Avto

Dvojčici sedaj obvladata kodo jezik

Mazda6 in CX-5 sta po le nekaj letih že zapeljali pod nož, popravljene se obline, opreme, tehnika in kabina, cene so ostale na prejšnji ravni

Izpostavljamo

FINANCE
Avto
Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike
Avto
AvtoMiloš Milač Prva vožnja s porschejem macanom e: konec bencinske in začetek električne romantike 8

Ekskluzivno - po terenskem poligonu in stezi Porschejevega centra v Leipzigu z novim električnim porschejem macanom, elektrozverino z več kot 600 konji, ki bo v celoti nadomestila bencinskega macana.

FINANCE
PMM
(Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega
Pametna mesta in mobilnost
Pametna mesta in mobilnostMiloš Milač (Miloš živi trajnostno, 22. del): Primerjava – električni avto je že danes cenejši od bencinskega 14

Električni avtomobili so tudi cenovno vse bliže primerljivim bencinskim. Po natančnem izračunu, ki vsebuje tudi spodbude Eko sklada, pa so lahko celo precej cenejši, dokazujem na podlagi novega domačega električnega avta – cupre born bold.

FINANCE
Manager
Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta
Manager
ManagerMiloš Milač Moje najlepše in najbolj znamenite ceste sveta 4

Vzpon na Transfagarasan v Romuniji, Džebel Hafit v Abu Dabiju, Visoki Atlas v Maroku, Angeles Crest v Kaliforniji, prek otokov do Key Westa na Floridi ali preprosto med zavoji slovenskih biserov.

31.03.2015 08:09
Čas branja: 2 min

Leta 2012 se je ob prihodu nove mazde CX-5, kompaktnega športnega terenca, ki se je spogledoval z razredom višje, zdelo da novi jezik kodo Japonki ne gre prav gladko z jezika. Po zapisu mazdinih oblikovalcev naj bi novi oblikovalski jezik prvič izgovorjen v konceptu shinari ponazarjal moč, lepoto in napetost ujeto v trenutku gibanja.

DSC03778.1427789691.JPG.e.600px.jpg
Sedaj še več podobnosti pri oblikovnih potezah, zasnovi karoserije, motorjih in drugi tehniki, a še vedno zelo različne mere obeh mazd. Športnoterenska CX-5 (zgoraj) je dolga 4,55 metra, poslovna šestica pa 4,8 oziroma 4,87 (limuzina) metra.

Mazda CX-5 je ob prihodu ujela našo pozornost, a nikakor ne z lepoto, napetostjo in gibanjem na mestu. Za novi jezik kodo se je zdelo, da ga še ne obvlada najbolje, vsekakor ne tako dobro kot mazda6, ki je kodo že leto kasneje govorila skoraj tekoče, vsekakor pa precej bolj razumljivo kot njena robustna sestra.

A kupcem je bilo to precej vseeno, CX-5 je v zadnjih treh letih v svetu namreč zapeljala v kar 800 tisoč garaž, mazda6 pa v zadnjih dveh letih v 275 tisoč. Razlog ni v vsebini, še manj v znanju jezika, ampak v trendih ki zadnja leta govorijo v prid športnim terencem in proti poslovnim limuzinam in karavanom. CX-5 in mazda6 sta in ostajata tekmici, a dokler kupec ostane v hiši, se pri Mazdi ne vznemirjajo. Pri nas bo razmerje enakovredno - letos bo na trg zapeljalo 160 mazd6 in enako število CX-5.

Kaj je novega na mazdi CX-5

P3301316.1427780715.JPG.c.600px.jpg

mazda-cx-5-modellpflege-2015-4.1427781860.jpg.c.600px.jpg

Osvežitev pa sta obe dobili istočasno, s pomladjo letos, kljub temu da sta na trgu različno dolgo časa - šestica dve leti, CX-5 pa tri. Mazda CX-5 je dobila nove prednje LED žaromete in meglenke, nove zadnje žaromete, nekoliko spremenjeno masko in nekaj manjših popravkov - denimo manjšo anteno in manjša stranska ogledala. Popravki so skromni, a opazni, zato je CX-5 bolj skladen avto kot pred prenovo. V kabini se boste najprej ustavili pri novem sedem palčnem zaslonu na dotik na vrhu sredinske konzole, novi so še sredinski naslon, stikala klimatske naprave, vrtljiv gum s katerim lahko ukazujemo funkcijam na zaslonu, večje odlagačne površine v vratih, bencinski motorji pa so v kombinaciji s samodejnim menjalnikom opremljeni tudi z gumbom sport, ki spremeni delovanje menjalnika. Med motorji je nov le 2,5 litrski štirivaljnik G192 skyactiv s 142 kilovati, znan je iz šestice. Nov je še paket revolution TOP, ki prinaša še radarski tempomat in usnjeno oblazinjenje, cene pa segajo od 22.990 evrov za osnovni model G165 emotion do 38.560 za najbogatejšo različico. Najcenejša dizelska CX-5 stane 27.590 evrov, s štirikolesnim pogonom pa 29.590 evrov.

