Hyundaijeva oblikovalska filozofija »Fluidic sculpture« je bila na trgu dobro sprejeta, saj je nakupni razlog številka 1 postal prav dizajn. Eleganca, atraktivnost in dinamičnost druge generacije modela i30 so tudi pripomogli k spremembi percepcije dojemanja Hyundaija v Evropi, osveženi model pa naj bi tri leta po lansiranju uspeh le še nadgradil.
Prenovljeni Hyundai i30 je zdaj pripeljal tudi v Slovenijo, paleto znova sestavljajo tri različice (3-vratna, 5-vratna in karavanska). Vse se ponašajo z nekoliko osveženo podobo, tremi novimi barvami in nekaj platišči, izboljšano motorno učinkovitostjo, novim menjalnikom in 1,4-litrskim motorjem ter številnimi funkcijami, ki povečujejo udobje in varnost. Kot pika na i je tukaj še novi zmogljivi 1,6-litrski bencinski turbo motor s 137 kilovati (186 KM), s katerim Hyundai v i30 vnaša dirkaški duh ter z njim pogumno vstopa v razred "hot hatchev". Več spodaj
Bogatejši paket Comfort osnovni i30 sicer podraži za 1.200 evrov, Style še za tisočaka, s paketom Xenon pa cena zraste še za 2.400 evrov. Karavan je od 3- in 5-vratne različice dražji za tisoč evrov, najbolje prodajana različica (i30 wagon 1.6 CRDi 110 Comfort) pa velja 16.690 evrov. V vseh cenah je že upoštevan prihranek v višini 2.000 evrov, mesečno naj bi i30 pri nas našel 50 kupcev ter enega, ki bo posegel po turbo različici.
Prenova i30 ni posegala v mere vozila, ključne dimenzije tako ostajajo enake kot prej (dolžina 430-448,5 cm, širina 178 cm, medosna 265 cm), pri čemer gre v osnovi v prtljažnik 378 (3- in 5-vratna izvedenka) oziroma 528 litrov (wagon) in je z zlaganjem sedežev povečljiv na 1.316 oziroma 1.642 litrov. Avto so zasnovali v nemškem tehničnem centru, nastaja pa še naprej v čeških Nošovicah.
Rahla osvežitev zunanjosti prinaša predvsem novo, izrazitejšo masko motorja, v nekaterih različicah bi-ksenonski žarometi ter rahlo spremenjene zadnje luči. Dosedanjim 12 barvam karoserije se pridružujejo tri nove, s strani pa i30 osvežujejo nova 16-, 17- ali 18-palčna platišča.
Tudi v notranjosti večjih sprememb ni, na voljo so črno, bež in modro oblazinjenje blaga, kombinacijo blaga in usnja ali prestižnega usnja. Za večje udobje potnikov skrbi boljša zvočna izolacija, tudi vibracij je manj.
Prenova tako večjih sprememb na pogled ne prinaša, več novega pa je pod kožo. Nov krmilni mehanizem je odziven, hiter in natančen, kar poskrbi za tipično evropsko obnašanje vozila v vožnji, električni servo-volan pa je moč prilagajati osebnemu stile vožnje v treh nivojih - comfort, normal in sport.
Dosedanja motorna paleta je nadgrajena in razširjena, skupaj je na voljo sedem bencinskih in dizelskih agregatov. Vsi so v skladu z Euro 6 normami, z močjo od 66 kW (90 KM) do 137 kW (186 KM). Pri dizlih so na voljo tri različice od 66 kW (90 KM) do 100 kW (136 KM), močnejši 1,6-litrski ima zdaj več moči in navora (260 Nm). Pri bencinarjih so na voljo trije atmosferski motorji z močjo od 74 kW (100 KM) do 99 kW (135 KM) - 1,4-litrski je nov - ter turbo različica 1,6-litrskega.
Ob šestih zračnih blazinah ter opcijsko sedmih in sistema za pomoč pri speljevanju v klanec i30 na tržišče prihaja z več razpoložljive aktivne in pasivne varnostne opreme. Tako uvaja bi-ksenonske žaromete, varnostno opozorilni sistem proti nenamernem prečkanju črt vozišča ter nadgrajeno aktivno pomoč pri parkiranju.
Prvič v i30 so na voljo sprednji sedeži s posebnim sistemom prezračevanja oziroma hlajenja. Seznam opreme vključuje tudi električno nastavljiv voznikov sedež v 10-ih smereh, ogrevana prednja sedeža, ogrevan volan, pametni ključ, tempomat z omejevalnikom hitrosti, navigacijski sistem s 7-palčnim barvnim zaslonom na dotik, senzor za dež, dvopodročno samodejno klimatsko napravo, panoramsko sončno streho...
Glavna novost ob prenovi i30 je turbo bencinski motor z največjo močjo kar 137 kW (186 KM) ter 265 Nm navora med 1.500-4.500 vrtljaji. Do zdaj česa podobnega ni bilo v ponudbi, Hyundai pa s 3- ali 5-vratnim novincem nagovarja ljubitelje športnih voznih lastnosti in drznejšega dizajna.
i30 Turbo tako do stotice s pomočjo 6-stopenjskega ročnega menjalnika pospeši v osmih sekundah ter doseže najvišjo hitrost 219 km/h, v primerjavi z običajnim atmosferskim motorjem pa ponuja za 28 odstotkov večjo moč ter 38 odstotkov več navora. Avto je ob tem bogatejši za bolj športno podvozje, 18-palčna platišča z zmogljivejšimi zavorami in bolj neposrednim servo volanom.
Razumljivo je na slovenski predstavitvi pritegnil veliko pozornosti, sploh ob podatku, da je bil razvit v Hyundaijevem razvojnem centru na Nürburgringu s poudarkom na športni vozni dinamiki združeni z vsakodnevno uporabnostjo.
Oblikovalska ekipa je i30 Turbo ob tem namenila številne spremembe, ki ga loči od običajnih bratov in sester. Športni značaj na zunaj poudarjajo drugačna maska motorja, prednje LED luči, rdeči detajli na sprednjem in zadnjem odbijaču ter dvojna izpušna cev.
V notranjosti najdemo školjkaste sedeže z rdečimi detajli, drugačno instrumentno ploščo in rdeče dodatke na volanskem obroču, prestavni ročici in vratih.
Za začinjeno različico i30 je treba odšteti 23.400 (Limited) oziroma 26.450 evrov. Krajši preizkus je pokazal, da motor vleče zvezno, krepko pa s pljuči zadiha pri okoli 3.000 vrtljajih. Avto je odlično vodljiv, k čemur pripomoreta neposrednejše krmiljenje in uglašeno športno podvozje, za športnika pa bi lahko tudi izraziteje božal ušesa. Približno 10 kupcev na leto bo za svoj denar vseeno dobilo zgleden športni paket.
Foto: Matej Kačič, Hyundai