Avto

Kako se prebiti skozi labirint ponudbe avtomobilov in izbrati pravega

Ločnice med avtomobilskih razredi se brišejo, prava izbira je zato vse težja; pred nakupom avtomobila prevetrite širši krog kandidatov, preverite cene in stroške med uporabo

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.04.2015 16:46
Čas branja: 4 min

Kateri avto je pravi zame ali za moje podjetje, je pri ceni stroškov pomembna zgolj cena, morda poraba goriva ali pa blagovna znamka? Mora biti poslovni avto res zgolj klasična limuzina ali karavan in ali so električni avti res le stvar okoljskega navdušenja, ne pa tudi uporabnosti?

nal-2015-glasuj.1427294263.jpg

To so vprašanja, ki bi si jih pred nakupom avtomobila za svoje ali za službene potrebe moral postaviti vsak posameznik, podjetje. Še veliko več je vprašanj, ki vodijo do odgovorov, pomembnih pri iskanju pravih rešitev. V današnji poplavi ponudbe avtomobilov na trgu je namreč vse težje najti pravo izbiro, nekdaj v preteklosti uveljavljeni vzorci nakupa pa držijo vse redkeje.

izhod-ss.1427899592.jpg.o.600px.jpg

Skozi labirint do cilja le s sledenjem potrebam

Razlog je v tem, da se meje med posameznimi razredi podirajo, današnji enoprostorci so po lastnostih vse bližje klasičnim limuzinam in športnim terencem, tudi potniškim dostavnikom, ki so v zadnjem desetletju odvrgli delovna oblačila in postali pravi osebni avtomobili.

Meje med njimi se brišejo tudi zato, ker imajo vse pogosteje karoserijsko zelo različni avtomobili enake osnove, poganjajo jih enaki motorji, vozniki uporabljaj enake menjalnike, potniki pa sedijo v osnovi enakih, a le v podrobnostih dodelanih sedežih. Proizvajalci tako izdelajo avtomobile za vsak okus, ne da bi pri tem preveč zapravili za njihov razvoj in s tem tvegali poslovni neuspeh, če se katera od različic ne bi dobro prijela oziroma na trgu ne bi dosegla dovolj visoke cene, potrebne za njeno rentabilnost.

Kupec se v tem labirintu ponudbe lahko znajde in pravilno odloči le, če sledi svojim potrebam in željam ter ne zaide preveč iz smeri začrtanega proračuna za nakup ali najem avtomobila. Bolj ga vlečejo čustva, ki jih je pri avtomobilih sicer težko izklopiti, dlje bo od racionalne izbire.

Visoki popusti ne povedo nič o ceni

Tu so še ceniki, ki so danes pri določenih znamkah le osnova za visok popust, pri drugih pa po dolgem času celo sporočajo pravilno vrednost. Kljub temu so še vedno le izhodišče za nadaljnja pogajanja, vsekakor pa tudi cene z odštetimi popusti nikakor ne sporočajo, koliko vas bo avto stal v denimo treh letih uporabe. Njegove stroške bo določal upad vrednosti, ki je sicer v tem trenutku še neoprejemljiva postavka, a izkušene lizinške hiše ga znajo že natančno izračunati, določiti tržna gibanja in oceniti vrednost avta denimo v letu 2018.

Kako globoko boste morali poseči v denarnico, bodo odločali tudi velikost koles, 18-palčna so lepa, a imajo drage pnevmatike. Razkošna oprema vam bo čez nekaj let vrnila le tretjino dodatno vloženega denarja, pravilno izbrana oprema - predvsem varnostna in uporabna - pa dve tretjini ali še več.

Prava izbira povezana tudi z lokalnim okoljem

Raznolikost oblik, zasnov in pogonov - od bencinskega, dizelskega, plinskega in električnega, tudi kombiniranega (hibridnega) - je danes precej večja kot v prejšnjih letih.

