnine Kakšen mora biti kakovosten servis kosilnice

Vključevati mora vse potrebne preglede in popravila kosilnice oziroma vrtnega traktorja ali riderja – opravite ga pri strokovnjaku.

FINANCE
Subvencije
Metanje denarja skozi okno? Država plačala e-projekt, ki morda ne bo nikoli uporaben
Subvencije
SubvencijeTeja Grapulin Metanje denarja skozi okno? Država plačala e-projekt, ki morda ne bo nikoli uporaben 3

Več kot 160 tisoč evrov je že šlo za informacijsko rešitev, ki po več kot dveh letih od izdelave še ni v uporabi.

FINANCE
Avto
Daimler rekordni dobiček deli z zaposlenimi
FINANCE
Avto
Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci
Avto
AvtoMiloš Milač Vsemogočna tehnika, ki motoriste varuje pred padci 4

Rešitve iz avtomobilske industrije se hitro selijo na dve kolesi. Senzorji, elektronika in druga tehnologija skrbijo predvsem za varnost motoristov.

FINANCE
Prevozi
Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja
PRO
Prevozi
Prevozi
PrevoziRedakcija Prevozi Stroji v vlogi prevoznikov, reševalcev in motilcev prešibkega omrežja (PRO)

Transport poganjajo stroji, tovornjaki, dostavniki in drugi. V drugačnih konfiguracijah živijo življenje delavcev, denimo na poplavnih območjih Črne na Koroškem, ki smo jo obiskali sredi februarja.

FINANCE
Avto
V Sloveniji se vrstijo kraje dragih avtov, kako tatovi premagajo brezkontaktno ključavnico?
Avto
AvtoMiloš Milač V Sloveniji se vrstijo kraje dragih avtov, kako tatovi premagajo brezkontaktno ključavnico?

Novembra lani so trije Poljaki v Ljubljani ukradli prestižna BMW 530 in Meredes-benz S 350 z brezkontaktno ključavnico. Tatovi so se naučili premagati elektroniko, zato tudi sodobni avti niso več varni pred njimi.

FINANCE
Avto
Daimler ohranja primat med elito