Skorajda ravna cesta do cilja, izbire avtomobila, je v zadnjih dveh desetletjih dobila kar nekaj zavojev, danes pa izgleda kot neprehoden labirint. Univerzalnega odgovora zato ni, saj tudi kupci nimamo univerzalnih želja in potreb. Kateri avto je pravi, si bo moral odgovoriti vsak sam. Do odgovora pa boste prišli precej lažje, če boste pošteno pregledali trg, izračunali končne cene znižane s popusti in preverili, kaj vam sploh ustreza. Današnja ponudba in raznolikost avtomobilov je tako velika kot še nikoli doslej, nekdanja pravila o mejah med razredi pa skorajda ne veljajo več.
Tabuje podira tudi sila drugačen športni terenec - lexus NX300h, ki je v pravih rokah kot darilo avtomobilske industrije, v napačnih pa vir razočaranja. V prvo skupino sodi srbska vlada, ki je bogatejša za 33 toyotinih in lexusovih hibridov.
Lepo presenečenje nam je na preizkusu pripravil tudi najcenejši električni avto na trgu renault zoe, ki nam elektromobilnost tudi po zaslugi včerajšnjega sklepa vlade o
subvencijah za električne avtomobile približuje kot še nikoli doslej.
Širši pogled o tej tematiki smo dobili v pogovoru s podpredsednikom Renaulta Denisom le Votom, kakšne načrte ima Francoz z električnimi avti, zakaj meni da jih morajo lokalne vlade sofinancirati in kako, če sploh, komentira uspeh ameriške Tesle.
V kateri smeri vozi avtomobilska industrija, dobro prikazujejo inovacije Forda, Opla in Chevroleta. Še bolj vznemirljiv je lebdeči skuter podjetij Bosch in Floatility, presenetljiv pa prvi avto, ki je zapeljal iz 3D tiskalnika.
Zelo prizemljeni, a vseeno sodobni mazdi6 in CX-5 sta ob tem z manjšimi spremembami zapeljali v drugi krog, hyundai je kompaktnemu i30 dodal nekaj popra, s katerim je v preteklosti že dražil model scoupe turbo, Seat pa se z leonom X-perience podaja tudi na slovenska brezpotja.
Dobre avtomobilske zgodbe pogosto prihajajo iz Nemčije, v tem tednu je Porsche presenetil svoje zaposlene z bonusom v višini 8.600 evrov, v Nemčijo gre tudi zmaga v izboru za svetovni avto leta - to lovoriko si je prislužil mercedes-benz razreda C. V Franciji pa si nagrade izplačujejo predvsem šefi.
Avtoposel se dokončno prebuja tudi v Evropi, marec je bil že 19. zaporedni mesec rasti prodaje avtomobilov. Številke so vsaj v teoriji dobre tudi na našem trgu. Sosednji Hrvati ob tem množijo registrske tablice, letos bodo imeli kar 128 različnih.
V raznolikost vozi tudi Mercedes-Benz, leta 2020 namreč na trg prihaja s prvim poltovornjakom, ponudbo hibridov širi Toyota z modelom rav4 hybrid, Škoda pa se podaja v navtične vode, se je glasila njihova prvoaprilska šala. Prav nič pa se pri tej znamki ne šalijo s fabio combi, malim karavanom z največjim prtljažnikom v razredu, ki 530 litrsko luknjo ponuja že za manj kot deset tisoč evrov.
Instext('Ste že glasovali za Najlepši avto leta, izberite pet vam najljubših in se uvrstite v boben za nagrado - preizkus tesle model S.')
Ste zamudili moje prejšnje pismo?
Če še niste prijavljeni na moje pismo - prijavite se in naslednjega boste prejeli prihodnji petek v e-poštni nabiralnik. Zagotovite si pregled avto panoge na enem mestu, delite ga tudi s prijatelji, sodelavci,...Prijavite se tu!
Uspešen delovni teden Vam želim
Miloš Milač, urednik portala avto.finance.si
P.S.: Spremljajte nas tudi na Twitterju.