Današnji avtomobili so odgovor na okoljske predpise, želje in potrebe kupcev ter njihov življenjski standard. Ker so pogoji v različnih državah EU različni, imajo lahko električni avtomobili pri nas (še) vedno precej manjšo uporabno vrednost kot v prestolnici katerekoli zahodnoevropske države, avtomobili na plin so manj smiseln nakup, čeprav to vse manj drži, kot denimo v Italiji, kjer država v celoti financira nakup plinske vgradnje.

nal-2015-glasuj.1427294263.jpg

Z izpusti ogljikovega dioksida in še bolj pomembno, večkrat spregledanega dušikovega oksida skromne hibride pa morajo kupcem približati predvsem uporabnost ter učinkovitost tehnologije in ugodne cene, vladna pomoč je pri tem v Sloveniji neznatna, vsekakor precej manjša kot v zahodnih državah. Zato je prava izbira avtomobila povezana tudi z lokalnim okoljem.

Znamka lahko prinese vsebino, ne le visoko ceno

Vse to imamo v mislih v teh dneh, ko končujemo prvi del izbora Poslovni avto leta 2015. Kandidate smo razdelili v tri kategorije, katerih meje oblikujejo predvsem cena, stroški in tehnika.

Službeni od letos vozijo v treh velikostnih razredih, od renaulta twinga do volkswagna golfa sportsvan, ki se po zgornjih merilih že skoraj dotika poslovnih. Ti se začnejo pri mercedes-benzu razreda B in BMW serije 2 active tourer, ki s ceno presegata svoje tekmece.

Športni terenci vzporedno s karavani, limuzinami

Izračunali smo, da jima to vsaj delno uspeva tudi s tehniko, udobjem, varnostjo in vrednostjo po treh letih uporabe. Oba enoprostorca segata cenovno v razred klasičnih poslovnih limuzin tudi zato, ker so imajo novi volkswagen passat, ford mondeo, osveženi peugeot 508, mazda6 in subaru outback ter še nekateri drugi za nižjo oziroma za podobno ceno ponujajo precej več kot v preteklosti.

V nekoliko širši cenovni okvir pa sodijo tudi športni terenci, ki so v zadnjih nekaj letih pridno izgubljali kilograme, robustnost in tudi terenske lastnosti, naučili so se varčevati z gorivom in spopadati z zavoji.

Če je njihova vrednost res toliko višja kot cena, pa določa predvsem odkupna vrednost rabljenih, tudi tehnika, prostornost in vsestranskost, kolikor jo je še ostalo pri sodobnih, vse bolj le prek dveh koles gnanih predstavnikih tega razreda.

Poslovne limuzine s ceno lovijo zaostanek

V to so proizvajalce prisilili trendi, ki so usekali po prodaji klasičnih poslovnih avtov srednjega razreda. Ta v Evropi upada že od leta 2009, kupci pa uhajajo k športnih terencem dveh ali treh velikostnih razredov.

Tega se dobro zavedajo pri Renaultu, zato so požrli ponos in upokojili pionirja velikih enoprostorcev espaca, konec se bliža tudi za klasično petvratno laguno, na trg pa prihaja novi espace, ki je mešanica med enoprostorcem in športnim terencem, je nekakšen crossover poslovni karavan z izdatnim prostorom za potnike in prtljago, a vseeno ne več tako izdatnimi merami v višino in maso, da bi odgnal klasične poslovne kupce.

Espace je med zadnjimi zapeljal tudi v izbor PAL, ravno v teh dneh pa ocenjujemo, kako dober je Renaultov križanec za 30 tisočakov v primerjavi s volkswagnom passatom za 28, fordom mondeom za 26 tisočakov ...

