Avto

Grize z oblinami, boža z vsem drugim

Test: lexus NX300h F-sport je resnično dobra alternativa nemškim tekmecem, a hladnega vas ne bo pustil. Nekaterim bo segel do srca, druge bo ujezil

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

01.04.2015 06:54
Čas branja: 3 min

Ste se kdaj naveličali ropota pri vžigu in teku motorja, nadležne sekunde oklevanja pred speljevanjem in drugih grobosti, ki jih v sebi nosijo tudi prestižni srednjeveliki nemški športni terenci. Večina kupcev te lastnosti sicer vzame v zakup, označijo jih kot del nemške klenosti, nekatere pa kljub dolgoletnemu poliranju še vedno grobi dizli motijo. Rešitev so le bencinski motorji, njihov delež lahko štejemo v redkih odstotkih, ali pa umirjen hibridni sklop.

nal-2015-glasuj.1427294263.jpg

P3170551.1427848824.JPG.e.600px.jpg
Lexus NX300h je avto nasprotij, z obliko 4,66 metra dolge karoserije izsili pozornost in zadovolji tudi bolj zahtevne oči. Ko vas zvabi za volan, pa predvsem pomirja in razvaja. Cena bogato opremljenega NX300h F-sport je slabih 53 tisoč evrov, torej na ravni nemških tekmecev z dizelskim motorjem, samodejnim menjalnikom in štirikolesnim pogonom ter slabšo opremo.

Ja, v svileno tihem lexusu NX300h zgoraj opisanih težav ne boste imeli. Pogonski sklop sestavljen iz 2,5 litrskega štirivaljnega bencinarja s 133 kilovati in elektročnega motorja s 105 kilovati (skupna moč sistema je sicer 145 kilovatov oziroma 197 konjskih moči) namreč ob zagonu deluje neslišno. Iz garaže se boste odkotalili le z zvokom, ki ga ustvarjajo pnevmatike ob stiku s tlemi. Tudi od nekoliko bolj odločnem pritisku plina, ki bo v hipu in nezaznavno prebudil bencinski motor, vam ne bodo šli lasje pokonci. Ob speljevanju in dodajanju plina ne bo značilnega zamika, obotavljanja, elektro motor bo vselej poskrbel za takojšen odziv in bo živahno premaknil skoraj 1,8 tone težkega športnega terenca. Kot nalašč za umirjeno vožnjo po stranskih cestah v službo, za izlet do Bleda in krog okoli jezera. Poraba bo skromna, celo presenetljivo. Številke okoli tovarniško objubljenih petih litrov niso iluzija, realno in brez posebne pazljivosti, le z nežnostjo, pa bo motor spil dobrih šest litrov, okoljsko osveščeni kupci bodo vriskali za njegovim volanom,..

P3170557.1427848953.JPG.s.600px.jpg

Menjalnika sploh ne bodo zaznali. Prednastavljenih stopenj nima, ob nežnem dodajanju plina pa deluje nezaznavno, ne sili v višje vrtljaje. Tudi po zaslugi precej natančnega volana, kljub višji karoseriji precej nevtralne lege in skromnega nagibanja karoserije, se bodo zapodili še med zavoje in tam dobili kar nekaj zabave, ki jo obljublja za lexus precej drzna oblika; seveda v mejah razreda v katerega sodi NX.

Bere se kot pravljica in tudi je, če kupec sestavi pravi seznam želja, ki vključuje postavno obliko srednjerazrednega športnega terenca, veliko razkošja, prestižno poreklo, tih in uglajen stroj, ki je tudi varčen in vse skupaj poveže z umirjeno rabo na kratkih in srednjedolgih relacijah. Za takšne kupce je NX300h kot nalašč.

P3170591.1427849133.JPG.c.600px.jpg

Realnost, še zlasti v dizelsko obarvani Evropi, je seveda drugačna. Voznik, ki se bo v lexusa NX300h presedel iz audija Q5 2.0 TDI, BMW X3 20d ali mercedes-benza GLK 220 CDI, bo hitro pričel pogrešati tipično evropske lastnosti. V Lexusu ga bo ob močnejšem pritisku na plin zmotil povečan, sicer ne pretirano moteč hrup motorja, ki ga v visoke vrtljaje požene in tam tudi zadrži brezstopenjski menjalnik. Na avtocesti bo pri stalni hitrosti 130 kilometrov na uro sicer slišal predvsem tok vetra okoli karoserije, vznevoljila pa ga bo poraba, ki bo segla proti devetim litrom, to je vsaj liter več kot pri njegovem dizlu.

P3230903.1427849224.JPG.n.600px.jpg
Urejena, bogato opremljena in celo, zaradi barv, nemško resna potniška kabina.