P3200682.1427843612.JPG.c.600px.jpg

Mazda-6-2016-1600x1200-wallpaper-25.1427781814.jpg.w.600px.jpg

Šestica tudi s štirikolesnim pogonom

Mazda6 je prenovo doživela že po komaj dveh letih, čeprav se je ta zdela precej manj potrebna kot pri CX-5. Zunaj je osvežitev zajela masko ter prednje in zadnje luči, kodo linije so sedaj bolj poudarjene inm prepoznavne. V kabini pa so spremembe dejansko popolnoma enake kot pri CX-5, tudi šestica ima sedempalčni zaslon na dotik, večje predale (na sredinski konzoli ga prekriva roleta) in nova stikala, ima pa tudi kupec možnost doplačiti projektor na prednje steklo (head-up display) in prvič tudi štirikolesni pogon znan iz mazde CX-5, ta stane dva tisočaka. Vse mazde6 imajo sedaj električno parkirno zavoro, motorna paleta pa je ostala popolnoma enaka. Cene šestice se pričnejo pri 21.290 evrov za bencinsko G145 emotion, dizelska CD150 ima višji opremski paket challenge, zato stane najmanj 25.290 evrov.

Višje cene, višja vrednost

Cene mazde6 in CX-5 so ob prenovo nekoliko poskočile, na primeru mazde CX-5 challenge pa so so mazdini predstavniki poudarili, da je vrednost dodatne opreme precej večja od cenovne razlike - denimo za 200 evrov več, kupec dobi 570 evrov več serijske opreme.

Foto: Miloš Milač in Anže Jamnik

Napišite svoj komentar

Da boste lahko napisali komentar, se morate prijaviti.
Več o temi
Kliknite [+] poleg oznake in se prijavite na obveščanje. S klikom na ime posamezne oznake preverite seznam člankov.
OGLAS
FINANCE
Zakaj je energetska samooskrba za podjetja tako pomembna in kakšne so rešitve na trgu?

Sončne elektrarne nudijo podjetjem cenovno ugodno, trajnostno in zanesljivo oskrbo z energijo, kar pomembno zmanjšuje stroške, še...

Preberite tudi:

22.06.2015
FINANCE
Avto
Sprotno glajenje gubic mazde CX-5
Avto
AvtoMiloš Milač Sprotno glajenje gubic mazde CX-5

Mazda CX-5 ubira zanimivo pot, ki ji je v petih letih namenila prenovo, zato je še danes sveža in zelo sodobna. Po zadnji prenovi je še dražja (med 700 in 1.200 evrov), a jo dobra vsebina uvršča med najboljše avtomobile tega razreda na trgu.

FINANCE
Avto
Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred
Avto
AvtoMatej Kačič Mazdin all-inclusive, ki boža premijski razred 1

Za 40 tisoč evrov si v razredu družinskih športnih terencev težko predstavljamo avtomobil, ki bi vse čute razvajal bolj učinkovito, kot jih Mazda CX-5 s 175-konjskim turbodizlom, samodejnim menjalnikom, štirikolesnim pogonom in najbogatejšo opremo Revolution Top.

FINANCE
Avto
Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega
Avto
AvtoMatej Kačič Pod vročo pločevino ponuja presenetljivo veliko novega 1

Prenova je Mazdini uspešnici CX-3 na pogled resda prinesla le subtilne spremembe, zato pa bodo mnoge novosti toliko bolj cenili voznik in sopotniki. K nam pride še ta mesec z začetno ceno 16 tisoč evrov.

FINANCE
(Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji
PRO
Finance
Redakcija Prevozi (Revija Prevozi) Slovenska bitka s kitajskimi zmaji (PRO)

Vabimo vas k brezplačnemu prenosu revije Prevozi.

FINANCE
Avto
Sveža in igriva Mazdina uspešnica
Avto
AvtoMatej Kačič Sveža in igriva Mazdina uspešnica

Mazda CX-3 v pisani množici športnih terencev velja za lepotico, ob prenovi so nastopačici tako le nekoliko popravili makeup, v kombinaciji s 150-konjskim bencincem, štirikolesnim pogonom in dodelanim podvozjem pa ob varnosti premore tudi zabavno plat.

FINANCE
Avto
Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla
Avto
AvtoMiloš Milač Mazdina trojka prinaša tehnično evolucijo, mehak hibrid s porabo dizla 9

Mazda v leto 2019 vstopa z mazdo3 četrte generacije. Poleg sveže oblike še popolnoma nova zasnova in prvi mehki hibrid te znamke.

FINANCE
Avto
Mazda, ki se ji bo težko upreti
Avto
AvtoMatej Kačič Mazda, ki se ji bo težko upreti

Z marcem bo na slovenske ceste zapeljala nova Mazda3, ki ji bodo kupci na račun atraktivne oblike, vrhunskih materialov, še boljših voznih lastnosti in bogate opreme oprostili nekoliko višjo ceno.

FINANCE
Avto
Uporabnejša stran kultnega roadsterja
Avto
AvtoMatej Kačič Uporabnejša stran kultnega roadsterja

Mazda MX-5 RF je peresno lahka igračka s snemljivo streho, ki glede na roadstersko različico ponuja večjo uporabno vrednost in udobje v vseh letnih časih, a predvsem ostaja okreten in uren dvosedežni kupe.