Avto za direktorje so danes za številko manjši

Manj racionalnosti, a vseeno precej več kot leta 2008, je v managerski kategoriji, kjer so se slovenski kupci - od gradbenih baronov, predsednikov uprav državnih in zasebnih podjetij do finančnikov in odvetnikov večinoma presedli iz BMW serije 7, audija A8 in mercedes-benza razreda S v razred nižji - višji srednji avtomobilski razred, kjer na trgu trenutni kraljujejo BMW serije 5, audi A6 in mercedes-benz razreda E, tudi volvo S80, lexus GS in druge. Med omenjenimi avtomobili so razlike velike, ne le v cenah, ampak tudi v tehnologiji, zmogljivostih in prestižu, ki ga kupci zahtevajo od avtomobilov.

Pri 50 tisoč evrih so te zahteve drugačne kot pri ceni 100 tisoč evrov, primerjava med njimi pa je mogoča le, če na tehtnico poleg cene postavimo še vse druge lastnosti.

PAL 2015: kateri so najlepši in najboljši avtomobili

Za zdaj zgolj za ogrevanje pred začetkom glasovanja med finalisti izbora Poslovni avto leta - PAL, ki se začne 17. aprila, poteka izbor najlepšega avta. Lani je zanj glasovalo prek deset tisoč bralcev, zmagovalec pa je na koncu postal maserati ghibli. Sredi aprila bomo v reviji PAL 2014 razglasili finaliste, določitev najboljših po zgoraj zapisanih merilih pa bomo prepustili vam, bralcem, da z glasovanjem podate končno sodbo. Najimenitnejši managerski avtomobili se bodo konec aprila srečali še z desetimi uglednimi direktorskimi imeni. Konec maja pa bomo na slovesnem dogodku razglasili letošnje zmagovalce.

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi
Avto
AvtoMiloš Milač Avtomobili, ki premikajo meje mobilnosti in belgijski boj z goljufi

Električni teden so zaznamovali novi nissan leaf, celostno zelo dober avto za katerega verjamem, da bo prinesel nov premik na trg električnih avtomobilov. Ponovno sem primerjal dizelski in hibridni BMW, tokrat petici z oznako 520d in 530e, izid je zanimiv. Preverili smo še evropsko prodajo avtov, avtomobilski salon v Detroitu in se poglobili v dva SUV ter dva prava terenca. Res je, niso še izumrli!

FINANCE
Avto
Čas je za najboljše!
Avto
AvtoMiloš Milač Čas je za najboljše!

Teden tekmovalcev in zmagovalcev – objavljamo podroben PRIMA – primerjalni test kar 13 (!) avtomobilov B-razreda, v katerega je ekipa osmih medijev vložila veliko časa in truda. Vrstni red vas bo morda presenetil, vsaj nas je. Potem so tu finalisti PAL – 20 avtomobilov v štirih kategorijah, z opisi, cenami, podrobnostmi, čaka na vas, dragi bralci, da nam pomagate izbrati najboljše. To pa še ni vse, razburljiv teden je prinesel razkritje novega forda focusa, spremljali smo ga v Londonu, kopico novic iz Volkswagna in še marsikaj.

FINANCE
Avto
Službeni z največ vsebine za zahtevano ceno
Avto
AvtoMiloš Milač Službeni z največ vsebine za zahtevano ceno

Nikoli ni bilo drugače, verjamemo, da tudi v prihodnje ne bo. Naša kategorija službenih avtomobilov ponuja največ, kar kupec dobi za odšteti denar. Racionalnost se splača, še posebej danes, saj kandidati postajajo vse bolj sodobni.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
35 nasvetov, kako do pravega avtomobila
Avto
AvtoMiloš Milač 35 nasvetov, kako do pravega avtomobila

Kakšnega sploh potrebujete, kako si izpogajati najboljšo ceno, kako je z elektriko in priključnimi hibridi in katere informacije morate pridobiti, da sestavite celotno stroškovno bilanco avtomobila

FINANCE
Avto
Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici
Avto
AvtoUroš Božin Avtosalon v Washingtonu: romantika in tiho bogastvo v ameriški prestolnici 9

Bi imeli 650-konjskega camara ali ogromen poltovornjak za 50 tisoč evrov? V ZDA nič nenavadnega.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)