Pred sosedi bo skrival podatek, da njegov lexus potegne le do 180 kilometrov na uro, čeprav v praksi ta podatek nima večje negativne vrednosti. Pogrešal bo še dizelski navor pri nizkih vrtljajih pri prehitevanju, pogonski sklop NX300h se sicer urno odzove na dodajanje plina, do stotice skoči 9,2 sekunde, a za živahnost seveda vselej potrebuje visoke vrtljaje. Ko se bo zapeljal do vikenda in po vzpenjajoči gozdni poti za šalo ali zares izzval še štirikolesni pogon, pa mu lexusov motor na zadnji osi s 50 kilovati moči ne bo mogel ponuditi tako dobrega oprijema kot klasičen pogon v njegovem Nemcu; pri daljšem vzpenjanju pa bo za nekaj trenutkov ostal celo le s prednjim pogonom.

P3230882.1427849382.JPG.w.600px.jpg

Nikakor pa se ne bo mogel pritoževati nad urejenostjo potniške kabine, ki združuje nemško resnost oblik in materialov, tudi temnih barv, odlično kakovost izdelave, zelo bogato založenost opreme paketa F-sport (poleg usnja, navigacije vključuje tudi cel kup varnostnih sistemov) in ergonomijo na visoki ravni, ki jo označujejo čvrsti in udobni, sicer nekoliko previsoki prednji sedeži, veliko predalov in prostornost v prednjem delu kabine in na zadnji klopi. Tudi čez 555 litrski prtljažnik se ne bo pritoževal, užival bo v električnem zlaganju zadnje klopi, sproži jo pritisk gumba, in se nekaj časa privajal na drsno miško na sredinski konzoli, ki ukazuje informacijskemu zaslonu na vrhu sredinske konzole.

P3170577.1427849484.JPG.n.600px.jpg

Res je, tale lexus polarizira. Privlači z obliko, voznimi lastnostmi, opremo, varnostjo in kakovostjo. Navduši z odlično delujočim hibridnim sklopom, kako učinkovit bo, pa je odvisno zgolj od njegovega voznika. Razočaral pa bo tiste, ki v športnem terencu iščejo značilno nekaj značilne robustnosti, pri pogonu in dizelskem motorju. Vseeno, kombinacija je posrečena in vredna pozornosti, preizkusne vožnje. Prednosti znajo pretehtati ali pa tudi ne,...

Foto: Miloš Milač

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
FINANCE
Avto
(video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV
Avto
AvtoMiloš Milač (video) Lexusovo orožje med prestižnimi kompaktnimi SUV 4

Japonski Lexus je pred uradno predstavitvijo na ženevskem avtosalonu razkril nekaj podrobnosti novega kompaktnega športnega terenca UX, na trgu bo predvidoma konec letošnjega leta

FINANCE
Avto
Gostoljubje iz prve roke
Avto
AvtoMiloš Milač Gostoljubje iz prve roke

Obiskali smo Lexusovo prestižno letališko ložo Lounge by Lexus na terminalu A bruseljskega letališča, s katero želi japonska znamka potencialnim kupcem nekoliko subtilneje zlesti pod kožo. Vstop vanjo imajo imetniki srebrnih in zlatih kartic združenja Star Alliance in vozovnic poslovnega razreda.

FINANCE
Avto
Nov prostor za okoljskega velikana
Avto
AvtoJanez Kovačič Nov prostor za okoljskega velikana

Lexus RX je v L-izvedbi 11 centimetrov daljši in s šestim oziroma sedmim sedežem, zato tudi težji, pa za približno tri tisoč evrov dražji od krajše izvedenke

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)
FINANCE
Avto
Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov
Avto
AvtoMatej Kačič Pet metrov japonske prefinjenosti za manj kot 50 tisočakov 9

Hibridni lexus ES 300h bo pri nas novinec v razredu poslovnih limuzin, ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine pa v praksi navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.

FINANCE
Avto
Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž
Avto
AvtoMiloš Milač Kako japonska gostoljubnost zasenči nemški prestiž 4

V ljubljanskem salonu Lexusa so nam pokazali, kaj pomeni prava gostoljubnost

FINANCE
Avto
Premijska odličnost po japonsko
Avto
AvtoMatej Kačič Premijska odličnost po japonsko 3

Lexus ES 300h: novinec v razredu poslovnih limuzin ob luksuzu in prostornosti na skoraj petih metrih dolžine navduši tudi z zmerno porabo in ne pretirano ceno.

FINANCE
Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje
PRO
Finance
Spletni dogodek
Redakcija Mojih financ Poplave in potresi: kako pametno zavarovati premoženje (PRO)